Salve Maguy Marin. Strel v polno. Treba je podeliti življenje silam upora!

Na oder Linhartove dvorane Cankarjevega doma prihaja plesna predstava Salve slovite koreografinje Maguy Marin, ki bo na ogled 2. aprila ob 20.uri.

"Treba je organizirati pesimizem," za Walterjem Benjaminom ponavlja Maguy Marin in dodaja: "Treba je podeliti življenje silam upora."
Kar zadeva ples, je Maguy Marin vselej svobodna, kar zadeva etično zavest, nikoli. To je avtorica, ki natančno ve, kaj hoče s svojimi predstavami povedati, in zna to tudi uresničiti. Zato se njena dela kažejo kot nujna. To so freske/epopeje o sodobnosti, v kateri ustvarjalka vidi polje ruševin, ki so jih za sabo pustile velike kolektivne katastrofe 20. stoletja. Salve so kot nočna mora, osebna vizija apokalipse, obenem pa navdušuje s silovitostjo umetnosti.
May B, slovite predstave Maguy Marin iz leta 1981, ki je v Ljubljani gostovala sredi devetdesetih, se veliko ljubiteljev plesne umetnosti še vedno spominja kot velikega doživetja. Predstavo Salve, ki je bila ustvarjena leta 2010, premierno pa predstavljeno 13. septembra 2010 na Plesnem bienalu v Lyonu, so kritiki in občinstvo označili kot enakovreden odgovor prvi ter delo, ki je M. M. ponovno postavilo v središče evropskega plesnega gledališča. V predstavi nastopajo Ulises Alvarez, Romain Bertet, Kais Chouibi, Laura Frigato, Daphné Koutsafti, Mayalen Otondo in Jeanne Vallauri.
Maguy Marin je po premieri predstave požela številne pohvalne ocene: "Avtorica dela May B je na Plesnem bienalu v Lyonu predstavila Salve, strel v polno, ki si ne drzne izgovoriti lastnega imena … Veliki uspeh, ki te spravi na kolena, obenem pa te popolnoma zadovolji. Z neprekinjenim metežem predmetov in pretokom ljudi politično angažirana koreografinja uprizarja blaznost tega sveta, ki najšibkejše odriva vstran. Vendar delo Salve ne oriše vnaprej znanega sporočila: ponuja prevzemajoče vizualne podobe, ki poetično oplajajo avtoričino koreografsko vizijo. (25. oktober 2010, Philippe Noisette, Les Echos)
"Maguy Marin svoje nove stvaritve ni poimenovala salve brez razloga. Zaporedni streli, glasne eksplozije, oder kot simbol razdrobljenega 21. stoletja, s hordami skorajda neprepoznavnih ljudi in njihovih ikon. Plesna Guernica. Izstrelki Maguy Marin so naravnost v srce zadeli občinstvo, ki so mojstrovino sprejeli z zelo dolgim aplavzom … Trdna, vendar ponavljajoča se koreografska zasnova dela prejme neobičajno razsežnost. Zaradi naglo osvetljenih odrskih prividov, natančnih do zadnjega trzljaja, se nam zazdi, da vstopamo v hude sanje. Drobni, vseprisotni prizori, nepredvidljivi plesni napadi z vsakega odrskega kotička, stopnjujejo tesnobno duševno stanje … Prenapeta energija in montaža dela sta nadvse filmski. Salve lahko beremo tudi kot upodobitev duha, ki ga preganjajo travmatične podobe … Združuje izjemno praktično poznavanje odra (prostor, arhitektura, luč …), razumevanje vizualnega in glasbenega ritma ter čut za gledališkost in jekleni um. Maguy Marin ve, česa si želi, in poišče sredstva za oblikovanje svojega sporočila, ne da bi zašla v poenostavljanje ali demagogijo. Igra Salve kot politična manifestacija v najglobljem pomenu besede naznanja preplah bolestnemu svetu, kjer gnev še vedno prevladuje nad obupom." (16. september 2010, Rosita Boisseau, LE MONDE)
"Prizori, ki smo jim bili priče, so več kot ples. Več kot umetnost." (Télérama)
View Gallery 6 Photos