V Plesnem Teatru Ljubljana (PTL) je bila na večer 20. junija uprizorjena Letna produkcija Akademije za ples, in to v petdesetminutni skupinski koreografiji z naslovom oziroma zgodovinskim vzklikom koreografinje Pine Bausch: "Plešite, plešite, drugače smo izgubljeni!" Je druga Letna produkcija dveh generacij Akademije za ples, ki deluje v sklopu Alma Mater Europaea – ECM, prve lanske generacije in letošnjega 1. in 2. letnika študentk akademskega plesnega izobraževanja, smer sodobni ples, po bolonjski deklaraciji, ki so jo podpisali ministri evropskih držav v Bologni 19. junija.1999 o reformi sistema visokošolskega izobraževanja.
Žal nisem mogla prisostvovati njihovi večerni uprizoritvi na odru PTL, ogledala pa sem si zelo dobro pripravljeno dopoldansko generalko na istem odru, ki je tekla strnjeno brez vmesnih rezov in prekinitev. Idejno zasnovo za Letno produkcijo so prispevale študentke obeh letnikov: Neža Blažič, Ivana Gregurić, Tina Habun, Laura Ivančič, Katja Kolarič, Neja Jeršin, Urška Centa, Ema Grgić in Špela Šafarič z mentoricami in mentorji oddelka za sodobni ples v Ljubljani. Niso nastopile vse učenke drugega letnika, tovrstna zaključna predstavitev ni bila niti obvezna, je pa odlična študijska izkušnja za pridobivanje prakse v fazah pripravljanja in izvajanja plesne predstave. Vodja oddelka za sodobni ples doc. Rosana Hribar je dejala, da so po koncu predavanj, 9. junija, sledile štirinajstdnevne vaje, in to po sedem ur na dan, da so lahko sestavljali ter pripravili letošnjo zaključno uprizoritev. Študij sodobnega plesa poteka po urniku trikrat tedensko, dvakrat tedensko tečejo še druge študijske plesne oblike, praktično vsak mesec pa sledijo predavanja in vadbe z mentorji, ki se končajo z opravljenimi kolokviji. Kolokvij je sestavljen iz seminarske naloge iz predmeta, ki ga vodi posamezni mentor, kot praktičnega dela, ki ga vsaka študentka pripravi po svojem konceptu, ko se pridobljena snov povezuje tako s praktičnim kot pisnim delom predmetnika. Kolokviji se seveda ocenjujejo, rezultati pa seštevajo ob končanem študijskem letniku. Vodja oddelka doc. Rosana Hribar je pregledala vse njihove študijske prispevke, ki so jih naredile med letom, torej vse rezultate kolokvijev, iz njih pa so potem izbirali, povezovali ter sestavljali svoj zaključni projekt, tudi ga brusili in gnetli, dokler ni nastala želena koreografska kompozicija, primerna za uprizoritev. Hribarjeva je prevzela mentorsko vodstvo, tudi bila tisto tretje oko, ki je skrbelo za čim boljšo izvedbo predstave. In ker so se sestavljali programi, pridobljeni na učnih plesnih urah, so tako na obliko predstave vplivali tudi njihovi mentorji sodobne plesne tehnike, baleta, improvizacije, kompozicije, ustvarjalnega raziskovalnega procesa, muzikala, medkulturne plesne prakse in igre, ki so jih vodili: Urša Rupnik, Maša Kagao Knez, Tamas Tuza, Joan van der Mast, Maayan Danoch, Vita Osojnik, Leja Jurišić, Kaja Lorenci, Gregor Luštek, Matjaž Farič, Jana Menger, Maja Delak, Rosana Hribar, Matevž Česen, Brina Vogelnik, Ana Pandur Predin, Branko Potočan in Branko Završan. Akademsko plesno izobraževanje predstavlja kompleksni študij, tako da poleg predmetov iz plesnih praks sledijo še teoretični učni programi, med njimi je tudi predmetnik kompozicija glasbe, ki ga vodi priljubljeni Ivan Mijačević. V tretjem letniku se predvidevata še dva nova predmeta: snemanje plesnih filmov in njihova projekcija ter aktualne analize plesnih predstav ob sočasnem kritičnem ocenjevanju .
Letošnja produkcija je barviti mozaik zanimive fuzije različnih plesnih in odrskih žanrov, ki so jasno začrtani ter konstruktivno dinamično vpeti v kompozicijsko celoto. Gledano s scenske perspektive je predstava urbano oblikovana zgradba, je slikovito zasnovana arhitektura nekega urbanega centra, ki v medprostorih ali odprtih oknih nudi intimni vpogled v bivalni prostor vsakega posameznika, je zunanja konstrukcija linij in oblik, ki se je razgrnila po celotnem odrskem gabaritu. Koreografija je vselej živa slika, je poslikava galerije portretov in živih trenutkov, ki ponujajo opazovalcu lastne uvide ter občutke, tako kot slikarjevo umetniško delo na razstavnem prostoru. Ples je umetniška estetika telesnega izrazoslovja in je čustveni kompozicijski izraz vsakega posameznika, tudi njegovih neslutenih čutnih globin; saj telo nikoli ne laže, je docela odkrito v svojih gibalnih izpisih in plesnih pripovedih. V tej dinamično zasnovani celoti Letne produkcije izstopajo posamezni karakterji, generacijsko zasnovani medsebojni odnosi, se oblikujejo želje, tudi posebna stanja sreče, ki se izražajo v ritmih in poudarkih duetov, solističnih izhodov ter živo grajenih izpovedi tercetov. Vsekakor celotna zgradba temelji na ženski mladostni energiji in animacijah; v izpostavljanju intimnih oblik ter utripov minimalizma, kot so pogledi, prezenca, igra rok in ročne delovne aplikacije, nič manj tudi surovosti ter hladu odnosov, ki so vse bolj tudi njihova nova generacijska premoč ali pač slabost.