Niko Goršič. Vrhunci minulega plesnega leta!

Posvetitev pomladi koreografa Edwarda Cluga v izvedbi baleta SNG Maribor (foto: Tiberiu Marta)

Igralec, performer, režiser, pisec, novinar, likovni in plesni kritik Niko Goršič vsak leto, sicer vedno z rahlo zamudo, pripravi za naš portal seznam vseh tistih predstav in plesnih ustvarjalcev, ki so navdušili njegovo kritično oko.

Niko je, poleg naše recenzentke Daliborke Podboj, ki jo je tudi razglasil za kritičarko minulega leta, edini, ki si v živo ogleda večino plesnega dogajanja pri nas. Zahvala tudi, da se je spomnil na Parado plesa in našo 30-letnico ustvarjanja plesnega novinarstva. Seveda pa je treba kljub temu dodati, da je prispevek mnenje avtorja in ne izraža stališč uredništva. Pa poglejmo, kdo so vrhunci minulega plesnega leta po mnenju Nika Goršiča.

Niko Goršič (foto: Jernej Čampelj)

VRHUNCI SLOVENSKEGA PLESA 2022
Posvečeno vrhunskemu baletnemu umetniku in entomologu Mojmiru Lasanu (1945–2022), dobitniku nagrade zlata ptica za mladega plesalca (1972), nagrade Prešernovega sklada (1983), Prešernove nagrade (1989), častnega znaka svobode Republike Slovenije (1999) in nagrade za življenjsko delo, poimenovane po balerini Lydii Wisiakovi (1916)

Valentina Turcu (foto: Tiberiu Marta)

VELIKO ČASTNO PRIZNANJE 2022
Valentini Turcu, plesalki in koreografinji, za 30 let srečnega umetniškega ustvarjanja pri nas in v mednarodnem prostoru

Barbri Drnač za 30 let obstajanja njenega edinstvenega izuma – plesnega TV-portala Parada plesa

Bojan Jablanovec

Bojanu Jablanovcu, režiserju in ustanovitelju Vie Negative – Društva ustvarjalcev in raziskovalcev sodobnih scenskih umetnosti, ob njegovi 20-letnici

Branku Potočanu, ustanovitelju in umetniškemu vodji, ob 20-letnici mednarodnega plesno-gledališkega festivala Rdeči Revirji

Edward Clug na vaji za Hrestača (foto: Roman Novitzky)

GRAND PRIX 2022
Edwardu Clugu in Svatbi & Posvetitvi pomladi/Opera in balet SNG Maribor;
glasba in libreto: Igor Stravinski; dirigent: Simon Krečič; koreograf: Edward Clug; kostumograf: Leo Kulaš; scenograf: Marko Japelj; oblikovalec luči: Tomaž Premzl ; asistent koreografa: Gaj Žmavc; pevski solisti: Andreja Zakonjšek Krt, Dada Kladenik, Tim Ribič, Janko Volčanšek; zasedba vlog: Catarina de Meneses, Monja Obrul, Tamas Darai, Jan Trninić, Evgenija Koškina, Sergiu Moga, Gaj Žmavc, Sytze Jan Luske, Lucio Mautone, Tijuana Križman Hudernik, Beatrice Bartolomei, Asami Nakashima, Ema Perić, Mirjana Šrot, Olesja Hartmann Marin, Mina Radaković, Tea Bajc, Hristina Stojčeva, Satomi Netsu, Andrea Schifano, Yuya Omaki, Davide Buffone, Matteo Magalotti, Tomaž Abram Viktor Golub, Christopher Thompson, Tim Dolinšek, Maro Vranaričić; pianisti: Sofia Ticchi, Stefan Pajanović, Kristina Golob, Tomaž Zamuda; tolkalci: Robert Krček, Lovro Ašič, Krištof Hrastnik, Blaž Satler, Luka Jahn; zbor Opere SNG Maribor – zborovodja: Zsuzsa Budavari Novak; korepetitorji: Sofia Ticchi, Stefan Pajanović (Remek delo koreografa, slovenskega baleta ter Opere in baleta SNG Maribor)

Skrito (foto: Barbara Čeferin)

KOREOGRAFIJE 2022
Renato Zanella; balet Renata Zanelle Romeo in Julija na glasbo Sergeja Sergejeviča Prokofjeva; SNG Opera in balet, Ljubljana.

Sanja Neškovič Peršin, Skrito; koncept, režija in koreografija Sanja Nešković Peršin, Anton Podbevšek Teater Novo mesto in Plesni Teater Ljubljana

Mala Kline, Venera: med ujetostjo in letenjem; koncept, koreografija, besedilo in izvedba: Mala Kline, ELIAS 2069 in Mercedes Klein.

Nina Noč in Kenta Yamamoto v baletu Romeo in Julija Renata Zanelle (foto: Darja Štravs Tisu)

PREDSTAVE 2022
Romeo in Julija/SNG Opera in balet Ljubljana; balet Renata Zanelle na glasbo Sergeja Sergejeviča Prokofjeva; dirigent: Kevin Rhodes; scenograf: Alessandro Camera; kostumografinja: Alexandra Burgstaller; oblikovanje svetlobe: Jasmin Šehić; dramaturginja: Tatjana Ažman; koncertni mojster: Igor Grasselli; plešejo: Nina Noč, Yaman Kelemet, Nina Kramberger (Julija), Kenta Yamamoto, Filip Jurič (Romeo), Tasja Šarler, Tjaša Kmetec (Gospa Capulet), Kenta Yamamoto, Lukas Zuschlag (Tybalt), Hugo Mbeng, Fillippo Jorio (Mercutio), Ana Klašnja, Chie Kato (Rosalinda), Georgeta Capraroiu, Urška Vidmar, Monica Maja Dedović, Irena Kloboves, Iulian Ermalai, Gregor Guštin, Yujin Muraishi, Oleksandr Koriakovsky, Yuki Seki, Goran Tatar, Gaj Rudolf, Aleks Theo Šišernik, Gabriela Mede, Erica Pinzano, Mariya Pavlyukova, Emilie Tassinari… (Privlačnost koreografske postavitve Renata Zanelle je v inteligentni dramaturški intervenciji v splošno znano predlogo. Kdo bi to lahko naredil, če ne on, ki je rojen v Veroni?! Številne alternacije pa odkrivajo tudi skrb umetniškega direktorja baleta za rast plesnega ansambla.)

Skrito/APT Novo mesto, PTL Ljubljana v sodelovanju: Društvo NOT, Muzej in galerije mesta Ljubljana; koncept, režija in koreografija: Sanja Nešković Peršin; nastopajoči in soustvarjalci predstave: Polett Kasza, Mateja Železnik, Luka Bokšan; gost: Manuel Rodríguez; glasbenik: Davor Herceg; avtorska glasba: Sašo Kalan, Davor Herceg; kostumografija: Uroš Belantič; scenografija: Ema Kobal, Mila Peršin; oblikovanje svetlobe: Jaka Šimenc; oblikovanje kreativ: Eva Mlinar; fotografija: Barbara Čeferin (Plesno gledališče par exellence! Tema: o skritem zaodrju gledališča.)

Venera: Med ujetostjo in letenjem/ELIAS 2069 in Mercedes Klein; koncept, koreografija, besedilo in izvedba: Mala Kline; scenografija, kostumografija, fotografija: Petra Veber; glasba: Kristjan Krajnčan; režija filma: Mala Kline, Hana Vodeb; oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Jaka Šimenc; izvršna produkcija: Ajda Kline; koproducenti: CK Španski borci – Zavod En-Knap, Kino Šiška, Nomad Dance Academy (Spletena odrska kontemplacija iz svilenih niti sanj in misli. Umetnina Male Kline!)

Ona/koproducenti: Zavod Flota Murska Sobota, Zavod Emanat, Plesni Teater Ljubljana; koncept, koreografija in izvedba: Anamaria Klajnšček; avtorska glasba: Aurora Bauza; sodelavci: Gabriela Lotaif, Yari Stepanov, Andrej Hajdinjak, Damjan Delak, Maja Delak, Natja Jankovič, Ksenija Kaučič (Prava analiza arhetipa mitičnega ženskega bitja, ki ima skozi zgodovino mnogo poimenovanj. Predstava učinkuje kot umetniški monolit.)

Stopi iz moje sence (foto: Drago Videmšek)

Stopi iz moje sence/Plesni Teater Ljubljana; Hommage življenju in delu Pie in Pina Mlakarja/plesno-gledališka predstava; koncept in režija: Neda R. Bric; ples in koreografija: Nastja Bremec Rynia, Michal Rynia; dramaturgija: Rok Andres; scenografija: Rene Rusjan, Boštjan Potokar; video: Magnetizm (Megi Milošević Mihajlovski, Mili Mihajlovski); glasba: Mateja Starič; kostumografija: Nataša Recer; oblikovanje luči: Andrej Hajdinjak; izvedba scene: Žiga Lebar; producentka: Katja Somrak; koprodukcija: Zavod MN Produkcija (Jadrnica Galeb Pie in Pina Mlakarja pluje iz ljubezenskega objema v ustvarjalno zlitje dveh najpomembnejših osebnostih slovenske plesne umetnosti.)

Hidra/Zavod En-Knap, Ljubljana; koncept: Sebastijan Horvat, Milan Ramšak Marković; režija: Sebastijan Horvat; ustvarjalci in izvajalci: En-Knap Group (Mattia Cason, Luke Thomas Dunne, Rada Kovačević, Katja Kolarič, Tamás Tuza, Carolina Alessandra Valentini); dramaturgija: Milan Ramšak Marković; scenografija, video in fotografija: Igor Vasiljev; avtorska glasba: Drago Ivanuša; oblikovanje svetlobe: Jaka Šimenc; kostumografija: Belinda Radulović; igralska zasedba v videu: Damjana Černe, Eva Jesenovec, Iztok Drabik Jug, Julija Travančić, Kostja Gabrijelčić, delavke in delavci podjetja Diotec Semiconductor Trbovlje; prevod besedila Heinerja Müllerja Herakles 2 ali Hidra iz dela Cement: Mojca Kranjc; branje besedila: Igor Samobor (Edinstven epilog več kot uspešne gledališke trilogije Cement, ki sta jo avtorja ustvarila v Zagrebu, Beogradu in Ljubljani po dramskem tekstu Heinerja Müllerja.)

Monja Obrul v Svatbi Edwarda Cluga (foto: Tiberiu Marta)

PLESALKE 2022
Ana Klašnja si je na samem začetku premiere baletnega diptiha koreografa Renata Zanelle Dunajski večeri poškodovala nogo, zato je ljubljansko SNG Opera in balet v tem letu po okrevanju balerine pripravilo še dodatno premiero. Ana Klašnja je baletni dragulj! Svojo zrelo plesnost je potrdila tudi v vlogi Rosalinde v Romeu in Juliji koreografa Renata Zanelle.

Catarina de Meneses je svojo vrhunskost potrdila tudi v vlogi Neveste v Svatbi Igorja Stravinskega v koreografiji Edwarda Cluga in Opere in baleta SNG Maribor.
Monja Obrul je navdušila v vlogi Neveste v Svatbi Igorja Stravinskega v koreografiji Edwarda Cluga in Opere in baleta SNG Maribor.

Yaman Kelemet je v vlogi Julije v baletu Renata Zanelle Romeo in Julija ljubljanskega SNG Opera in balet učvrstila svojo umetniško vrednost.

Tjaša Kmetec je v vlogi povsem drugačne Gospe Capulet v baletu Renata Zanelle
Romeo in Julija ljubljanskega SNG Opera in balet dokazala svoj umetniški diapazon.
Evgenija Koškina v vlogi Izbrane v Posvetitvi pomladi Igorja Stravinskega
in koreografiji Edwarda Cluga v Operi in baletu SNG Maribor potrjuje kakovostno širino mariborskega ansambla.

Nina Noč je v vlogi Julije v baletu Renata Zanelle Romeo in Julija ljubljanskega SNG Opera in balet dodala novo vrednost na svoji umetniški poti zorenja.

Asami Nakashima je v vlogi Izbrane v Posvetitvi pomladi Igorja Stravinskega in koreografiji Edwarda Cluga v Operi in baletu SNG Maribor uveljavila svojo mnogostransko nadarjenost.

Chie Cato nas – tako kot v vlogi Rosalinde v baletu Renata Zanelle Romeo in Julija ljubljanskega SNG Opera in balet – že dolgo opozarja na svoje kakovosti balerine.

Anamaria Klajnšček v predstavi ONA (foto: Nora Baylach)

Anamaria Klajnšček je v svoji mistični plesni predstavi Ona – v koprodukciji zavoda Flota iz Murske Sobote, Zavoda Emanat in Plesnega Teatra Ljubljana – prikazala vso moč sodobnega plesa in kreativno dovršenost.

Urška Centa nam razkriva svoj navdušujoč talent plesalke flamenka na Mednarodnem bienalnem festivalu flamenka BI flamenko v predstavi Sinsonte, v grlu pozabljena pesem v koprodukciji Flote iz Murske Sobote, Cankarjevega doma in Flote Ljubljana.

Tasja Šarler je v baletu Renata Zanelle Romeo in Julija ljubljanskega SNG Opera in balet prikazala svojo uspešno različico vloge Gospe Capulet.

Urša Rupnik v vlogah Plesalk – v predstavah: Priznati neznosno. Ljubim te. Rosane Hribar in Zavoda Flota ter v avtorski predstavi in koreografiji Iščoča, Zgodovinjenje sodobnega plesa v produkciji Studia za svobodni ples in koprodukciji CD, PTL in Plesnega Epicentra, Ljubljana – potrjuje moč in bogastvo slovenskega sodobnega plesa.

Maša Kagao Knez je naš srečen plesni fenomen, saj izvorno združuje evropsko in afriško tradicijo. Videli smo jo v programu državne proslave ob dnevu samostojnosti in enotnosti Tu, tam, povsod … scenaristke in režiserke Nede R. Bric v Cankarjevem domu.

Tamas Darai v Svatbi (foto: Tiberiu Marta)

PLESALCI LETA 2022
Kenta Yamamoto je blestel kar v dveh vlogah v baletu Renata Zanelle Romeo in Julija SNG Opera in balet v Ljubljani: Tybaltu in Romeu.

Tamas Darai v vlogi Ženina konkurira veličastni umetnini Igorja Stravinskega in Edwarda Cluga Svatba Opere in baleta SNG Maribor.

Lukas Zuschlag vzdržuje že leta svojo umetniško kontinuiteto, zdaj v vlogi Tybalta v baletu Renata Zanelle Romeo in Julija SNG Opera in balet v Ljubljani.

Jan Trninič nas je v vlogi Ženina v Svatbi mariborskega baleta in koreografiji Edwarda Cluga vsekakor presenetil in razveselil.

Hugo Mbeng v vlogi Mercutia v baletu Renata Zanelle Romeo in Julija SNG Opera in balet v zadnjih letih dokazuje svojo nepogrešljivost na ljubljanskem baletnem odru.

Stopi iz moje sence (foto: Drago Videmšek)

PLESNI PAR LETA 2022
Nastja Bremec Rynia in Michal Rynia, plesalka in plesalec, sta tudi dolgoletna koreografa, pedagoga in mednarodna promotorja plesa na Primorskem. V predstavi Stopi iz moje senca se je združilo več silnic, kjer sta dosegla enega svojih vrhuncev.

Poljub (foto: Marcandrea)

PLESNI DOGODKI 2022
Poljub/Via Negativa; avtorica in izvajalka: Kristina Aleksova; soustvarjalec in izvajalec: Loup Abramovici; glasba: Tomaž Grom; izvršna producentka: Sara Horžen; umetniško vodstvo: Bojan Jablanovec; producentka: Špela Trošt (Le en poljub je pravi. Prava ekshibicija dveh performerjev v avditoriju Doma Španskih borcev.)

Priznati neznosno. Ljubim te./Zavod Flota; produkcija: Flota (zanj producentka Ksenija Kaučič); koprodukcija: Zavod En-Knap (zanj producentka Karmen Keržar)
v sodelovanju z: APT Novo mesto; idejna zasnova in koreografija: Rosana Hribar; soustvarjalke predstave in plesalke: Urša Rupnik, Tina Habun, Patricija Crnković; igra: Barbara Krajnc; vokal: Severa Gjurin; glasba: Severa Gjurin; glasbena matrica: Časovne skice; dramaturgija: Andreja Kopač; ideja za kostume: ustvarjalke
predstave; oblikovanje svetlobe: Danilo Pečar; oblikovanje zvoka: Gal Škrjanec Skaberne. Besedilo je prirejeno po Fragmentih ljubezenskega diskurza Rolanda Barthesa. Prevod pesmi Kim Addonizio Kaj hoče ženska: Irena Štaudohar (Vznemirljiv poskus zajetja ljubezenske teme v kompleksno kompozicijo.)

(Ne)forma “97/Zavod Sploh; performerji: Gregor Luštek, Loup Abramovici, Urša Urbančič; glasbenik: Urban Kušar (Emocionalno nabit pas de deux s performerko v invalidskem vozičku.)

Iščoča: Zgodovinjenje sodobnega plesa/Studio za svobodni ples; koprodukcija: Cankarjev dom, Plesni Teater Ljubljana, Plesni Epicenter, Ljubljana; avtorica in plesalka: Urša Rupnik; plesalci in soustvarjalci: Dalanda Diallo, Maša Kagao Knez, Luka Ostrež, Ursus Dancers (Katarina Bogataj, Dijana Džamastagić, Vanja Kolanovič, Katja Kučina, Kaja Marion Ribnikar, Hana Murovec, Anja
in Nadja Spasovski, Sara Stadler, Nika Zidar); avtorska glasba: David Kocmur, David Nik Lipovac; oblikovanje luči in scene: Danilo Pečar; kostumi po lastni zamisli ustvarjalcev (Dodatna dragocenost predstave je v presenetljivi kontinuiteti slovenskega sodobnega plesa od samih evropskih pionirskih časov.)

Sinsonte, v grlu pozabljena pesem/Zavod Flota; koprodukcija: Zavod Flota Murska Sobota, Cankarjev dom, Flota Ljubljana; koncept in izvedba: Urška Centa; koreografija: Marco de Ana in Urška Centa; glasba: Jan Moder; dramaturgija: Andreja Kopač; scenografija in oblikovanje svetlobe: Jan Krmelj/Bi flamenko, Cankarjev dom, Ljubljana (Sinsonte naj bi bila ptica štiristotih glasov, ptica oponašalka, ki se giblje na vzporednih poteh s človekom.)

Zgodbe iz tišina Gledališče Glej, Ljubljana; avtorica, koreografija in izvedba: Lada Petrovski Ternovšek; video, oblikovanje svetlobe in fotografija: Borut Bučinel; avtorska glasba in oblikovanje zvoka za video: Sebastian Duh (Ranljiv intimen plesni solo razpet v lastno temo. In v objemu posvečenosti narave.)

Koncert/Zavod Pekinpah in Leja Jurišić; koprodukcija: Cankarjev dom Ljubljana; partner: Kino Šiška; avtorska glasba in izvedba: Leja Jurišić; scenografija in oblikovanje svetlobe: Petra Veber; izbor besedil: P. Veber in L. Jurišić (Imenitna šala: prividno klasični koncert. Pravo doživetje pa je bil nastop med deževnimi kapljami na tivolskem Spider festivalu.)

Poka/DUM, društvo umetnikov Ljubljana; koprodukcija: ZA TO, CK Španski borci; izvršni producent: Jurij Konjar; avtorja in performerja: Jurij Konjar in Mirjana Medojević; prostor: M. Medojević in Jaka Šimenc; montaža zvočnega materiala: Miha Vavan in M. Medojević; posneta glasba: Anya Yermakova, Brian Schultis (Plesno-gledališki performans s številnimi presenečenji.)

Alegorije mesecev – atributi

Alegorije mesecev – atributi/Muzeum, Ljubljana; režija, gib in vizualna podoba: Barbara Novaković; zvočna podoba: Gaj Škrjanec Skaberne; plesalca in soavtorja giba: Beno Novak, Krýstina Šajtošová; izdelava scenskega elementa: Marko Udvanc; videodokumentacija: YOY Production, Maja in Avguštin Solce v sodelovanju s Španskimi borci – Centrom kulture v Mostah (Duhovito nizanje ikonografskih personifikacij tipov mesecev.)

Črni zvoki/PKD Flamenko, Ana Pandur; koprodukcija: Založba Sanje, Rok Zavrtnik, Andreja Udovč; avtorica koncepta in koreografinja: Ana Pandur; soavtor, avtor glasbe in besedila: Damir Avdić; izvajalca: Ana Pandur, Damir Avdić; konceptualno sodelovanje: Sebastijan Horvat; oblikovanje svetlobe: Janko Oven; oblikovanje zvoka: Daniel Bauman; video: Tomaž Pavković (Silovit duet plesalke flamenka Ane Pandur in glasbenika Damirja Avdića s ščepcem pesnika F. G. Lorce.)

Odtujenost/Plesni Teater Ljubljana; avtorski opus I.; avtorstvo, koreografija, izvedba: Kaja Lin J. Avguštin; avtor glasbe: Mitja Vrhovnik Smrekar; scenografija: Larisa Kazić; oblikovanje luči: Aleš Erjavec; tehnična asistenca: Janko Oven; oblikovanje videa: Andrej Lamut; zunanji očesi: Kjara Starič Wurst, Maša Kagao Knez; kreativna producentka: Katja Somrak (Kajino nonšalantno poigravanje in preigravanje z
raznovrstnimi vezmi odtujenega.)

Lov-sreče-lov-sreče/Zavod 0.1, Ljubljana; koreograf: Jernej Bizjak; izvajalci: Alja Lacković, Petra Peček, Jernej Bizjak; dramaturginja: Sara Živković Kranjc; glasba: Matija Strniša; kostumografija: Kiss the Future; v sodelovanju KID KIBLA, Festival Platforma sodobnega plesa Maribor, Festival Flota, Zavod Murska Sobota (Igriva gibalna interakcija na trampolinu.)

Rdeči gozd/Društvo Pekinpah; producent: Žiga Predan; ideja in koreografija: Leja Jurišić; soustvarjanje in izvedba: Anamaria Bugarić, Urška Centa, Žigan Krajnčan, Gašper Kunšek, Krýstina Šajtoševá, Veronika Valdés; scenografija, luč, kostumi, fotografija: Petra Veber; avtor glasbe: Eduardo Raon; tehnični direktor: Igor Remeta (Ludistično potovanje skozi nadrealistično zloženko šestih plesalcev in plesalk.)

Vse kar se je že zgodilo (foto: Nada Žgank)

Vse kar se je že zgodilo/Plesni Teater Ljubljana; avtorski solo, prvi del trilogije; koncept, koreografija, scena, izvedba: Vita Osojnik; avtorska glasba: Matevž Kolenc; oblikovanje luči: Urška Vohar; kostum: Tina Pavlin; kreativna producentka: Katja Somrak; tehnična pomoč: Janko Oven, Kristina Kokalj, Aljaž Zaletel (Puzzle potovanja skozi noč življenja.)

Zgubani časi (foto: Ilona Mrgole)

PLESNI PRVENEC 2022
Zgubani časi/Patricija Crnkovič; koprodukcija: Zavod za kulturo Kamnik; avtorstvo, koreografija, tekst in ples: Patricija Crnković; oblikovanje zvoka: Maj Šavli; oblikovanje luči: Primož Jeras; Festival plesne ustvarjalnosti mladih Živa, Ljubljana (Z domišljeno gledališko dramaturgijo samozavestna introspekcija v lastno bit.)

Krickrac, to sem jaz!

PREDSTAVA ZA OTROKE 2022
Krickrac, to sem jaz!/Katja Somrak, Katja Kähkönen; soprodukcija: Plesni Teater Ljubljana, AEIOU; koprodukcija: VRUM; avtorstvo in koncept: Katja Kähkönen, Mateja Ocepek, Katja Povše, Sanja Tropp Frühwald; režija in koreografija: Katja Kähkönen, Sanja Tropp Frühwald; soustvarjalki in izvajalki: Barbara Kanc, Tina Valentan; scenografija in kostumografija: Mateja Ocepek, Katja Povše, Katja Kähkönen; avtorica glasbe, vokal, tolkala: Zvezdana Novaković; oblikovanje luči: Janko Oven (Vizualna plesno-gledališka predstava za otroke od 6 mesecev do 6 let. Prava atrakcija.)

Anja Robida (foto: Matej Družnik)

PRESENEČENJE 2022
Anja Robida je v lastni produkciji Globina tesnobe v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana odkrila svojo plesno odrsko prezenco na glasbenih aranžmajih Rudija Gasa po motivih Toma Waitsa, besedilu Roka Vilčnika in v režiji Jerneja Čamplja.

Daliborka Podboj

KRITIČARKA 2022
Daliborka Podboj je bila plesalka šole Žive Kraigher in umetniška voditeljica Studia za svobodni ples v letih 1975–1987. Bila je tudi koreografinja in pedagoginja. Zdaj že desetletja v različnih medijih s simpatijo kontinuirano sledi dosežkom tako plesne mladeži po vsej Sloveniji kot naših vrhunskih plesnih umetnic in umetnikov. Nima primerjave pri nas.

Rok Andres (foto: osebni arhiv)

DRAMATURG 2022
Rok Andres; trdna dramaturška opna v predstavi Stopi iz moje sence Nede R. Bric Plesnega Teatra Ljubljana.

GLASBA 2022
Tomaž Grom je vznemirljivo predstavo Poljub Kristine Aleksove in Vie Negative pospremil z neprekosljivo improvizacijo na kontrabasu.

Damir Avdić navdušuje s svojo eruptivno izvajalsko močjo in ostrino besede v predstavi Ane Pandur Črni zvoki.

Aurora Bauza je v predstavi Ona Anamarie Klajnšček omogočila polifonost ritualnih zvočnih linij.

Posvetitev pomladi (foto: Tiberiu Marta)

SCENOGRAFIJA 2022
Marko Japelj; njegov domišljen minimalizem razpira uprizoritvene dimenzije v predstavi Svatba & Posvetitev pomladi Opere in baleta SNG Maribor.

Petra Veber; njen asketski scenski minimalizem je zablestel v predstavi Venera: Med ujetostjo in letenjem Male Kline v produkciji ELIAS 2069 in Mercedes Klein ter v ‘glasbenem’ performansu Koncert Zavoda Pekinpah in Leje Jurišić.

Rene Rusjan, Boštjan Potokar; kot bi jadrnica Galeb Pie in Pina Mlakarja v predstavi Stopi iz moje sence Plesnega Teatra Ljubljana zaplula pred nami. Scenografski izum.

Svatba (foto: Tiberiu Marta)

KOSTUMOGRAFIJA 2022
Leo Kulaš; nedvoumno vrhunski umetniški delež v predstavi Opere in baleta SNG Maribor – Svatba & Posvetitev pomladi.

Uroš Belantič; njegov decenten stil visoke estetske zahtevnosti je viden tudi v predstavi Sanje Nešković Peršin Skrito; koprodukcija: Anton Podbevšek Teater Novo mesto in Plesni Teater Ljubljana.

Ona (foto: Nora Baylach)

OBLIKOVANJE SVETLOBE 2022
Tomaž Premzl; njegova standardna vrhunskost oblikovanja luči v predstavah Edwarda Cluga je zdaj očitna tudi v Svatbi & Posvetitvi pomladi Opere in baleta SNG Maribor.

Andrej Hajdinjak, umetnik luči s šarmom in odličnostjo v predstavah Ona Anamarie Klajnšček (koproducenti: Flota, Emanat, PTL) in Stopi iz moje sence Nede R. Bric (PTL).

Borut Bučinel preseneča ne le z raznovrstnostjo pristopov v predstavah Zgodbe iz tišine Lade Petrovski Ternovšek in Priznati neznosno. Ljubim te. Rosane Hribar, Bučinel razsvetljuje njihovo srž, ne le osvetljuje njihovega prostora.

Mala Kline v predstavi Venera (foto: Urška Boljkovac)

Jaka Šimenc že leta – kot v predstavah Skrito Sanje Nešković Peršin, Venera: Med ujetostjo in letenjem Male Kline, Hidra Sebastijana Horvata in Milana Ramšaka Markovića ter Poka Jurija Konjarja in Mirjane Medojević – nam dokazuje svoje mojstrstvo.

Danilo Pečar v predstavi Priznati neznosno. Ljubim te v intimo poglobi fragmente o ljubezni Rosane Hribar.

Zlitje s samim seboj (foto: Borut Bučinel)

FILM IN VIDEO 2022
Venera, plesni film v produkciji ELIAS 2069 in Mercedes Klein ter v koprodukciji Zavoda En-Knap in Mesta žensk je vizualna pesem Male Kline, ki je s Hano Vodeb tudi sorežiserka.

Horizon, kratki film MN Dance Company, je suvereno koreografsko, konceptualno in izvedbeno delo Mychala Rynie in Nastje Bremec Rynia ter snemalca Fabrisa Šulina.

Jezero, produkcija IG TV; eksperimentalni video Željka Božića in Marka Brdnika v kalejdoskopski formi.

Zlitje s samim seboj; sugestiven eksperimentalni film Žigana Krajnčana v produkciji MGML – Blaža Peršina posega na različne robove umetnosti. Sodelavci: Borut Bučo Bučinel, Niko Nikson Komac, Uroš Belantič, Lojze Krajnčan, Andreja Kopač in Nataša Zavolovšek.

Zgodbe iz tišine; video Boruta Bučinela v predstavi zamolčanih barv Lade Petrovski Ternovšek v Gledališču Glej je integralen umetniški dosežek, ne le običajen dodatek.

MandićCirkus (foto: Peter Uhan)

GLEDALIŠKE KOREOGRAFIJE 2022

Marko Mandić je v fascinantni predstavi Vie Negative in SNG Drame MandićCirkus izkazal svojo neizmerno gibalno moč, za katero bi v svetu težko našli primerjavo.

Valentina Turcu s filigransko intervencijo poseže v delovanje opernega zbora v predstavi Bizetove Carmen Opere in baleta SNG Maribor.

Matjaž Farič je v ljubljanski SNG Drami poletno režiral slovensko noviteto Vse ok avtorice Simone Hamer o družbenem bolezenskem simptomu. Kot koreograf pa jo je spretno dinamiziral.

Sebastijan Starič je kot svetovalec za gib in igralec v predstavi Simone Semenič Žbam! Slovenskega mladinskega gledališča v režiji Vita Tauferja duhovito spletel gibalno mrežo med igralci.

Sanja Neškovič Peršin je kot svetovalka za gib v predstavi Penelopiada Margarete Atwood in v režiji Livije Pandur postavila trdno gibalno strukturo; koprodukcija Festivala Ljubljana in SNG Drame Ljubljana.

Anja Möderndorfer je v ekološkem ZF muzikalu Boljši svet Ire Ratej, Ane Duša, Ize Strehar, Luke Jamnika in Mestnega gledališča ljubljanskega ter v režiji Gregorja Grudna spretno umestila gibanje igralcev.

Ivan Peternelj je v svoji intimni monodrami Cum mortuis in lingua mortua – dramaturginja: Simona Semenič, scenografija in kostumografija: Ema Kugler – vešče vgradil tudi plesni segment; produkcija: Društvo za umetnost Avgus; koprodukcija: Cankarjev dom.

Knjiga Samo en ples

KNJIGA PLESA 2022
Malina Schmidt Snoj: Samo en ples; zgodovinjenje slovenskega sodobnega plesa, ki izvira iz samih evropskih začetkov – s čimer se lahko pohvali le malo držav. Medvojni partizanski ples Marte Paulin SchmidtBrine pa je svetovni unikum.

Rosana Hribar na podelitvi nagrad Lok

POSEBNO PRIZNANJE 2022
Sekciji plesnih ustvarjalcev (SPU) pod vodstvom Rosane Hribar pri ambicioznem Društvu slovenskih avdiovizualnih igralcev (DSI), ki so že drugo leto pripravili igralski filmski festival Krafft-Kranj, kjer so bile podeljene tudi nagrade in priznanja lok plesnim ustvarjalcem.

Prelisičiti hudiča (foto: Boštjan Lah)

GOSTUJOČE PREDSTAVE 2022
Prelisičiti hudiča; odprtje 57. Festivala Borštnikovega srečanja je bilo spektakularno z nastopom Akram Khan Company iz Velike Britanije v organizaciji Theaterhaus Stuttgart. Frenetičen sodobni ples na azijski način!

Poslednji severni beli nosorog; Zavod En-Knap nam je pripravil pravo energetsko bombo urbanega plesa s solo koreografijo Argentinca Gastona Coreje in izvedbi čudežnega plesalca Oulouya na temo izumrtja živalskih vrst.

May B; Compagnie Maguy Marin iz Francije nas je vrnila v čase, ko se je oblikoval v Evropi posmodernistični stil in je ples prehajal v gledališče. Dobrodošlo zgodovinjenje.