Mednarodne plesne delavnice v Ljubljani pod naslovom Vibra potekajo že četrto leto v produkciji Zavoda Mirabelka in pod vodstvom plesalke, koreografinje ter pedagoginje Magdalene Reiter. Letos je prvi delovni dan na delavnicah Vibra stekel 24., zaključek pa bil 30. avgusta, na dan prezentacije Vibre 2016 v prostorih Plesnega teatra Ljubljana. V teh svojih štirih edicijah se je Vibra že usidrala v teden tik pred novim šolskim začetkom in je kot taka tudi dobrodošla za spodbudni popočitniški plesni utrip ter predpripravo na nove šolske in delovne spodbude. In ko ob koncu avgusta nastopi čas za Vibro, je povsem jasno, da se počitniško poletje nagiba proti svojemu koncu.
Magdalena Reiter je bila, kot je dejala, vsa ta leta več kot zadovoljna z rezultati plesnih delavnic, saj so se nekateri na njih zasvojili s plesom, se tudi odkrivali plesni talenti, predvsem pa se je strokovno širila paleta plesnih znanj in vadbe. Na Vibri 2016 je že v tolikšni meri narasla udeležba, letos je prisostvovalo že okoli 80 tečajnikov, da že razmišljajo o novih in večjih prostorih, kot sta dvorana XXV in Studio Vitkar na Parmovi v Ljubljani, kjer se je dogajala Vibra tudi letos.
Plesna vadba se je začela s poldrugo uro baletne klasike ob 9.30 in pod vodstvom baletnega solista ljubljanskega baleta Lukasa Zuschlaga, ki je že tretjič poučeval na Vibri. V pogovoru je Lukas omenil, da se v letošnji sezoni pripravlja za svojo najljubšo in najboljšo baletno vlogo Romea v baletu Romeo in Julija, kjer bo znova zaplesal s kolegico in solistko Ano Klašnjo, ki se je že vrnila s porodniškega dopusta.
Plesalka, koreografinja in umetniška vodja sodobne baletne skupine Kjara’s Dance Company, Kjara Starič Wurst, že četrto leto vodi delavnico sodobnega baleta, kar pomeni, da je bila prisotna na vseh štirih Vibrah, in zato tudi ne preseneča število udeležbe na njenih delavnicah, ki že zahteva večji delovni prostor. Njen plesni pouk se osredotoča na estetiko precizne gibalne izvedbe, predstavlja pa zahtevni tehnični preplet baletne klasike in aktualnih sodobnih plesnih trendov v povezavi z glasbeno ter ritmično formo. Kjara živi in ustvarja v Milanu, kjer je koreografirala za Triennale di Milano, se predstavila na festivalu La mente artistica, sodeluje s Company Ariston Proballet ter Centro Arte Danza.
Napovedala je svojo selitev v ZDA in dejala, da se že veseli novih izzivov, ki jo čakajo tam: "Kjer me veliko bolj cenijo kot doma v Sloveniji," je še dodala. O svoji skupini Kjara´s Dance Company, s katero je uprizorila štiri celovečerne predstave: Odtisi, Compassion, Razpotja, Triptih in filmsko verzijo predstave Razpotja, pa je dejala, da jih ne bo kar tako pustila na cedilu, saj bo poiskala čas in poskrbela, da bodo v stiku in tudi še kaj skupaj ustvarili.
Prvič je na Vibri vodil plesno delavnico nam dobro znani ter mednarodno priznani plesalec in koreograf, Slovak Milan Tomášik, ki je tudi sicer kar težko ulovljiv ob vseh uspešnih gostovanjih po Evropi, še posebej z zadnjima koreografijama Sezona lova in Železno modra. V Sloveniji, kje ustvarja in živi, pa je leta 2014 ustanovil plesno skupino Milan Tomášik & Co. Na Vibri je vodil dve delavnici, začetno in nadaljevalno z naslovom Happy Feet, delavnico hitrih pospeškov in korakov svoje gibalne specifike, ko se poskočno osvajajo prostorske smeri ter se zahtevata plesno znanje in fizična kondicija. razdeljeno v tri faze: premor, premikanje in ples. Namen ‘happy feet’ korakov je aktiviranje in ogrevanje vsakega najmanjšega dela telesa, in je bilo kar zanimivo slediti veselemu poplesavanju po prostorskih dimenzijah Studia Vitkar. Z Magdaleno Reiter sta skupaj vodila tudi mentorsko delavnico za mlade koreografe, seveda za tiste, ki so se odločili za tovrstno sodelovanje in si rezervirali dopoldanski čas od 10. do 14.30. Delavnice na Vibri 2016 so potekale ves dan od 9.30 pa do 18.45, ko se je končala začetna ‘happy feet’ delavnica in je bil v celem delovnem dnevu rezerviran le enourni premor za kosilo, sledili pa sprotni kratki odmori, potrebni za prehod z ene na drugo delavnico.
Nov pedagog v plesnem timu Vibre 2016 je bil tudi mednarodno priznani libanonski koreograf, plesalec in igralec Guy Nader, s katerim smo se srečali že ob promociji plesne skupine En Knap ob koncu letošnjega maja in z njihovim ustvarjalnim procesom Loop de Loop ob koreografskem tandemu GN/MC Guy Nader & Maria Campos. Guy Nader je vodil fizično delavnico ‘falling and rolling’, ki predstavlja talno gibalno atrakcijo, akrobatike, padcev in drsenja po tleh, sloni pa na pravilnem aktiviranju odnosa med središčem telesa in okončinami, kjer igrajo pomembno vlogo obvladovanje ravnotežja, težnost in moč odriva.
Druga delavnica, ki jo je vodil Guy, je ‘partnering’, ki temelji na možnosti gibanja in premikanja v paru, predstavil je gibalno nadgradnjo, ki jo gojita in razvijata skupaj v paru s koreografinjo in partnerico Mario Campos. Koreografska delavnica je bila tretja, ki jo je tudi vodil in s tečajniki raziskoval ter oblikoval razmerje med časom, prostorom in ritmom v soustvarjanju gibalnih telesnih oblik v različnih situacijah in ob različnih objektih.
Na zaključni večerni prezentaciji Vibre 2016 na odru PTL so stekle kratke koreografske stvaritve ubranih in gibalno dorečenih skupin novih baletnih navdušencev, vsaj sodeč po veselih pogledih in osvojeni plesni eleganci baletne klasike, ter so se vile diagonale in začrtale premice plesnega odra PTL v novih gibalnih poteh ‘happy feet’ korakov, medtem ko je skupini udeležencev delavnice ‘falling and rolling’ uspelo premagovati ovire hitrosti ter trdote tal, saj so tako lahkotno preskakovali, se dvigali in odrivali s tal v hitrostih ter zahtevnosti pospešenega ritma. Kjarina skupina je v tem kratkem času povsem osvojila dorečeno koreografijo, ki je temeljila na skladju skupinskih gibov in izraznosti, njihov nastop pa se izkazal kot plesno doživetje v malem.
Delavnico ‘partering’ so predstavili štirje pari, in vse tisto, kar se zdi težko, akrobatsko ter nedosegljivo, se je v njihovi kompozicijski izvedbi zdelo lahkotno in preprosto, torej so odlično predstavili osvojeno partnersko akrobatiko. Claire Huber in Manca Vukelič sta se izkazali z avtorskim solom, ki ga je Claire postavila pod mentorskim vodstvom Milana Tomášika in Manca ob Magdaleni Reiter, s plesno miniaturo poglobljenih misli in minimalnih vzgibov, ki je v njuni različici izvedbe imela tudi svojstven dramski odsev, ko ni bil v ospredju le gib, ampak predvsem notranja čutna linija, ki zariše in poustvari zunanjo obliko. Na koncu pa je stekla še duhovito razgibana skupinska koreografija, koreografske delavnice pod vodstvom Guya Naderja, kjer so nastopili posamezniki s svojimi osebnimi zgodbami in gibalnimi utripi, ki predstavijo množico posameznikov, zajetih v času in prostoru neke skupine, ko ob koncu zadoni njihov zborni napev Na planincah …
Na koncu vsega je sledila še podelitev Vibrinih certifikatov. Med pogovori pa so sledile razprave, ali naj se Vibra tudi v prihodnje konča s predstavitvijo delavnic v zaključeni kompozicijski obliki ali pa le s predstavitvijo načrtovanih vadbenih oblik, ki bi po programu tekle do zadnjega dne. Končni odgovor na nakazano dilemo bo prav gotovo znan na 5. Vibri prihodnje poletje.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.