Koreografska zvezda Edward Clug prvič v karieri s Hrestačem za Stuttgartski balet!

Edward Clug na vaji za Hrestača (foto: Roman Novitzky)

Danes zvečer se bo na odru Stuttgartskega baleta dvignila zavesa za baletno pravljico Hrestač, pod katero se podpisuje umetniški vodja mariborskega baleta Edward Clug!

Prihaja tisti čas, ko vsaka nacionalna baletna hiša dviguje zastor za baletno pravljico Hrestač. Preprosto si decembrskega prazničnega vzdušja brez tega baleta ne znamo predstavljati, zato je nekako kar obvezen ogled predstave. Pri nas to lahko storite ali v ljubljanski operno-baletni hiši med 7. in 28. decembrom, če ste si pravočasno kupili vstopnice, saj pogled na blagajno priča o razprodanih vseh trinajstih predstavah. Ljubljanskega Hrestača podpisuje madžarski koreograf in režiser Youri Vámos. Z razprodanimi devetimi predstavami se pohvalijo tudi v Mariboru, kjer je na ogled različica koreografa Davida Nixona, premiera pa je bila leta 2008. A dodana je še ena predstava, in sicer 15. decembra, zato se le podvizajte. Ostane pa še gostovanje Hrestača z Reke, ki bo na sporedu 30. decembra v Cankarjevem domu, in sicer v koreografiji Mauroa de Candiae in izvedbi baleta HNK Ivana pl. Zajca Reka.

Hrestač (foto: Roman Novitzky)

Lahko pa se veselite z Edwardom Clugom, ki je prvič v svoji karieri koreografiral balet Hrestač, in sicer za Stuttgartski balet. Premiera se bo zgodila danes zvečer. To je nedvomno še en velik uspeh našega koreografa in umetniškega vodje mariborskega baleta. Impresiven je dnevnik nastajanja predstave, ki je objavljen na njihovi spletni strani. Na povezavi si lahko preberete, kako je nastajala predstava v zadnjih treh tednih. Povezava tukaj: https://www.stuttgarter-ballett.de/blog/nussknacker-tagebuch/?fbclid=IwAR1EcLLGoo5Pd91Q5ORRoW8VFYHLrsYm8bG_BrqHar6dGSDDtkKklTDbgqc

(foto: Roman Novitzky)

Na programu je petnajst ponovitev do vključno 18. decembra, potem pa se baletni ansambel že pripravlja na novoletni paket Onjegina v koreografiji Johna Cranka in postnovoletno premiero Pure Bliss Johana Ingerja.

(foto: Roman Novitzky)

S svojo božično zgodbo in veličastno glasbo Petra Iljiča Čajkovskega je Hrestač eden najbolj znanih in priljubljenih baletov na mednarodnem repertoarju. Presenetljivo je, da Stuttgartski balet že več kot 50 let ni izvajal klasičnega pripovednega baleta. Čeprav je John Cranko leta 1966 imel menda svojo različico, ki pa ni bila nikoli zapisana in se je izgubila. Direktor baleta Tamas Detrich zdaj zapolnjuje to vrzel s spektakularno novo produkcijo z našim koreografom Edwardom Clugom.

Kako je nastajal Hrestač

Scenografijo je zasnoval legendarni scenograf in kostumograf Jürgen Rose. Zanimivo pri postavitvi je tudi to, da so v predstavo vključeni tudi baletni talenti baletne šole Johna Cranka.

Edward z baletnimi talenti šole Johna Cranka (foto: Roman Novitzky)

Edwardu pa sodelovanje s Stuttgart Balletom ni prvo. Leta 2012 je navdušil s koreografijo Ssss…, 2014 z No Men´s Land” in 2019 s Patterns in ¾. Skoraj hišni koreograf, bi dejala. Uspešno trenje orehov danes zvečer!