Mariborski balet je pred prvo letošnjo premiero, ki se bo zgodila v petek, 8. marca 2019, v Veliki dvorani. V celovečerni predstavi Hora – Cantata sta združila moči vodja mariborskega baleta, koreograf Edward Clug in italijanski koreograf Mauro Bigonzetti. V napovedi press službe si preberite vse o predstavi in koreografih.
V Cantati, ustvarjeni za Balet Gulbenkian v Lizboni leta 2001, je koreografu Mauru Bigonzettiju na avtorsko glasbo skupine Assurd uspelo zajeti neukrotljivo naravo, divjo lepoto in vitalni instinkt senzualne plesne govorice, ki v okviru komorne plesne postavitve in ob spremljavi tradicionalno ‘kantabilne’ italijanske etno glasbe intenzivno raziskuje različne podobe in odtenke intimnega razmerja med moškim in žensko. Ritualu zapeljevanja po ‘naravni logiki stvari’ sledita strast in užitek; ujetost v večno neizpolnjenost užitka vodi v prepir, ta v ljubosumje, nestanovitnost, ta pa naposled v razdor in umik.
Z mariborsko postavitvijo Bigonzettijeve Cantate se bo baletni večer zaokrožil v grenko-sladkih melodijah ter impulzivnih in telesno občutenih plesnih konturah, ki slavijo lepoto življenja v vsej njeni čutnosti in minljivosti. Italijanski koreograf Mauro Bigonzetti se je leta 1960 rodil v Rimu, kjer je obiskoval baletno šolo tamkajšnje Opere (Teatro dell’Opera di Roma) med letoma 1972 in 1979. Baletnemu ansamblu rimske Opere se je pridružil leta 1979, kjer je plesal vse do leta 1983, ko se je pridružil baletni skupini Aterballetto iz mesta Reggio Emilia, eni od najprepoznavnejših italijanskih institucij, ki se je popolnoma posvetila sodobnemu baletu. Po desetletju aktivnega nastopanja v skupini Aterballetto se je Bigonzetti v celoti osredotočil na koreografijo. S svojim koreografskim prvencem Sei in Movimento iz leta 1990 se je naglo uveljavil kot samosvoj avtor z značilno plesno poetiko.
Leta 1993 se je kot rezidenčni koreograf pridružil Toskanskemu baletu (Balletto di Toscana), le štiri leta pozneje (1997) pa je prevzel umetniško vodstvo baleta Aterballetto, ki ga je vodil vse do leta 2007, ko se je odločil za samostojno koreografsko pot. Leta 2016 je za krajše obdobje (osem mesecev) prevzel vodenje baletnega ansambla milanske Scale (Teatro alla Scala di Milano). Njegove koreografije so uprizorila številna priznana glasbena in plesna gledališča po Evropi, med drugimi rimska Opera, Toskanski balet, Nemška opera Berlin (Deutsche Oper Berlin), Državni balet iz Ankare, Angleški nacionalni balet (English National Ballet), Julio Bocca & Ballet Argentino, Gauthier Dance, Stuttgartski balet, Državna opera iz Dresdna, Balet Gulbenkian, Mestni balet São Paulo, Newyorški balet (New York City Ballet) ter nazadnje Grands Ballets Canadiens iz Montreala. Asistenta koreografa sta Carlos Prado in Sergiu Moga, kostumografija je delo Helene Medeiros, oblikovanje luči podpisuje Carlo Cerri.
V svoji koreografski stvaritvi Hora, ustvarjeni za Dortmundski balet leta 2017, se je Edward Clug prvič intenzivno naslonil na glasbeno dediščino rodne Romunije, še posebej na sofisticirane ritmično-melodične adaptacije legendarnega godalnega kvarteta Balanescu. Clug je med lastnim koreografskim raziskovanjem odkril nove povezave med številnimi prelomnimi življenjskimi odločitvami in močjo ritualov, ki nam jih na bolj ali manj prikrit način vsiljuje družba. Asistent koreografa je Matjaž Marin, scenografija je delo Marka Japlja, kostumografijo podpisuje Leo Kulaš.
Plešejo Catarina de Meneses, Asami Nakashima, Branka Popovici, Ines Petek, Ema Perić, Hristina Stojčeva, Tetiana Svetlična, Mirjana Šrot, Satomi Netsu, Olesja Hartmann Marin, Jelena Lečić, Vanja Vitman, Yuya Omaki, Ionut Dinita, Mircea Golescu, Tiberiu Marta, Aleks Šišernik, Alexandru Pilca, Sytze Jan Luske, Gaj Žmavc, Filip Jurič, Cristian Popovici in Tomaž Roblek.
Po premieri bo Hora – Cantata na sporedu še 9., 11., 12., 13., 14., 16. in 17. marca 2019.