Pogovor s kreatorji dramskega baleta Faust, Edwardom Clugom, Milkom Lazarjem, Simonom Krečičem in Leom Kulašom, razkril, kaj nas čaka na petkovi premieri!
Včeraj je v Kazinski dvorani potekal pogovor s kreatorji težko pričakovanega dramskega baleta Faust po motivih Johanna Wolfganga Goetheja. Pogovor je moderiral PR mariborskega gledališča Alan Kavčič, na omizju pa so sedeli koreograf in libretist Edward Clug, avtor glasbe Milko Lazar, dirigent Simon Krečič in kostumograf Leo Kulaš.
Praizvedbo tega slovenskega projekta so najprej uprizorili v Opernhaus Zurich 28. aprila 2018, jutri pa zagleda luč sveta na mariborskem odru, januarja pa še v Cankarjevem domu. Gre sicer za koprodukcijo med vsemi tremi omenjenimi gledališči. “Po Peeru Gyntu je to moj drugi celovečerni literarni balet in vesel sem, da je po petih letih od uprizoritve Faust na domačih tleh. Gre za biblijo nemške literature in najprej sem moral izluščiti vsebino, ki bi bila primerna za balet. Vsekakor je lažje posegati po konceptualnem delu, tukaj je bilo materiala res ogromno. Prepričan sem, da nam je uspelo ustvariti zanimiv svet, ki je postal osnova zgodbe, ki jo vsi poznamo. Človek se od nekdaj težko sprijazni z dejstvom, da je minljiv. Zavedali smo se, da moramo Fausta postaviti v naš čas, in prepričan sem, da nam je to tudi uspelo,” je včeraj povedal Edward Clug, ki ne podpisuje samo pod koreografijo, ampak tudi pod libreto.
Edward že dolgo časa kreira v ustaljeni ekipi, v kateri je tudi skladatelj Milko Lazar: “Gre za glasbo, ki ne ilustrira, ki se oddaljuje od znanih glasbenih scenskih predelav. Imel sem ogromno materiala in šlo je za precejšnjo redukcijo, zavedal sem se samo, kaj ne sme nastati, in šele potem je Edi lahko začel ustvarjati. Sem pa zelo vesel, da se bo zgodila premiera v Mariboru in ne v Ljubljani, da pridejo Ljubljančani pogledat ta projekt na Štajersko. In vesel sem, da imamo za dirigenta mojstra Simona Krečiča.”
Simon Krečič je včeraj iskreno priznal, da se dirigiranju za balet zelo izogiba. “Iz preprostega razloga, ker z baletniki ne najdemo skupne ideje o dojemanju glasbe. Kot dirigent glasbo pač drugače čutiš, kar je normalno. Ko sem izvedel, da je za Fausta napisana nova glasba, sem bil vesel, saj gre za kompaktno in avtorsko delo. Glasba je zelo ritmična, kompleksna in naporna, kar se tiče koncentracije. Ne opisuje dogajanja na odru, je pa močan temelj za pripovedovanje te kompleksne zgodbe.“
Kostumograf Leo Kulaš je že 25 let stalni član ustvarjalne Edijeve ekipe. “Gre za iste emocije, enako razmišljanje. Kostumi so zelo premišljeni in prilagojeni gibu. Malo posebni, nekoliko monumentalni.“
Po eneournem pogovoru sem si imela možnost ogledati prvo generalno vajo in entuziazem baletne ekipe je že vel skozi oder. Mlada ekipa je v tem projektu še nekoliko osvežena z gosti, kot je izjemen Thomas Martino v vlogi Mefista. Davide Buffone nadaljuje svojo uspešno kariero, v kateri mu je Clug zdaj zaupal interpretacijo Fausta, nekoliko pa se mora še sprostiti, čeprav je to res odgovorna vloga za italijanskega mladeniča, ki vse bolj in bolj opozarja nase.
Skodrana in v prvem dejanju nekoliko zadržana (vloga pač) Monja Obrul v vlogi Marjetice postaja Clugova muza, ki pokaže vso svojo baletno in interpretativno širino v drugem dejanju. Dueti z Davidom so izpeljani prepričljivo in strastno. Tijuana Križman Hudernik kot Angel je bila tudi asistentka koreografa skupaj z Gajem Žmavcem, in zdi se, da oder enako dobro obvlada ne glede na to, ali na njem pleše ali asistira. Tijuana je res mariborski baletni angel. Ta čas je zanjo izjemno naporen, saj je Edijeva asistentka tudi v Ljubljani, kjer bo prihodnji teden premiera koreografije Ssss… Olesja Hartman Marin ne more biti boljša izbira za vlogo Marthe, ki si želi Faustove naklonjenosti.
Da vam ne razkrijem čisto preveč, ste vabljeni k ogledu, ampak predstave so v Mariboru že razprodane oziroma skoraj razprodane. Datumi so 12., 14., 16. in 18. november v Mariboru. V Gallusovi dvorani Cankarjevega doma Ljubljana pa si predstavo lahko ogledate med 26. in 31. januarjem 2024. “Nikakor ne zamudite nedvomno največjega baletnega spektakla, ki smo ga do sedaj uprizorili v mariborskem Baletu,” zaključi Edward Clug!