Plesalko, koreografinjo in pedagoginjo, tržaško Slovenko Dašo Grgič sem srečala na letošnjem Plesnem poletju v Šempetru pri Novi Gorici. Ko pa sem sledila Dašin plesni slog, ki izraža prefinjenost čutnih globin ženske anime, me je takoj spomnila na našo Jasno Knez. In ko sem svoje mnenje zaupala Daši, je nemudoma odgovorila, da je povsem razumljivo, ko pa sledi svetovni plesni umetnici Carolyn Carlson, novodobni ameriški Isadori Duncan (1877-1927), ki se v plesu ekspresivno izraža in ga dramatizira z likovno, kostumsko ter scensko obliko. "Carolyn Carlson je izredna opazovalka in vizualna umetnica, to ji daje tudi enkraten značaj v pristopu do dela in učenja. Njen pristop, ki sloni na ustvarjalnem procesu plesalca, daje možnost, da plesalec pridobi svoj pristop, utrdi lastno identito in razvije osebno plesno gibanje. To, kar sem pridobila in osvojila preko tovrstnega študija, mi daje možnost, da si pridobivam neko osebno pot, ki pa se umešča v širši kontekst, kot celota. Največ sem odnesla na njenih masteclassih v Parizu. Podarila mi je pravo motivacijo do plesa, kar je vplivalo na moj plesni razvoj. Njen pristop dopušča svobodo pri iskanju kakovosti lastnega telesnega gibanja. Zato tudi ples doživljam kot celoto, kjer so telo, um in duša tesno povezani."
Poleg udejstvovanja na 11. Plesnem poletju v Šempetru je Daša letos nastopila tudi na enajstem Art Tednu v Lonjeriju pri Trstu, ki je potekal od 21. junija do 6. julija in je sodelovala z znanimi umetniki. Tudi sicer poleg poučevanja sodobnega plesa ustvarja avtorska dela z igralci, slikarji in drugimi umetniki, ter sodeluje s Slovenskim stalnim gledališčem v Trstu/SSGT in SNG Nova Gorica. Svoje plesne študije je dokončala v Firencah pod vodstvom Simone Bucci ter zaključila dveletni diplomski program NL TTCP Foundation for Dance New York. Znanje sodobnih plesnih tehnik je poglabljala tudi s koreografom in plesalcem Robertom Cocconijem iz skupine Arearea iz Vidma ter v Atelier de Paris ob svoji vzornici in mednarodno priznani koreografinji, že omenjeni Carolyn Carlson.
Letošnje plesno leto bo Daša lahko beležila kot leto, ki ji prinaša nepozabne izzive in enkratne možnosti. Januarja je premierno uprizorila svoje koreografsko delo BodyunTitled na odru SSGT ter navdihnila režiserja in koreografa Luca Quaia, da je posnel štiriminutni videospot omenjene predstave. S tem kratkim video spotom pa se je prav zadni dan prijavila na mednarodni spletni festival video-arta Side by Side/SS. Uspehe pripisujem svojemu trudu v izpopolnjevanju, v poučevanju in plesnih izkušnjah. "Prepričana sem, da se nikoli ne prenehaš učiti. Zato se stalno tudi izpopolnjujem, kar lahko pripelje do sprememb in novih vizij. Imela sem priložnost sodelovati večkrat z igralci in drugimi umetniki in bogatiti svoje znanje kot plesalka in koreografinja in spoznati ples v širšem pomenu. Spoznala sem, da se danes sodobni ples močno prepleta z drugimi umetniškimi zvrstmi, kot je sodobno gledališče. Sodelovanje z različnimi umetniki je predstavljalo zame priložnost, da preizkusim svoje sposobnosti in ob tem spoznam različne pristope do dela. Tudi poučevanje mi je doprineslo veliko zadoščenja, morda ker skušam podajati svoje znanje z radodarnostjo in hkrati pridobivam navdih pri učencih, kar me seveda bogati."
Devetčlanska žirija je njen art spot uvrstila v finale izbrancev med 151 prijavljenimi iz 33 držav. Zmagovalec je postal tisti, ki je prejel največ spletnih glasov. Moram priznati, da smo na Jasnino pobudo, ki z Dašo sodeluje in prijateljuje že ves čas svojega primorskega plesnega domovanja in delovanja, prav pridno delili pet zvezdic za to izredno plesno-likovno ekspresijo video-art spota režiserja Quaia in čutnih kontrastnih poljan poglobljenega plesnega izraza Daše Grgič. "BodyunTitled je koreografsko delo o ambivalentnem prikazovanju telesa. V središču je telo v gibanju, kot simbol spoznavanja telesnosti in ambivalentnosti. Telo je simbolični kraj in sedež ogromno znakov, ki jih razum ne bo nikoli uspel sistematizirati. Ni monotono kot družba, v kateri živimo, ki skuša pridobiti definitiven odgovor na vsako vprašanje. Vsako vprašanje pa terja svoj odgovor, saj situacije so vedno različne. Telo ne laže in vsebuje več pomenov, nam kaže, da je lahko to in ono. Zato v solu ne skušam razvozlati nekega konflikta, ampak se soočati s tem, da stvari vsebujejo več pomenov in so lahko to in ono. Plesno skiciranje dveh kultur, zahodnega in islamskega sveta, ki sta večkrat le maski, sta drugačna načina bivanja na tem svetu. In v drugačnosti je bogastvo. Videoclip BodyunTitled je nastal v sodelovanju s tržaškim režiserjem in fotografom Luco Quaia, s katerim sem začela svojo umetniško pot leta 2006 v predstavi Cannonate. Izbrani kraj snemanja daje še večji poudarek na to, da stvari so lahko več kot samo to, kar zgledajo. Zadovoljna sem z umetniškim izdelkom, ker se moji gibi in enkratno režisersko oko ujameta in podpirata. Zato je verjetno tudi video dosegel pravi učinek pri gledalcih."
In Daša je bila zmagovalka letošnjega SS tekmovanja, nagrajena pa je tudi s celovečerno predstavitvijo svoje koreografije BodyunTiteld v Tanztheatru v Düsseldorfu, ki se je zgodila 12. septembra ob 20 uri. Daša je nastopila v istem gledališču, kjer je delovala tudi kultna Pina Bausch. "Uvrstitev v finale je zame že predstavljala zmago, saj spletna platforma, posvečena plesu, omogoča veliko vidljivost. Ko sem prejela novico, da je video BodyunTittled bil največ glasovan, me je najbolj razveselilo dejstvo, da bom lahko nastopala s predstavo v prestižnem Tanzhaus v Dusseldorfu, gledališču, kjer je delovala tudi priznana Pina Bausch. Nagrada mi pomeni spodbudo, da lahko še naprej ustvarjam in poučujem ter doživljam ples kot način življenja."
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.