Letni javni nastop oddelka za sodobni ples in plesnih pripravnic na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana
Oddelek za sodobni ples in plesnih pripravnic B Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, OE Glasbena šola, ki ga vodi pedagoginja, koreografinja in korepetitorka Jana Kovač Valdés, je pripravil plesno predstavo po motivih Alice v čudežni deželi: čudno, čudnejše … čudežno. Predstava je nastala po idejnem projektu, v režiji, realizaciji in glasbeni montaži Jane Kovač Valdés in Anamarie Bagarič, plesalke, performerke, pedagoginje in koreografinje, ki je z letošnjim šolskim letom prevzela plesni pouk 5. in 6. razreda na oddelku za sodobni ples KGBL. In se njihov letošnji javni nastop po dveh minulih šolskih letih končno znova vrnil v čas pomladi, tudi odprtih vrat za vse, ki želijo biti del njihovih uspešnih plesnih predstavitev.
Leta 2020 je covid epidemija spodnesla že povsem pripravljeno njihovo marčevsko prireditev, zato so svojo predstavo morali seliti v jesenski čas. Javni plesni nastop z naslovom Čas, da se zbudimo, osrednje tematike o podnebju in zaznanih spremembah, je bil uprizorjen 27. 9. v veliki Gallusovi dvorani Cankarjevega doma (CD), ampak zmanjšanjih sedežnih kapacitet zaradi virusne epidemije.
Tudi leta 2021 jim je uspelo uresničiti načrtovano letno produkcijo, znova na prestižnem odru Gallusove dvorane CD, vendar za zaprtimi vrati, kar pomeni – brez vstopa širše javnosti, torej samo za starše. Takrat sta Jana Kovač Valdés in Veronika Valdés pripravili enourni javni nastop aktualnega naslova Ujeti v Zoom, zaplesalo pa 150 mladih plesalcev njihovega plesnega oddelka, vključno z dvema fantovskima skupinama (mlajših in starejših), skupaj kar 16 razigranih fantov. Predstavo so posneli na odru Gallusove dvorane, video posnetek pa posredovali na youtube. Jana Kovač je ob tej priliki zapisala: ”Tudi mi na oddelku za sodobni ples KGBL smo v času, ko so nas končno spet spustili v dvorano, uspeli pripraviti letno produkcijo, celo s konceptom, kar je v začetku kazalo kar slabo. Pa sva z Veroniko ubrali to, kar nam je situacija ponujala. Kako smo plesali doma, v svojih sobicah, ujeti v majhne prostore, ujeti v zoom, brez fizičnega kontakta. No, na koncu nam je kljub temu uspelo v koreografije vplesti tudi nekaj kontakta.”
Predstava se je tudi začela z velikim kvadratnim izrisom na tleh, znotraj katerega se v nekem trenutku znajde vsak od nastopajočih. Vsekakor domiselno in gibko zarisana Zoom aplikacija takratnih izolacij in osam. Menim, da se bo njihova predstava v obliki video zapisa kar zapisala v zgodovinske anale covid plesnih domislic, ko so se v medprostoru po zaključku ene koreografije in pred začetkom nove namesto napovedi posredovale živahne Zoom aplikacije, v njih pa iskrili mladi plesalci s svojimi improviziranimi izvedbami živih gestikulacij, tudi vsakič znova z novo nemo napovedjo. Ko pa se ob koncu razpre množica tovrstnih aplikacij s posnetki takratnih njihovih vadbenih (sob) prostorčkov, pa se vedno znova vprašaš, kako je sploh bilo možno vse to pripraviti in le koliko (nad)truda so vložili pedagogi, učenci in njih starši. Tudi ni nenavadno, da so po sproščenih pogojih na 18. mini festivalu otroških plesnih skupin Pika Miga mali in mladi plesalci s takim žarom zaplesali, da se je tiste festivalske dni energija plesa razlivala čez oder in še dlje, saj so končno lahko sprožili, tudi izpeli svoje energetske in ustvarjalne potenciale. Med miniaturami pa še posebej opazen fantovski plesni osmerec v koreografiji Jane K. Valdés: Hej (Žan Bobavnik, Ruben Gombač, Zahi Khan, Jonatan Piškur, Erazem Pogačnik, Jaro Zorc, Urban Žagar, Voranc Žagar).
Tudi tega leta 2022 ni šlo vse, kot bi moralo, po skoraj polletni restrikciji in tik pred zimskimi počitnicami, ko se nenadno odprejo učilnice in steče pouk, v mesecu dni pa predstavijo prve plesne produkcije. Bil je to vnovičen vadbeni ‘horuk’, težko pričakovan, delovno naporen, vendar končno odprtih vrat za obiskovalce, ko so se zgodile čudežne sanje čudežne Alice.
Plesno veselje, odeto v kostumsko barvitost (kostumografija: Mojca Janželj Tomažič, Kontrastik; pomoč pri izdelavi kostumov: Renata Šoštar), je mavrično spletalo sanjsko popotovanje mlade Alice po čudežni sceni odra (video projekcija: Petra Hlebš) ob glasbeni spremljavi (korepetitorja: Matej Kastelic, Žiga Brlek) raznolikih in pravšnjih tonov v sozvočju s plesom, tudi živo pričarali sanjski svet Alice, ki ga je za vse čase in vse generacije v svoji knjigi (1865) ovekovečil angleški pisatelj Lewis Carroll.
Čudežni svet Alice se začne: Za vrati ob učenkah 5. razreda in njihovih čarobno postavljenih vratih, skozi katere zdirja Beli zajec (Fedja Kardare), za njim pa Alica (Ana Li Švrljuga), ki nenadno poskoči s sedeža prve vrste in poleti za Belim zajcem, tudi ji uspe vstopiti v čudežno deželo sanj. Prvo, kar je Alica zagledala, so bile barvite rože z naglavnimi venčki, ki se zavrtijo v taktu valčka, tudi z roko v roki, kot bi sledili dobro utečenemu dvornemu plesu, zapleše pa PP2B v sestavi: Solei Mila, Žana, Isabel, Lara, Iva, Teja Klara, Ema, Julija, Mojca, Olivia, Ivana, Tisa, Dunja, Pika, Neža.
Alica se odlično počuti tudi med belimi Metujjčki belih kril, ko vratolomno poskakuje med njimi, jih lovi in se veselo prepušča svojemu nemiru igrive dinamike. Z Alico pa zaplesali Metuljčki/PPB1: April, Lana, Lucija, Patricija, Neža, Bona Ronja, Mila J., Julija, Ela, Danaja N., Rebeka, Mila V. Č., Danaja Z., Alja, Malinka.
Čas teče, ne le na uri Belega zajca, ampak tudi Alici, ki jo ob zatemnitvi dneva obdajo svetleče lučke in krožijo ter letijo po odru, in ko tema izgublja svojo moč, se ugledajo Kresničke s svojimi lučkami v kanglicah, preden odidejo, pa jih ugasnejo in zaplešejo svoj iskrivi ples brez lučk, saj se dan že dela; zaplesali pa učenci PP/3B: Emil, Sofia B., Lousi Zoya, Neva Julijana, Karolina, Ela F., Minja, Eva, Olja, Sofia N., Jonatan, Erazem, Sofija, Astrid, Varja, Ela U. Plesne pripravnice in pripravniki so zaplesali v koreografijah Jane K. Valdés, tudi ljubko ter doživeto odplesali svoj igrivi ples, se držali vrst in sočasno sledili pravilom ritma ter plesnih korakov. Jana je ustvarila in postavila tudi vse koreografije v predstavi, ki sledijo razrednim stopnjam pouka sodobnega plesa; prvega, drugega, tretjega in četrtega razreda. Alica/Sofija Brec se znajde v neznanih globinah, v Začaranem gozdu: je premični gozd malih skupin in grmičevja, ki se širi in vije po prostoru, čeprav brez krošenj, vendar gibko in sveže plesno zadiha, tudi po svoje razgiba gozdno vzdušje, ki ga krasi mir in vrtinči veter, čeprav začaran, pa vendarle dodobra razpoznaven v izvedbi učencev 1. razreda sodobnega plesa: Sara Ana, Živa, Žan, Alba Tita, Lia Mei, Kalea Zoe, Brina, Tara, Gleb, Nomi, Melian, Luvia, Naia, Ema, Ruby, Mia, Jaro.
Nekje iz globin teme in novega svita dneva plapolajo ter šumijo pisana prekrivala nekih čudnih vešč, ki prihajajo in izginevajo, se prelivajo ter urijo kot veščine izginevanja, ko se zakrivajo obrazi, izginejo skupine, se zavrtijo pisana krila v plesu in soustvarjanju ob Alici/ Gaji Petkovič še dijakinje 6. razreda, sodobni ples, ki bodo ob zaključku šolskega leta tudi zares odjadrale, izginile, se usmerile na novi začetek: Pika Črnič, Katarina Hrvatin, Taiša Khan, Julija Konstantinović Ornik, Taša Kosi, Sara Peterka, Hana Pirc, Zala Pirc, Miša Plemeniti, Kristina Pokorn, Zarja Siter, Elvira Tomac, Lina Amber Tozon, Anja Večerin.
Alica v čudežni deželi predstavlja nori svet pisateljevega večplastno izpisanega nadrealizma, kjer svoje mesto najde še nora mačka Režalka zelenih oči, ko se zeleno srhljivo zazre v avditorij, tudi za hip ujame leteče korake Belega zajca, je tudi otroška pripoved o nenavadnih dogodivščinah deklice Alice, ena teh se v plesu zavrti: Na čajanki Klobučarja, ko ta deklici zastavlja bizarna vprašanja, kot npr.: “Zakaj je krokar podoben pisalni mizi?” Na vprašanja pa v živo gibko odgovarja Alica: Lina Amber Tozon/Sofija Brec v plesu in soustvarjanju s 5. razredom sodobnega plesa v sestavi: Zoja Florjanc Lukan, Varja Gorogranc Vrhkar, India Kajzelj Stermecki, Pija Kotar, Ana Kozmus Trajkovski, Sofija Lapan, Ela Mežek, Mila Milenković, Maruša Petelin, Gaja Petkovič, Eva Pilej, Sara Sila, Sanja Skaza, Ana Li Švrljuga, Petja Zoja Žabjek. Koreografiji 5. in 6. razreda je postavila Anamaria Bagarić, tudi jim razprla sodobna obzorja plesne domišljije.
Iz belega ozadja projekcije priletita rdeči krogli, je čas novih prevratov, ki pelje v rdeče odeto deželo in v prostor plesnih skupinskih vrlin 2. razreda sodobnega plesa: Nastja, Urban, Ruben, Zahi, Nika, Nuša, Stella, Iva, Ana Nina, Brina, Lia, Ajda, Teja, Živa, Nana, Iza, Voranc. Je napoved, ki vznemirja, saj napove prihod zvezde, vladajoče Srčeve kraljice: Lana Zgaga/Jona Zorina Ostan, ki prihaja s svojim številnim spremstvom 4. razreda sodobnega plesa: Tisa, Ana Lu, Lara, Lučka, Alina, Ava, Ada Zarja, Leonora, Lucija Vita, Oskar, Ana, Tara, Olja, Eva, Nika, da naznani še eno svojo sodbo, strašno in slišno: Z glavo proč, ki ji ne uide niti Alica.
V njenem spremstvu pogumno korakajo in ustrahujejo Hudi vojščaki: Erazem, Jonatan, Žan, Gleb, Jaro, Ruben, Zahi, Voranc, Urban, Indi Tej, Fedja, Mark, Edi, Oskar. Je četa štirinajstih malih in velikih vojakov, ki strumno koraka, tudi se zravnano predstavi v dobro organizirani vojaški paradi.
Glava ni padla, saj je Alica pravočasno dojela, da so to samo ljudje iz kart, zato se odloči za pot: Nazaj v realnost. Je pot, ki popelje v praznično vzdušje močno osvetljenega odra in plesnega veselja, odrešenega vseh norih sanjskih čarovnij, ko so zaplesali in soustvarjali v koreografiji Anemarie Bagarić; sanjske Alice: Livia Kozamernik, Ana Li Švrljuga, Sofija Brec, Gaja Petkovič Amber, Lina Tozon; Kraljica: Lana Zgaga/Jona Zorina Ostan; Beli zajec: Fedja Kandare in učenke 5. in 6. razreda sodobnega plesa.
Dočakal pa jih zaslužen buren aplavz, tudi glasni vzkliki za odlično izvedeno razredno predstavitev pouka sodobnega plesa v raznoliko strukturiranih, tudi skupinsko osmišljenih koreografijah, ki mlade plesalce in ustvarjalce združijo v njihovi čudežno izpeljani plesni predstavi po motivih Alice v čudežni deželi: čudno, čudnejše … čudežno.