Akademija za ples. Kot vedno navdušujoč plesni večer!

Krasen nastop študentov Akademije za ples lani decembra (foto: Andraž Kobe)

Študenti Akademije za ples Alma Mater Europea/AMEU že od odprtja plesne akademije v Ljubljani (2016/2017) uprizarjajo ob koncu šolskega leta zaključno plesno produkcijo, po prvem letnem semestru tudi začetne študijske procese in raziskave, ki nastajajo ob njihovih mentorjih.

Tokrat so ob zaključku leta 2022 v Gledališki dvorani SVŠGUGL predstavili nov decembrski Showcase AMEU, zvrstili pa kratke odlomke v nastajanju, svoje študijske procese, oblikovane v koreografskih postavitvah in primerne javnemu nastopu, za nekatere je to bil tudi javni izpit za oceno.

Velike zasluge za uspeh Akademije za ples gredo Rosani Hribar in Luciji Velkavrh.

Večerni program sta predstavili vodja katedre za sodobni ples, doc. Rosana Hribar, in vodja katedre za jazz, Lucija Velkavrh.

Dekan Akademije za ples iz.prof.dr. Svebor Sečak in direktorica AMEU dr. Barbara Toplak Perovič

Navzoče je nagovoril tudi dekan Akademije za ples, izr. prof. dr. Svebor Sečak, tudi na kratko podal nekaj besed o študijskem plesnem programu AMEU. Otvoritvenem nagovoru se je pridružila tudi direktorica AMEU, dr. Barbara Toplak Perovič, in vsem skupaj zaželela srečno novo leto 2023.

Program večera se je začel s Party mix študentk in študentov prvega letnika v koreografiji Rosane Hribar, raziskovali in zaplesali: Mihael Tošić, Rea Vogrin, Margarita Šunjić, Daniela Preskar, Maja Hojs, Lija Mozetič, Jelena Radoičić, Saša Štrukelj, Paskal Vertačnik Vrbovšek.
Prvi izhod je zažarel v zračni barvitosti manjših grupacij, porazdeljenih po plesnem odru ob medsebojnem povezovanju raznolikih gibalnih substanc, tudi smereh plesne sodobnosti. Na mali odrski zaplati so kar odmevali koraki ‘filmskega’ stepa, po tleh pa se kotalili prevali, zavrteli naglavni obrati, skokoviti premeti; nič koliko variacij vzvalovanih teles plesne mladosti. Predstavil se je prvi letnik z dobro bazo osvojenih plesnih tehnik, primerno in dobrodošlo k akademski študijski nadgradnji.

Mihael Tošić

Sledil je kvartet plesnih solov Kvartet v koreografiji Rosane Hribar in avtorskih solo utrinkov: Mihaela Tošića, Ree Vogrin, Margarite Šunjič, Daniele Preskar ter tudi celotne skupine prvega letnika. Začetna slika predstavi skupino v stanju mirovanja, ki sloni na zadnji steni, daje pa slikovit vtis oddiha, ki ga nekateri statično preživljajo, drugi pa aktivno. Prvi v ospredje je stopil plesalec stepa, Tošić, se sproščeno poigraval z ritmi svojih korakov, nato pa se povsem zlil z glasbo. Ob svojih odmevnih korakih se je izkazal tudi kot plesalec dramskih vsebin, ki motivira in vabi.

Margarita Šunjić

Njegovemu nemirnemu ritmičnemu izzivu so sledili trije plesni soli treh plesalk: Ree Vogrin, Margarite Šunjić in Daniele Preskar, ki tikoma zavibrirajo navidezne duete in tercete, tudi med seboj dinamično korespondirajo v tej izvirni kompoziciji plesnega kvarteta gibkih vsebin in plesne svežine. Kvartet je v svoji kostumski belini izpostavil še dinamično noto likovnega kontrasta nasproti črni statiki preostalih petih ob scenskem ozadju. Ko pa ob koncu v slikovito dinamiko plesnega kvarteta vstopijo še vsi preostali, se sledi gibki kompoziciji dveh barvnih kontrastov – bele in črne – v celovito zaokroženi plesni kompoziciji.


Maša Kagao Knez je kot mentorica v okviru predmetnika Kompozicija in ustvarjalno raziskovalni proces I pripravila s študenti prvega letnika koreografijo Prepleteno v sozvočju. Prepletanja v sozvočju ritma in glasbe so se iskrila v duetih, v posamičnih vstopih na sceno, tudi se iskala in raziskovala medsebojna sozvočja partneringa. Plesalci so plesali v istih belo-črnih kostumih, torej so brez vmesnega oddiha priplesali iz ene v drugo koreografijo, kar ukaže še na dobro fizično kondicijo.
Mentorica Kaja Lin Jagodič Avguštin je v okviru svojega predmetnika Sodobne plesne tehnike I z Lijo Mozetič in Danielo Preskar pripravila koreografski Eliksir. V pripravo plesnega eliksirja se plesalki podata nekoliko zaskrbljeno in nejasnih pogledov, da bi se skozi proces širokih, visokih in razpotegnjenih telesnih linij počasi odpirali, skočili in rotirajoče izginili v etru. Predstavili sta se s tehniko zahtevne gradnje in razgradnje svojega dueta Eliksir, ki pa še ni prišel v fazo dokončne postavitve. Kar zanimivo bo slediti, kam bo zaneslo ta njun plesni napoj. Študenti prvega letnika so se izkazali z dobro osvojenimi plesnimi tehnikami in uprizorjenimi študijskimi procesi. Med njimi je še posebej izstopala Daniela Preskar, ki svoj bogato zasnovan gibalni vokabular tudi izvirno umešča v plesni prostor.

Daniela Preskar


Koreografije prvega in višjih letnikov od III. do V. semestra so se vrstile po programskem razporedu. Višji letniki so najprej zaplesali v koreografiji Igorja Kirova Stil, ki je nastajala ob predmetniku Kompozicija in ustvarjalno raziskovalni procesi III–V; ustvarjale in zaplesale pa: Jana Bungurova, Zarja Ferlinc, Nena Klinkon, Nina Vončina, Kristina Slapernik, Daša Janičijevič, Maša Kunovac. V koreografiji je skupina plesalk sozvočno utripala z ritmi tolkal in srčnih utripov, tudi se homogeno razporejala po vrstah in prostorskih smereh. V ospredju je bila sodobna plesna kontaktna tehnika, ki jo je skupina sugestivno prelivala po prostoru, tudi v višajih solističnih presežkov vsake posamično; kostumski stil pa svetlo-temna kombinacija.


V koreografiji Darrela Toulona in Rosane Hribar Začetek kroga so študentke višjih letnikov na novo ustvarjale ter raziskovale v okviru predmetnika Kompozicija in ustvarjalno raziskovalni procesi III–V. Na sceni se je znašlo njih osem v črni kostumski zakritosti s kapucami, ki prekrivajo njih glave in poglede v strnjeni zasnovi skupine plesnega sozvočja. Med procesom je sledilo skupinsko odpiranje, ko se je skupina tudi gibko umeščala in širila po sceni, ob koncu pa nekaj njih celo zaokrožilo svoj mali interni krog. Na samem začetku se je pred skupino znašla plesalka, glede na njeno plesno vsebino in izrazno sugestijo je to bil intimni solo izliv nekih spominov; in so ob njihovem skupinskem popotovanju izstopali in se vrstili posamezni solistični izlivi gibkih vsebin.

Zarja Ferlinc

V sklopu študijskega predmeta Sodobne plesne vsebine III in v koreografiji Kjare Starič Wurst Do roba in nazaj je Zarja Ferlinc v izraziti poetiki in višajih svoje plesne izvedbe zrelo zavibrirala globine osebnih dvomov, vračanj in čustvenih borb.

Tako kot se je s prvim letnikom spodbudno začel Showcase AMEU 2022, se je v njihovi sestavi tudi veselo zaključil v koreografiji Lucije Velkavrh in Matevža Česna Another Day Of Sun; na odru pa presvetlil plesni stil filmov in muzikalov, nekih sončnih dni neobremenjene ter razigrane mladosti; zasnovan v sklopu predmeta Jazz plesna tehnika I.

Za študente AMEU je bil to še en njihov uspešen javni nastop, za navzoče pa znova navdušujoč plesni večer.

Zadovoljni pedagogi, nastopajoči, dekan in direktorica po predstavitvi (foto: Andraž Kobe)