Kot je zapisal eden od največjih nemških literatov in nobelovec Thomas Mann (1875–1955) v svoji prozni mojstrovini Smrt v Benetkah, je samota tista, ki "rodi izvirnost, drzno in vznemirljivo lepoto, pesem. Samota pa rodi tudi nasprotje tega: nesomernost, absurd in pregreho". Novela, katere priljubljenost se je bolj razmahnila po istoimenskem Viscontijevem kultnem filmu iz leta 1971, nedvomno nosi skozi lastno "pesimistično preroškost" in značajsko refleksivnost protagonista, slavnega pisatelja Gustava Aschenbacha, številne avtobiografske poteze pisca, umetnika in v prvi vrsti neumornega iskalca Lepote.
Celovečerni dramski balet v umetniški zasnovi mednarodno priznane koreografinje in Prešernove nagrajenke Valentine Turcu, pregneten z lirično lepoto dramatične Mahlerjeve glasbe, je nova plesna interpretacija Mannove novele, ki z razpiranjem pomembnih družbenih problematik jasno pokaže, kje je pravzaprav dostojanstvo umetnika v času perpetuirane dekadence, ki ga živimo. (SNG Opera in balet Maribor vabi na ogled nove baletne predstave Smrt v Benetkah v koreografiji Valentine Turcu. Gustava von Aschenbacha pleše Takuyo Sumitomo, angela Smrti pa Sytze Jan Luske.
Premiera bo v petek, 9. novembra, ob 19.30, ponovitve pa 11., 13., 14., 16. in 17. novembra v Veliki dvorani SNG Maribor. 28. novembra ekipa gostuje na odru Teatro Nuovo Giovanni da Udine v Vidmu v Italiji in 22. januarja 2019 v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma v Ljubljani.)