Re:inkarnacija je plesna, glasbena, modna in vizualna umetniška stvaritev o globinah starodavne jorubske filozofije, prepletene z aktualno nigerijsko mladinsko kulturo. Je plod skupine nigerijskih plesalcev, prepojen z ritmom in utripom Lagosa. Kot hommage temu obilju koreografijo – razčlenjeno v treh poglavjih, zaznamuje izrazita glasbena struktura, dopolnjena s celovito in skrbno zasnovano vizualno estetiko. Rdeča nit zgodbe je cikličen prehod med življenjem in smrtjo, smrtjo in življenjem. Na začetku plesalci gibe človeškega vsakdanjika replicirajo kot roboti. Delajo, se srečujejo in spolni akt opravljajo v togih, staccato kretnjah. Krožijo v medsebojnih srečanjih, splošna poanta je misel, da smo vsi zgolj lutke ali avtomati, da naš obstoj v resnici sploh ni življenje. Vendar plesalci hipoma, kot da bi nekdo zaklical, čas je za zabavo, odvržejo prvotno identiteto in se preoblečejo v pisana oblačila.
Ob utripajočih urbanih ritmih Lagosa, prekipevajočega od mladostne energije, se nigerijski plesalec in koreograf Qudus Onikeku vrača k afrobeatu sedemdesetih, v kombinaciji s sodobnimi slogi, kot so hip-hop, dancehall in funky house. Re:inkarnacija je zgrajena okoli treh stopenj reinkarnacije: rojstva, smrti in novega rojstva. Delo zaznamujejo jasno izrisane, močne osebnosti izvajalcev, ki jih nosi skupinska energija. Vsak od njih tradicijo afrobeata Fele Kutija samosvoje prevaja v sodobne plesne in glasbene sloge. S tem Re:inkarnacija izžareva moč črne kulture, njeno brezkompromisno radoživost in sposobnost večnega preporoda. “Zanimivo se mi je zdelo, da ti mladi znova zajemajo iz energije šestdesetih in sedemdesetih let, jo reaktivirajo, obnavljajo, reinkarnirajo v sedanjosti, zavedno ali nezavedno prežeto z družbenimi boji preteklosti in sedanjosti,” pravi koreograf Qudus Onikeku, ki se je v zadnjem desetletju uveljavil kot eden vodilnih vsestransko nadarjenih nigerijskih umetnikov, ki delujejo v različnih medijih: scenski umetnosti, filmu, instalacijah …
V mednarodnem umetniško-raziskovalnem delu se posveča proučevanju telesnega spomina in iskanju novega odrskega jezika, ob oblikovanju umetniške vizije, ki časti tako jorubsko kulturo kot sodobni plesu ter ju obenem preizprašuje. Ustvaril je pomemben, kritiško hvaljeni opus, ki sega od solov in skupinskih del do medžanrskega sodelovanja z vizualnimi umetniki, arhitekti, glasbeniki ali pisatelji.
Produkcije Qudusa Onikekuja so z velikim uspehom gostovale mdr. na Beneškem in Lyonskem bienalu ter na festivalu v Avignonu. V Re:inkarnaciji Onikeku zgradi most do povsem nove generacije nigerijskih odrskih umetnikov, ki lastno ustvarjalnost dandanes oplajajo z Instagramom. Sodobne glasbene plesne oblike z vsega sveta danes spoznavamo preko pametnega telefona. V Lagosu, enem najgosteje naseljenih mest afriške celine, je to zanetilo ustvarjalno eksplozijo in vznik nadvse vitalne mladinske kulture. (vabljeni na ogled v ponedeljek, 23. oktobra, ob 19.30 v Gallusovo dvorano Cankarjevega doma v Ljubljani. Plesalci: Adila Omotosho, Bethel Wisdom, Angela Okolo, Esther Essien, Busayo Olowu, Faith Okoh, Joshua Gabriel, Sunday Ozegbe, Patience Ebute, Addy Daniel, glasba pa bo izvajana v živo v izvedbi Olantundea Obajeuna in Victorja Ademofea.)