Osrednja nit predstave z naslovom Kalakuta Republika je duh Fele Kutija, zastavonoše odpora v Zahodni Afriki in idola več generacij. V novem delu belgijsko-burkinafaškega koreografa Sergea Aiméja Coulibalyja ta navdihuje z veliko odprtostjo svetu in besedili, ki izkazujejo gorečo zavezanost ideji. Kutijeva glasba je orožje in Kuti je edinstven umetnik – brezmejne želje po svobodi, burnega življenja, v dušo vtisnjene politične zavesti in povsem izvirne muzikalnosti, porojene iz spoja črne celine in zahoda. Kalakuta republika je Fela Kuti poimenoval svoje prebivališče na obrobju Lagosa, komunalni prostor, ki ga je štel za neodvisno republiko. Predstava ni ne Kutijev biografski popis ne glasbeni pregled njegove umetniške poti, ampak razburljiva študija umetniškega angažmaja in kaj ta lahko sproži. Je predstava z nalezljivo energijo, delček Afrike brez klišejev. Afrika v globaliziranem svetu, ki jo upodablja Coulibalyjeva, domovini predana generacija umetnikov. Serge Aimé Coulibaly v Kalakuta republiki prevzame vlogo pripovedovalca. Pri tem se istoveti s Felo Kutijem ali preprosto upodablja sebe, predanega umetnika, ujetega v nemirnem svetu in prevzetega nad učinkom brezmejnega hrepenenja po svobodi mladih Burkinafascev, ki je zanetilo pomembno revolucijo?
Mimogrede: Slavoj Žižek že leta svari številna protivladna gibanja; ni posebno težko zbrati množice in vzklikati, da se stvari morajo spremeniti. Najpomembneje je tisto, kar se zgodi dan po vstaji. Podobno kot druga Coulibalyjeva dela Kalakuta republika ne ponuja odgovorov, temveč jasna vprašanja. Kateri svetovni dogodki ljudi spodbudijo k združevanju, množičnemu izražanju nezadovoljstva in iskanju rešitev? Kdaj ljudje poiščejo karizmatične vodje? Kakšno moč pravzaprav ti imajo in v kakšnih okoliščinah? Koliko svobode je mogoče v okviru gibanja?
Plesalec in koreograf Serge Aimé Coulibaly je bil rojen v Burkina Fasu (Bobo Dioulasso), od leta 2002 deluje po Evropi in preostalem svetu. Navdihuje se pri afriški kulturi, njegovo umetnost pa zaznamuje misel o nujnosti veličastnega sodobnega plesa, utemeljenega v čustvovanju, ter večnega nosilca refleksije in upanja. Z iskrivo izraznostjo Coulibalyjevo delo prejema univerzalne razsežnosti, ki odmevajo na več celinah. Od ustanovitve skupine Faso Danse Théâtre leta 2002 Serge Aimé v želji po pozitivnem navdihovanju mladih raziskuje kompleksne tematike. Koreografove produkcije so gostovale na številnih afriških in evropskih prizoriščih ter več festivalih.
Odprt svetovni nazor in prav takšen pogled na drugačnost, ki jo vedno preizprašuje, ter njegova konstruktivna energija in vztrajnost so vodili v partnerstva z različnimi umetniki. Kot plesalec in koreograf redno sodeluje pri mednarodnih produkcijah. Njegovo delo, gnano z radovednostjo in velikodušnostjo, je pritegnilo pozornost številnih organizacij. V želji po delitvi znanja ustvarja tudi koreografije za ljubiteljske plesalce. Serge Aimé Coulibaly je svoj dar razvijal med umetniškim izpopolnjevanjem pri burkinafaški skupini FEEREN, ki jo je vodil Amadou Bourou, in med bivanjem v Narodnem koreografskem centru v Nantesu pod mentorstvom Clauda Brumachona. Izoblikoval je osebni slog in ga projiciral v svojo umetnost. Prizadeva si za izvirno ustvarjalnost ter plesalce in koreografe na svojih mojstrskih razredih spodbuja k preizpraševanju odgovornosti kot izvajalcev in refleksiji o moči izraza, ki ima velik pomen pri njihovi državljanski vlogi.
Serge Aimé je v Bobu Dioulassu (Burkina Faso) ustanovil Mednarodni laboratorij za raziskave in produkcijo uprizarjajočih umetnosti ANKATA. Prostor za eksperimentiranje in refleksijo je odprt za vsakršno sodelovanje ter gosti izmenjave med različnimi celinami, disciplinami in skupnostmi s skupnim ciljem snovanja prihodnosti. (vabilo na izjemno predstavo Kalkuta Republika skupine Faso Danse Théâtre, ki bo 17. marca na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma)