Program 14. izdaje festivala Front@ vključuje veliko tveganja. Skoraj vsi dogodki so načrtovani na prostem, zato bomo letos še bolj pogosto pogledovali v nebo in spremljali vremenske napovedi. Program je tudi vsebinsko veliko bolj odprt. S pozivom k sodelovanju smo povabili koreografe in plesalce, da predlagajo svoja dela in si izberejo prizorišča na prostem. Izbranih je bilo sedem avtorjev iz Avstrije, Madžarske, Italije, Izraela, Velike Britanije in Slovenije. Naša želja je, da avtorji svoja dela umestijo v prizorišča brez bistvenega poseganja v prostor in grajenja prizorišč. Murska Sobota že sama po sebi deluje kot kulisa in kliče po dejavnostih, ki bi se odvijale v izpraznjenem prostoru. Mesto se srečuje z enakimi problemi kot vsa majhna mesta v Evropi. Vsebine, ki najbolj zanimajo množice, so se premaknile na rob mesta, prebivalci in obiskovalci se po mestu premikajo pretežno z avtomobili, druženje pa se je preselilo v sfero zasebnega, na domače vrtove.
Zdi se, da je praznina v prostoru nalezljiva. Ko se je v mestu izpraznil nek prostor, so se kmalu začeli prazniti tudi prostori v bližini. Ker je prostor bistveni element plesa in koreografije, bo umeščanje plesa na prizorišča, ki so prebivalcem dobro znana, za gostujoče umetnike poseben izziv. Avtorski pogled na prostor se bo skozi ples soočil s samoumevnim in morda bodo gledalci dodali nov vtis, morda tudi razmislek v ustaljeno dojemanje prostora. Gledalci od drugod pa bodo s pomočjo umetniških intervencij mesto dojeli povsem drugače kot le izpraznjeno arhitekturo. Podobne intervencije smo v preteklosti že vključevali v program festivala Front@. Redki so se vzdržali odzivov. Bili so pozitivni in negativni, vsem pa je bil skupen razmislek o javnem prostoru in lastnih željah. Ni malo tistih, ki menijo, da mora javni prostor omogočati zgolj pretočnost in je tako namenjen samo prehajanju. Nas zanima javni prostor kot območje, kjer se ljudje srečujejo, zadržujejo dlje časa in počnejo veliko skupnega.
Poleg specifičnih prostorov v mestu pa program festivala vključuje tudi drug pomemben lokalni element. Otvoritvena predstava avstrijske skupine Liquid Loft z naslovom Tuji jeziki vključuje v zvočnem delu številne dialekte z vseh koncev Evrope. Med njimi tudi prekmurščino ali bolje rečeno prekmurski jezik, ki že stoletja najmočneje zaznamuje kulturo v mestu in Prekmurju. Izjemna ideja koreografa Chrisa Haringa in njegovih sodelavcev tako smiselno poveže globalno temo z lokalnim tekstom in kontekstom.
Na odprtem odru pred Gledališčem Park si bomo lahko ogledali eno največjih presenečenj minule sezone, ki prihaja z domačih odrov, in sicer predstavo Razgaljeno slovenske koreografinje in plesalke Rosane Hribar ter tradicionalno predstavitev plesnih miniatur, izbranih na mednarodnem tekmovanju mladih plesalcev Opus 1.
Dogajanje na grajskem dvorišču bo poleg predstav zaznamoval tudi ples na zaslonu, ki bo tokrat odprl okno v nenavadne svetove. Videli bomo lahko štiri nagrajene filme, ki se lotijo plesa, vsak na svoj način. Ples kot grozljivka, ples kot del grafične kompozicije, ples v prepletu z znanostjo, posnet v slovitem švicarskem znanstvenem laboratoriju Cern, ter spoj plesa s 3D-računalniško animacijo. Zaključek festivala pa bo z lutkovnim baletom Posvetitev pomladi Lutkovnega gledališča Ljubljana odprl vrata v nenavadni svet plešočih lutk.
14. izdaja festivala Front@ bo potekala v prepletu globalnega in lokalnega. En globalni vpliv pa nas še posebej skrbi. Ta, ki vpliva na vedno bolj nepredvidljivo lokalno vreme, ki nas edino lahko prisili v bolj običajno predstavljanje plesa v zaprtem prostoru. Pripravljeni smo tudi na to, ker Murska Sobota premore izvrstno gledališko stavbo, ki jo bomo v primeru dežja naselili po vseh kotih. (je zapisal v uvodniku k letošnjemu festivalu Front@, ki se bo odvijal med 28. in 31. avgustom v Murski Soboti, njegov umetniški vodja, režiser, koreograf in plesalec Matjaž Farič)