Na Akademijo za ples, smer balet (Alma mater Europaea v Mariboru) sem se vpisala popolnoma slučajno, na ‘brzino’, po prepričevanju svojega dobrega ‘starega’ prijatelja, saj sem sama to videla kot neizvedljivo, predvsem zaradi lokacije Maribor–Ljubljana. Na facebooku sem zasledila, da se odpira Akademija za ples (sodobna smer). Želela sem si, da bi se nekoč v prihodnosti odprla tudi smer za klasični balet, saj se o tem govori že leta, pa do zdaj na žalost ni prišlo do realizacije. To se je kmalu – lahko rečem čisto nepričakovano – tudi zgodilo. Kljub bojazni, da tega ne bom zmogla uskladiti s svojimi službenimi obveznostmi, sem se odločila, da grem na avdicijo – brez obveznosti in brez velikih pričakovanj. Avdicijo sem uspešno opravila in kmalu smo začeli z delom. Zdaj vidim, da je bila to ena od najboljših odločitev v mojem življenju, saj me pedagogika zelo zanima, s poučevanjem baleta pa se ukvarjam okoli 15 let. Že dolgo si želim, da bi imela boljše osnove teorije oziroma dobro poznavanje baletne metodike po Vaganovi. Mislim, da bom na tej akademiji pridobila manjkajoče znanje baleta in hkrati tudi večje samozaupanje v tej smeri.
Moram povedati, da je Akademija do zdaj izpolnila vsa moja pričakovanja. Najbolj sem se namreč bala, da predavanj ne bom mogla uskladiti s svojimi službenimi obveznostmi, vendar so se moji strahovi razblinili po prvem uvodnem sestanku na Alma mater. Akademija se nam namreč izredno prilagaja, saj smo vsi v naši generaciji zaposleni v SNG Maribor, KGBM in SNG Opera in balet Ljubljana. Predavanja imamo predvsem ob sobotah in nedeljah. Jaz kot edina ljubljanska študentka se nekaterih skupnih predmetov lahko udeležujem tudi s študentkami iz sodobne smeri, ki se odvijajo v Ljubljani, dostopna pa so nam tudi posneta predavanja, če jih zaradi drugih obveznosti zamudimo.
Moje dosedanje izkušnje z Akademijo so absolutno pozitivne. Predmeti, ki so jih izbrali za nas, se mi zdijo več kot koristni za naš nadaljnji pedagoški razvoj, in profesorji odlični, vsi visoko strokovno podkovani. Prvi teden po novem letu sem bila v Mariboru na intenzivnih predavanjih stilnih (zgodovinskih) plesov za 1.razred baletne šole. Predavateljica Natalia Iananis je presegla vsa naša pričakovanja, saj nam je kljub svojim 80 letom pokazala ogromno mero znanja, profesionalizma, hkrati pa enostavnosti, humorja, simpatičnosti in energije na vsakodnevnih intenzivnih treningih. Zgoščeno znanje osnov plesa za 1. razred smo morali praktično usvojiti v enem tednu. Poleg tega smo si po narekovanju g. Natalie vse zapisali, lahko bi rekli od mezinca na nogi pa do zadnjega laska na glavi. Mislim, da je to znanje, ki ga imamo zdaj zapisanega v svojih zvezkih, preneseno od Natalie Iananis, profesorice iz Sankt Peterburga, preprosto neprecenljivo. Na koncu smo imeli prvi izpit, ki smo ga vsi dobro opravili, saj nas je g. Natalija odlično pripravila nanj.
Naslednji teden me čaka že naslednji izpit pri prof. Katri Kodela, ki nas poučuje fizično pripravo plesalca 1. Katra povsem obvlada različna področja plesa, oziroma vadbe – od pilatesa in joge, pa še marsikaj vmes, s čimer do zdaj nisem bila bližje seznanjena. Na njenih treningih spoznavam nove tehnike, koristne za ples na splošno in za pripravo plesalčevega telesa. Delati z njo je užitek! Pa tudi s preostalimi predavatelji, ki jih imamo zdaj. Zelo se veselim prihoda strokovnjakinje za baletno pedagogijo, g. Melinde Szitt, ki prihaja iz Budimpešte in nam bo predavala osnovno baletno metodiko od 1. do 9. razreda, po principu Vaganove, kar je za nas, študente baleta, vsekakor najpomembneje.
Prepričana sem, da se bo v prihodnosti za študij odločalo vse več profesionalnih baletnih plesalcev, saj je to odlična popotnica zanje že v času njihove plesne kariere, sploh pa pozneje, ko bodo nehali plesati na odrskih deskah. Akademija nudi široko paleto teoretičnih in praktičnih znanj. Ta bodo baletnim plesalcem olajšala prestop iz aktivne plesne kariere v drugo obdobje njihovega življenja, ki lahko ostane še naprej aktivno, samo na drug način. Z novimi znanji bodo izkušeni baletni plesalci lahko kakovostno in strokovno prenašali svoje pridobljeno znanje na mlajše generacije.
Upam tudi, da bo ministrstvo za kulturo prepoznalo pomembnost nove pridobitve v naši državi, ki je za slovenski balet prav gotovo ključnega zgodovinskega pomena, in da bo pripravljeno projekt tudi finančno podpreti – tako z morebitnimi štipendijami za študente, morda pa tudi pomagati pri financiranju gostujočih pedagogov in profesorjev iz tujine. Študentje z njimi pridobivamo neprecenljivo znanje, hkrati pa sem prepričana, da Akademija Alma Mater s prispevkom iz naših šolnin (v 1. generaciji nas je samo šest) prav gotovo ne pokrije niti polovice stroškov, ki jih zahteva organizacija tako kakovostnega študija za nas. Tukaj se lahko zahvalim g. Toplaku, da je imel pogum, željo in voljo izpeljati tako pomemben projekt za našo Slovenjo, ki smo si ga želeli že dolgo časa, saj smo bili (kot sem izvedela šele zdaj) edina država v Evropi, ki še ni imela ustanovljene baletne akademije.
Naj izkoristim to priložnost in se zahvalim še naši umetniški vodji baleta Sanji Nešković Peršin, ki je pokazala razumevanje do mojega študija in morebitnega terminskega usklajevanja, ki bo občasno potrebno. (je za naš portal komentirala vpis in študij na Akademiji za ples, smer balet asistentka koreografa ljubljanskega baleta Claudia Sovre)
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.