Prejšnjo soboto smo lahko v Mariboru pred polno dvorano spremljali romantični balet Giselle. Zgodba o revnem dekletu Giselle, ki zavrne ljubezen svojemu stanu primernega gozdarja Hilariona za ljubezen do plemiča Albrechta, nima srečnega konca. Ko namreč gozdar razkrinka svojega tekmeca, se Giselle omrači um in se nabode na plemičev meč. Njena prerana smrt jo spremeni v maščevalno gozdno vilo. Myrtha, kraljica vil, nočne obiske žalostnih ljubimcev na grobu Giselle izkorišča za zapeljevanje mladeničev in igranje z njihovimi življenji. Vile namreč v zavetju noči silijo oba ljubimca, da z njimi plešeta do smrti oziroma do jutra, kar pač nastopi prej. Albrecht preživi naporno noč zgolj zaradi čarobnega posredovanja Giselle, ki mu vlije novih moči, vendar žalosten dočaka zoro, saj se zave, da Giselle ne bo nikoli več videl.
Romantični balet, ki je del železnega repertoarja, smo videli v postavitvi Rafaela Avnikjana, ki se je pri svojem delu naslanjal na koreografijo Mariusa Petipaja. Balet v dveh dejanjih je kot že tudi lanskoletna Bajadera postavljen klasično, brez modernizmov, v strukturnem smislu sledi predpisanemu nizu plesnih točk, v "igranih" delih pa je očiščen nepotrebnega gestikuliranja, tako da je vsebina predstavljena z minimalnim številom gest. Tej tradicionalni zasnovi sledi tudi vizualna podoba. Scensko (scenograf je Juan Guillermo Nova) sta tako v prvem dejanju obe koči, domovanje Giselle in lovska koča Albrechta, precej omejili plesni prostor. Predvsem ples deklet in fantov trpi zaradi ožjega odra.
Zato pa gozdna jasa, kjer je Gisellin grob, zaživi ob uporabi polprosojnega z gozdom poslikanega ozadja. Predvsem proti koncu, ko vile v svoj uničujoči ples ujamejo Albrechta, je iluzija popolna. Odrešujoča jutranja zarja, ki se kaže kot svetloba med drevjem v ozadju, postopno zaobjame celoten prostor in prežene maščevalne vile, Albrecht pa se poslovi od svoje Giselle v rahlih meglicah (oblikovanje svetlobe Pascal Merat). Kostumograf Luca Dall’ Alpi je pri kostumih ohranil izhodišča iz 19.stoletja, stilno je predvsem pri oblikovanju Albrechtovega dvora sledil času, ko naj bi se izvirna zgodba Giselle dogajala – poznemu srednjemu veku oziroma renesansi.
Solistični parti v Giselle niso ravno številčni. Poleg naslovnega lika in obeh zaljubljencev ima plesno zahtevnejšo le še kraljica vil, dve solo vili, v prvem dejanju pa je izpostavljen kmečki pas de deux. K pravljični atmosferi prispeva v drugem dejanju zbor vil, v prvem pa je dogajanje popestreno s plesom kmečkih fantov in deklet. Oba zborovska dela je baletni zbor izvedel solidno. Mariborski ansambel je vse vloge lahko zasedel z domačimi solisti, ki so bili več kot kos zastavljenim plesnim izzivom. V sobotni predstavi je prav gotovo omembe vreden nastop uspel Asami Nakashimi in Ericu Burroughu v kmečkem pas de deuxu. Odlikovala ju je tehnična brezhibnost, predvsem Asami Nakashima je izvedla popolne piruete, skladnost in potrebna lahkotnost. Manj izstopajoči sta bili s svojimi solističnimi deli Branka Popovici in Tetiana Svitlična kot vili v drugem dejanju. Olesja Hartman kot zlobna kraljica vil Myrta je vlogo glavne maščevalke izvedla predvsem hladno in dokaj odsotno. Z več prezence bi drugo dejanje pridobilo na dramatičnosti, tako pa je v končnem vtisu ostalo ilustrativno. Alenka Ribič Laufer je naslovno vlogo gradila od naivne zaljubljene deklice k eteričnemu pravljičnemu bitju postopoma. Kljub rahli tremi je bila prepričljivejša v prvem delu, pretresla je predvsem ob odkritju prevare v plesu norosti. Kot vila se je omejila na zračnost lika, manj pa upoštevala notranjo razdvojenost, ki bi ji lahko prinesla potrebno dramatičnost. Sytze Jan Luske je kot ljubosumni gozdar Hilarion nastopil prepričljivo tako v prvem dejanju, ko spletkari proti svojemu tekmecu, kot tudi v drugem, kjer ga v svoje mreže ujamejo vile. Njegov nastop je kulminiral v plesu z vilami, ko je pojemanje moči prikazal z natančnimi in jasno izraženimi plesnimi elementi.
Zvezda večera pa je bil prav gotovo Anton Bogov kot vojvoda Albrecht. Spoj tehnične brezhibnosti in izvrstne interpretacije je bil brez razpok. Ples kot oblika druženja v prvem dejanju in obsedenost v drugem je v njegovi interpretaciji pridobil nove nianse. Brezskrben vojvoda v preobleki, ki se v prvem delu zabava s preprosto Giselle, ob obisku njenega groba postane žalujoč ljubimec, nesprijaznjen z dokončnostjo izgube. V duetu z zdaj vilo Giselle je uspel izraziti vse hrepenenje romantičnega junaka, ki se mu objekt poželenja izmika v onostranstvo.
Baletna klasika Giselle je pokazala, da mariborski baletni ansambel zmore več kot solidno izvajati tudi dela klasičnega repertoarja z zadostnim številom kvalitetnih domačih solistov. Verjetno pa k uspehu in popularnosti klasičnih baletov bolj kot solidna ali celo vrhunska izvedba solističnih vlog še vedno prispeva nezmanjšana fascinacija gledalcev nad romantičnimi zgodbami izvedenimi v blišču iluzionistične konvencije plesnega gledališča 19.stoletja. Ne glede na razvoj plesa in gledališča v zadnjih 150 letih, prisotnost novih medijev in načinov komunikacije, je potreba in želja po pravljičnosti izvedeni v živo, z množico izvajalcev, še vedno prevladujoča. Lahko si samo želimo še več dogodkov, kot je mariborska Giselle.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.