V Linhartovi dvorani Cankarjevega doma v Ljubljani je Društvo baletnih umetnikov izvedlo baletni koncert s podnaslovom "Za vsako dušo", kjer se dosledno izvaja dokaj neambiciozen koncept nizanja atraktivnih in znanih klasičnih baletnih variacij s sodobnimi plesnimi miniaturami.
Video napovedi posameznih točk so poudarile prejemnike letošnjih nagrad DBUS. Vlasto Dedovič, prejemnik nagrade “Pia in Pino Mlakar” za življenjsko delo, je bil predstavljen z dvema koreografijama. Largo na glasbo G. F. Haendla sta odplesala Urša Vidmar in Lukas Jerkander, humoresko Trije generali (E. Herold) pa z vso potrebno karakterno komiko Segiu Moga, Matjaž Marin in Vadim Kurgajev. Čeprav obe koreografiji zelo dobro prikazujeta širino nagrajenčevega koreografskega razmišljanja, pa je vseeno škoda, da se v počastitev nagrajenca ni obnovila njegova legendarna koreografija Kajn in Abel na glasbo Poulenca in Mokranjca. Tako bi bil tudi program obogaten z vsaj enim moškim duetom, ki bi zelo dobro kontrastiral klasičnim parnim nastopom. Prejemnica nagrade “Lydie Wisiakove” Galina Čajka se je izkazala s solom in duetom Nikije iz baleta Bajadera ter kot Umirajoči labod (C. Saint-Säens, koregorafija M. Fokine). Evgenija Koškina je žal nastopila le v variaciji Plamen Pariza (B. Assafjew, v koreografiji A. J. Vaganove), kjer je v kratki variaciji ostal v spominu predvsem njen mladostni žar, saj je soplesalec za duet iz istoimenskega baleta manjkal. Katarina de Meneses se je predstavila v otvoritvenem Moskovskem valčku (M. Moszkowski, koreografija V. Vainone) v paru z Antonom Bogovom in tako upravičila baletno nagrado.
Klasične odlomke so na izredno izenačeni ravni interpretirali Mariša Nač in Lukas Jerkander (duet iz Hrestača v koreografiji M. Petipaja), Eva Gašparič in Ivan Kozyuk (duet iz Giselle, koreografija J. Coralli, J. Perrot), Alenka Ribič Laufer in Anton Bogov (duet iz Labodjega jezera, koreografija L. Ivanov).
Dana Petretič in Siniša Bukinac sta v znanem šansonu Neme quite pas izpostavila predvsem koreografske prvine moči, natančnosti v ritmu, manj pa sta se posvetila čustvenemu izrazu.
Strange fruit (glasba N. Simone, koreografija Kjara Starič) je koreografsko sugestivno, vendar nikakor ne pantomimično sledila vsebini pesmi in tako preinterpretirala besedilo v na trenutke strašljiv gib v pretresljivi interpretaciji Josepha Bunna. Zdi se mi, da je prav ta točka bistveno izgubila z neprimernim kostumom pa tudi z napačno razvrstitvijo v programu. Nastja Bremec in Michal Rynia sta v lastni koreografiji Dust in The Wind presegla vse druge po dramatičnosti giba. Upajmo samo, da ju bomo lahko večkrat videli tudi na slovenskih odrih oziroma spremljali njuno delo v celovečernih koreografijah tudi doma.
View Gallery
5 Photos