Glavna iniciatorja in ustanovitelja festivala Ukrep, ki se bo odvijal v ljubljanskem Plesnem teatru do 16. maja, sta kritik in publicist Rok Vevar in koreografinja Sinja Ožbolt. Oba sta kot aktivna udeleženca slovenske sodobne scene leta 2008 na podlagi ocene, da se je v Sloveniji pojavila nova generacija umetnikov s področja sodobnega plesa in hibridnih scenskih form ter da je tej generaciji treba zagotoviti večjo vidnost in prepoznavnost v javnosti, organizirala prvi Ukrep. Bil je kakovosten in svež. In takšen bo tudi letošnji, napovedujeta umetnika.
Rok Vevar še dodaja: ”Poglavitna stvar, zaradi katere je smiselno biti zraven in priti gledati Ukrep, so mladi ustvarjalci, nova generacija plesnih umetnikov, ki s svojo ustvarjalnostjo požigajo vznemirljivost trenutne plesne scene v Ljubljani in Sloveniji. Pet predstav, ki bodo premierno uprizorjene na Ukrepu, je nastajalo v ustvarjalno izobraževalnem programu Medukrep, kjer so se delale raziskave. Plesalci in koreografi sodelujejo z akterji drugih umetniških in kulturnih praks (intermedijske umetnosti, arhitektura, video, gledališče, vizualne umetnosti itn.) in z mladimi dramaturškimi ekipami. V program pa smo izbrali tudi takšne predstave, ki so nastale na podoben način. Predvsem nam je bilo pomembno, da se umetniške prakse med sabo prepletajo. K vsemu temu pa je dodan še program "Reflektivne dramaturgije", sklop predavanj štirih uglednih plesnih dramaturgov.” Tako si boste lahko ogledali naslednje predstave Oblačno, veter, 1020 mba, pred korakom, pod katero se podpisujejo Lili Mihajlović, plesalka in koreografinja, ki je diplomirala iz fizike na Univerzi v Mariboru, študentka plesnega programa Nomad Dance Academy leta 2008 in trenutno študentka plesne pedagogike v Frankfurtu, diplomirani arhitekt in plesalec Bor Pungerčič iz Celja, študent plesnega programa Nomad Dance Academy 2009, in Domen Šega, diplomirani krajinski arhitekt in plesalec, študent Nomad Dance Academy 2010. Stiki prostorov, slike teles so skreirale plesalka in koreografinja Jelena Milovanović, plesna pedagoginja na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani, plesalki in koreografinji Bojana Mišić in Kaja Valenti, diplomantki SEAD – Salzburg Experimental Academy of Dance, Samo Gosarič, diplomirani literarni komparativist, režiser in koreograf, sodelavec različnih programov in projektov Maske Ljubljana, specialist za domača in tuja avantgardna gibanja 20. stoletja ter avtor lanskega uspešnega plesnega prvenca "Komad za Matjaža Hanžka", ki je nastal v produkciji PTL. Če (ne) nehaš plesati, te ubijem!, je sklenila ekipa, ki jo sestavljajo plesalka in koreografinja Maja Kalafatić, diplomantka SEAD Salzburg, Špela Tovornik, diplomantka SVŠGL, smer sodobni ples, Ana Schnabl, diplomantka filozofije in primerjalne književnosti na FF Ljubljana in Nomad Dance Academy 2009, in Nina Meško, ki se je s svojimi provokativnimi projekti uveljavila tako doma kakor tudi v tujini. Moderni časi je projekt, v katerem sodelujejo Leja Jurišič, ena najvidnejših slovenskih koreografinj in plesalk mlajše generacije, Barbara Skubic, gledališka dramaturginja in ugledna prevajalka iz angleškega in arabskega jezika, Urša Vidic, diplomantka ALU, ki se kot umetnica na področju vizualnih umetnosti vse bolj uveljavlja tudi v mednarodnem kulturnem prostoru, prav tako Maja Smrekar, diplomantka ALU, ki je na področju intermedijskih umetnosti s svojimi provokativnimi projekti v zadnjih letih vse bolj prepoznavna avtorica. (P)razno? pa je product plesalke Evin Hadžialjević, diplomantka plesne šole Laban v Lonodu, Maja Kalafatić, Jasna Zavodnik in Špela Tovornik pa so diplomantke plesne akademije SEAD v Salzburgu. Festival seveda nekaj stane in Plesni teater Ljubljana je namenil vsaki ekipi po štiri tisoč evrov, ki jih poljubno razporedi ekipa sama. Vse skupaj pa naj bi bilo težko okoli trideset tisoč evrov.
“Denarja ni veliko, ni pa tudi malo. Predvsem pa vidim perspektivo Ukrepa v tem, da je ambiciozen na svoj ustvarjalen način. Da je velik v svoji majhnosti. Ne prizadevamo si za prestižem, to naj imajo drugi festivali. Vidnost in prepoznavnost Ukrepa se mi zdi pomembna samo zato, da ples pride do občinstva in da mladi ustvarjalci s področja sodobnega plesa izvedo zanj, da bi se mu lahko v njegovih programih priključili. Ukrep ne rabi več denarja, prizadeva si imeti več duha,” zaključuje svojo popotnico festivalu Rok Vever.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.