V sredo zvečer je odlična izvedba muzikala Mojster in Margareta navdušila do te mere, da je polno zaseden avditorij tudi stoje navdušeno nagradil ruske umetnike, ko kljub občasnem dežju gledalci niso zapuščali svojih sedežev, ampak so se pokrivali s priložnostim časopisom, tu in tam se je znašel še kak odprt dežnik.
Muzikal Mojster in Margareta se predstavi kot spektakularni mednarodni projekt, ki so ga poustvarili priznani ruski in gostujoči mednarodni umetniki leta 2014, ki vseh teh pet let navdušuje domače občinstvo, in bi bil gotovo čas, da navduši še velike odre po drugih straneh naše oble. Zasnovan je na istoimenskem kontroverznem literarnem delu Mihaila Afanasjeviča Bulgakova, na tej svetovno odmevni pisateljevi mojstrovini, ki satirično opleta s politiko tako doma kot v svetovnih vodah, ki ga obdajata umišljena fantazija in zgodovinska mistika, kar oplaja tudi vsebino muzikala. Roman je branje, ki teče med vrsticami, tudi daje različne možnosti odrske postavitve, prvič pa zablestel na sceni muzikala v produkciji LDM Novaya scena iz Sankt Peterburga s prestižno ekipo ustvarjalcev in izvajalcev, ki smo jih spoznali ob njihovi prvi gostujoči predstavi Onjeginov demon; in v produkciji Irine Atanasjeve.
Besedilo mnogih pisateljevih miselnih globin sta pripravila Andrej Poslušenko in Igor Ševčuk, ko se večkrat ponavlja refren o ljubezni in strahu: ko ljubezen v strahu vzljubi sam strah, zlo in vojne pa lahko zaustavi le pesnik, saj zlodeju na sceni, Wolandu, to ni v interesu, Bog se pa ne odziva …
Promenada odrskega dogajanja je tekoča in sila dinamična, vsekakor dovolj dobro zastavljena ter zrežirana, tudi jasno berljiva, ko poteka v primerni minutaži in se dramski lok napenja ter boči; predstavi pa dosledno poglobljeno sledi. Woland mora priznati svoj poraz, ni dobil ne Margarete ne primata nad svetlobo. Vmes pa še nič koliko atrakcij, ena teh tudi scena Modnega salona, kjer se naslajajo aktivisti in aktivistke, saj so enako krvavi pod kožo, ko one poželjivo ter nasilno posegajo po oblačilih, oni pa po manekenkah, jih vtaknejo v bar in se zabavajo ob njihovem kan-kanu v negližejih … Poseben poudarek pridobi burleska v psihiatrični bolnišnici, ko zdravi in bolni uprizorijo noro dogajanje po sobah in posteljah, se zabavajo in si dajejo duška.
Predstava se na koncu koncev zaključi po dveh dejanjih ter dveh urah in pol, s polurnim vmesnim odmorom, v koreografiji poklonov, ob zvokih in plesu argentinskega tanga. Je hudomušno, v slogu varieteja scensko dobro izpostavljeno stanje sveta in ljudi, ne glede na politične usmeritve, bolečine in strahove, ko ti največkrat iščejo užitke v strasteh ter samopromociji. Tokrat posebna pohvala koreografu Dimitriju Piomonovu, ki je gibko razigral odrsko dogajanje, tudi muzikal popestril s svojo koreografsko vizijo, vsekakor dobro oblikoval ter okviril dogodke, tudi jih v pristnem slogu muzikala dinamično aktualiziral. Pohvale vredni so nastopajoči igralci kot akterji spevnega in plesnega dogajanja, saj so s svojo odrsko interpretacijo doprinesli h končnemu umetniškemu presežku predstave tako solisti kot odlični ansambel. To so v večini isti umetniki, ki so sodelovali pri njihovi predhodni predstavi Onjeginov demon, le da so tokrat v tako bogato zasnovanem muzikalu imeli še več manevrskega prostora za svoj umetniški credo: Mojster: izvrstni Anton Avdejev; Hella, moč ženske zlobe: Marija Lagackaja – Zimina; Poncij Pilat: Vijačeslav Štips, znano ime filmske produkcije; Korovjev: Oleg Kalabev; hladni morilec Azazello: Roman Nikitin; zakrivljeno skrivljeni maček Behemot: Boris Malevski, predsednik Masolita Mihail Berlioz: Anton Ivljev in dramsko zaznamovana vloga morilke Fride: Natalia Fierman. Zadnji stavek, ki smo ga še pred koncem lahko prebrali na velikih zaslonih, kjer so tekli prevodi, se je odebeljeno glasil: Svet lahko odreši le pisatelj.
In čeprav se je ruski muzikal začel z novim tisočletjem, se je z izvedbo muzikala Mojster in Margareta postavil v sam svetovni vrh te odrske, glasbene in plesne scene, tako da ne moremo več govoriti o začetkih ruskega muzikala, ampak le slediti kritiki ali hvali njihovih novih predstavitev.