SNG Opera in balet Ljubljana je kljub številnim obljubam še vedno brez svoje hiše, a jim je vseeno pred koncem sezone uspelo pripraviti še eno premiero, ki nosi naslov Vidnonevidno. Umetniški vodja ljubljanskega baleta Irek Mukhamedov je okoli sebe zbral ekipo in nastala je nova produkcija, ki bo premiero doživela v petek, 3. junija, ob 20.30 v Slovenskem stalnem gledališču Trst. Zaradi predolgo trajajočih obnovitvenih del operne hiše je SNG prisiljen gostovati v raznih dvoranah na različnih lokacijah, in Slovensko stalno gledališče je v sodelovanju z Glasbeno matico sprejelo predstavo, ki ima poseben pomen za tržaško občinstvo. Gre namreč za prvo sodelovanje tržaškega, mednarodno priznanega dirigenta in bivšega učenca Glasbene matice Marka Ozbiča z ljubljanskim opernim gledališčem.
Večer bo sestavljen iz treh prizorov, treh delov treh različnih skladateljev, treh časovnih obdobij in treh različnih koreografskih slogov plesa – sodobnega, klasičnega, in neoklasicističnega. Sestavljeni in predstavljeni bodo kot celota v enotnem umetniškem konceptu, katerega cilj je osmisliti glasbo in jo skozi ples napraviti vidno. Saj kot meni Mukhamedov, je v baletnem svetu glasba na prvem mestu.
Prvi del triptiha, Septet, pod katerega se je kot koreograf podpisal Irek Mukhamedov, je narejen po baletni glasbi iz opere Francesca iz Riminija Ambroisa Thomasa. Mukhamedov je svojo koreografsko postavitev poimenoval na podlagi sedmih glasbenih stavkov in sedmih baletnih plesalcev, ki bodo na odru poustvarili njegovo doživljanje glasbe, temelj pa bobo klasični ples v dvoje (pas de deux). V Septetu plešejo: Ana Klašnja, Rita Pollacchi, Sorina Dimache/Lejla Pantić Šindrić, HyeMin Kim, Ilulian Ermalai, Petar Đorčevski, Lucas Jerkander in Yuki Seki.
Drugi del triptiha, Miniature, je nastal na podlagi partiture Sedem miniatur za godala, priznanega slovenskega skladatelja Marjana Lipovška, v kateri je koreograf Juanjo Arqes našel navdih. "Kot ustvarjalec plesa," je pojasnil koreograf, "sem se počutil dolžnega, da pustim spregovoriti čustvom, ki jih ponazarja glasba, pri čemer sem se še posebej osredotočil na njeno moč, prožnost, liričnost, izraznost, strastnost in temperamentnost." Skozi glasbo skuša kombinirati različna razpoloženja in občutja ter jih asociativno povezati z različnimi pomeni, ki se skrivajo v njej. Poleg podlage, ki jo tvori harmonično ravnovesje vsebine in oblike tega glasbenega dela, je bil glavna gonilna sila pri ustvarjanju koreografije skladateljev kompozicijski slog, v katerem se zrcalijo vplivi neoklasicizma, neoromantike in ekspresionizma. Namen te zaokrožene stvaritve je, da po eni strani skozi glasbeno partituro ponazori slovensko nacionalno identiteto ter jo po drugi poveže z mednarodno identiteto plesa, ki pa jo ponazarja v njej uporabljeni gibalni jezik.Različna občutja vsake miniature bo odražala tudi scenska podoba, ki jo je zasnoval Mark Koehler. V Miniaturah plešejo: Sanja Nešković Peršin, Tjaša Kmetec, Regina Križaj, Kristina Aleksova/Gabrijela Stojanova, Nina Ogrinc, Urša Vidmar, Mariša Nač, Joseph Bunn, Lukas Zuschag, Alexandru Barbu, Cosmin Agavriloaei/Gaj Rudolf in Goran Tatar.
Miniature so v koreografiji Juanja Arquesa in izvedbi baletnega ansambla SNG Opera in balet Ljubljana svetovna premiera.
Večer bo sklenjen s Serenado v klasičnem slogu z glasbo Petra Ilijča Čajkovskega, po koreografiji prvega baleta, ki ga je George Balanchine ustvaril leta 1952 v ZDA in velja za enega ključnih baletov v zgodovini ter predstavlja del klasičnega repertoarja mnogih svetovnih baletnih odrov. Je balet, ki je vedno moderen, vendar bo videti drugače kot v času nastanka, je napovedala Maria Palmeirim, ki je sodelovala pri postavitvi koreografije. V baletu plešejo tudi: Tjaša Kmetec/Anja Klašnja/Hyen Kim, Petar Đorčevski/Lucas Jerkander (Valček); Rita Pollacchi/Anja Klašnja (Ruski ples); Olga Andreeva/Barbara Marič/Gabriela Stojanova, Lukas Zuschlag/Joseph Bunn (Elegija) ….
"V primerjavi s celovečerno predstavo Silfida je druga baletna premiera v letu 2011 njeno nasprotje. Vidnonevidno je večer čistega plesa brez zgodbe, brez zapletov in drame, z minimalistično sceno in kostumi. Septet, Miniature in Serenada so trije deli tre ličnih skladateljev, treh časovnih obdobij in treh različnih koreografskih slogov plesa – klasičnega, sodobnega in neoklasičističnega. Sestavljeni in predstavljeni so kot celota v enotnem umetniškem konceptu, katerega cilj je osmisliti glasbo in jo skozi ples napraviti vidno," so besede Mukhamedova, s katerimi je opisal baletni triptih. Za kostumografijo je poskrbel hrvaški akademski slikar in kipar Leo Kulaš, ki je povedal, da imajo kostumi moderen pridih in so minimalistični.
Ravnatelj SNG Opere in Baleta Ljubljana Mitja Bervar je povedal, da bodo ponovitve v Ljubljani, ko se bodo vselili v hišo. Ob tem je dodal, da je to njihov največji problem, saj imajo zaradi tega pri svojem delu veliko težav. Čeprav so jim z Ministrstva za kulturo že predlani obljubili, da se bodo letos aprila vselili, iz tega še vedno ni nič. Predvideva se, da bodo šli v hišo jeseni, je povedal Bervar, ki pa je glede na izkušnje skeptičen. Ravno zaradi tega bodo šele jeseni, ko bo po Bervarjevem mnenju vse bolj jasno, sprejeli tudi program. Potožil je, da sta zaradi razmer oba umetnika, Irek Mukhamedov in umetniški direktor opere Christophe Capacci, izredno užaloščena, saj sta mislila, da se bo to v tem letu uredilo. Kot je dejal, imajo z izvedbo baletnih predstav nekaj več sreče, operni program pa je skoraj nemogoče izpeljat zaradi akustike. "Zato bo Capacci konec te sezone verjetno zapustil našo hišo," je dejal Bervar in dodal, da bo še vedno sodeloval z njimi. Kljub vsem težavam pa je ravnatelj na nek način vseeno zadovoljen, saj jim zaradi tega ni upadlo število abonentov, ampak se je celo zvišalo s 520 na 830, zasedenost predstav pa je bila v tej sezoni 82-odstotna. Bervar je vesel, ker jih abonenti razumejo in podpirajo. Povedal je, da je izredno velik interes tudi za tokratno premiero v Trstu, zato so organizirali prevoz z desetimi avtobusi. Upa, da bodo prihodnje leto ob 120-letnici že v svoji hiši in se bodo vse premiere odvijale tam. Takrat bo verjetno tudi za svoj moto "Vidno nevidno", ki ga spremlja, kot je razkril, že leto in pol, dobil konkretnejšo in bolj optimistično zamenjavo.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.