Velikopotezna predstava slovitega Shen Weia v Ljubljani

Trilogija Re je sprava umetnikovega življenja, razcepljenega na dve polobli …

Po odmevnem prvem ljubljanskem srečanju pred dvema letoma se z osupljivo odrsko poetiko na oder Gallusove dvorane vrača koreograf, slikar, plesalec in oblikovalec Shen Wei – tokrat s svojo najbolj uspešno in po mnenju mnogih kritikov vizualno najbolj prepričljivo predstavo, triptihom Re-I, II, III. Trilogija Re-, ki so jo navdihnila potovanja Shena Weia po Tibetu ter obiski svetišča Angkor Vat in Svilne poti, s predpono "re" (ponovno) povzema pojme, kot so "obnoviti", "znova odkriti" in "popraviti". Obenem je sprava umetnikovega življenja, razcepljenega na dve polobli, je duhovno darovanje in upanja polna prošnja za medkulturno razumevanje. Shen Wei nas v izrazito svojstvenem slogu, spajajoč ples, gledališče, vizualno umetnost in kitajsko opero povabi na potovanje po treh skrivnostnih in veličastnih družbah sveta. Skrajno ganljiva zgodba o duhovni in geografski "vrnitvi domov", ki jo koreograf pripoveduje z osupljivim gibom, fotografijo, zvokom ter občutenji kamboške džungle, tibetanskih step in puščav ter milijonskih mest Daljnega vzhoda.Triptih so v celoti prvič uprizorili leta 2009, tretji del pa je tedaj doživel svetovno premiero.

Shen Wei nas povabi na potovanje po treh skrivnostnih in veličastnih družbah sveta …
Re-I, ki se navdihuje pri popotovanjih Shena Weia med tibetanskim ljudstvom, je globoko osebna, poduhovljena koreografija na tradicionalne tibetanske napeve z osupljivim scenskim elementom tibetanske mandale, narejene iz živopisnih papirnatih koscev. "Delo podoživlja moja občutja tibetanske pokrajine, ljudi, religije in kulture, ki so me prevzela med potovanji po deželi v letih 2005 in 2006," pravi o delu Shen Wei.
… je zgodba o duhovni in geografski vrnitvi domov …
Re-II je velikopotezno delo, ki spaja dva od značilnih koreografskih elementov Shena Weia – žive slike in premike. Shen Wei je zanj črpal navdih pri tradicionalnih kamboških umetniških zvrsteh, prepletenih vozlih figovcev v svetišču Angkor Vat ter budističnih simbolih in hindujskih reliefih na zidovih tega starodavnega kompleksa. Delo Re-II je nastalo po naročilu plesnega ansambla Les Grands Ballets de Montreal, ki ga je premierno uprizoril leta 2007. "Delo Re-II je navdihnil obisk templja Angkor Vat in drugih starodavnih svetišč v Kambodži leta 2006. Zrcali vtise o svetiščih in drevesih, zvokih, otrocih in kulturi dežele. Za predstavo sem posnel zvoke in podobe džungle okoli templjev, poleg tega sem zbral tradicionalno glasbo lokalnih umetnikov, ki ob vznožju dreves blizu Angkor Toma igrajo na ročno izdelana glasbila,« je pojasnil nastanek umetniški vodja in koreograf.
… ki jo koreograf pripoveduje z gibom, fotografijo, zvokom ter občutenji kamboške džungle, tibetanskih step in puščav ter milijonskih mest Daljnega vzhoda …
Re-III, ki ga zaznamuje prepoznavni interdisciplinarni slog Shena Weia – spoj sodobnega plesa in elementov gledališča, vizualnih umetnosti, kitajske opere, filozofije in arhitekture, je največje in najbolj dinamično od vseh treh del, uporablja podobe, zvoke in artefakte s Svilne poti kot tudi hipermoderne, sodobne Kitajske. Ta osrednji dialog med preteklostjo in prihodnostjo, posameznim in kolektivnim navdihuje svojstveni gibalni jezik – virtuozen, utripajoč, navdušujoč. Obenem zajema iz tradicionalnih podob Svilne poti in vtisov, ki jih je pustila v Shenu Weiu, napaja se tudi z njegovo izkušnjo radikalno spremenjenega Pekinga med koreografiranjem slavnostnega odprtja olimpijskih iger leta 2008.  "Poleti 2007 sem štirideset dni potoval po kitajski Svilni poti od Pekinga do Xi’ana, zahodno do Dunhuanga v provinco Sinkiang, vse do Turpana in Kašgarja, stari oazni mesti ob robu peščene puščave Takla Makan. Nekaj mesecev pozneje sem se vrnil v popolnoma preoblikovani Peking, da bi zasnoval koreografijo za slovesno odprtje olimpijskih iger leta 2008. Izkušnja tega sodobnega mesta je spodbudila refleksijo o osebnem doživljanju New Yorka, v katerem živim zadnjih 14 let. Mestoma so skupni nekateri dozdevno "moderni" elementi, vendar sta si kljub vsemu popolnoma različna. Začel sem zaznavati močno nasprotje med azijskim konceptom družbene enotnosti, odvisnosti in delitve ter prevlado individualnosti na zahodu – dva odtenka v spektru brezkončnih rekonstrukcij človeške družbe,"  je pojasnil umetnik.
Umetniški vodja in koreograf: Shen Wei
Glasba: David Lang, John Taverner; tradicionalni tibetanski napevi, tradicionalna glasba iz Kambodže
Predstava bo na ogled v nedeljo, 16. oktobra ob 18. uri in ponedeljek, 17. oktobra, ob 19.30.
Cene vstopnic: 28, 24, 20, 17, za dijake in študente 14evrov.

View Gallery 4 Photos