V prihajajočih petih dneh se bo Murska Sobota spremenila v prostor predstav vrhunskega sodobnega plesa. Spiritus Movens festivala Matjaž Farič je že pred petimi leti natančno vedel, kaj si želi, da na vzhodnem delu Slovenije prebudi željo po ogledu vrhunskih sodobnoplesnih predstav. “Osnovni namen pri ustanovitvi festivala je bil približati sodobni ples ljudem izven velikih mest. Živimo v demokraciji, to se mora poznati tudi pri dostopnosti vrhunskim umetniškim dosežkom. Zanimanje za sodobni ples počasi upada, to je sicer naravno nihanje, pa tudi posledica zaprtosti v ozke kroge poznavalcev v velikih mestih. To želimo spremeniti. Osnovno vodilo pri ustvarjanju programa je umetniška sposobnost izražanja s telesom ali inovativni razmisleki o gibu – izjemnost v gibu. Veliko je festivalov, na katerih prevladujejo predstave dramaturgije mirovanja. Istega koncepta nima smisla ponavljati. Mene predvsem zanima dramaturgija gibanja in šele nato razmerje do mirovanja. Seveda pa enega brez drugega ne moremo zaznati, saj gibanje prepoznavamo predvsem v razmerju do počasnejšega ali mirujočega. Sliši se precej zapleteno, pa ni. Zaznavanje gibanja je bistveno za preživetje tako pri ljudeh kot pri živalih.”
Matjaž je na letošnji program uvrstil umetnike iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije, Velike Britanije in Madžarske. Zelo konkretno prihajata iz Velike Britanije Company Decalage in 2 Faced Dance, Maša Kolar in Zoran Marković ter Natalija Manojlović in Teater ITD iz Hrvaške. Slovenske barve bosta zastopala Snježana Premuš in Primož Bezjak ter Gregor Luštek in Rosana Hribar. Krisztián Gergy se bo pripeljal iz sosednje Madžarske, iz Avstrije pa prihaja Stephanie Cumming.
”Kot vsako leto se bo tudi letos zgodil Improvizacijski napad / Dance Communication Lab, ki združuje plesalce iz različnih držav in je namenjen spoznavanju ustvarjalcev plesnih predstav skozi ples ter vpogledu občinstva v skrite dogodke plesnega ustvarjanja. Gledalci bodo tako lahko v živo spremljali rojevanje idej in prepletanje plesa. Na festivalu pa bosta slovenski premieri doživeli mednarodni koprodukciji mreže Beyond Front@, Creation Beyond Front@ II/ a.kind of magic (koreografija S. Cumming) in Creation Beyond Front@ III/ To Whom it May Concern (koreografija R. Hribar in G. Luštek). Prizorišče na Trgu kulture je tudi letos namenjeno predvsem mladim plesalcem. S svojima produkcijama se bosta predstavili Umetniška gimnazija Ljubljana, smer sodobni ples in Šola za sodobni ples Ane Maletić iz Zagreba ter najboljši s tekmovanja plesnih miniatur OPUS I. Spremljevalni program festivala ponuja še mednarodni seminar Rob sodobnega plesa – Sodobni ples na robu III in posvet z naslovom Funkcija »roba« nevladnih organizacij, ki ga pripravljamo v sodelovanju z društvom Asociacija, ter plesne delavnice »Plesni izzivi na Fronti 2010« v sodelovanju z Javnim skladom Republike Slovenije za kulturne dejavnosti,” navdušeno pripoveduje Matjaž.
Minimalna Matjaževa ekipa, poleg njega še vodja projektov Ksenija Kaučič in dramaturginja Zala Dobovšek, se s festivalom ukvarja bolj ali manj celo leto. Pet murskosoboških dni pa bo vodilo od petnajst do dvajset ljudi, vključno s prostovoljci in odlično tehnično ekipo, ki jo vodi Igor Remeta.
Matjaž tudi iskreno pove, kako je s financami festivala.”Budget festivala je 47.000€, polovico prispeva Ministrstvo za kulturo RS. 3,6 odstotka prispeva Mestna občina Murska Sobota. Ostalo so sredstva Programa Kultura Evropske komisije in Evropske kulturne fundacije. Omenjena vsota je namenjena za sam festival med 24. in 28. avgustom, brez stroškov celoletne priprave, akcij v tujini, pomoči v brezplačnih storitvah in materialu.”
Si pa festival zapomnijo tudi nastopajoči, ne samo zaradi odličnega odziva, ampak tudi zavoljo dobre kulinarike, za katero poskrbi Boštjan Lačen in blagovna znamka Diši po Prekmurju. Festival ponuja tudi bogat spremljevalni program, v sklopu katerega bodo organizirane plesne delavnice, predstavitve, seminarji in pogovori o predstavah.
”Živimo v svetu, ki je vedno bolj povezan, naša prizadevanja se vedno bolj prepletajo s podobnimi iniciativami. Namesto da bi tekmovali in se prerivali, se povezujemo saj s tem omogočamo boljše pogoje in večjo vidnost festivala.”
Še vedno pa je ponosen na slovenski ples, katerega del je že dobrih nekaj desetletij. ”Slovenija ima izjemne plesalce in koreografe. Tudi med mladimi se kažejo izjemni talenti. Res je, da je tudi vedno več bleferjev, to je pač nekaj povsem normalnega pri tako razdrobljenem financiranju. Kaja Janjič, Rosana Hribar in Gregor Luštek, pa še kdo, s svojo izjemnostjo skrbijo zato, da smo kjerkoli in kadarkoli na tujem lahko ponosni na našo plesno sceno."
Sicer pa je Matjaž Farič tik pred diplomo na ljubljanski akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. Čaka ga še zagovor diplome in uradno bo postal diplomirani gledališki režiser. Se nam torej obeta, da Matjaž za vedno zapusti plesne odre? “Poleg dramskega gledališča bom še naprej ustvarjal v sodobnem plesu, najbrž pa bom vse pogosteje združeval najboljše obeh svetov.”
Pred leti nam je, bolj v šali kot zares, na glas povedal, da bi ga zanimala tudi funkcija ministra za kulturo, a takrat še ni imel formalnih pogojev. Sedaj bo izpolnjeval vse pogoje za možnega kandidata, no, skoraj vse, saj se Matjaž nikoli ni politično opredeljeval.”Birokratska funcija, skozi katero bi lahko spremenil nesmisle v kulturni politiki, bi me seveda zanimala – ministrovanje na primer. Dvomim pa, da bi koga zanimal jaz na taki funkciji.”
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.