Najnovejša avtorska predstava koreografinje in plesalke Tanje Zgonc Tulkudream / Sanje Tulkua se spleta v belini japonske plesne buto umetnosti, tako kot avtoričin ustvarjalni opus zadnjih 25 let. Tanja Zgonc poučuje kot redna profesorica na AGRFT predmet plesne in gibne ustvarjalnosti, je tudi prejemnica več nagrad za svoj koreografski opus, med drugim tudi nagrade Prešernovega sklada v letu 2002 za svojo koreografijo kozmične energije Kagami odsev (2000) in Povodnega moža, za najboljšo koreografijo leta 2002 za uprizoritev žive budistične mandale Koora ( 2002).
Japonski sodobni ples se je porajal v času nemškega ekspresionizma, imenovanega tudi Ausdrucktanz, pri nas poznan kot izrazni ples, ko so japonski plesalci obhajali šolo Mary Wigman in ko sta Kazumo Ohno in Hijakata Tatsumi postavila japonsko plesno sodobnost na radioaktivnem pogorišču Hirošime; ko je po odvrženi atomski bombi sivo-beli radioaktivni prah prekrival zemljo in trupla. Buto se je na zahodu populariziral sredi 80-tih, v času, ko so se koreografije obeh ustanoviteljev in njunih učencev predstavile tudi Evropi.
In sredi osemdesetih je začela svojo plesno pot v belini telesnih brazd buto japonske sodobnosti tudi Tanja Zgonc, ko se je seznanjala, poglabljala in se tudi izpopolnjevala pri japonskih buto mojstrih: Kazumu Ohnu, Yoshitu Ohnu, Kou Murobushiu, Carlotti Ikedi in Tadashiu Endu, ob tem pa razvijala svoj lasten princip meditativnih povezav gibalno telesnega izraza, ki se pri njej še posebej aktivira in odslikava v napetostih gnetenj in prepogibanj hrbtišča. Beseda tulku se povezuje s tibetanskim izročilom o čistem fizičnem telesu duhovno razsvetljenih budistov, Tulku je tibetanski Lama ali budistični verski voditelj, ki se je zavestno odločil za ponovno rojstvo z namenom razsvetljenja in širjenja verskega poslanstva.
Tulkudream se dogaja na dveh nivojih, na trdih tleh odra in v svetu video projekcije, je sanjski preplet modreca in njegovih brezčasnih spominov z video iluzijo nevidnega, je preplet realnega v črno odetega scenskega prizorišča in namišljene čiste božanske (video) beline.
Umetniški preplet filmske beline in kontrastov teme onstran videnega je delo intermedijske umetnice, kostumografinje, scenografinje, filmske režiserke in video umetnice Eme Kugler, nagrajenke Prešernovega sklada v letu 2008 za film Le grande Macabre in performans Introitus ter velike prijateljice plesne umetnosti.
Z video iluzijo izklesane podobe bleščeče beline se Tulkudream začne po video scenariju Tanje Zgonc, ko se marmornata telesna lepota počasi spušča in skoraj neopazno krči, premika in rahlo premetava kot ličinka ovita v svoj oklep. Vsak gib neopredeljenega obličja je zajet trenutek nevidnega spusta od tam zgoraj iz dušnih poljan do materialne podobe novega rojstva, in je enkraten odsev zaporednih video umetniških poslikav, ki v gledalcu poleg estetike drami napetost pričakovanja. Ko izgine likovna podoba razpotegnjene beline, se na odru iz zaprašene tančice izvije bela brezčasna človeška podoba (Tanja Zgonc); je modrost in je božanstvo življenja, oprijemljivo, trzajoče gneteno v lastni bolečini, in je dih človeške bolečine, ki jo skuša izruvati iz tisočletnih kosti in izdihati iz svojega obteženega drobovja. Dihanje je posneto, sliši se kot meditativni ritem spominov, ki prikliče neskončno število belih spomenikov nametanih po temačnih zemeljskih tleh, ko na videu vzniknejo beli zaobljeni spomeniki, grobišča na pokopališču zemeljskih življenj in se v perspektivi neskončnega števila (multipliciranih 26 nastopajočih na video posnetku) vijejo v brezčasje kot sugestivna poslikava iluzije o to- in onostranstvu; multiplicirana hrbtišča v jogi poziciji pluga in plesalci na videu so: Rosana Hribar , Klemen Janežič, Uroš Kaurin, Blaž Šef, Igor Sviderski, Anja Drnovšek, Jernej Gašperin, Maruša Geymayer-Oblak, Liza Grašič, Lena Hribar, Jaka Lah, Nataša Keser, Rok Kravanja, Robert Korošec, Maruša Majer, Anja Novak, Nina Rajić- Kranjac, Barbara Ribnikar, Ajda Smrekar, Nik Škrlec, Stane Tomazin, Ana Urbanc, Jaka Andrej Vojevec, Nina Vombergar, Vitio Weis in Nina Zupančič.
Iz monumentalne statičnosti zavibrirajo nova življenja, se odkrivajo človeške ribice, kobilice, vsemogoča bitja v verigi življenjskega rojevanja na planetu Zemlja, vse do podobe človeka, ko se iz njegovega grla izvije glasen smeh (Igor Sviderski). Takrat se Tulku razjasnijo obzorja in končno lahko odide k novemu počitku, to je trenutek, ko se sreča z dozorelo dušo, novim mladim in bodočim modrecem (modrijanko Rosano Hribar), ki se je v prvi skici spuščala v globino zemeljske materije, da bi kot novorojeni feniks vznikla in se utelesila v svojstvenem prepletu plesne sodobnosti in japonskega buta. Njen ples je občudovanja vredna inovativna in sodobna oblika slovenskega prispevka k japonskemu butu. Rosana je dejala, da prav rada ustvarja s plesno kolegico in koreografinjo Tanjo Zgonc, ki točno ve, kaj hoče, in zna jasno voditi tok svoje koreografije. K temu enkratnemu sožitju umetniških oblik so prispevali tudi Aldo Kumar z avtorsko glasbo, kostumograf Alan Hranitelj in oblikovalec svetlobe David Orešič.
Tulkudream je plesno meditativna oda o človekovem stvarjenju in njegovih povezavah z vesoljem, ki lahko v vsakem obiskovalcu spodbudi nova in njemu svojstvena obzorja estetskega čutenja ter filozofskega razmišljanja o času in življenju zemeljskega razodevanja.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.