Dvajset let mineva od takrat, ko je leta 1992 stekla prva Odprta plesna scena z obrežja Drave v urban ambientalni prostor mariborskega mestnega jedra, ko so plesalci Plesnega centra v organizaciji takratnega ZKD Maribor (danes JSKD OI Maribor) uprizorili plesno povorko ob osvetljavi bakel in se napotili v predstavi Bog igra golf po smernicah golf žogice. Prihodnje poletje je Odprta plesna scena zajadrala pod Stari most, tretje leto pa je pristala v atriju Mariborskega gradu. Leta 1996 se je Odprta plesna scena pridružila Festivalu Lent in se usidrala na dvorišču minoritskega samostana, na postavljenem odprtem odru Minoriti; in tiste dni so se močno ozirali v nebo nad minoritskim odrom in upali, da se od tam zgoraj ne bo ulilo … je tudi deževalo, predstave pa so tekle. Pozneje je še sledil oder Rotovž, tudi kaka zelenica parka, prostori Tržnice, letos pa svojo dvajsetletnico Odprta plesna scena obhaja v impozantni stavbi novega Mariborskega Lutkovnega gledališča, ki stoji na tistem dvorišču, kjer se je nekoč bočil minoritski oder.
Zgodba o mariborski Odprti sceni pa je ves čas povezana z Minko Veselič Kološa, ki je že od prvega dne delovala v njej kot producentka, in tako je bilo tudi letos, ko je izbirala program za 20. Odprto plesno sceno, ki pa se ni dogajala v ambientalnem okolju, ampak je tekla pod streho v novi gledališki hiši, na odru Lutkovnega gledališča Maribor. Zato je Minka 20. Odprti plesni sceni dala nov vsebnosti navdih, odprla je scenska vrata mladim plesnim upom in uprizoritev poimenovala Mladi plesni upi.
Plesno dogajanje v organizaciji JSKD OI Maribor in pod vodstvom Minke Veselič Kološa je teklo v treh večerih: 30.6. z uprizoritvijo predstave Odtisi Kjare Starič, 2.7 pa Rojena zunaj svoje vasi Maše Kagao Knez.
Prvega julija so se na odru Lutkovnega gledališča predstavili mladi plesni upi Maribora, ki ustvarjajo in plešejo v Plesni izbi Maribor, Galeriji plesa in v Centru plesa Maribor. Program osmih točk (planiranih je bilo deset, dve sta bili v zadnjem trenutku zavoljo višje sile odpovedani) je tekel od najmlajših plesnih ustvarjalcev do že priznanega umetniškega plesnega para Nastja Bremec in Michael Rynia, ki delujeta v skupini M&N Dance Company.
Plesni most od otroških igrivih korakov do profesionalne umetnosti se je začel z najmlajšimi, z avtorskim plesnim duetom Vanje Kolanovič in Zarje Lampret Prešern z dvominutnim plesom, ki sta ga ustvarili na razpisano temo JSKD RS Opus 1, plesna miniatura 2011. Letošnja razpisana tema OPUS 1 je nosila naslov: Fuzija – spoj misli, raznovrstnih idej, plesnih usmeritev, kemijskih enačb in vsega, kar so se mladi ustvarjalci spomnili v vsemogočem združevanju svojih znanj in potem to tudi znali v plesu dovolj zanimivo izraziti.
Zarja in Vanja sta za svojo plesno miniaturo izbrali naslov …In vse se je začelo, in tako simbolično odprli tudi 20. Odprto plesno sceno; njuna mentorica je plesalka, koreografinja in pedagoginja Mojca Kasjak, ki je od Minke Veselič Kološa prevzela tudi vodenje Plesne izbe Maribor/PIM. Deklici sta bili ljubki v svoji pisani opravi, tudi prav zabavno razposajeni, ko sta lahkotno poplesavali po odru v združevanju svoje otroške igre in osvojenih plesnih prvin.
Na Odprti plesni sceni se je predstavil tudi novi mariborski plesni center Galerija plesa, ki ga vodi znano ime modernega stila, koreografinja in pedagoginja Mojca Ussar, ki tako kot večina mariborskih plesalcev in ustvarjalcev izhaja iz PIM, svoje plesno znanje pa je uspešno dopolnjevala v New Yorku.
Mojca Ussar je predstavila otroško koreografijo Utrinki, kjer pleše trio deklic Vanessa Hörtner, Pia Planinšek in Eva Rogl Mežnar. In kot bi lovile kresničke, so deklice poskakovale, plesale, tekale, se postavljale v trikotniku igre dveh nasproti eni in se z obroči skušale v plesnih elementih.
Maja Pažon pa je Galerijo plesa zastopala s koreografijo Mavrica, ki jo je dovolj igrivo in izrazno zaplesala v svojem solističnem nastopu mlada Eva Šauperl. Mavrica barvastih trakov je bogatila plesno skladnost mlade plesalke in barvala scensko obliko.
V eni roki nosim sonce … je razposajena koreografija Maje Logar, kjer nastopa devet vedrih deklic iz Centra plesa Maribor. Plesale so sproščeno in radostno, povsem skladno in nasmejanih obrazov, in ne le da so plesale, ampak so ob petju, šumih in besedah poglabljale ritem plesnih prepletov ter dinamiko svoje otroške igrivosti.
Pod lupo nosi naslov mladostna koreografija Andreje Šraj, kjer šest deklet Galerije plesa z lupo v roki skrivnostno raziskuje, išče in se koncentrirano poglablja. Njihovo znanstveno podobo poudari še resno kostumsko oblačilo Mire Tancer z dodano kravato. Z lupo in pod lupo se vrstijo njihove male skrivnosti, brez lupe pa se po odru veje plesna zgodba. Odrsko plesno pohodništvo se konča z vrvjo, ko jih dobesedno odvlečejo s scene.
Gimnazijka Maja Lamovšek se je čutno in dinamično prelivala s svojim plesom po odrskem prostoru, se spuščala na tla in poglabljala v sodobno plesno tematiko. Njen zreli plesni pristop in solistični nastop Najdeno pod mentorskim vodstvom Nine Milin je solistični utrinek iz istoimenske plesne predstave, ki sta jo avtorsko uprizorili skupaj z vrstnico Majo Šnuderle; premiera te 40 min. Predstava je bila 6. maja na komornem odru SNG Maribor.
Prvi del programa mladih plesnih upov je zaključila skupina Centra plesa Maribor z dobro strukturirano skupinsko koreografijo Grom in piš koreografinje Maje Arzenšek. Kot grom se je razlegal ritem udarcev stopal desetih deklet po odrskih tleh in kot piš so se pozibavale v ritmu glasbe ter udarcev lastnih rok in nog, se zbirale, razhajale ter povezovale po prostoru, da bi na koncu ob vsej tej dinamiki ritma in plesa odrešilno popadale na tla.
Ta poletni plesni program mladostnega ustvarjanja in plesanja je zaključil prepoznavni plesni par slovenske plesne scene Primorka Nastja Bremec in njen plesni sopotnik iz Poljske Michal Rynia. Naslov njune desetminutne koreografije Chaind (vklenjenost, povezanost), ki sta jo postavila prav za ta poletni dogodek, slikovito opredeljuje partnerski odnos dveh mladih; ko so sile privlačnosti močnejše od posameznikovih potreb ali želja in ju držijo skupaj v partnerski ujetosti. Sila domiselno snujeta po odru plesalca svoja partnerska stanja sklenjenih rok, ko v tej igri ročnih prijemov, preprijemov in objemov zrcalita svoj subtilni (gibalni) svet. V tisti prvi fazi ljubezenskih strasti je njun plesni spev liričen in topel. Pozneje in nekje na sredini uprizoritve pa se v tem odnosu iskrijo napetosti, kontrasti občutkov in stanj vklenjenosti. Kljub posameznim odmikom ostaneta še vedno ujeta v svojo partnersko vez, nekako tako, kot sta na koncu zaključila sklenjenih rok in obrnjena s hrbtom drug proti drugemu.
Plesna skica Chain je gibalni spev domislic v povezovanju dveh parov rok, ki se praktično nenehno držita in vežeta med seboj, ter se le tu in tam uspeta razkleniti, takrat pa dominirajo atraktivni skoki, dvigi in preprijemi, ki vodijo v novo galerijo gibalnih povezav čutnih rok. Nastja Bremec in Michal Rynia sta znova potrdila, da segata v sam vrh naše plesne scene.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.