Prvi vikend marca je minil v znamenju novega plesnega dogodka, ki sliši na ime Spring Oriental Bootcamp. Nov plesni dogodek za orientalske plesalke je ustvarila Mateja Mikulan, mednarodno priznana plesalka, koreografinja in učiteljica orientalskega plesa, ki je med letom 2010 in 2018 uspešno vodila slovenski orientalski festival Nawar.
Spring Oriental Bootcamp je potekal tri dni od petka, 1.3. do nedelje 3.3. Vse skupaj se je začelo v petek zvečer, s prijetnim, neformalnim druženjem učiteljic in plesalk na večerji v arabski restavraciji Abi Felafel. Že prvi večer je potekal v izjemno sproščenem ozračju in je napovedoval izjemen vikend. Tako je tudi bilo.
Drugi dan festivala se je začel z delavnico mednarodno uveljavljene plesalke in učiteljice Kathreen Derouet iz Češke. Prva jutranja delavnica, ki je nosila naslov Tarab (Tarab je arabska beseda, ki pomeni občutek ekstaze ob poslušanju glasbe ali v naše primeru gledanju plesa) je bila razprodana. Plesalke smo uživale ob Kathreenini interpretaciji arabske klasike Betwanis Beek. Jutro se je prelevilo v popoldan, ki je napovedovalo drugo delavnico, ki sem jo pripravila avtorica tega članka, Nataša Kočar.
Moja delavnica je bila folklorno orientirana. Naslov El Ganoub, v egipčanski arabščini pomeni jug, nakazoval pa je plesni in glasbeni sprehod po južnem Egiptu. Z udeleženkami smo se sprehodile čez nekaj teorije, mojih posnetkov in raziskav iz terena ter nadaljevale s praktičnimi plesnimi koraki in kombinacijami plesov južnega Egipta.
Sobotni večer je predstavljal vrhunec dogodka, gala večer, ki je bil razprodan. Polna dvorana kulturnega centra Zalog je dihala skupaj z nastopajočimi. Izjemna publika je spodbujala nastope vrhunskih plesalk in skupin iz Slovenije in tujine. Na odru so se zvrstile različne plesne zvrsti klasičnega in modernega orientalskega plesa in folklor.
Tretji, zadnji, dan Spring Oriental Bootcamp-a se je začel z delavnico organizatorke dogodka, Matejo Mikulan. Mateja je na dopoldanski delavnici delila znanje t.i. Mejance-ja, orientalske plesne rutine, ki v orientalskem plesu velja kot plesalkin osebna izkaznica. Znotraj Mejance-ja plesalka pokaže gibe in nakaže stile orientalskega plesa, ki so jih najbolj pri srcu. Za udaren zaključek zadnjega dne je poskrbela zvezda dogodka, Kathreen z delavnico Drum solo. Gre za ples na glasbo, ki je ustvarjena izključno z bobni in kjer plesalka lahko uporabi vso svojo kreativnost.
Polne novih izkušenj, znanj in predvsem medsebojnih izmenjav energije smo zaključile prvi Spring Oriental Bootcamp.
Za nekaj besed smo poprosili tudi šefico, Matejo Mikulan, da z nami podeli svojo vizijo tega izjemno uspešnega dogodka.
Mateja najprej iskrene čestitke za izvedbo prvega Spring Oriental Bootcampa (SOB). Lahko z nami deliš prve občutke, si zadovoljna z udeležbo, je vse potekalo po planu?
Najlepša hvala za čestitke. Moram reči, da je bilo vse skupaj nad pričakovanji in da sem izjemno zadovoljna. Sama udeležba na delavnicah, podpora ostalih plesalk in razprodan Gala plesni večer so bili vsekakor nad pričakovanji in lepa popotnica za naslednjo izdajo. Ne bom rekla, da si tega nisem potihoma želela in manifestirala, a bilo je krasno videti toliko plesalk na kupu, ki smo sodelovale, plesale, se smejale in uživale v tem, kar najraje počnemo, plesu. Če je vse potekalo po načrtih? Ja, to je pa druga zgodba, ampak saj vsi vemo, da vse ne more biti popolno, ker bi nam drugače bilo dolgčas. A vse se je razpletlo natanko tako kot se je moralo, brez večjih zapletov, in bilo je super.
Zanima me kako to da si se odločila za organizacijo tega novega dogodka. Plesalke orientalskega plesa doma in v tujini se še vedno dobro spomnimo festivala Nawar, ki si ga uspešno organizirala kar nekaj let zapored – zakaj ne več Nawar in kje si dobila idejo za ime novega dogodka?
Nawar je svojo zgodbo zaključil v 2019 in zdi se mi, da je takrat bil to en lep zaključek določenega obdobja in če bi se takrat nadaljeval, bi bilo malce posiljeno. Pustil je mnogo prečudovitih spominov, tudi nekaj grenkih, pripeljali smo izvrstne učiteljice in plesalke iz cele Evrope in vse skupaj je bila ena izvrstna šola tako za življenje (vsaj zame) kot tudi za marsikatero plesno pot. Spring Oriental Bootcamp je v moji glavi nastajal že za čas Nawarja, a takrat ni bil pravi čas za to. Po zadnjem Nawarju sem s plesom bila kar veliko bitko, vmes prenehala, a ugotovila, da mi brez plesa živeti ni. In tudi brez organizacije dogodkov, ker to res rada počnem in me veseli. Čeprav se med samo organizacijo večkrat vprašaš, zakaj točno že to počneš, si puliš lase, se razjokaš, sam sebi smiliš, a na koncu se vedno nekako vse stke v celoto in dobi smisel. In tako je bilo tudi s SOB-om. A s to razliko, da sem v to šla z več izkušnjami, bolj premišljeno in bolj strukturirano kot sem šla v Nawar.
In čeprav je organizacija vedno stresna, je drugače, če greš vanjo s srcem in znanjem in dobrim načrtom kot če greš v organizacijo brez znanja, naivno in samo z željo, da bi nekaj organiziral. No, in tudi z ogromno podpore mojih zlatih plesalk, partnerja in družine. To doda tisti dodaten zagon. O imenu sem kar precej razmišljala, vedela sem, da si želim neke vrste ‘bootcamp’, kjer je predvsem veliko plesa, nisem si želela napisati, da je to festival, ampak plesni vikend. In tako je nastal Spring Oriental Bootcamp.
Zvezda dogodka je bila Kathreen Derouet, mednarodno priznana češka plesalka. Kako to da si se odločila prav zanjo in kako sta določili teme delavnic?
Kathreen spremljam in poznam že vrsto let. In vedno sem občudovala njeno lahkotno gibanje, nesebično predajanje plesnega znanja in to, da je krasna oseba. Kar v svetu orientalskega plesa veliko šteje, saj niso vsi izvrstni plesalci/učitelji najbolj prijetne osebe. Mislim, da je bila prva delavnica s Katko (tako jo kličejo op.u.), ki sem se je udeležila, v Beogradu. Takrat je učila baletne osnove za orientalske plesalke. Že pred tem sem o njej ogromno slišala od strani Shereen, ki je o njej govorila same lepe stvari. Občudovala sem jo tudi zato, ker je v nekem trenutku na odru združila preko 20 čeških učiteljic, kar se mi je zdelo fenomenalno in takrat pri nas neizvedljivo. Kakorkoli, v Beogradu sem bila nad njo in njenim plesom res očarana in rekla sem si, nekega dne jo pripeljem v Slovenijo. No, od takrat je minilo 11 let in vedno znova me navdušuje. In v resnici je bila ona prva, ki sem jo želela povabiti na SOB. Niti nisem razmišljala o kom drugem in zaupala sem, da jo bodo vsi vzljubili prav toliko kot sem jo sama. Teme delavnic sem v resnici določila kar sama, Katka se je z njimi samo strinjala. V Tarabu, izražanju čustev in interpretaciji glasbe je Kathreen izjemna. Drum solo zato, ker ima do njega malce drugačen, zabavnejši pristop. In v resnici tudi zato, ker je drum solo vedno fina izbira, da malce osvežiš svojo plesno tehniko in dodaš kak nov trik svojemu plesnemu repertoarju.
Si bila zadovoljna z udeležbo plesalk na delavnicah? So dobila kakšno povratno informacijo?
Ja, z udeležbo sem bila zadovoljna. Dobila sem kar precej povratnih informacij in vse so bile pozitivne. In to me zelo veseli, saj je na koncu najbolj pomembno to, da se vsi dobro počutimo in soustvarjamo dogodek.
Drugi dan dogodka se je zaključil z gala večerom, ki je bil tik pred zdajci razprodan. Na odru so se zvrstile odlične slovenske in tuje plesalke, publika je bila izjemno odzivna. Kako bi komentirala gala večer?
Najprej naj povem, da sem hvaležna in vesela, da so se vse plesalke, ki sem jih povabila na nastop, vabilu odzvale in podprle dogodek. Generalno gledano se mi zdi, da je bil čudovit plesni večer z raznolikimi plesnimi stili in izvrstnimi plesalkami in plesalcem. Tudi v zaodrju je bilo vzdušje izjemno pozitivno in podporno. Občinstvo je bilo fenomenalno in tudi nastopati je bilo krasno. Priznam, da čisto vseh občutkov še nisem razdelala, saj sem hitro morala iz plesnega balončka v vsakodnevno življenje, a že zdaj vem, kaj želim naslednje leto spremeniti in izpeljati kar nekaj zamisli, ki jih letos zaradi takih in drugačnih razlogov nisem uspela realizirati.
Organizacija takega dogodka zahteva veliko dela prej in predvsem med dogodkom. Dekleta, ki so ti pomagala pri organizaciji in izvedbo so vsa, če se ne motim, članice tvoje plesne skupine Mawahib? Kako je šlo sodelovanje?
Tako je. Vso organizacijo pred dogodkom sem sicer vzela na svoja pleča, kar se bo pri naslednji ediciji zagotovo spremenilo. Mawahibice so v mesecih pred dogodkom bile, kako naj se pravilno izrazim, en tak gromozanski podporni steber. Dekleta so me spodbujale, mi stale ob strani, delile objave na socialnih medijih, mi ponudile ramo za jokanje in bile na splošno velike zvezde v ozadju, saj bi bilo brez njihove podpore vse veliko težje. Lahko rečem, da so z mano dihale ta dogodek.
In to se je videlo tudi na samem vikendu, kjer so res ogromno pripomogle h sami izvedbi in vzdušju. S tem se lahko strinjajo tudi vsi, ki so bili prisotni na Bootcampu. To sodelovanje nas je še bolj povezalo in to, da imam njih, je res neprecenljivo. Zdaj se sicer pripravljamo na produkcijo v maju, a hkrati že pripravljam /-o SOB 2025. Tam bodo še bolj udeležene, samo tega še ne vedo (smeh).
Najavila si že drugi Spring Oriental Bootcamp, ki se ima zgoditi marca 2025. Nam morda lahko zaupaš kaj več? Lahko pričakujemo kakšno novost?
Tako je, Spring Oriental Bootcamp se vrača med 14. in 16. marcom 2025. Glede na to, da sem en mal perfekcionista, sem že naredila celoten pregled dogodka in kaj se še da izboljšati in drugače narediti. Zagotovo bo nekaj novosti. Želim si izpeljati en poseben plesni projekt, ki ga imam v glavi že skoraj 13 let, malce drugačen razpored bo po dnevih, v Slovenijo pa bo prišla res izjemna, izjemna, izjemna plesalka in učiteljica. A o tem in še marsičem kdaj drugič. Vsega le ne gre razkriti takoj.
Po pogovoru z številnimi soudeleženkami dogodka lahko rečem, da je bil dogodek uspeh v vseh pomenih te besede – nekaj njih delim tukaj:.
Iris Zavelcina, umetniška vodja KUD Leyli: ‘V KUD Leyli smo se izjemno razveselile festivala orientalskih plesov v Ljubljani. Bližina festivala in odlične učiteljice so vplivale na to, da smo se ga tudi precej številčno udeležile. Delavnice je obiskalo 13 plesalk članske in 4 plesalke mladinske skupine Leyli. Rade smo se predstavile tudi na gala večeru, najbolj od vsega pa nam je bil všeč družabni vidik festivala, ki omogoča ponovna snidenja, super druženje in povezovanje med plesalkami. Zagotovo se ga udeležimo tudi naslednje leto!’
Manca Peternelj, mladinska skupina KUD Leyli: ‘Meni so bile delavnice zelo všeč, naučila sem se veliko novih koreografij. Najbolj mi je ostal v spominu drum solo od Kathreen, ker je bil zelo energičen. Ogledala sem si tudi Gala večer in sem bila navdušena nad nastopi in vsemi različnimi plesnimi stili.‘
Lucija Mohorčič, Sežana, članica KUOD Bayani: ‘Ko sem videla, da se bo odvijal Spring Oriental Bootcamp, sem se v trenutku odločila, da grem, takoj sem si rezervirala polni paket in vplačala. Bilo je zelo intenzivno, dve delavnici v soboto, dve v nedeljo. Učiteljice so bile res izvrstne, delavnice raznolike. Lepo se je bilo učiti različne plesne stile, kot tudi sestavljene gibe posameznih koreografij. Energija v dvorani je bila res na vrhuncu, kot so bile vrhunske tudi učiteljice. Organizacija je bila super, Mateja Mikulan se je res potrudila, da je bilo vse, kot mora biti. Drugo leto zagotovo spet pridem. Komaj že čakam.’
Ines Kočar, učiteljica in plesalka orientalskega plesa, vodja skupine Zaara: ‘Potem, ko je pred leti ugasnil festival Bazar, ki je enkrat na leto povezal vse slovenske orientalske plesalke, je na slovenski bellydance sceni zazevala praznina. Zato je SOB dobrodošla osvežitev in pridobitev. Letošnji je bil, čeprav je bil prvi, organiziran na zares visoki ravni. Zanimive delavnice, odličen izbor učiteljic in lep plesni večer, ki je s pestro izbiro točk in izvajalcev (bi napisala izvajalk, ampak je bil tudi en fant), gledalcem ponudil vpogled v široko paleto stilov, združenih v pojem orientalski ples. Piko na i je festivalu dala srčna in predana ekipa, ki je poskbela, da smo se plesalke počutile odlično in, da smo imele vedno pri roki vse, kar smo potrebovale.’
Tina Cestnik, Društvo kreativnih idej Magnolija: ‘Magnolije smo se z veseljem odzvale povabilu na sodelovale s svojo plesno točko na Gala predstavi Spring Oriental Bootcamp. Čudovit oder in čudovita publika. Mogoče samo predlog, da bi bilo nastopajočim omogočeno vsaj del predstave spremljati iz dvorane. In še pohvala čudoviti nedeljski Katarinini delavnici, bila je zahtevna koreografija, vendar polna pozitivne energije. Dobre učiteljice in zadovoljni udeleženci. Hvala Mateji za lepo pozornost in lepe uhančke. Hvala celotni ekipi.’
Karolina Sič, plesalka in učiteljica iz Hrvaške: ‘Popolnoma navdušena sem nad Spring Oriental Bootcampom. Vsi ti majhni detajli, pozornosti in darila, so dajali občutek, da je dogodek ustvarjen z veliko ljubezni do orientalskega plesa. Zdi se mi nadgradnja prejšnjega festivala Nawar, ki sem se ga prav tako z veseljem udeleževala prejšnja leta. Že zdaj se veselim drugega Spring Oriental Bootcampa prihodnje leto. Komaj čakam na objavo kdo vse bo poučeval in nastopal na naslednjem dogodku.’
Claudia Maia, plesalka in učiteljica iz Sardinije: ‘Matejo poznam že deset let in takoj ko sem videla da organizira nov dogodek sem se prijavila na vse delavnice, saj na Sardiniji, od koder prihajam, nimamo veliko možnosti pridobivati nova znanja s tega področja. V dveh dneh delavnic sem se res naučila veliko. Pridobila sem veliko novega tehničnega znanja, izvedela pa sem tudi veliko o kulturi, tradiciji, kar zelo cenim, saj je tovrstnega teoretičnega znanja sicer na običajnih plesnih dogodkih premalo. Organizacija je bila odlična in vesela sem, da se lahko nastopila na Gala večeru. Energija med plesalkami je bila izjemna, nobene tekmovalnosti ali slabe volje. Zagotovo se vrnem prihodnje leto in upam, da bom lahko katere izmed učiteljev, tudi jaz kdaj povabila na Sardinijo.’