Napovedani kronski dogodek švedskega cirkusa Cirkör Nosi jih kot krono je na predstavi v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma doživel nezaželeno smolo ob nastopu svoje akrobatke Anne Lagerkvist, ki je z višav droga in v procesu izvajanja akrobatskih veščin neprijetno padla, tako da so jo morali odpeljati na urgentni oddelek ljubljanskega kliničnega centra. Na predstavi 30. decembra smo omenjeno akrobatko lahko videli le kot simpatično spremljevalko svojih kolegov, ki se je na začetku predstave veselo zavihtela na spuščeni drog in kaj hitro zdrsnila na noge na tla, drog pa se je dvignil, torej je bil le trenutek simbolične predstavitve. Poškodovala se je tudi parakrobatka Luise Bjurholm, sloka mladenka v belem kostumu (menda večer poprej), ki je ravno tako v petkovem programu bila kolegom zgolj v podporo.
Glavni akter petkovega programa David Eriksson se je občinstvu ljubeznivo opravičil in dodal, da se je program nekoliko spremenil, tudi skrajšal (skoraj za tretjino), in da so pridno vadili nove postavitve. Kljub omenjenim težavam se je ekipa akrobatov kar dobro znašla in se predstavila z vrhunskimi žonglerskimi nastopi in lepo atraktivno akrobatsko koreografijo na trapezu.
V žonglerskih veščinah in trapeznih oblikah sta cirkus okronala David Errikson in cirkuška umetnica Fouzia "Fofo" Rakez, ki je vseskozi izstopala s svojo gibalno eleganco. Vloga modernega klovna z dobrim obvladovanjem akrobatskih veščin je bila zaupana parakrobatu Henriku Aggeru, čigar humor in razglabljanja o levih in desnih možganih niso bila ravno dojemljiva za naš slovanski duh, ako da so se severnjaškem humorju smejali le redki in največkrat prisotni otroci.
Že nekaj časa se lahko opazi, kako cirkuške predstave domiselno vdirajo v gledališko sceno in humorno izpostavljajo življenjski vsakdan. Predstave akademsko izobraženih cirkuških umetnikov so tudi vse bolj umetniško izpovedne, satirično obarvane in povrh še prijetno zabavne. Zdi se, kot bi nadgrajevale humorni čas nemega filma Chaplinovih dni. Tudi predstava Nosi jih kot krono se spogleduje s sodobnimi možnostmi scenske umetnosti, ko skuša cirkuško izpovednost dopolniti še z video posnetki, ki pa so bili tokrat premalo dorečeni in večkrat tudi nepotrebni.
Vsak novi prijem predstavlja določeno tveganje, in brez poizkusov ter raziskav novo ne zmore prodora. V svojem intervjuju v gledališkem listu režiserka, direktorica in ustanoviteljica Cirkusa Cirkör (hkrati tudi profesorica sodobnega cirkusa na Univerzi za ples in cirkus v Stokholmu/ DOCH) Tilde Björfors pravi, da je predstavnik vsake rasti tveganje, in če se želi moderna cirkuška umetnost scensko nadgrajevati, je potrebna tudi določena mera tveganja in raziskovanja.
V zapisanem intervjuju je avtorica predstave omenila tudi svojo potrebo in željo nadaljevati raziskave na področju možnega tveganja v cirkuških predstavah in seveda na odru. Na predstavi v Linhartovi dvorani je ta meja tveganja očitno prerasla trenutne zmožnosti dveh nastopajočih cirkuških umetnic, zato so nastale poškodbe in skrajšana ter okrnjena cirkuška predstava. Nekoč so imeli veliki cirkusi razprostrte zaščitne mreže, akrobatske višine pod krono res niso tako zastrašujoče, kot so bile tiste nekoč, kljub temu pa smo imeli možnost videti, kako hitro lahko postanejo vzrok nezaželenih posledic tveganja in pripeljejo do padcev ter poškodb.
View Gallery
4 Photos