Plesna predstava Štirinajst v koreografiji in izvedbi Rosane Hribar in Gregorja Luštka je premiero ugledala 22.3 2012, sledili pa sta še dve aprilski ponovitvi v Plesnem teatru Ljubljana. In ker dober glas seže v deveto vas, so vse predstave bile polne, umetnika pa sta doživela ne le glasno hvalo in buren aplavz, ampak velik poklon dvorane, ko so vsi navzoči vstali in jih vabili še pa še na oder. Tudi ponovitve bi si lahko še sledile, te upajmo da bodo tudi stekle , menda po gostovanju na poletnem festivalu Front@ v Murski Soboti.
S predstavo Štirinajst umetnika nadaljujeta serijo svojih specifičnih plesnih duetov, ki jih uprizarjata vsake dve leti. Njuna plesna izpoved se je začela z Duetom 8 let, nagrajen je bil s 1. nagrado na mednarodnem koreografskem tekmovanju v Beogradu. Dve leti pozneje je sledil duet 10 let in jima prinesel prestižne domače in mednarodne nagrade: 2. nagrado žirije in nagrado kritikov na Mednarodnem tekmovanju za koreografe v Hannovru, 2. nagrado na Mednarodnem koreografskem tekmovanju v Ludwigshafnu, Trdinovo nagrado in nagrado Povodni mož. Duet 012 pa je prejel 2. nagrado na 24. Mednarodnem tekmovanju za koreografe v Hannovru in je bil v izboru 20 najboljših med 582 prijavljenih predstav Evrope v mreži Aerowaves: Aerowaves Priority Companies 2011, na plesni platformi Gibanica 2011 pa prejel Nagrado občinstva.
V predstavi Štirinajst sta zaplesala svoj tango plesnih strasti in notranjih občutij, dilem, ki spletajo vezi med moškim in ženskim osebnostnim nabojem. Izpovedno sta vtkala tudi prirejeni tekst Tišina 9 Jerneja Lorencija: "Šel je po bulevarju in jo srečal. Ustavil se je. Ni vedel, zakaj se je ustavil. A ustavil se je. In tudi ona se je ustavila. In tudi ona ni vedela, zakaj se je ustavila. A ustavila se je. Ustavila sta se. In se malce gledala. Tako sta na usodni povezavi dveh ljudskih bitji, ki se lepita v strasteh intime in bojujeta svoj boj nadvlade, zgradila in po odru zavela svojo štirinajsto skico dveletnega časovnega obdobja njunega umetniškega zorenja v gledališki sezoni 2010 – 2012.
Njun oder je namenjen plesu, zato je prazen, je povsem čist. V ozadju se na belem zaslonu izpiše le beseda TIŠINA. Tišina njega in nje , ki se ob koncu združi v tišino dveh, dveh ki se slišita, čutita in ustvarjata, dajeta sebe eden drugemu in sodobni plesni sceni.
Doživeli smo ples življenja, ko sodobni ples v plesni simfoniji Štirinajst Gregorja in Rosane pesni življenje, in gledali smo čudovito odo plesni umetnosti, predstavo o življenju, o intimni in profesionalni povezavi para, ki že praktično štirinajst let daje slovenski plesni sceni svojstven umetniški pečat in na vidnih mednarodnih prizoriščih osvaja najvišje nagrade, menim pa, da z uprizoritvijo Štirinajst posega v sam vrh svetovne plesne elite. Sprašujem se, ali bosta za svoje umetniško delo okronana tudi z najvišjo domovinsko umetniško nagrado!?
No, čas življenjskega partnerstva in umetniškega ustvarjanja se za Gregorja in Rosano še vije in kuje, zato lahko z vznemirjenjem pričakujemo tudi njune nove umetniške navdihe.
View Gallery
4 Photos