Na Zimski plesni šoli je vedno odlično vzdušje. (Foto: Saša Huzjak)
‘Vedno smo lahko še boljši!’ se je glasil moto Zimske plesne šole (ZPŠ) v organizaciji JSKD OI Maribor in ZKD Maribor, ki se je odvijala v njihovih prostorih v Karanteni na Pobreški 20 v Mariboru. In tako je bila tudi letošnja 32. ZPŠ namenjena plesalcem, pedagogom ter koreografom, ki prakticirajo plesno ustvarjanje, se radi gibljejo, strokovno razgibajo, so začetniki ali že profesionalci na tem področju, kajti plesnih delavnic je bilo več vrst, tudi prilagojenih za različne stopnje znanja. Tudi naša sodelavka Daliborka Podboj se odlično počuti v družbi Minke Veselič Kološe in Nine Meško.
In kot vsa ta leta je tako za strokovno bazo kot celostno podobo ZPŠ poskrbela strokovna sodelavka za ples JSKD OI Maribor Minka Veselič Kološa, ki je tudi te štiri plesne dni bdela v informacijski pisarni, v družabnem kotičku, namenjenem vsem za dobrodošli vmesni predah, klepet, strokovne pogovore, branje plesne literature ob celodnevni ponudbi toplih čajčkov, piškotov in sadja … In vsak dan je bilo na urniku kar 11 delavnic, vrstile pa so se od 9. ure zjutraj vse do 18. zvečer. Minka je zadovoljna s številom udeležencev, bilo jih je okoli 70, sicer malo manj kot prejšnja leta, kot je dejala, ko ni bil čas pusta, ko ni bilo ne kurentov in ne glasnih ter donečih pustnih šeg v času ZPŠ. Med tečajniki so znova prevladovale ženske plesalke ob dveh pogumnih moških, starost pa se gibala od šest do 57 let, sicer ženske nasploh dominirajo naši plesni sodobnosti že od daljnih začetnih dni. Prevladovali so slovenski plesalci, največ jih je prispelo iz celjske regije, tujci pa so prišli iz Italije, Poljske, Hrvaške, Grčije in Velike Britanije. …
Najmlajši so se zabavali in ustvarjali na popoldanski plesni delavnici za otroke od 5 do 7 let, ki je domena strokovnega vodstva plesne pedagoginje Saše Lončar. Otroška delavnica je tekla pod zabavnim naslovom: Dva leteča in en bos – Zaznave, ko so otroci bosi in veselo ‘tancali’ po dvorani ob prisotnosti svojih mentorjev ter še kakšnega iz VVZ, tudi premišljeno gradili svoj domišljijski svet; ko se bere in se pripoveduje zgodbe, se rišejo vtisi, nato še pobarvajo in končno vijugasto zaplešejo. Vsako plesno jutro se je začelo z delavnico Utelešena anatomija in joga, kjer se združujeta anatomija in jogijske vadbe – asane, kar prakticira ter vodi plesalka in koreografinja Snježana Premuš, z vadbo in strokovnim vpogledom pa podpira dinamiko, tudi boljše dojemanje svoje telesne stabilnosti. … Maša Kagao Knez …
Delovni dan se je začel v jutranji tišini, končal pa ob afriških ritmih in v razgibani plesni fuziji delavnice Afro Fusion pod vodstvom Maše Kagao Knez. Delavnica je štartala z ogrevanjem ob afriških ritmih in v dinamiki afriške plesne tradicije, ko se nabirajo ustvarjalne izkušnje, se tudi raziskuje ter teži k novim gibalnim oblikam, ko ritmi v živo še dodatno poživljajo gibe. Ples se je razplamtel ob bobnarskem triu (glasbenika, mentorja in bobnarja Blaža Koreze na bobnih, imenovanih dunum, Nejca Kološe na jambi in Brina Kološa ob balafonu. … pedagoginja Marija Slavec v gaga elementu …
Prvič se je pri nas, torej tudi na ZPŠ, dogajala plesna delavnica Gaga People pod vodstvom Marije Slavec, ki je začela plesati v PK Elite Koper, nadaljevala pa v Ljubljani pri Kjari Starič, preden se je napotila v plesni svet izven naših meja in se pred štirimi leti pridružila Vertigo Dance Company. Vodila je še Vertigo repertoarno delavnico, svoje plesalce pa usmerjala v študijske utripe iz predstav te znane izraelske plesne skupine, v katerih je tudi sama nastopala. Delavnica Gaga People je odprta za vse, tudi privlačna ob prelivajočih se gibalnih formah, ko se gib nikoli ne zaključi, se vidno ali (nevidno) čutno podaljšuje, ko v trenutku steče, kot bi se zlivala voda, se poraja znotraj telesa, da bi lahko poletel navzven ali pa lahkotno kot po breztežnem vesolju jadral po prostoru. … na delavnici Jerneja Bizjaka …
Drugi vodja delavnice, ki prav tako še ni bil na ZPŠ, je plesalec in koreograf Jernej Bizjak, ki prihaja iz Vrhnike, intenzivno pa plesal ter tekmoval za PŠ Kazina Ljubljana, preden se je napotil v mednarodne plesne vode. Končal je rotterdamsko plesno akademijo Codarts, nastopal z znanimi skupinami in koreografi, leta 2012 pa se ustalil na Danskem. Njegova domena je tehnika modern, ki jo je dopolnjeval na delavnici tudi z različnimi modern oblikami. Svoje ogrevalne začetke je najprej snoval na preprostih vzgibih in točno določenih premikih rok, potem pa kombiniral kratka sosledja, jih nadgrajeval s tehniko gibalnega povezovanja, ko tudi dih in kontrakcija izpolnjujeta obliko. Delovno vzdušje na njegovi modern in kreativni delavnici je bilo prijetno ter sproščeno, ogrevalne vaje so temeljile na improvizaciji, ko se je luščila ter oblikovala končna gibalna zasnova, vizija.
Prvič sta vodila delavnico na Zimski plesni šoli tudi Žigan Krajnčan & Gašper Kunšek, mlada plesalca nove plesne generacije, ki gradita lasten gibalni stil in ga razvijata v plesni delavnici Alien Expres, delavnici presenečenja ter nadgrajevanja stilov popinga, hip-hopa, baleta, relesa, cunnigham tehnik, krumpa ter kontaktne tehnike. V soboto, 25. februarja, je delavnico prevzel Gašper, ko je Žigan že potoval proti Kitajski, in je svojo skupino zabavno in sproščeno usmerjal v svet improvizacije in hitrostnega ustroja Alien Expres. … Simon Wehrli …
Na delovnem sporedu je bila še četrta delavnica sodobnega plesa, Flying Low 1, ki je za tiste bolj utrjene plesalce potekala še v nadaljevalni obliki, vodil pa jo je že znani plesni pedagog na ZPŠ, švicarski plesalec, koreograf in glasbenik Simon Wehrli, ki ga družinske vezi vežejo na Maribor, in bi ga bilo dobro glede na njegove bogate umetniške ter plesne izkušnje vse bolj usmerjati v našo plesno sceno. V prvi stopnji je razvijal spirale in krivulje med gibanjem ter gibalnimi povezavami na tleh, tudi principe ekspanzije, kohezije ter gravitacije ob osredotočanju na ravnotežje, tako notranje kot zunanje v aktivnih in pasivnih stanjih. V nadaljevalni stopnji je nadgrajeval principe in tehnike ‘flying low’ Davida Zambrana, ki jih je s svojimi pedagoškimi vzgibi znal lahkotno berljivo posredovati skupini, ki se je kar zabavala ob svojih gibalnih osvajanjih dvorane, ko so se tudi teže izvedbe sproščeno izvajale in je bilo vse videti tako samo po sebi umevno ter preprosto. …
Zadnji večer so udeleženci ZPŠ drug drugemu predstavili kratke koreografske etude iz osvojenih delavnic, se tudi družili in poslavljali po štirih intenzivnih plesno ter ustvarjalno obarvanih dnevih 32. Zimske plesne šole. Organizator ZPŠ pa je vsem, ki so obiskovali vsaj eno delavnico, v celoti podelil še ZPŠ certifikat, vse dni pa ponudil še dodatno sproščanje ob tradicionalni kitajski masaži v strokovni izvedbi maserke Darinke Brešar. Minka Veselič Kološa pa svoje misli že usmerja v perečo potrebo za razvoj plesne vadbe na ZPŠ, v pridobitev primerno velike dvorane, saj obstoječe v Karanteni ne zadostujejo vsem potrebam in željah. Zaželimo lahko veliko uspeha in dobro izbiro.
Na malem odru SNG Maribor sta bili soboto zvečer, 25. februarja, v organizaciji Društva Nagib in Plesne izbe Maribor uprizorjeni še dve predstavi v produkciji PIM (Med) Prostor/ (Inter) Space v duetu Maje Lamovšek & Dominike Strózewske in v produkciji Zavoda Federacije avtorski solo Fleš / Flash April Veselko. … (Med)prostor …
Plesni duet (Med) prostor je nastal po zasnovi in koreografiji Maje Lamovšek, ob njeni avtorski glasbi in v duetu s poljsko plesalko Dominiko Strózewsko. Prostor, ki ga zasedata, je osvetljen v stezi reflektorjev, ko začneta svoje prve premike ter dotike in si sproti ustvarjata medprostor, intimno distanco, da bi ga občasno tudi artikulirano polnili v sozvočju medsebojnih stikov in v odnosu do zvoka. Svoj duet gradita ob čutenju in v povezavah dveh teles, dveh oseb, ki skupaj dihata, iščeta, razmišljata, tudi vplivata ena na drugo, sta različni ne le po kostumski rdeči in črni barvi, ampak kot osebnosti, tudi v tolikšni meri, da je njun plesni duet dovolj konstruktiven ter privlačen.
Maja Lamovšek je začela plesati v Plesni izbi Maribor, pozneje pa nadaljevala v Kulturnem društvu Center plesa Maribor, sicer pa ustvarja glasbo in poučuje. Njena soplesalka, Poljakinja Dominika Strózewska, je začela plesati že pri šestih letih, se pridružila plesni skupini Remix v rodnem kraju, pozneje še s PS Caro ter se vpisala na študije plesne pedagogike Anton Bruckner v Lizu /Avstrija. … Fleš. (foto: Saša Huzjak)
Mlada plesalka in performerka April Veselko je svojo plesno pot začela v Plesni izbi Maribor, svoje plesno izobraževanje pa zaključila v Bologni, v Italiji. Njen avtorski solo Fleš je bil že tretji daljši avtorski solo v produkciji Zavoda Federacija. Fleš se predstavi kot galerija praznine, ki jo plesalka snuje v različnih gibalnih motivih znanih oblik, tudi živalskih. Je tudi skupek letečih trenutkov, prebliskov osame, stanj evforije in apatije, je razmišljujoča praznina v siju gibalnih konstrukcij poslikanega telesa; v prvi verziji tudi močno pobarvanega. V tej zadnji izvedbi pa se zdi, kot bi avtorica doživela novi osebnostni rez in je predstava le odsev, spomin na minule izvedbe, ko se je po koži telesa lesketal le še komaj opazni srebrni sij drobnih zvezdic. April Veselko pa kot vedno domiselna in impresivna v svoji avtorski izvedbi.
Konec 32. Zimske plesne šole hkrati pomeni nov začetek priprav in pričakovanj na novo 33. ZPŠ v prihodnjem letu.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.
Nujno potrebni piškotki
Nujni piškotki se vedno namestijo, saj omogočajo nemoteno uporabo spletnega mesta. Uporabljajo se v namene košarice v spletni trgovini, varovanje spletnega mesta pred napadi in podobno. Ti piškotki ne shranjujeno nikakršnih podatkov o uporabniku (obiskovalcu).
Analitični piškotki
Ti piškotki se uporabljajo za spremljanje uporabe spletne strani z uporabo Google Analytics.
Oglaševalski
Oglaševalske piškotke uporabljamo za prikaz personaliziranih oglasov na družabnih medijih in spletnih iskalnikih kot so Facebook, Instagram, Google in podobni.