Po debaklu Žlindre&Kalamari eni v cerkev, drugi se ga bodo pa zapili

Nad nastopom Žlindra&Kalamari so bili navdušeni le redki.

Žlindra&Kalamari res niso imeli prav nikakršnih možnosti za uvrstitev v sobotni finale letošnjega Eurosonga. Pesem, ki jo je izbrala slovenska publika na Emi, ne v Oslu ne v Evropi ni požela nobenih simpatij. Še evrovizijski uradni fani, ki spremljajo to tekmovanja leta in leta, so se čudili, kaj hudiča smo Slovenci mislili, da smo poslali v boj pesem (avtorj glasbe je Marino Legovič), ki se ji vsako sekundo menja ritem, ki je nemelodična in zapeta v jeziku, ki si ga ne more zapomniti res nihče. No, v enem pa so si bili edini, Barbara Ogrinc je res lepa punca, in predlagali, da jo raje pošljemo na tekmovanje za Miss sveta, ker bi imela več tam uspeha. Če je glasba razumljiva samo nam, pa bi skupina lahko veliko več naredila na scenskem nastopu. Koreografinja Saša Kozin, ki je poskrbela za scenski nastop ekipe že na Emi, se nekako ni upala narediti nekaj spektakularnega. Je razlog spet v slovenski skromnosti, nezmožnosti izvedbe, neznanju ali denarju? Za naš portal je takoj po nastopu dala zelo kratko izjavo: “Malo denarja, malo muzike, več pa ne bom komentirala, saj vsi vemo, v čem je problem.”

Malo denarja, malo muzike, malo glasov za slovenski nastop.
V denarju zagotovo, saj si je recimo azerbajdžanska predstavnica Safura, ki je seveda šla v finale in velja za eno od favoritk za zmago, omislila koreografa JaQuela Knighta, ki je delal koreografijo v spotu Single Ladies za Beyonce in za Cirkus Britney Spears. Na prizorišču Eurosonga, areni Telenor v Oslu, krožijo govorice, da je bil njegov honorar težak okoli 30.000 evrov in da je na splošno azerbajdžanska ekipa investirala največ denarja v svoj šov. 
Azerbajdžanska koreografija je menda težka okoli 30.000 evrov.
Naša koreografinja je dejala, da so se tudi pogovarjali o določenih pirotehničnih efektih, žal pa ni bilo denarnega posluha s strani RTV Slovenije. Komentator RTV Andrej Hofer, ki tudi skrbi za promocijo slovenskih izvajalcev, pravi, da si kaj velikega enostavno ne moremo privoščiti. “En ognjeni snop “košta” okoli 6.000 evrov in le ta se mora aktivirati na vseh vajah in generalkah in cifra je kaj kmalu astronomska,” pravi Andrej.  Je pa nacionalkina kreativna ekipa z Aleksandrom Radičem na čelu, ki je tudi vodja slovenske delegacije v Oslu, predlagala ansamblu Žlindra&Kalamari, da namesto Saše Kozin koreografijo postavi bolj vešči in profesionalni koreograf Kazine Željko Božič, ki je že predlani delal za Rebeko in tudi plesal na beograjskem odru. Seveda o zamenjavi niso hoteli niti slišati, kar je po eni strani razumljivo, saj gre za določeno lojalnost tistemu, ki te podpre na domačem izboru.
Koreograf Željko Božič (na fotki s svojim dekletom Azro Selimanovič) je skoraj zamenjal uradno koreografinjo Sašo Kozin.
Dejstvo pa je, da Saša že nekaj časa ni več ne v plesnih, še manj pa v koreografskih vodah, da nima izkušenj z velikimi scenskimi podvigi, ker ji  v času plesanja v skupini zdaj že zloglasne koreografinje Mojce Horvat tudi ni mogla pridobiti. Ampak po toči zvoniti je seveda prepozno, Žlindra&Kalamari bodo plesali in peli samo še na domačem preverjenem terenu. So pa včerajšnji nastop, skupaj s svojimi boljšimi polovicami, ki so navijale za njih, zažurali v hotelu Radisson Sas Plaza, uradnem hotelu Eurosonga sredi norveške prestolnice.
Tudi hrvaške predstavnice Feminnem so gladko odletele, čeprav sta plesalki Virna Hošnjak in Lidija Ivekovič, ki je naredila tudi celotni scenski nastop “feminnemic”, še pred nastopom samozavestno dejali, da so prve. Lidija je tudi stara znanka slovenskih plesnih odrov, saj je sodelovala pri sokoreografiji nadvse uspešnega mjuzikla Kabaret na odru Mestnega gledališča ljubljanskega. Veliki razočaranci so bili tudi Litovci InCulto, saj so bili prepričani, da bo Evropa zares vstala in zaplesala. Koreograf Sarunas Kirdeikis je opravil odličen glasbeno koreografsko televizijski paket. ”Vedno delam tako, da je pevec del scenskega nastopa, da nikoli ni na eni strani glasba, na drugi pa ples. Vse mora biti kot eno. Dali smo vse od sebe …"
Koreograf in plesalec Sarunas Kirdeikis (levo) je bil zadovoljen z nastopom InCulta, a Evropa ni zaplesala z njimi.
Deseterica izbranih iz drugega izbora je bila za nekatere presenetljiva, za druge pričakovana. Armenija, Izrael, Danska, Azerbajdžan,Ukrajina, Romunija, Irska, Ciper, Turčija, Gruzija so točili solze sreče. Slednja, Sofia Nizharadze, je imela na odru tri uvožene plesalce, in sicer Italijanko in dva Francoza, pa tudi koreografa je uvozila iz Francije. Redha Bentifour je njen prijatelj, ki ji je pomagal že pred šestimi leti pri koreografiranju mjuzikla Romeo in Julija. Njene zelo natančne “špičke”, ki jih je dosledno izvajala na odru, so dokaz, da je dosledno upoštevala koreografa.
Sofiine gruzijske špičke so bile navdušujoče.
Bodo zmagale špičke, balkanski ritem ali enostavno dober glas, pa si poglejte v sobotnem finalu, ko bo glasbe in plesa znova na pretek.
Turkinja Natalie Marrable je na začetku komada robotka, na koncu pa se prelevi v živo plesalko. In uspe priplesati skupini Manga vstop v finale.
View Gallery 7 Photos