Ples, barve, glasba in Janini talenti

Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana je v letošnjih plesnih produkcijah, baleta in sodobnega plesa mladim plesalcem in njihovim učiteljem končno ponudil  tudi roko svojih učencev glasbe, ki so na obeh predstavah igrali v živo na svojih instrumentih in tako še dodatno pripomogli k živemu ritmu ter dobrem glasbeno-plesnem vzdušju. Gotovo je to bila dobrodošla izkušnja tako za plesalce kot glasbenike, in lahko le upamo, da bo postala šolska učna stalnica medsebojnega sodelovanja oddelkov KGBL tudi dobra spodbuda za ostale naše glasbene šole, kjer se poleg glasbe poučuje še balet – ples.

Plesne pripravnice in oddelek za sodobni ples KGBL so za svoj šolski zaključek pripravili dve barviti plesni zgodbi, pravzaprav plesno mavrico, ki so jo poimenovali Barve plesa in glasbe. Vodja oddelka Jana Kovač Valdes se je domislila sila aktualne zgodbe o različnih deželah, kjer živijo kostumsko različno obarvani stanovalci, o njihovih težavah prilagajanja in veselju sožitja, in ko na koncu ob plesnem mešanju nastopi  mavrični sijaj raznolikosti. V prvem delu so naslov obarvali v SIVA-BARVITA po motivih pravljice o slončku Elmerju.
V različnih vlogah so se predstavili: Pripovedovalka zgodbe/Jana Kovač Valdes; Mamica/Petra Hlebš/6r; Deklica/Ana Leskovar (ob 11), Aurora Anžlovar (ob 18.30); Glas deklice/Neža Vadnjal; Barvolani/Mila Fürst, Sofija Kali Kirn, Brina Lekše, Elena Nikolovska (2r).
Zgodba govori o Sivolandcih, ki so živeli v Sivolandiji in je siva barva bila njihova modna barva, temu primerno so se tudi prav sivo držali. Nekoč pa so mednje prišli Barvolani, prebivalci žive barvite mode. Seveda so bili moteči, ko pa so bili tako drugačni. In ker jih Sivolandci niso marali, so odšli dogodivščinam naproti, pa čeprav so se jim sivčki celo priljubili.
Na svojem popotovanju so se Barvolani skušali vživeti v rumene Barvotkalce, rdeče Rokodelce, vijolične Vedoželjce, rjave Barvohodce in oranžne Truponosce, ki niso bili še povsem barvno enotni, ampak so se njihove barve še vedno bolj ali manj mešale s sivo, predvsem pa so bili zatopljeni v svoje drže in delo. Barvolanom popotovanje ni šlo ravno od rok, zato so se odločili vrniti v Sivolandijo. Z odhodom Barvolanov pa je v Sivolaniji zavladala pusta sivina, ko pa so Barvolani vrnili, je Sivolandija nenadoma zažarela v barvitosti veselja in rajanja.
 
V tem prvem pravljično obarvanem delu so nastopili učenci plesnih pripravnic 2. A,B  in 3. A, B, plesali pa so v koreografijah Jane Kovač Valdes in Žive Žitnik. Ob plesnih pripravnicah so svoje barve prepletali še učenci prvega in drugega razreda sodobnega plesa v koreografijah Jane Kovač Valdes. Poskočno poplesavanje malih plesalcev se je smiselno prelivalo in barvito razlivalo po ploskvi odra. V svoji naravni igrivosti in v pestrosti plesnih kompozicij so izpisali in izrisali živahno plesno slikanico; kjer so se še posebej izkazali plesni junaki Barvolani učenci 2. razreda sodobnega plesa. Za glasbeno montažo posnete glasbe sta poskrbela Neven Smolčič in Jana Kovač Valdes: H.Shore, A.Desplat, B.Kirk, Ch.Beck.
Za kostumografijo in grafično oblikovanje gledališkega lista je za celotno predstavo poskrbel biro za notranjo opremo in razsvetljavo GAO Arhitekti, za sooblikovanje in izdelavo kostumov pa Ateljeja Dobrovoljc.

Drugi del te plesno-glasbene pobarvanke nosi naslov: Čutim glasbo … Plešem barve. O tem. kako se poslušajo glasbene barve in se v glasbi lahko sledi gibljivim slikam, je bil dan napotek v gledališkem listu po idejnem projektu biroja GAO Arhitekti in Jane Kovač V. Za spodbudno glasbeno spremljavo se je potrudil Simbolični orkester v sestavi: Bojan Cvetrežnik, Klemen Bračko, Matija Krečič, Barja Drnovšek, Urška Demšar, Eva Jurgec, Danijel Černe-Mystica, Jani Hace in Žiga Brlek, ki je bil tudi korepetitor. Scena (GAO Arhitekti) je oblikovana v barvnih odtenkih geometričnih likov,  tudi vidno usklajena z barvami kostumov in glasbenimi ritmi. V tem delu je sledilo šest plesnih koreografij, ki so jih soustvarjali in v njih zaplesali učenci 3., 4., 5. in šestega razreda sodobnega plesa. Na začetku je  privihral Nori veter/Mystica, ki je v koreografiji Jane K. Valdes zavel na oder razigrano Slastno oranžno, barvo slastnih pomaranč, s katerimi so se ne le poigravali učenci četrtega razreda, ampak so tudi zares slastno ugriznili v ta sladek sadež. Ob njih pa se je razbohotila še Kislo rumena, ko se je v plesu učenk tretjega razreda zakotalila tudi kaka grenivka. V koreografiji plesa in veseloigre s sadeži so vidno uživali tudi mladi plesalci, in tako kot je značilno za Janine koreografije, so njeni učenci vedrih in nasmejanih obrazov to svoje veselje znali tudi pristno zaplesati.
Evin Hadžialjević je v tem šolskem letu nastopila kot nova plesna učiteljica KGBLoddelka za sodobni ples. Za svoje učence 5. B je pripravila koreografijo Vrtoglavo škrlatno, Koketno roza pa za učenke 5. A. V višjih stopnjah plesnega pouka se  že oblikujejo zahtevnejša gibalna sosledja popestrena z akrobatskimi elementi, nastopa tudi več solističnih utrinkov ter zabavnih duetov, prav tako in še povrh lično so zaplesali petošolci Evin Hadžialjević. Prav ob koncu so navdušile učenke zadnjega šestega razreda (6. A, 6. B) v odlični izvedbi plesnedinamike in poživljajočega ritma obeh koreografij Evin Hadžialjević, Misteriozno vijoličasta in  Kaotično rdeča.
Med Vrtoglavo škrlatno in Koketno roza se je vrinil še plesni posladek Preprosto črna, štirih kratkih avtorskih solo plesov, štirih mladih plesalk v  črnih kostumih, ko je vsako spremljala posebna glasbena improvizacija Simboličnega orkestra in je za vsako bil rezerviran "lasten svetlobni krog". Pod mentorskim vodstvom Jane Kovač Valdes sta svoj ples predstavili njeni učenki 3. razreda: Dora Pestotnik Stres in Ana Marinko; Jona Šrajer Štraus in Indilana Horvat Varga, učenki 6. razreda, pa sta svoj ples zaveli ob mentorici Evin Hadžialjević.
… (foto: Sašo Štih)
Skupaj z letošnjo zapoznelo pomladijo je to nedeljo sredi aprila na odru Linhartove dvorane zadehtela pomlad tudi v plesnem duhu oddelka za sodobni ples KGBL in se barvito razcvetela v predstavi Barve plesa in glasbe. Ta njihov spomladanski plesni vrtinec se pohvalno lahko  šteje za spodbudno predhodnico plesnega doprinosa mladih k mednarodnemu dnevu plesa, ki se vsako leto že več kot trideset let obhaja  29. aprila, na dan rojstva utemeljitelja sodobnega baleta JeanaGeorgesa Noverre (1727-1810). 

View Gallery 10 Photos