Pogovor z umetniškim vodjem ljubljanskega baleta po pooblastilu ravnatelja, Petrom Đorčevskim o trenutnem stanju in pripravah na balet Gusar
Petar, pozdravljen, najin pogovor seveda poteka prek mejla in verjamem, da ti ni lahko v tem času, ko gre vse na daljavo, brez fizičnih stikov, na katere ste plesalci tako zelo navajeni. Zate kot v. d. umetniškega vodje ljubljanskega baleta pa še posebej, saj ste bili z ansamblom sredi največjih priprav za premiero baleta Gusar, ki bi se morala zgoditi 9. aprila. Koreograf Jose Martinez je z asistentko Anael Martin večino že postavil in nato je moral odpotovati nazaj v Madrid. Opiši nam, kako se je vse to odvijalo v teh minulih tednih. Do kod ste prišli?
Skupaj z Josejem in njegovo asistentko Anael Martin smo veliko naredili in večino baleta že postavili. Žal se je zgodila nepričakovana svetovna katastrofa in popolnoma ustavila svetovno socialno življenje.
Zakaj si se sploh odločil za Gusarja in za mednarodno zvezdo Joseja Martineza?
Želel sem za svojo prvo premiero eno baletno pravljico, klasični balet. Takoj mi je na misel prišel Gusar. Gusar je svetovna uspešnica, ki ni bila nikoli uprizorjena na ljubljanskem odru. Jose je bil moj idol že od otroštva, spremljal sam njegovo plesno kariero, kot tudi pozneje njegov razvoj kot koreograf. Želim pripeljati svetovno poznane koreografe, ki bodo skupaj pomagali dvigniti nivo na svetovno raven.
V predstavi naj bi na premieri plesala tudi zvezda holandskega narodnega gledališča, Gruzijka Maia Makhateli, ki je Martinezevo verzijo plesala v Rimu. Zakaj pa ta odločitev, kaj si želel z njo?
Na zamisel smo prišli skupaj s svetovno blagovno znamko baletnih špic Gaynor Minden, Maia je njihova ambasadorka in res izjemna balerina. Nam je res v čast, da bo plesala z nami na našem odru.
Kakšna pa bi bila ostala zasedba?
Ob Maii bodo nastopali tudi Rita Pollacchi, Yaman Kelemet, Nina Noč, Ana Klašnja, Chie Kato, Kenta Yamamoto, Lukas Zuschlag, Filipo Jorio in jaz.
Ko se razmere umirijo, pa balet Gusar ostane kot prva premiera, kajne? In kaj pripravljaš za prihodnjo sezono, čeprav je verjetno v teh okoliščinah zelo težko misliti vnaprej?
Skupaj z Stašem (Ravtarjem, ravnatelj SNG Opera in balet Ljubljana, op. u.) in Brankom (Robinšakom, v. d. umetniškega vodje Opere, op. u.) smo pripravili tri scenarije in v tem trenutku težko karkoli rečem. Smo pozitivni in upamo, da bo šlo vse skupaj čim prej mimo in bomo prišli nazaj v našo Opero.
Tudi sam si bil načrtovan za Gusarja; kako skrbiš, da ostajaš v formi v tem času?
Težko je brez rutine in baletne dvorane, ampak treniram vsak dan od dve do tri ure, tako da upam, da ne bom preveč prišel ven iz forme.
Kako balansiraš med ‘direktorovanjem’ in plesanjem? Kaj je najtežje?
Z veseljem sem sprejel nove izzive. Rad bi dvignil našo operno-baletno hišo na svetovno raven in postavil našo kompanijo ob bok velikim opernim hišam. Najtežje je, da dan nima dovolj ur.
Kakšna navodila pa si dal svoji baletni ekipi, da poskrbi za svojo formo, saj se izpad vadbe pri vas res še kako pozna?
Trenutno pripravljamo prilagojen program za vadbo doma z našo fizioterapevtko.
Trenutno si vsak zase dela kondicijske treninge in ‘online’ klase, kolikor seveda okoliščine dopuščajo.
Kakšno je torej sporočilo plesalcem in obiskovalcem operno-baletne hiše?
Ostanite zdravi, ostanite pozitivni in bomo kmalu nazaj, in seveda ostanite doma.
Hvala in na čimprejšnje snidenje! #ostanimodoma