Plesni odsevi so se na ta hladni novembrski večer zrcalili v mogočnosti raznovrstnih korakov, v lepotah gibalnih form in v razgibanosti prostorskih kompozicij in se fokusirali v sedmih krajših (v trajanju od sedem do štirinajst minut ) koreografijah Mojce Ussar, največkrat navdihnjeni z glasbo Maxa Richtera, slišali pa so se še zvoki: Dzihan and Kamien, Heat in Cirque du Soleil. Koreografinja Mojca Ussar je svoj najnovejši plesni izliv gradila kot zrcalno sliko plesnih prepletov, odsevov, ki so polnili njene plesne ure pretežno zasnovane na modernih gibalnih oblikah.
Šest koreografij je Mojca prepletala s svojimi plesalci širokega plesnega potenciala in odlične izvedbe na temo njihovih plesnih ter življenjskih preokupacij. V koreografiji Odsev #2 pa je odsevala spomine na skupno odraščanje s svojo starejšo sestro Astrid, ki živi in deluje s svojo plesno skupino Von Ussar v New Yorku.
Te svoje mladostne spomine je koreografinja zaupala izvrstnemu plesnemu duetu, plesalkama Mojci Majcen in Andreji Šraj. Ta skoraj devetminutni duet se začne na osvetljeni diagonali, v plesu hudomušnega prepleta v sila razgibani plesni perfekciji in mladostni igri dveh deklet, ki si nenehno nasprotujeta, se istočasno radostno združujeta in si tudi kaj nagajivega zakuhata. Koreografija sestrskega dueta je srčno topla, sicer brez posebne dramatizacije stanj, pa vendar čutno poetična v zasnovanem odsevu spominov, in v jeziku koreografskega navdiha.
Mojco Majcen, balerino in sodobno plesalko tudi pedagoginjo Plesnega teatra Igen krasi raznovrsten in bogat plesni opus, ki se razprostira od naših baletnih odrov pa vse do domače sodobne in mednarodne plesne scene. Za svojo vlogo v predstavi Dama s kamelijami je sodobna balerina, kakor jo imenujejo, prejela bronast grb Celjskih grofov, ki ga podeljuje Mestna občina Celje, in je pridobila naslov plesalke leta 2011 po izboru portala Parade plesa.
Andreja Šraj se je po uspešnih mladostnih dosežkih v državnih gimnastičnih vrstah posvetila plesu. Svojo plesno pot je začela v Plesni izbi Maribor/PIM in se pozneje tudi pridružila njihovi plesni skupini pod vodstvom Mojce Ussar Company II. V Mojčini Galeriji plesa pa deluje in vodi pedagoške ure od leta 2009, za kar si je pridobila tudi certifikat po dveh letih študija na Dance New Amsterdam N.Y. ZDA.
Plesni večer Odsevi se je začel z nostalgičnim solom Andreje Šraj, ki poleg plesne lirike premore še veliko gibalne izpovednosti, kar je njenemu solističnemu nastopu z , ob in na klopi dalo pridih spominov, želja, skratka čustveno težo in poglobljeno gibalno izraznost.
Andreja Šraj se je izkazala tudi s svojo neverjetno plesno formo, ko je bila praktično ves čas prisotna na odru, saj je plesala kar v petih koreografijah tega večera, in tako skoraj več kot uro intenzivnega plesnega gibanja bila prisotna na odru v tej nekaj manj kot poldrugo uro dolgi predstavi.
Jure Masten in Andreja Šraj sta zaplesala v devetminutnem duetu srečavanj, objemov in razhajanj, v duetu mladostne ljubezni. Ples so krasile lepe skladne linije dotikov, strastnih prijemov in seveda akrobatskih dvigov, visokih plesalčevih skokov, drsnih obratov, skratka dogajalo se je v celosti gibalnega vokabulara današnje plesne dinamike.
Kot lirični plesalec pa se je Jure predstavil s plesnim solom na glasbo Maxa Richterja in v spevnem zanosu Dinah Washington. Jureta se spomnim še kot obetavnega mladega plesalca na prireditvah v organizaciji JSKD, ko je še nastopal v sklopu Plesne šole Pandora iz Ormoža v koreografijah in ob spodbudi takratnega mentorja Tomaža Bolcarja. Pozneje in v času srednješolskega šolanja se je plesno nadgrajeval v PIM in v Company II, se razvijal v KD Centerplesa ter v koreografijah Marka Urbaneka. Jure Masten je tako postal zrel in razpoznaven plesalec naše sodobne plesne scene, in kar je možno opaziti, pleše z užitkom, in to zelo dobro.
Na sporedu so bile še tri koreografije skupinskih odsevov, kjer je nastopilo pet oziroma sedem plesalk, v najdaljši kompoziciji s stoli in skupaj z Juretom pa je zaplesalo osem uigranih in sila dobrih plesalcev Galerije plesa, ki jo vodi Mojca Ussar. Poleg Andreje Šraj in Jureta Mastena so zaplesale še: Ana Germ, Jana Juvan, Maja Pažon, Nuša Solar, Anja Žepič in Ema Žurej. Ana Germ je balerina, ki nastopa na baletnem odru SNG Maribor in se vse bolj posveča plesni sodobnosti, medtem ko so ostale nastopajoče bile več ali manj povezane s plesnim centrom PIM in Mojčino predhodno skupino PIM Company II.
Mojca Ussar se je v teh skupinskih kompozicijah izkazala z odličnim obvladovanjem koreografskega prostora, ko prostor dodobra prevetri v zaplesani dinamiki in ga zaobjame v geometrijski celoti. Njena kompozicijska specifika so intimni trenutki, pogledi in dotiki, ko ples obstane in ko prevladajo vsakdanji gibi v sosledjih razpoznavnih kontaktov. Zelo rada se v prostoru poigra s predmeti še posebej s stoli, klopjo, tudi mizo. Tudi tokrat je navdušila skoraj štirinajstminutna koreografija srečavanj, določene skupinske – razredne atmosfere, kjer se vse vrti okoli njega in za njega ter je on kavalirsko korekten. Dogajanje na sceni je nepredvidljivo, kolona stolov in plesalcev se preseda, premika, odhaja in prihaja logično, tudi enostavno spleteno, povrh še humorno nagajivo zasnovano, vseskozi pa v odlični plesni in zahtevni izvedbi. Ob taki plesni slikanici dogajanja nikakor ni mogla upasti koncentracija gledalcev, nasprotno se je čutilo, kako vsi z zanimanjem sledijo plesnemu spletu na odru.
Za dobro izvedbo predstave Odsevi so zaslužni tudi: Darijan Jaušnik / oblikovanje luči, Marko Gutman / montaža in oblikovanje zvoka in Mira Tancer / stalna kostumografinja Mojčinih predstav. Kostumi so bili enostavni in plesni, v stilu sproščene scene mladih.
Mojca Ussar je svojo redno pedagoško pot začela leta 1998 v PIM Mariboru in se je vseskozi znala zliti s svojimi plesnimi gojenci ter se posvetiti njihovi plesni nadgradnji. Tako kot sama večkrat potuje v ZDA, v New York, nudi enake možnosti tudi svojim plesalcem, kjer se lahko še dodatno izobražujejo in šolajo. Leta 2007 je zaključila plesno šolanje na Dance New Amsterdam in pridobila certifikat za poučevanje Simonson plesne tehnike. Kot ustanoviteljica, umetniška voditeljica in direktorica Galerije plesa pa je obstoječe plesne prostore in učne ure posvetila tudi plesni vzgoji otrok od 3. leta starosti naprej po starostnih skupinah in po pridobljenem plesnem znanju.
Dve leti Mojca Ussar poučuje tudi sodobno tehniko na Konservatoriju za glasbo in balet v Mariboru. Sredi letošnjega oktobra pa se je z duetom Šraj-Masten – Odsevi predstavila v New Yorku na The Dance Galery Festival 2012 in požela dobre kritiške odmeve tako za koreografijo kot za izvedbo obeh plesalcev.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.