Nepričakovano. Neodvisni povezani med sabo

Katarina Stegnar v performansu Stegn se v produkciji Via Negativa.

Končno se je zgodilo! V prostorih Gledališča Glej so se zbrali direktorji in umetniški vodje naših priznanih neodvisnih gledališč. In glej, v prijetnem sožitju za Glej vrati so predstavili novi gledališko-plesni abonma za sezono 2013-2014, zvenečega imena Transferzala, za razliko od cestnih transverzalnih povezav, skovanka bolj  blizu bančnim transferjem. Mogoče so iskali ime nekako pogodu  Štajercem, ki črko v"" tako radi zamenjujejo s "f", morda njim v spodbudo, da večkrat zaidejo na ljubljanske odre. Ko pa besedo delimo na transfer-zala, potem dobimo prijeten (zal) bančni transfer, po domače bi to bilo prijetno vlaganje denarja za zale – kulturne projekte.

Združen v Transferzali: umetniški vodja Gleja Marko Bratuš, direktorica PTL Živa Brecelj, direktor in umetniški vodja Mini teatra Robert Waltl, direktor EN-KNAP in umetniški vodja Španskih borcev Iztok Kovač in za Staro elektrarno producentka Bunkerja Mojca Jug. (foto: Janina Žagar)

Transferzala je abonma, ki teče od oktobra pa vse do meseca maja in združuje produkcije petih ljubljanskih neodvisnih odrov: Mini teater, Plesni teater Ljubljana, Center kulture Španski borci, Stara elektrarna – Elektro Ljubljana in Gledališče Glej. Na novinarski konferenci 6. septembra je v polkrogu postavljenih stolov na odru Gleja o abonmaju spregovorilo njih pet vodilnih in gonilnih predstavnikov omenjenih gledališč: direktor in umetniški vodja Mini teatra Robert Waltl, direktorica PTL Živa Brecelj, direktor  En-Knap in umetniški vodja Španskih borcev Iztok Kovač, za Staro elektrarno producentka Bunkerja Mojca Jug in direktor ter umetniški vodja Gleja Marko Bratuš.
Druga svoboda Leje Jurišič in Teje Reba v produkciji Bunkerja.
Abonma Transferzala ponuja 15 predstav, po tri iz programa neodvisnih gledališč, vsak abonent pa izbere po eno iz njihove ponudbe, to je skupaj pet predstav v sezoni petih gledaliških odrov. Petim predstavam po posameznikovi izbiri bo sledil še zaključni dogodek kot programsko presenečenje. Cena celoletne abonmajske vstopnice je ugodna, za pet predstav znaša 25 evrov, če pa si abonent želi ogledati še kakšno drugo predstavo izven svojega abonmajskega izbora, bo imel dodaten popust pri nakupu vstopnic iz ponujenega programa petnajstih predstav. Premiere predstav se vsaj mesec dni prej fiksirajo, za ponovitve pa se bo sproti obveščalo, ker je repriz lahko le nekaj ali veliko več, pač glede na  zmožnosti, ki ob tiskanju programov še niso bile povsem razvidne. Zato abonent dobi kartonček z okenčkom za pet žigov za pet ogledov izbranih predstav, ko pa tega izpolni, sledi še dodatno presenečenje. Pot po Transferzali se lahko začne kadar koli v času gledališke sezone 2013-2014.  Več informacij o programu in abonmaju je na voljo na spletni strani www.transferzala.si. Transferzala ponuja najboljše predstave, ki jih je vsaka hiša izbrala iz svojega programa.
Otteto v produkciji Španskih borcev.
Španski borci so na abonmajski program dali multimedijsko predstavo OTTETTO (osem nihajev za njegovo visokost) v koreografiji Iztoka Kovača, v izvedbi uveljavljene plesne skupine EnKnapGroup in ansambla Festine z dirigentko Živo Ploj Peršuh, ob scenski vizualizaciji tonskih frekvenc na skladbo skladatelja Igorja Stravinskega Oktet iz leta 1923. Predstava je ravno prispela z uspešnega gostovanja 21. in 22. avgusta na berlinskem festivalu Tanz im August. Druga predstava, ki prihaja z njihovega Velikega odra, je koreografski omnibus petih kratkih koreografij priznanih domačih koreografov – Farič, Clug, Kovač, iz tujine pa srbske koreografinje Dalije Aćin ter Španca Jordija Casanove. Abonmajsko premiero bo uzrla predstava ´68 po konceptu Iztoka Kovača in v koreografiji Rosane Hribar&Gregorja Luštka in Csaba Molnarja ter v izvedbi EnKnapGroup. Že naslov nakazuje na čas 68-tih minulega stoletja, ko so množice razburkale svet z novimi idejami o svobodi in diskriminaciji, tako kot to sledimo tudi današnje dni.
Predstava Ni obale ni režiserja Jaše Kocelija v produkciji Gledališča Glej.
Gledališče Glej ponuja na svojem odru profesionalni prvenec režiserja Jaše Kocelija Ni obale ni v izvedbi igralca Jureta Kopušarja, poetično gledališče ob avtorski glasbi in v siju svetlobne kulise, ki gledalca popeljejo po domišljijskem svetu del Mirana Jarca. Druga uprizoritev je satirično politični Janezov pasijon Marka Bratuša ali pot namišljenega slovenskega politika od otroštva do razsvetljenja. Glej kot tretjo uprizoritev Transferzale izpostavlja lutkovno igro za odrasle in otroke Kako je Jaromir iskal srečo?, ki jo je navdihnila pripoved Petra Svetine po konceptu Ajde Ross in Jasne Vastl.
Rečem, kar mi rečejo, naj rečem v produkciji Bunkerja.
Stara elektrarna v produkciji Bunker je za svoj programski abonmajski sklop ponudila svojstveno interpretacijo del Samuela Backetta Rečem, kar mi rečejo, naj rečem po avtorski postavitvi in izvedbi Beton Ltd: Primož Bezjak, Branko Jordan , Daša Doberšek in Katarina Stegnar, ter nov projekt Leje Jurišič in Teje Reba Druga Svoboda, projekt nasilja in nevarnosti, ki pa mu varnost in ugodje ponuja ravno pregon oblasti. V produkciji Via Negativa pa prav za osmi marec načrtujejo uprizoritev treh solističnih performansov treh avtoric v režiji Bojana Jablanovca: Prvi zakon B.K – Barbara Kukovec; Tihožitje – Nataša Živkovič; Stegn se – Katarina Stegnar.
Zapiranje ljubezni v produkciji Mini teatra. (Foto: Nikola Predovič)
Mini teater je na abonmajski spored postavil svojo nedavno odmevno premiero Zapiranje ljubezni v režiji Ivice Buljana in v odlični izvedbi igralskega para Pie Zemljič in Marka Mandića. Projekt Divjad v režiji Nejca Gazvode je nastal v okviru evropskega projekta eksperimentalnega gledališča, kjer se iskri lov na resnico. Tudi njihov projekt Bartleby, pisar, Hermana Melvilla po konceptu in v režiji Miloša Lolića je financiran iz evropskih kulturnih sredstev in je prejemnik velike nagrade 46. Borštnikovega srečanja za najboljšo uprizoritev kakor tudi za adaptacijo besedila, za oblikovanje zvoka in za moško igro, vlogo Igorja Samoborja.
Tulkudream v produkciji PTL.
V Plesnem teatru Ljubljana pa že 26. septembra vabijo na premiero plesne predstave Tulkudream koreografinje Tanje Zgonc, ki temelji na metodologiji buto – japonske plesne tehnike. Danes zadnjikrat, koreografinje Sinje Ožbolt, je druga predstava v ponudbi PTL, ki ima za tematsko izhodišče prvo dejanje opere Hoffmanove pripovedke, kjer se sreča idealna ženska – lutka Olimpija. Na seznam abonmajskega programa so postavili odmevni duet našega priznanega plesnega in koreografskega para Rosana Hribar&Gregor Luštek, tango strasti njunih skupnih partnerskih in profesionalnih let, predstavo Štirinajst.
Bartleby, pisar v režiji Miloša Lolića in v produkciji Mini teatra.
Z abonmajem Transferzala se skupina petih ljubljanskih neodvisnih gledališč nikakor ne želi zapreti v svoj krog, kot so to poudarili na novinarski konferenci, kajti v prihodnje načrtujejo sodelovanje tudi z drugimi neodvisnimi umetniškimi skupinami in posamezniki. To prvo leto gledališko-plesne Transferzale pa je uvodni preizkus in smerokaz, kako naprej. 

View Gallery 9 Photos