Slovesna otvoritev festivala sodobnega plesa 7Front@ se je začela 24. avgusta ob 19. uri v sodelovanju s festivalom Dnevi poezije in vina, s pesniškim branjem in degustacijo vina Marof, ki ima svoje izvirno mesto ponudbe v Mačkôvcih (poudarek na črki o kot so me prijazno opomnili). Zgodovina pa pravi, da se je začelo točiti pred 100 leti, ko so člani madžarske grofovske družine Szápáry v Prekmurje prinesli sodobno vinogradništvo in kletarstvo; ko je ta del Slovenije bil še pod madžarsko upravo.
Ta predvečer je na Odprtem odru Gledališča Park in ob sončnem zahodu svojo pesniško zbirko sugestivno prebiral francoski pesnik André Velter (1945), dobitnik nagrade Goncourt za poezijo leta 1996, sicer popotnik tako po Evropi kot po deželah vzhoda, kar je možno zaznati tudi v njegovi besedni poetiki.
Vzvalovani francoščini in poetičnemu prevodu pesnikovih besed v tesnem objemu glasbe je manjkal le še mali spevni dodatek (pikica na i) , in to tista zaplesana poetika v stilu zgodovinske Isadore Duncan, ki ji lahko sledimo le še v plesni improvizaciji Jasne Knez, v gibanju Rosane Hribar in se ji vse bolj približuje Urša Rupnik; saj bi potem tudi naslov Koreografija besed imel povsem smiselni pomen.
Odprti oder je velik, v ospredju povsem prazen, koob mikrofonih stojita André in Mateja, ob njiju pa Žiga s svojim godalnim inštrumentom; saj bi se ob taki, skoraj uro trajajoči statični poziciji kljub čutni glasbeni poetiki in prelivanju besed tu in tam prav prilegel prostorski gibalni premik telesnega valovanja, zaplesana lirika, skratka koreografija v ritmu poezije in glasbe.
Da je sodobni ples umetnost, ki zbližuje, stimulira, odpira obzorja, poglablja prijateljstva in spodbuja ustvarjalne procese, so s svojimi stvaritvami še enkrat potrdili mladi in malce starejši plesni začetniki, prav posebej pa že priznani ustvarjalci na gledališkemodru Gledališča Park.
V delavnicah z naslovom Generacije so na pobudo umetniškega vodje festivala 7Front@ Matjaža Fariča stekle začetniške učne ure za najmlajše, in tudi za gibčno generacijo upokojencev. Mlade Sobočane v starosti od 7 pa do 14 let, ki so se prvič spoprijeli z igrivimi in ustvarjalnimi plesnimi oblikami, je vodil koreograf Branko Potočan&Flota, in tako otrokom kot gledalcem pripravil zabavno sceno otroške akrobatike na aktualnih cirkuških trakovih, trenutke plesnega showa v igri ritma in giba s kostumi – črnimi sakoji in kravatami, tudi mali ples z dežniki, ki na ta vroč poletni večer vabili poglede in misli na dež.
Za njimi so odrski prostor zapolnile plesne miniature plesalcev, ki so že zaključili svoje srednješolsko plesno šolanje in se je vsak od njih že usmeril na različne mednarodne plesne akademije ali pa celo na druge oblike izbranega študija. Slovenijo so s svojimi avtorskimi deli zastopali sošolci iste šolske generacije SVŠGL Umetniške plesne gimnazije Ljubljana: Neža Hribar, Leon Marič, Alja Ferjan in Jan Rozman. Izhodiščno temo njihovih avtorski del je spodbudil plesni izziv v organizaciji JSKD RS na predpisano temo Literatura in ples, ki se vsako leto na novo pripravlja kot predloga k ustvarjalnemu programu OPUS I , plesna miniatura.
Alja Ferjan se je predstavila kot razmišljajoča in poglobljena ustvarjalka, ki ji je gibalni minimalizem kot odsev notranjega čutenja povsem razumljiv, ko je v krogu reflektorske luči in v črni dolgi obleki s svojim avtorskim solom Če sem to, kar so oni meni prepričala in navdušila. Navdahnjena s Sartrovim literarnim delom Za zaprtimi vrati je bila njena osnovna misel, kako razumeti ljudi, ki počnejo to, kar počnejo: kako razumeti pohlep, vsakdanje manipulacije, laži, nevoščljivost. Skušala se je poglobiti, celo inštalirati v kožo tako negativne osebnostne manipulacije in občutiti to za njo nerazumljivo stanje.
V njenem plesu smo lahko zaznali osebnostno utesnjenost, nekoga, ki hlasta za zrakom, ki v nenavadnih telesnih premikih skoraj nepremično lušči svoja čutna stanja, mogoče bolečino, strah, negotovost, ko nemo odpira usta, se nenadoma izvrže iz svojega statičnega stanja, se skuša osvoboditi. Za svoj izjemen avtorski prispevek k plesni umetnosti je bila tudi na OPUS I plesna miniatura 2012 pod mentorskim vodstvom Saše Lončar nagrajena za najboljšo plesno izvedbo njene starostne skupine in s posebno nagrado generacijske žirije.
Na umetniškem prizorišču plesnega festivala 7Front@ se vseskozi dogaja na mnogih prizoriščih mesta, zvečer pa v pubih in diskaču v bližini za vse mlade polne kondicije, kljub nastopom in tekoči vadbi, med njimi pa tudi zelo aktiven in skrben mentor Dušan Teropšič.
Mir mestnega jedra je te dni napolnil svet mladih, gledališko dvorano in Odprti oder pa nič manj ne polnijo prebivalci mesta, ki je prvotno ime Sobota dobilo že v 14. stoletju, potem je sledilo še slovensko ime Mura pa madžarsko Szobota in še združena oblika imena ter madžarske končnice Muraszombatha, da bi se končno ustoličilo ime mesta Murska Sobota, ki so mu bile dodeljene posebne pravice s podpisom cesarja Ferdinanda II. leta 1628., kjer se imenuje kot Olchincz, kar je še nemško ime za Soboto.
Mursko Soboto z 20000 prebivalci sem dojela kot mesto nadvse odprtih in prijaznih ljudi, ne le zavoljo odnosa do umetnosti, do plesa in festivalskega programa Front@, ki mu zvesto sledijo, ampak tudi kako se srečujejo s tujci, zavoljo njihovega odprtega nasmeha in enkratne ter prijazne ustrežljivosti.
View Gallery
10 Photos