Na Plesni zvezi spet skubijo plesalce. Starši in koreografi ogorčeni.

Je nov sistem točkovanja prednost ali prenagljenost, se sprašuje večina slovenskih koreografov.

Po četrtem pokalnem turnirju v modernih tekmovalnih plesih, ki se je odvijal pred tedni v Krškem, so se začeli plesalci, koreografi in predvsem starši zavedati, kaj jim je spet zakuhala Plesna zveza Slovenije oziroma sekcija za moderne tekmovalne plese, ki ji predseduje Fiona Johnson Kocjančič. Sekcija je namreč uvedla nov sistem točkovanja, po katerem plesalci zbirajo točke za uvrstitve na mednarodna tekmovanja, in državno prvenstvo naj ne bi bilo več tako pomembno.

Kaj skriva Fiona Johnson Kocjančič?
Sicer sem za natančna pojasnila prosila Fiono Johnson, a se je nekako izmotavala, da "ni pri računalniku in, da še nekaj dni ne bo ter, da ni kaj preveč za pojasnjevati." Značilno za predstavnico Plesne zveze, ki s takšnim nekomuniciranjem zagotovo nekaj skriva. Poosebljena manipulatorka, tako ji namreč pravijo v plesnih krogih, bo hočeš nočeš na zastavljena vprašanja morala odgovoriti, saj jo bo k temu prisilila informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar. Tako sem povprašala o nastali situaciji nekatere slovenske koreografe, ki so se udeležili tekme v Krškem, ki pa je bila menda tudi zelo slabo organizirana.
Familija Dušana Vodlana je tekmo izpeljala tako, kot zna, a nekaterim vseeno ni bilo po godu.
Plesni klub Lukec Krško, ki je prevzel vajeti četrtega pokala, se je nad pritožbami čudil: "Kot vodja tekmovanja nisem opazil nobene pritožbe, prav nasprotno veliko pohval. Kot organizator smo turnir izpeljali na takšnem nivoju kot vsa druga tekmovanja do sedaj. Ekipa je bila praktično brez napak. Vsak ima svoje zadolžitve, katere so na primeren način bile tudi opravljene. Po tisti znani "rekla kazala" oziroma pavšalne ocene posameznikov pa ne bom odgovarjal. Bom pa rade volje odgovoril vsem tistim, ki bodo morebitno pritožbo na organizacijo tekmovanja poslali na klub in se podpisali," je za naš portal povedal predsednik kluba Dušan Vodlan. Menda je bila najbolj glasna ena od sodnic, in sicer Nina Božič, ki pa je na moje zastavljeno vprašanje, kaj je bilo narobe, sporočila: "Izjavo o morebitni slabi organizaciji in organizatorju bo podala sekcija za MPT, obrni se na Fiono. Plesalci so bili odlični. Čestitke tako njim kot trenerjem, pa seveda staršem, da jim stojijo ob strani."
Nina Božič je bila v Krškem sodnica in se je menda zmrdovala nad organizacijo turnirja. Nekateri pa so se zmrdovali nad njenim sojenjem.
Mimi Marčac Mirčeta iz Urške je bila na turnirju v nedeljo in je za naš portal povedala samo to, da" je bilo za sodnike dobro poskrbljeno".
Je bil pa zato bolj zgovoren in konstruktiven Mitja Popovski, koreograf in pedagog iz Kazine. "Mislim, da je ples umetniška oblika športnega tekmovanja, zato uporabljamo skating sistem ocenjevanja, ki subjektivno ocenjevanje posameznih sodnikov prevaja v skupno objektivno oceno. Nov sistem prinaša točkovanja, ki popolnoma spreminjajo namen umetniškega tekmovanja. Mislim, da se je sekcija močno prenaglila s tako drastično spremembo tekmovalnega sistema in da so odločitve posameznikov v izvršnem odboru sekcije, katerega član sem tudi jaz, prehitre in premalo premišljene. Na žalost me najbolj moti, da so bile lanskoletne spremembe dosežene s preglasovanjem in zelo tesno večino glasov, saj je bilo vidno, da na zboru sekcije večina ljudi misli drugače. Velike spremembe bi morale biti dosežene z velikim konsenzom. Dejstvo je, da je sedaj tekmovanje za plesalce prenaporno in da koreografi nimamo dovolj časa, da ustvarjamo. Treba se je zavedati, da je ravno čas tisti, ki ga rabimo za ustvarjanje uspehov slovenskega plesa, ne pa nabiranje točk. Moti me tudi dejstvo, da sedaj najboljši plesalci na svetu "visijo" na državnem pokalu, namesto da bi plesali na mednarodnih pokalih in prvenstvih, kot to počnejo v drugih športih, na državnih pokalih pa naj se kalijo novi upi plesa, ki se še niso uspeli mednarodno dokazati. Najbolj zaskrbljujoče pa je to, da so časi pred nami zelo negotovi, saj so posledice gospodarske krize vsak dan večje, in da velika podražitev tekmovanj, ki so jo letos deležni plesalci, ni dobra za prihodnost."
Koreograf Mitja Popovski ni niti malo navdušen nad novim sistemom točkovanja.

Matevž Česen
, pedagog, plesalec in koreograf iz Bolera je že dolgo del tekmovalne plesne scene. "Govorim lahko le o sobotnem pokalnem turnirju v Krškem, ki je potekalo brez večjih zapletov in dokaj mirno. Bilo je veliko odjav, drugače pa je tekma potekala po urniku od jutra do večera, kar je bilo predvsem utrujajoče za plesalce, ki plešejo v več disciplinah, ki so razporejene čez cel dan, vendar so na to že vajeni. So boljše in slabše organizirane tekme, vendar ta se mi ni zdela nič posebno drugačna. Bila je daljša pavza in večerni del se je začel uro prej, kar je po pravilniku tudi dovoljeno. Za hrano in pijačo je bilo tudi poskrbljeno, vendar izven dvorane na prostem in ker smo imeli srečo z vremenom to ni bil problem. Razen tega da je bilo bolj hladno v dvorani, kajti "pet" gledalcev res težko ogreje prostor, mene ni nič posebej zmotilo. Glede novega sistema in točkovanja so tako slabosti kot prednosti. Najprej me je zelo zmotilo, da je bil prvi pokalni turnir, še preden smo končali staro sezono. Ostali pa so razporejeni do konca marca, potem pa dva meseca nič. Bolj smiselno bi bile tekme lahko razporejene od začetka sezone oziroma od januarja pa vse do državnega prvenstva. Tekmovalci sedaj hodijo na vse tekme in zbirajo točke, kar je utrujajoče za plesalce, ki bi lahko ta čas posvetili ustvarjanju novih točk, kar pa nam tempo skoraj onemogoča. Tekme so iz strani plesalcev posledično bolj obiskane, zato so tekmovanja tudi daljša in potekajo od petka do nedelje na več plesiščih. Naporno pa je tudi za trenerje, če njegovi plesalci tekmujejo vse tri dni, kar mene čaka konec meseca, in to v Murski Soboti, kjer bom očitno bival cel vikend, saj bi bilo vračanje v Ljubljano prenevarno. Tako sedaj na vsaki tekmi gledamo DP, vendar s starimi točkami, in bolj kot plesalci izstopajo sodniki s svojim sojenjem, kajti rezultati nihajo za mesto gor ali dol, ko pa so večja odstopanja, potem pa že pogledaš, kdo je sodil. Prednost pa je prav gotovo ta, da si plesalci z vsako tekmo pridobijo nekaj novih izkušenj. Razumem, zakaj so uvedli nov sistem, ki drugače tudi meni ni najbolj po godu, vendar če se gremo šport potem, tekmujmo."
Matevž Česen pravi, da gleda vsakič državno prvenstvo.

Mirjam Podobnik
, koreografinja in pedagoginja iz Kazine je bila v Krškem prisotna v soboto do popoldneva in se ji ni zdelo, da bi bilo kaj posebej narobe. "Kar se tiče organizacije, nimam nobenih pripomb.Bila sem prisotna do 14h, in do takrat je tekma lepo potekala. Je pa res,da je bilo za pijačo in hrano slabo poskrbljeno. Druga pesem so sodniki.Nekdo je dal zmagovalki v pionirskem solu 5. mesto? V ml.konkurenci je najboljši pa zasedel 2.mesto? Nekateri sodniki pač ne sodijo več na tekmovanja. Sistem novega točkovanja plesa ne spodbuja.To ,da otroke vlačimo na vsako tekmo, je že malo preveč. Število tekmovalcev pa nam upada. Na vprašanje, zakaj se to gremo,sem dobila odgovor,da če se s tem  načinom ne strinjam, naj se pač tega ne grem. Ne morem se znebiti občutka, da so koristi nekje drugje."
Koristi so nekje drugje, pravi Mirjam Podobnik.
Kje drugje kot pri denarju. S tem se strinja tudi Blaž Godec, koreograf in pedagog iz Urške. "Za otroke, ki so na začetku svoje tekmovalne poti, so ti pokalni turnirji zelo dobrodošli. Drugače pa je namen teh tekem making money, le kaj drugega."
Blažu Godcu je jasno, da gre samo za denar.
Tudi plesalka Kristina Zarubica v novem sistemu ne vidi ničesar pozitivnega. "Kvalifikacijski turnirji v modernih tekmovalnih plesih niso, kar so bili še eno leto nazaj. S točkovanjem, ki ga je uvedla Plesna zveza Slovenije, so poslabšali celotno situacijo. Solisti in plesalci, ki tekmujejo v parih, morajo obiskati najprej dva pokalna turnirja (to je predpogoj), da se sploh lahko potegujejo za nastop na državnem prvenstvu, potem pa morajo zbrati še dovolj točk. Če jih ne, pa so vseeno obiskali najmanj dva pokalna turnirja, potem avtomatično odpadejo in se ne morejo udeležiti državnega prvenstva. Vsi pa dobro vemo, kakšno je stanje v MTP. Plesalcev tekmovalcev je vedno manj, predvsem plesnega podmladka, ki pa ga bo zaradi takega sistema vedno manj. Si to res želimo?! Že tako ali tako se na pokalne turnirje prijavljajo vedno eni in isti plesalci, ki jim sodniki vedno podelijo ista mesta. Grozno pa je tudi to,da nekateri izmed sodnikov sploh ne ločijo jazz in šov kategorije. Na enem pokalnem turnirju jih zmoti neka stvar, ki pa je na naslednjem tekmovanju povsem v redu. Razumem, da vsak sodnik poda tudi svoje – subjektivno mnenje. Ampak zadnje čase prihajajo v finala pionirke, ki se dobesedno samo kotalijo in kobacajo po parketu, izvajajo osnovne korake itd. Potem se pa kot koreografinja in trenerka vprašam, zakaj se trudim z novimi in tehnično dovršenimi točkami, če gredo pa skoraj vsi okoli mene korak nazaj?! Kar se vidi zadnja leta tudi na tekmovanjih v tujini. Predstavljamo se s članskimi točkami, ki bi jih lahko odplesali tudi pionirji. Groza. Odkar sem se lahko malo vključila tudi v svet latinsko ameriških plesov, mi je postalo malo bolj jasno tudi to, zakaj mi show dance plesalci nikoli ne pridemo dlje od tekem, ki so prirejene v košarkarskih dvoranah. Zato ker se že sami postavimo na drugo raven, recimo s kostumi, ki so porazni (očitno je sedaj dovolj tudi obleka iz H&M), denarjem, ki ga vnesemo v plesno aktivnost itd. S tem, da PZS ne da ravno veliko recimo na oglaševanje naših tekmovanj, potem se pa organizatorji sprašujejo, zakaj tako malo obiskovalcev. Veliko ljudi se sprašuje, kam bomo prišli čez par let, če se bo tako nadaljevalo. Najbrž nikamor, ker ne bo več plesalcev, ki bi se udeleževali tekmovanj. Zdi se mi, da bodo čez par let tekmovali samo še sedanji mladinci,ki bodo že člani …, večina pionirjev pa bo odnehala, ker tako plesalci kot njihovi starši enkrat želijo videti napredek in potrdilo, se pravi višje mesto na tekmovanjih, ne pa vedno znova slabih kritik, ki jih Slovenci že tako ali tako ne znamo prav dobro sprejemat, kar bodo pokazali najbrž tudi komentarji pod tem člankom. "
Kristina Zarubica nima več motivacije nastopati na naših tekmovanjih.
Oglasila se mi je tudi četica staršev, ki pa ni želela biti imenovana, kar je logično. Subjektivno sojenje bo seveda prineslo škodo plesalcu, čigar mama ali oče bi se javno izpostavila. "Velik problem so finance. Za vsak plesni stil moramo plačati deset evrov na plesalca, potem je tu še vstopnina deset evrov na osebo, kar je za nas v Krškem zneslo za cel vikend 150 evrov. Moji otroci namreč plešejo več stilov. Če računam, da se morajo pojaviti na petih pokalih, je to res veliko denarja v teh kriznih časih. Pa potem še državno prvenstvo. Razočarani pa smo tudi po strokovni plati. Nekaj sodnikov smo videli prvič, sojenje je neprofesionalno. Plesalci pa niso imeli niti časa, da bi pripravili s koreografi nove točke, in tako gledamo že eno leto vedno ene in iste točke. Naj nam Plesna zveza razloži, kje tiči zajec. Mi smo prepričani, da je to samo nabiranje denarja," je za naš portal povedala ena od mam.
Srbsko plesno zvezo je Ministrstvo za mladino in šport začasno ukinilo, ker so pri njenem delovanju odkrili hude finančne manipulacije.
Kaj pa če se bo zgodilo z našo Plesno zvezo, tako kot se je pred časom s srbsko. Ministrstvo za mladino in šport jo je začasno ukinilo, dokler se ne odpravijo vse nepravilnosti. Finančne, da ne bo pomote.

View Gallery 10 Photos