Baletna šola Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana je pripravila novo obliko zaključne produkcije, s katero predstavlja plesne dosežke in učno nadgradnjo svojih učencev. Letošnji program je v prijetno koreografsko simfonijo baletnih etud zaobjel učno celoto baletnih osnov, ki so se nadgrajevale v znanju in zahtevah kombinacij, hitrostih ter oblikah izvedbe, pač po stopnjah razrednega pouka in srednješolskih letnikov.
Produkcijo je odprl prvi del programa z naslovom Baletne etude na glasbo Léa Delibesa, in sicer ob odlomkih baleta Sylvia, priredbo za klavir je pripravil Marjan Peternel, v klavirski izvedbi pa sta nastopila v duetu Marjan Peternel in Kristina Pečnik. Vsi nastopajoči so imeli enako ljubko delovno opremo, temne plesne drese – obleke, ki so še posebej poudarjale držo svetlih rok, najbolj pa v začetni poziciji dodale naravni likovno eliptični efekt, seveda če so dlani bile enako zaokrožene, in so bile. Baletne etude so se začele z vajami ob drogu, tako kot se prične baletni pouk. Včasih so baletni drogovi na sredi odrov bili obvezni element letne produkcije, ko so mali plesalci svoje znanje najprej pokazali na tem podpornem in ogrevalnem baletnem rekvizitu. Ker se pač osnove baletnega uka leta in leta ponavljajo in brusijo, je predstavitev podobnosti na drogu počasi izgubila svoj pomen, še sploh v novem času, ko se ples bolj svobodno poučuje in se otroci že zgodaj postavljajo v svobodnejše plesne in samostojne povezave.
Tokratna postavitev droga pa je bila nekaj posebnega, kajti kot prve so nastopile balerine 4. letnika, tiste, ki letos zaključujejo svoje srednješolsko baletno šolanje in te so bile: Anja Cafuta, Anja Justin, Izabela Katarina Kravanja, Nina Žnidaršič. Predstavile so dobro izoblikovane etude od začetnih počepov (plié) do poskokov, in to v zahtevnejših pozicijah in formah. In so tako gledalcem kot svojim mlajšim sošolkam predstavile pravilne drže ob pravilnih oblikah, ki so jih potem mnogo mlajši in začetniki prikazali v enostavnejših osnovah prve, druge, tretje pozicije, pa prvega stegovanja nog v poziciji in rahlih dvigov noge v prostoru in seveda brez droga.
Tudi najmlajši 1. razred je živahno menjal prostorske vrste, pozneje pa so se prostorske oblike spreminjale v diagonalne izvedbe, se razvrščale po vrstah, stranicah in v zahtevnejših krožnih formah, kar je dalo na koncu celotni predstavitvi simpatično raznolikost in vizualno svežino.
Solistični utrinki in prostorsko zahtevnejše kompozicije pa so zaplesali v svojih etudah učenci srednješolskih letnikov in seveda na tistih trdih baletnih copatih, ki balerine povzpnejo v prostorske višave, in te so še višje, višji so njihovi skoki. Učne etude se niso le vrstile, skupine so se lično povezovale, pretakale ene v drugo in med najmanjše "zašle" tudi starejše generacije. Celota učnega programa je na odru zaplapolala kot pomladni plesni veter. Bila je to velika, množično usklajena koreografija lepo organizirane in prostorsko razigranih skupin.
Koreografijo so postavili učitelji baleta KGBL: Miha Žveglič za 1.,2.,3.a in 4.b razred; Darja Sebastian za 3.b in 5. razred; Vesna Cestnik Tehovnik za 4.b. in 6. razred; Matej Selan za 2.a razred in 3. letnik; Marinka Ribič za 2.b razred in 4. letnik in Tanja Pavlič za 1. letnik.
No, program baletnega pouka teče tudi ob glasbeni klavirski spremljavi, ko se za ponavljanje in popravke lahko korepetitor za trenutek ustavi, ko glasba utihne, da lahko stečejo popravki ob drogu in na sredini. Korepetitorji baletne in srednje glasbene šole so: Tina Hribar, Tina Mauko, Kaja Lomovšek, Lyudmyla Rublyova, Lidija Žefran, Matej Wolf, Kristina Pečnik in Marjan Peternel.
V drugem delu programa so nastopile dijakinje četrtega letnika (Mateja, Anja J., Anja. C. Izabela in Nina), z njimi pa so v duetih zaplesali še Leo Ajinovič in Filip Viljušić. Drugi del programa je bil namenjen sodobnejšim plesnim oblikam in soustvarjanju, tako da so poleg že omenjenih soustvarjale in plesale še dijakinje 3., 2. in 1. letnika srednje baletne šole. Po zamisli Tanje Pavlič je stekla razvejana koreografija OKOLIŠČINE (ALI UVOD V PAQUITO), plesna stvaritev gibalne raznolikosti, mladostnih izpovedi in vsakdanjih podob.
Koreografinja in pedagoginja Tanja Pavlič je domiselno uporabila presledek med 1. in 3. delom ter svoje plesalke spodbudno ogrela in pripravila na programski tretji del, ne da bi bil potreben še dodatni vmesni, daljši odmor. Tanja Pavlič se je tako znova predstavila kot fleksibilna koreografinja plesnih novitet in dobrih zamisli, ko je svojim dijakom dodala tudi zaželeno novost plesnega soustvarjanja. Glasbena kompozicija Erica Satiea je tekla po navdihu in v izvedbi Kaje Lomovšek ter ob improvizaciji dijakov Jazz oddelka KGBL- Jože Cesar, Jure Čehovin in Rok Zalokar.
Dodatna novost letošnjega programa je tudi sodelovanje z glasbenim oddelkom KGBL, ki si ga velikokrat in prav srčno zaželijo skoraj vsi plesni učitelji. Očitno je glasbeni navdih sedel tudi plesalcem in so zato povsem doživeto zaplesali ter ustvarjali, brez težav sledili muziciranju; in da je vse steklo tako, kot je treba, so gotovo zaslužni tudi glasbeniki, ki so dobro sledili plesalcem; ni kaj, vsi so plesali in muzicirali z občutkom.
V tretjem delu programa pa so predstavili prirejene odlomke klasičnega baletnega dela Paquita po koreografiji Mariusa Petipaja in na glasbo Ludwiga Minkusa. V vedrini dvornega plesa otroške polonoze in mazurke so ob koreografski priredbi Vesne Cestnik Tehovnik in asistenci Darje Sebastian ter Mihe Žvegliča lično in muzikalično zaplesali učenci baletne šole, pravšnjih nagibov in ljubkih poklonov značilnih za oba poljska plesa.
DIVERTISSEMENT baleta Paquita je zavel zaključni del letošnje baletne predstave v produkciji KGBL. To so plesi zahtevnih, že virtuoznih baletnih sosledji tako v solističnih kot v zborovskih izvedbah, ki kompozicijsko sledijo glasbi in nimajo izpovednega značaja ali vsebine. Divertissement je po Petipaju pripravila Marinka Ribič ob asistenci Tanje Pavlič in Mateja Selana, zaplesale pa so dijakinje srednje baletne šole, v solističnih variacijah pa se še posebej izkazale in predstavile dijakinje 4. letnika (Anja Cafuta, Anja Justin, Izabela Katarina Kravanja in Nina Žnidaršič).
V zaključnem delu so predstavili baletno klasično delo, baletno predstavo v malem, virtuozno celoto, ki je velik klasični balet približala nastopajočim. Solistične priredbe Marinke Ribič so bile natanko pisane na kožo štirim solistkam, tako da so te lahko uživale in tudi zavele svoj prvi "tapravi" virtuozni baletni nastop, usklajeno in natančno kot pravi baletni zbor pa so skupinske oblike zaplesale tudi dijakinje nižjih letnikov.
Opazen in lično oblikovan plakat Braneta Žalarja je predstavi, ki je bila organizirana v koprodukciji Kulturno- vzgojnega programa CD (Renata Šebez in Primož Kristana), dodal tudi umetniški pečat.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.