Delavnica s svetovno zvezdo iz mesta Jerez de la Frontera iz Španije se bo odvijala v Ljubljani, v Centru Premik na Neubergerjevi, od 16. do 18. aprila.
Mitja, pozdravljen, in če pogledam v arhiv, vidim, da se takole vsako leto srečava na mojem portalu z namenom, da napoveš svojo novo predstavo ali pa napoveš novo delavnico. No, tokrat bo to slednje in pogumno dejanje. S CoraViento namreč organizirate delavnico z zvenečim imenom oziroma zvezdo flamenka Joaquinom Grilom. Zakaj ste se odločili ravno zanj, predstavi nam tega velikega umetnika?
Pozdravljena, res je, vsako leto se kaj večjega dogaja. Trenutno smo v CoraVientu v organizaciji in pričakovanju delavnice z vrhunskim Joaquinom Grilom. Delavnic z njim se izjemno veselimo, saj je Joaquin res edinstven, poleg mojstrstva klasičnega flamenka je ples izdelal do popolnosti − odlikuje ga neverjeten občutek za ritem, tako perkusivni kot telesni. Je iz Jerez de La Frontera, od tam prinaša njihov stil plesa, ki je poseben v flamenku.
Se je Joaquin zelo rad odzval povabilu, predvidevam?
Seveda, v teh časih smo vsi umetniki več kot veseli povabila na ples v živo. Delavnica je sicer del širše turneje po Evropi in je bila sprva načrtovana že lansko leto. Se veseli tako kot mi in pošilja pozdrave vsem flamenkosom pri nas.
Kaj vse bodo plesalci lahko doživeli, spoznali in se naučili na delavnici?
Na delavnicah bomo lahko doživeli tisto neverjetno energijo flamenka, nove gibe, tehniko in koreografijo. Poseben čar delavnici da Joaquinova edinstvenost, in kot sem že omenil, prefinjen občutek za ritem (soniquete). Delavnica bo potekala na več stopnjah, kjer se bomo utrdili v stilih solea, alegrias in tangos. Kaplje znoja, navdušenje nad novimi koreografijami, veselje ob usvojenih novih korakih bo spremljala glasba v živo − z nami bo kitarist Morenito de Triana, izjemen kitarist, ki ga mnogi plesalci že dobro poznajo.
Komu je namenjena?
Namenjena je vsem − flamenko plesalcem iz različnih ozadij, stopenj predznanj, prav tako pa plesalcem drugih plesnih zvrsti, ki bi želeli svoj ples obogatiti z jezikom flamenka.
Verjetno bo princip − kdor prej pride, prej melje, saj ste omejeni s koronskimi ukrepi, kajne?
Tako je. Trenutno je omejitev deset ljudi na posamezen klas, zato priporočamo čimprejšnjo prijavo. Po tiho sicer upamo, da se bodo ukrepi do takrat sprostili.
Če bodo zvezde naklonjene, se obeta še koncert. Saj nas boste kar malo razvadili … kdo bo koncertiral?
Če zvezde ne bodo naklonjene, jih bomo pa obrnili tako, da bo. Koncert bo del cikla Espacio flamenco, in sicer bomo na njem kitarist Morenito de Triana, pevka in plesalka Maria Keck in jaz. Gre za koncert tradicionalnega flamenka.
Kako se je tole leto obrnilo za PKD CoraViento? Kakšno leto je za vami? Nekaj nastopov je kljub temu bilo …
Kot na drugih področjih življenja dva koraka nazaj, da bi lahko šli pet korakov naprej. S predsednico društva Simono Šturm sva naredila bilanco minulega dogajanja in naredila podroben načrt prihodnjega dogajanja, stkala vezi, vzela čas za vdih in zarisali so se novi načrt. Bilo je seveda kar nekaj odpadlih dogajanj, a se vračajo v še večjem siju, ko bo čas za to. V društvu smo izkristalizirali zamisel, kaj hočemo − pustiti ustvarjalnosti prosto pot, postaviti vzpodbudno okolje za kreativnost, stavimo pa na povezovanje s soljudmi. Svet je velik. V Sloveniji deluje kar nekaj društev na področju flamenka in vsako ima svojo vizijo, ki jo podpiramo, veseli pa nas, ko se naše poti prepletejo, kot na primer na pričujoči delavnici.
Kako pa si leto doživel ti?
To leto je na eni strani dalo ogromno razočaranja zaradi zaprtja, hkrati pa ponudilo lepote izolacije in čiste ustvarjalnosti. Nastopov je kar nekaj bilo, sam sem nastopal na Dunaju, v Budimpešti, na Sardiniji, v Španiji (Sevilla, Madrid), na Hrvaškem in seveda v Sloveniji. V času izolacije pa sem se posvetil novim koreografijam, načrtom, plesnemu filmu in eksperimentalnemu delu.
Kako pa se s korona ukrepi borijo vaši španski plesni kolegi, saj je pri njih situacija z virusom bila oz. je bolj napeta kot pri nas?
Kakor kdo. Najslabše so jo odnesli plesalci, ki večinoma živijo od nastopov v manjših prizoriščih (tablao). Zdi se mi, da je morala kljub vsemu na visoki ravni in se bodo ob sprostitvi ukrepov vrnili kot zmagovalci. V velikih mestih je bilo v prvem valu hujše kot pri nas, od jeseni pa se tam klasi izvajajo praktično normalno. Celo izvedbe predstav v živo imajo, sicer z manjšimi kapacitetami gledališč. Kar se mi tudi zdi za plesni in gledališki ekosistem veliko bolj humano kot razmere pri nas.
Se ti kljub temu zdi, da smo potegnili kakšno pozitivno alinejo iz tega obdobja? Kaj recimo ti konkretno?
Seveda − vedno se najde pozitiva, vedno je treba življenje razumeti globlje in zidovi so zato, da razumemo, da nismo središče sveta.
Kakšni so potem načrti zate in za CoraViento v tem letu? Ali sploh lahko kaj načrtujete?
CoraViento − ustvarjalno udejstvovanje na področjih plesa in plesnega filma, povezovanje z ostalim flamenko in neflamenko ekosistemom doma in po svetu, nastopi z živo glasbo, plesne miniature, plesni filmi, koncertni cikel Espacio flamenco v Ljubljani, Kranju in Zagrebu. Jaz − obujanje obstoječih projektov, en plesni film, nov glasbeno-plesni projekt Dictarot, nastopi doma in v tujini.
Moje obvezno vprašanje se glasi: je Mitja Obed še vedno edini ali pa skoraj edini moški plesalec flamenka v Sloveniji?
Skoraj edini (smeh). Je še nekaj moških plesalcev, ki plešejo v različnih društvih, in to me veseli, da flamenko zasedba v Sloveniji dobiva tudi moške plesalce.
Hvala in držim pesti za delavnico in prihajajoče projekte!