Svečani baletni večer Konservatorija za glasbo in balet Maribor (KGB Mb) je tako, kot smo že vajeni, tudi svečano ter mladostno sveže stekel na Velikem odru SNG Maribor, in to tik pred prvomajskimi šolskimi počitnicami, v četrtek, 25. aprila (ogled dan pozneje), tudi skoraj dvakrat povsem napolnil veliko koncertno dvorano. Organizacijo predstave je vodila vodja baletnega oddelka na KGB Mb Helena Valerija Krieger, vodstvo baletnega šolanja je prevzela že leta 2003, v teh 17 letih pa sistematično gradila celostno baletno šolanje od predšolske stopnje pa vse do zaključka srednješolskega izobraževanja oziroma na izobraževalni stopnji Umetniške gimnazije. V tem svojem vodstvenem obdobju je skupaj s pedagogi in korepetitorji šole tudi vidno dvignila raven baletnega izobraževanja ter znanja, k sodelovanju vabi znana pedagoška in koreografska imena, tudi vzpostavlja dobrodošlo aktivno sodelovanje z Opero in baletom SNG Maribor, saj njihovi dijaki kar že redno sodelujejo v repertoarju mariborskega baletnega ansambla.
Ravnateljica Konservatorija za glasbo in balet Helena Meško je to zahtevno nalogo prevzela leta 2009, torej pred desetimi leti, nova organizacija baletnih in glasbenih šol na stopnji Konservatorija pa je, kot vemo, nastopila leto pozneje, kar pomeni, da se tudi višješolski obliki Konservatorija za glasbo in balet bliža prvo desetletje uspešnega delovanja.
Baletni pedagogi KGB Maribor so: Nikolai Chilnikov, Galina Čajka Kuhar, Galina Dimitrieva, Martina Dobaj, Marina Krasnova Surina, Vasilij Kuzkin, Blanka Polič, Tjaša Stregulec Repac, Martina Svetina in Helena Valerija Krieger; korepetitorji pa: Gorazd Dvanajščak, Tanja Ajtnik Miškovič, Otmar Plavčak, Damaris Potočnik, Elena Uroševič, Jože Vagner in Jure Vočanec. Njihovi baletni učenci in dijaki so letos na baletnem tekmovanju februarja v Lendavi odnesli več zlatih plaket ter prestižnih nagrad. V kategoriji Ia je zlato plaketo in 2. nagrado osvojila Nika Krstič (mentorstvo Galina Dimitrieva), zlato plaketo in 3. nagrado pa Tia Novak (mentorstvo Helena Valerija Krieger), Ib (plesalec) z zlato plaketo in 1. nagrado David Jakič (mentorstvo Martina Svetina); v kategoriji IIa (plesalke) je zlato plaketo in 2. nagrado prejela Teja Sever (mentorstvo Nikolai Chilnikov), v kategoriji IIa (plesalec) je prejemnik zlate plakete in 1. nagrade Maro Vranaričić (mentorstvo Nikolai Chilnikov); v kategoriji IIa (plesalke) pa je zlato plaketo in 1. nagrado osvojila Assija Sultanova (mentorstvo Elena Nikolajevna Šeglova); Jan Trninič je v IIb kategoriji osvojil zlato plaketo ter 1. nagrado (mentorstvo Galina Dimitireva).
Za zaključek šolskega leta je KGB Maribor predstavil svoj novi baletni koncert kratkih koreografij, ki so ga naslovili Letni časi, predstavili pa v lično oblikovanem biltenu, ki sta ga pripravili Helena Valerija Krieger in Valentina Radovanović, tiskali v 1300 izvodih (oblikovanje in tisk Evrografis d.o.o.). Ciklus letnih časov se vsako leto začne s Pomladjo, ko se led topi in potoček zažubori, še zapišejo v programu biltena, na zadnji steni odra pa se prikaže tudi velika video reprodukcija (video produkcija Jure Vočanec) s snegom in potočkom, ko na oder priplešejo lahkotne vilinske meglice, učenke 1. B razreda, ki preletavajo sceno, oblikujejo svoje prve poskočne pozicije, se vrtijo, spogledujejo, nasmihajo ter otroško ljubko zaplešejo v koreografiji in pripravi Marine Krasnove (glasba C. Sinding). Tudi pomlad v svojem obtoku časa postaja vse bolj barvita ob cvetlicah in zeleni trati, učenci 3. B, 4. A, 4. B r. pa vse bolj plesno poskočni v svojih učnih baletnih pozicijah ter korakih, ko njihov ples žari mladostno veselje pomladnih dni v koreografiji in pripravah Helene Valerije Krieger (glasba G. Meyerbeer).
Barvite video reprodukcije v ozadju scene dodajo pridih gobelinskih sten ter okvirjev romantičnih kraljevskih dni, ko se je v njihovih dvoranah klasična baletna romantika tudi začela. Na sceni pa se izkaže kot prijetna vizualna oblika združevanja zgodovinskega časa umetnosti ter baletnih korakov novodobnih učencev, k slikoviti viziji je pripomoglo tudi primerno oblikovanje luči (Sašo Bekafigo) in zvoka ob stilno izbranih ter v plesnih oblikah poudarjenih ritmih (zvok Gregor Mendaš, Jure Vočanec; montaža glasbe Jože Vagner, Jure Vočanec).
Poletno vzdušje poslika znana reprodukcija slikarja G. Maneta Zajtrk na travi; za učence, kot so zapisali, je to čas, "ko šolski zvonec zadnjič odzvoni …". Ko otroci Plesne pripravnice 2 (PP2) veselo poskakujejo na glasbo J. Straussa, tudi se v krogih ter duetih poskočno zavrtijo v ritmu polke, na koncu pa še poslikajo v pozi odličnih spričeval, očitno smeh in petice zaključujejo njihovo šolsko leto. Drugi poletni izhod se zgodi ob virtualni sliki morja ter šuma valov, ko so na (plažo) oder poleteli in se poigrali otroci PP1 (glasba A. Borodin), na koncu pa jih zalije še virtualni val. Poletja tudi ne bi bilo brez vode, sonca, kopalk in kopanja, zato so kopalni kostumi krasili še učence 5. A in 5. B r. (glasba H. S. Paulli, H. C. Lumbye), učno razredno stopnjo, ko se učenke predstavijo v plesu na baletnih špicah, tudi jih vzorno obvladujejo ter do izraza prihaja njihova osvojena baletna estetika zahtevnejših plesnih izvedb, vendar pa je še kljub temu ostalo dovolj prostora za mladostno živahnost. Vse tri zaokrožene koreografije z naslovom Poletje je postavila in pripravila Martina Svetina.
Čas Jeseni je čas živopisne barvitosti narave in plodov, zaplesali pa so jo učenci dislociranega baletnega oddelka Lenart, 1. in 2. razreda ter plesne pripravnice 1., 2., 3. A in 3. B na izbrano glasbo R. Longfielda, učenci 3., 4., in 6. razreda pa na glasbo M. Giacchina (koreografija ter priprave Tjaša Stregulec Repac). Na odru so barve jeseni zaživele tudi v kostumskem zelenilu ter rdečilu odpadlega listja, ko je kak list še obstal na kostumih, najmlajši pa se poigravali v prostorskih oblikah ter korakih in s pogledi lepo sledili svojim plesnim izvedbam. Tudi gobice, strupene mušnice, so opozorile na čas nabiranja gozdnih plodov ter razigrano prevetrile sceno, ko so se grupirale ter premetavale v vetru. V Jeseni se je bočil lok od baletnih začetkov pa vse do osvojenega razrednega, baletnega pouka v koreografiji zadnjega izhoda, baletnega 4. in 6. razreda, ko že izstopajo posamične izvedbe, tudi plesno zaokrožene manjše skupine.
Zima je čas za "ples barv snežink, ki se v vetru lovijo … in v žametnih žarkih topijo …", ko belina vlada odru, snežinke pripravnice (3. A, 3. B) pa veselo poletijo ter se razpršijo po sceni (glasba K. Riisager), tudi zaplešejo razredi 1. A, 2. A in B (glasba A. Glazunov), in ko to barvito baletno slikanico letnih časov zaključi 3. A razred v koreografijah Blanke Polič. Pohvala sledi vsem pedagogom, ki so pripravili ta prijetno zaokrožen plesni večer osvojene baletne tehnike ter tematike učencev na šestih razrednih stopnjah KGB Mb in igrivih gibalnih oblik treh pripravnic.
Po odmoru steče še drugi, sklepni del Svečanega baletnega večera, Divertissement iz Baleta Harlekinada italijanskega skladatelja Riccarda Driga, v solističnih izvedbah dijakov zadnjih letnikov, ko ljudstvo zaplešejo učenci 6. r., baletni zbor pa dijaki vseh štirih letnikov Umetniške gimnazije in Aleks Šišernik k.g. Harlekinada je humorno zasnovan balet o mladostnih ljubezenskih zapletih v stilu commedie dell´arte, ko zabavajo zamaskirani liki, tudi zahtevne solistične variacije. Koreograf Mauris Petipa je Harlekiniado pripravil za sezono 1900/1901, prvič pa bila predvajana v njegovi postavitvi na cesarskem dvoru Hermitage, ko je doživela burne ovacije, zatem pa se zvrstile še številne ponovitve, tudi je še danes aktualen del repertoarja svetovnih baletnih odrov.
Divertissement iz baleta Harlekinada je za KGB Mb postavil Nikolai Chilnikov po M. Petipaju in ob pedagogih: N. Chilnikov, G. Čajka Kuhar in G. Dimitrieva. Zasedba vlog je bila zaupana nadvse aktivnim dijakom 4. letnika KGB Mb, ki se jim sledi tudi na mednarodnih baletnih delavnicah, ko za svoj možni bodoči poklic vložijo veliko truda ter prostega časa; temu primerno so se tudi iskrile njihove izvedbe ob zaključku šolanja na KGB Mb v barvitih sijočih kostumih, maskah ter v stilni eleganci baletnih tutujev, v kostumski paši za oči po izboru Valentine Vever in oblikovanju zvoka Jureta Vočanca.
Harlekina je zaplesal Jan Trninič, mladi plesalec izrednih skokov, tudi že neslišnih, ob dobri partnerski podpori ter dovršenosti baletnih izvedb. V vlogi Kolombine je s svojo čutno baletno estetiko osvajala Nina Kramberger; vlogo Pierrette pa zaplesala elegantna Nina Bačani, in še v paru s simpatičnim Pierojem Timom Dolinškom (3. letnik), ki se je izkazal tudi v dani mu humorni zasnovi.
Plesno natančni sta bili tudi Prijateljici Rozalija Kavčič in Maša Kočivnik, nič manj dovršen ni bil Tomaž Roblek v svoji plesni upodobitvi Harlekinovega prijatelja.
Bil je to umetniško zasnovan zaključni večer, baletni koncert Divertissement iz baleta Harlekinada v svežini koreografske postavitve Nikolaia Chilnikova po Petipaju, v solistični nadgradnji dijakov četrtega letnika ter dorečeni predstavitvi baletnega zbora dijakov; v končni fazi tudi zaključni svečani odsev kot plod skupne usmeritve ter delovanja baletnih pedagogov Konservatorija za glasbo in balet Maribor.