Ljubljanski balet z novim vodjo, a v starem najemniškem statusu

Zvezdi ljubljanskega baleta Ana Klašnja in Lucas Zuschlag v Romeu in Juliji.

Ambiciozna želja direktorja ljubljanske operno-baletne hiše Mitje Bervarja se žal ne bo uresničila. Selitev v novo staro hišo bo možna, po napovedih Ministrstva za kulturo, šele drugo leto spomladi in tako bodo prisiljeni letošnji program izvesti na različnih lokacijah. Še dobro, da je Mitja Rotovnik našel še nekaj prostih “lukenj” in program bo za silo rešen. Baletni ansambel in solisti so že v polni pripravljenosti, saj jih od 23. do 25. septembra čakajo ponovitve baleta Picko in Packo.

Otroški balet Picko in Packo ostaja na programu tudi zato, ker ga mlado občinstvo z navdušenjem sprejema.
V akciji pa je tudi novi vodja baleta Rus Irek Muhamedov, za katerega smo končno izvedeli, kakšna bo oziroma je višina njegovega honorarja. Po izjavah Mitje Bervarja bo mesečno plačilo za obveznosti, ki jih ima kot vodja baleta, natančno 6.000 evrov bruto. Pripadajo mu tudi vse  ostale bonitete, kot so povračila potnih stroškov, honorarji za koreografije itd. Na tiskovni konferenci ob zaključku lanske sezone je Irek napovedal: ”Potrebno bo oblikovati program, ki bo na mednarodni in evropski ravni. Ne pravim, da je zdaj slab, ampak vedno je možnost, da se ga izboljša. Želim narediti najboljše, saj imam izkušnje, zmožnosti in znanje. To bomo dosegli z našim ansamblom in z gosti iz tujine. Po pregovorih z Mitjo Bervarjem smo se odločili, da mi bo v pomoč tudi Darinka Lavrič Simšič, ki bo moja pomočnica, saj pozna ansambel zelo dobro. V prvi sezoni, ki sem jo sooblikoval, bo na sporedu balet  Silfide, ki še ni bila na sporedu, in to se mi zdi pomembno za napredek celotnega ansambla. Pripeljali bomo nazaj Georgea Balanchina, nekaj sodobnih  in klasičnih baletov. Program bo izziv za vse, ne samo za ansambel, ampak tudi za občinstvo. Delati moramo z roko v roki. Zame je pomembno, da bom hodil na vaje in videl plesalce tudi tam in ne samo na odru. Plesalci se morajo razvijati umetniško in tehnično, da postanejo zvezde, velike zvezde in še večje zvezde. Seveda pa je za to potrebna disciplina.”
Irek Muhamedov ne skriva ambicij, da popelje ljubljanski balet na baletni zemljevid sveta.
Kako so bili baletniki disciplinirani, bo možno videti tudi na prvi premieri letošnje sezone. Baletni večer koreografij Twyle Tharp in Dinka Bogdanića, imenovan Pod zvezdami, je programsko oblikoval še bivši baletnih šef, in sicer Jaš Otrin. Napovedana premiera se bo zgodila 28. oktobra na odru Linhartove dvorane Cankarjevega doma, sestavljena pa bo iz treh koreografij. Dve (Bakerjevih dvanajst in Suita za Sinatro) bo predstavila znamenita ameriška koreografinja Twyla Tharp, delovni naslov pa nosi Bogdanićeva koreografija Spomin na Louisa Armstronga. Dinko je seveda to koreografijo iztržil v zameno za napovedano tožbo za nekoreografijo Bajadere, ki sta mu jo že obljubila mariborski vodja baleta Edward Clug in ljubljanski šef Jaš Otrin. Obljubo sta, menda po navodilu Ministrstva za kulture, morala prelomiti, in Dinko je ostal praznih rok, Bajadero, ki ni požela prevelikega uspeha, pa je koreografiral precej neznani Rafael Avnikjan, ki pa bo v Mariboru nagrajen še z letošnjo koreografijo baleta Giselle. Ampak v baletu pravijo, da je tako ali tako od nekdaj bila nekakšna vezana trgovina – ti meni, jaz tebi. No, Dinko Bogdanič je znan po tem, da zahteva disciplino za realizacijo svojih idej, in kot pravi sam, je iskal navdih v Armstrongovih zimzelenih melodijah, na oder pa bo postavil ljubezenski trikotnik med belim parom in mladim temnopoltim glasbenikom. Na preizkušnji je ljubezen, ki na koncu premaga vse predsodke ne glede na rasno problematiko. Slednja namreč še celo danes kroji življenja mnogih ljudi po vsem svetu.
Jaš Otrin (levo) je Dinku Bogdaniću priskrbel angažma v prvem baletnem večeru nove sezone; na sredini se smeji Jaševa žena balerina Bojana Nenadovič Otrin, ki je skupaj z Jašem zapustla ljubljanski baletni ansambel.
Baletni večer bo imel kar nekaj ponovitev, za decembrsko vzdušje pa bo seveda ljubljanska ekipa poskrbela s Hrestačem. Celo novemu letu boste lahko nazdravili ob tej večni božični pravljici, seveda na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma.
Januarja bo ponovitev koprodukcijske Bajadere, marca pa, ko bo program že popolnoma v rokah Ireka Muhamedova, bomo občudovali balet Silfida Augusta Bournonvilla. To bo prva uprizoritev te različice na slovenskih odrih in ljubljanski ansambel se bo pridružil baletnim ansamblom po svetu, ki še danes uprizarjajo to klasično baletno delo.
Bajadera bo doživela ponovitve v januarju prihodnje leto.
Ali ima novi umetniški vodja tudi koreografski talent, pa bo lahko dokazal v maju, ko bo doprinesel tretjino k baletnemu večeru Juanja Arguésa in Georgea Balanchina. Precej dela pa čaka plesalce tudi s ponovitvami. S programa ne bodo zbrisali vseh dosedanjih uspešnic, kot so Romeo in Julija, pa Tango za Rahmaninova, Kdo je najmočnejši na svetu in Urbanobalet, ki je po mnenju mnogih ena najbolj uspelih predstav lanske sezone, koreografirala pa jo je dvojica Sanja Neškovič Peršin in Kjara Starič.
Uspešnica minule sezone Urbanobalet v koreografiji balerine Sanje Neškovič Peršin in plesalke Kjare Starič.
Upajmo, da je Ireku uspelo stkati program, ki bi moral biti izziv ne le za baletne plesalce, marveč tudi za gledalce. Predvsem pa, da se bo v celoti posvetil baletnemu ansamblu in ga postavil na prvo mesto svojih ambicij.

View Gallery 6 Photos