Magdalena Reiter, rojena na Poljskem, ki od leta 2002 živi in dela v Ljubljani postavlja na ogled novo plesno predstavo. Umetnica je ustvarila avtorska dela, plesala v mnogih plesnih predstavah, kot koreografinja je sodelovala pri gledaliških in plesnih predstavah in na filmu, je tudi plesna pedagoginja, za svoje pa je bila deležna tudi nagrad.
"Plesni svet Magdalene Reiter je svet, ki spaja. Baletno natančnost in disciplino s širino sodobnega plesa. Poljsko bogaboječnost z belgijsko norostjo (baletna šola na Poljskem in belgijska šola P.A.R.T.S. Anne Terese de Keersmaeker). Ponotranjen svet reda, estetike s tikom, ki se prikrade v varnost odrske črne škatle in spremeni tok dogajanja. Četudi ne za vselej, toda dovolj, da se dvom v urejeno strukturo za trenutek naseli v prostor uprizarjanja, prezence in gledalca. Ko sta v Formi Interrogativi z Matejo Rebolj odplesali fantastično usklajen duet, ki je imel moč in krvoločno hitrost dvoboja, je bil postanek, ko sta zgolj stali druga ob drugi in se sramežljivo komajda spogledovali, dovolj, da smo pozabili na odličnost plesne veščine. Za konec dueta sta izbrali statičnost in dvom. Zgodil se je tudi moment v Momentu, v moško ženskem duetu. On njo mačistično premetava v objemu. Ona z vso baletno in plesno zgodovino se mu prepusti kot lutka. Ni več zverzirano telo, je samo telo – brez vzgiba. Nepozaben moment. V In all these apropos sta plesalki po plesnem arzenalu v mikrofon dihali Becketta. Solo je spet pokazal na moč in lepoto veščine, a ostal je spomin na strah. Videli smo film v predstavi, Aličino popotovanje, a v spominu je ostal strah plesalke pred razgalitvijo ultimativnega strahu – petje v javnosti. Spet "samo" moment. Vzgib, tik, ki vnese v red, veščino prekinitev kot podpis.
Če je Magdalena Reiter do sedaj nabirala trzajoče tike, ki so se kot drobne zareze razlezle čez predstave, v Translandu naredi obrat. Iz vzgiba, ki se vrača kot tik, tokrat ne naredi momenta, temveč predstavo v celoti. Morda se začetek gleda kot zvočno pretakanje celic, no, še česa manjšega v telesu, nabiranje nekakšnih mikro organizmov se začne vzpostavljati v telo, telo v gib …. in v mnoge metamorfoze mnogih oblik telesa. Seveda gre za srečanje dveh teles, ne gre pa za odnos. Tega pre mnogokrat uporabljenega klišeja v sodobnem plesu tu ni. Takoj, ko sta na odru vsaj dve telesi – je tu ves arzenal psihologije in psiho patologije. Toda ne pri Magdaleni Reiter. Ne v Translandu. Gre za odnos znotraj telesa in odnos do metamorfoz, ki jih življenje zada telesu. Tu je telo s tikom, "napako", ki ga predstava poglablja. Morda se sprva zdi, da vzgib cikličnost zgolj zmoti, toda ne, tokrat gre po tekočem traku vzgib, "napaka" do konca. Do absurda. Morda Magdalena Reiter v predstavah ne zrcali zunanjega sveta, ni aktualistična ali preprosta, konkretna. Iz abstrakcije vdira v režo svetlobe nedefinirane časovnosti. Transland pa tako rekoč zamašira v srž tistega, kar je večno in hkrati tukaj in sedaj," je o predstavi zapisala Jedrt Jež Furlan.
Za koreografijo je, kot smo že zapisali, zaslužna Magdalena Reiter, pri plesni izvedbi ji družbo dela Katja Legin, dramaturgija je delo Andreje Kopač, za kostume je poskrbel Alan Hranitelj, glasbo so prispevali The Stroj in Iannis Xenakis, za fotografijo in grafično oblikovanje gre zasluga Luki Kašetu, predstava pa je v produkciji Stare Gare. Ponovitev Translanda bo v nedeljo, 4. septembra, ob 20. uri.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.