Končno. Ljubljanski balet ima novega umetniškega direktorja. Renato Zanella je že v hiši!

Renato Zanella v svojih dunajskih časih

Sporočilo za javnost SNG Opera in balet Ljubljana sporoča novico

Po dveh razpisih, težkih odločitvah, pogajanjih, pisanju premierju vlade Janezu Janše s strani dveh kandidatov je ljubljanski balet, končno in uradno, dobil novega umetniškega direktorja, in to je, kot sem predvidevala v članku https://www.paradaplesa.si/tristosestdeset/neuradno-italijan-renato-zanella-umetniski-direktor-ljubljanskega-baleta/, italijanski koreograf Renato Zanella.

Renato Zanella danes (foto: osebni arhiv)

Iz PR-službe sporočajo: “S 1. januarjem letošnjega leta je umetniško vodenje baleta v SNG Opera in balet Ljubljana prevzel priznani in izkušeni koreograf Renato Zanella, ki je med ostalim vodil tudi baletni ansambel Dunajske državne opere. Sebe in svoje delo opisuje kot rezultat radovednosti in odvisnosti od preizkušanja novih stvari, srečevanja novih ljudi in talentov, od katerih dobiva prepotreben ustvarjalni navdih za svoje delo.
Renato Zanella prihaja iz Verone, kjer se je začel plesno izobraževati, potem pa je šolanje nadaljeval v Cannesu v Centre de Danse International Roselle Hightower. Leta 1982 se je pridružil baletnemu ansamblu v Baslu, ki ga je vodil Heinz Spoerli, leta 1985 pa je odšel v ansambel Stuttgartskega baleta, ki ga je po Johnu Cranku vodila Marcia Haydée. Ta ga je leta 1993, potem ko je ustvaril serijo kreacij (Die andere Seite, Triptychon, Stati d’animo, Empty Place, Black Angels, Man im Schatten in Mata Hari), imenovala za rezidenčnega koreografa. To je bil zanj začetek mednarodne kariere in časa, ko je ustvaril nove koreografije za številne priznane ansamble, kot so: Nacionalni balet v Istanbulu, Balet v Monte Carlu, Švedski kraljevi balet, Balet Dunajske državne opere, berlinski baletni ansambel, Madžarski državni balet, Balet HNK, Opera v Rimu, gledališče San Carlo v Neaplju in Ballet San Francisco.
Do leta 2005, ko je Zanella vodil baletni ansambel Dunajske državne opere, je na tamkajšnjem odru postavil skoraj štirideset lastnih koreografij, od kratkih do celovečernih stvaritev (Wolfgang Amadée, Hrestač, Straussova Pepelka, Spartak in enodejanke Alles Walzer, Posvetitev pomladi, Bolero, Renard in Petruška). Tamkajšnji ansambel je preobrazil v izjemen kolektiv, ki je svoje plesalce lahko zasedal tudi v najzahtevnejših vlogah v predstavah največjih koreografov. Uprizorili so koreografije Kyliana, van Manena, Forsytha, Neumeierja, Balanchina, McMillana, Righta in Ashtona, pa tudi klasične koreografije Petipaja in Nurejeva. Ljubitelji baleta so cenili njegov izjemen občutek za ravnovesje med pomembnim klasičnim repertoarjem, njegovimi avtorskimi kreacijami in novoklasičnim repertoarjem.
Mladim koreografom je Zanella ponudil priložnost, da so se izrazili, veliko pozornost pa je namenjal tudi izobraževanju novih generacij baletnih plesalcev, ki se šolajo v baletni šoli državne opere in ki jo je vodil med letoma 2001 in 2005. Med septembrom 2011 in decembrom 2015 je bil direktor baleta Grške nacionalne opere, med letoma 2013 in 2015 direktor baleta Arene v Veroni in med septembrom 2016 in decembrom 2017 direktor Nacionalnega baleta v Bukarešti.
Od februarja 2018 dalje vodi oddelek za koreografijo na glasbeni šoli v St. Poeltnu. Choreo Center Europe je mednarodna izobraževalna platforma za mlade koreografe, ki sodeluje z Europa Ballett in Akademijo za glasbo in umetnost. Leta 2009 se je Zanella posvetil novi zvrsti, operi. Na festivalu Attersee Klassik je bil deležen odličnega odziva na postavitev Mozartove opere Così fan tutte. Leta 2010 je režiral Carmen, Traviato, Medejo in Elektro na Egejskem mednarodnem festivalu v Grčiji, sledile so Sicilijanske večernice in Faust v Grški nacionalni operi ter Vesela vdova, Cavalleria rusticana in Netopir v Mannheimu, Veroni in Tirani. Italijanska plesna revija Danza&Danza ga je leta 1995 nagradila s križem časti za dosežke v znanosti in umetnosti. Leta 2010 pa ga je predsednik Avstrije za dosežke v Avstriji in tujini odlikoval z nazivom profesor.”
Renatu želim uspešno vodenje ljubljanskega baleta, kakšni so njegovi načrti in zamisli, pa upam, da zaupa v intervjuju.