Ko se srečata balet, jazz, flamenko in hip hop, smo že zmagovalci

Uvodna točka tekmovanja je pripadla koreografiji Allegro Baletne šole Stevens.

Slovenska plesna mladost se je zgodila na odru Prešernovega gledališča v Kranju, kjer je potekalo izbirno tekmovanja za Svetovni plesni pokal Dance World Cup/DWC 2013 v organizaciji Baletne šole Stevens, ki jo vodita znana baletna mojstra in koreografa Nena Vrhovec Stevens in njen soprog Andrew Stevens. Baletno šolo sta Stevensonova ustanovila leta 2000, deluje pa v Pirničah in v Naklem.

Baletni par Nena Vrhovec Stevens in Andrew Stevens ugriznil v WDC jabolko in uspel.
Lani se je Baletna šola Stevens udeležila DWC 2012, ki je potekal v sosednji Avstriji v Beljaku, kjer je nastopilo 25 držav sveta in 2000 udeležencev. Glede na svojo dobro lansko predstavitev in promocijo naše države na DWC so dobili nalogo, da organizirajo letošnje kvalifikacije za ta veliki plesni  finale, ki bo potekal v Angliji v mestu Brightonu v času od 1. do 6. julija 2013. Vsako leto gosti omenjeni svetovni finale druga država, posamični udeleženci pa organizirajo izbirna tekmovanja v svojih državah. V Kranju je potekal izbor med  26 točkami  otroških in mladinskih skupin, duetov, tercetov in sola tako za deklice kot za fante v plesnih zvrsteh klasičnega baleta, moderna, stepa, showa  in hip-hopa.
Žirantki Anna Grabka in Jacqueline Storey sta odločili, da v Anglijo potuje kar devetnajst izbranih točk.

Izbira in točkovanje posamičnih nastopov je bilo delo dvočlanske mednarodne žirije: plesalke, pevke, koreografinje, producentke in podpredsednice DWC Jacqueline Storey in nekdanje prve solistke hamburškega baleta Anne Grabke. Seštevek točk 75 in več ter osvojena prva tri mesta v posamični kategoriji pripomorejo k udeležbi na finalnem programu  DWC. Pravico do udeležbe na kvalifikacijah DWC imajo privatne oziroma zasebne plesne šole in plesna društva. S strani Baletne šole Stevens so bila poslana vabila za udeležbo na kvalifikacijah na odru Prešernovega gledališča v Kranju plesnim šolam, društvom in klubom, svojo udeležbo pa so potrdili Društvo Kazina iz Ljubljane, Plesni klub Miki in PK Wolfy iz Domžal, Pkd Flamenko Ljubljana, Umetniško društvo M&N  DC Nova Gorica ter organizator Baletna šola Stevens.
Otroški plesni program v starosti od 8 do 12 let je bil manj zastopan, žirantki pa je navdušila otroška Hip-Hop skupina petnajstih deklic in  med njimi tudi živahen fanté Umetniškega društva M&N DC v koreografiji Dance Party Michala Rynije in Nastje Bremec. Mladi plesalci so zaplesali svoje lastne zabavne prigode in jih oplemenitili s koraki ter akrobatiko hip-hopa primernimi njihovi starosti. Pravi užitek je bilo slediti njihovi plesni radosti in razigranosti na odru. Za svoj simpatičen in uspešen nastop so prejeli kar 88,5 točke. Od otroških plesnih nastopov se vsekakor pričakuje radoživost, igriva pristnost in radovedna nagajivost, na čemur se gradi njihovi starosti primeren učni plesni program.
Varovanci Nastje Bremec in Michala Rynie so navdušili.
Zabavali sta tudi deklici Tinkara Bolta in Lara Nahtigal s svojim dobrim nastopom v domiselni koreografiji s ključavnico The Keys in pridobili 82,5 točke; Tinkara Bolta se je preizkusila še v solo točki Skinny love in osvojila 75 točk. Obe prihajata iz Plesnega kluba Miki, koreografiji pa je pripravila njihova trenerka Maja Lavrinc.
Tinkara Bolta in Lara Nahtigal tudi potujeta v Brighton.
Kaia Tiana Koehler je mlada plesalka živahnih oči in veselega nasmeha, ki je stepala in navdušila s svojim izvrstnim nastopom ter osvojila celih 88 točk, prihaja pa iz Društva Kazina. Zaplesala je v korakih stepa na koreografijo Mitje Popovskega – Rag Bag, priznanega plesnega trenerja in koreografa, ki deluje v Društvu Kazina, in je tudi tokrat za svoje varovanke pripravil prestižne koreografije. Tudi njegova druga varovanka Maja Osojnik se je dobro  izkazala v svojem solističnem nastopu in v korakih stepa ter osvojila 78 točk. 
Kaita Tiana Koehler bo odstepala na angleški oder.
Baletna šola Stevens je pripravila program 15 točk, deset njihovih baletnih izvedb se je uvrstilo v finale DWC, kar je gotovo izvrsten uspeh. Otroški nastop je obsegal tri točke. Med njimi pohvalno tudi dva predstavnika močnejšega spola, ki so običajno v manjšini v baletnih dvoranah. V plesu Kraljevski ognjemet na Haendlevo glasbo je zaplesal Maj Luka Špenko, ki se mu ni uspelo prebiti v finale, zagotovo   trema in manjko koncentracije naredita svoje. Več poguma in baletnega stila je pokazal Vid Mušič ter ravno prav odplesal svojo baletni  Upside Down/Čajkovski, da si je prislužil 75 točk. Zakonski par Stevens pripravlja skupaj svoje baletne učence, mentor dekliških-ženskih baletnih variacij je Nena Vrhovec Stevens, fantovskih-moških pa  Andrew Stevens. V solističnih nastopih so se predstavile mlade balerine v  variacijah znanih baletov, kar je hkrati tudi njihova  tekmovalna tematika, s katero se uvrščajo na tovrstna tekmovanja. Skoraj vsi njihovi gojenci so imeli sila lepo držo rok, tisto elegantno baletno mehkobo, ki je ni ravno pogosto videti pri učencih njihove starosti. Opazni so bili tudi prefinjeni nagibi telesa, ki so zaživeli v nasmehih in pogledih, pravzaprav že v skoraj pravšnjem baletnem épaulementsu/ estetski drži zgornjega dela telesa. Baletne variacije so bile težke  glede na starost ter izvedbe na vrhovih baletnih copat, kar zahteva dobro ravnotežje, ta pravi "baletni" nart in že izoblikovane mišice nog, da se lahko dosledno izpeljejo klasične plesne oblike. Pohvalila bi vse baletne solistke, ki so ta večer nastopile v kratkih baletnih variacijah, pa čeprav se jim ni uspelo prebiti v finale, kajti vaja dela mojstra in premaguje negotovost ter tremo. V finale DWC so se uvrstile juniorke, torej tiste, ki so zaplesale najbolje: Manca Torkar/balet Trnuljčica – variacija Aurore iz 1. dejanja, ki si je z res lepo izvedbo zaslužila 78 točk, Manja Žnider (77,5 točke)/Variacija iz dueta Čajkovskega; Neža Mohar/variacija Lize – balet Navihanka (76 točk). Vse tri pa so se ponovno izkazale v simpatičnem plesnem triu Capres in dobile oceno 85 točk. Mlad baletni trio Lea Koder, Neža Mohar in Vid Mušič je nasmejal gledalce s svojo simpatično plesno veseloigro Two girls for every boy/Dve deklici vselej za dečka in si prislužil 78,5 točke.
Dve dekleti za enega fanta ali Neža Mohar, Lea Koder in Vid Mušič.
Potujočo nagrado (78 točk) pa sta si prislužili tudi Lucija Danilov in Hana Koman v plesu zabavne igrivosti Afni/Opici. Deset  balerin pa je že na samem začetku zaobjelo oder gledališča in zaplesalo svoj vihrav mladostni izliv v kompozicijskem objemu s Haendlevo skladbo Allegro (78 točk). Baletni kvartet deklet se je skušal tudi v počasnejšem tempu meditativnega Rituala in si prisvojil 75 točk. Na njihovem sporedu je bila še modernejša plesna koreografija Orobroy, kjer je nastopilo pet plesalk in si tudi prislužilo popotnico za Brighton (76,5 točke).
Orobroy v izvedbi Maje Žnider, Eve Poljanšek, Eve Lasič, Neže Knific in Mance Torkar.
 
Najvišje število točk pa so osvojile mladenke in že izkušene plesne tekmovalke naših plesnih klubov, ki žanjejo najvišje nagrade ne le na državnih, ampak tudi mednarodnih plesnih tekmovanjih. To sta gotovo najboljši tekmovalki Kazine Sabina Pajmon in Arnika Matko Juvančič. Za obe je izvrstno koreografijo zahtevanega tempa pripravil že omenjeni koreograf Mitja Popovski. Sabina je nastopila v plesu Ilmostro/ Ashram in osvojila 93 točk, Arnika je s svojim  Heart cry/Drehz osvojila 90 točk.
Sabina Pajmon je navdušila s točko Il Mostro.
Zvezda večera je zagotovo bila Nina Dremelj, ki prihaja iz PK Wolfy in je nastopila v dveh koreografijah Damjana Gorjupa. Za svoj dovršen ples v stilu baletnega showa Nedosegljiva/Nuttin˙ But Stringz je prejela 93 točk. Predvsem pa se je potrdila v svoji plesni zrelosti, ko je nastopila kot 21. v koreografiji Nevidne sile in se je izkazalo, da prva predvajana glasba ni prava. Ko pa so ji drugič spustili glasbo, je Nina zaplesala in ko je  nekje na sredini točke zvok onemel, je Nina še plesala in plesala, dala je vse od sebe. Bil je to ples, kot da bi jo vodila "nevidna sila",  in je bil tudi pravi užitek slediti njeni izredni plesni energiji; odšla je v tišini. Pozneje so prosili za ponovitev točke, ker ni bila predvajana prava glasba. Drugega razen nekoliko daljšega nastopa ni bilo niti opaziti, tako izredno je Nina izpeljala svoj nastop. Svoj ples je še enkrat ponovila kot 27. na programu, vendar tokrat že izčrpana in ne ravno v enakem plesnem presežku, čeprav vsekakor odlično, in si je prisvojila 80 točk.
Nina Dremelj je bila zvezda večera.
Od 26 točk programa  plesne barvitosti in starostne pestrosti je bilo za veliki finale izbranih 19 koreografij, kar je vsekakor zelo pohvalno. Program in nastopajoče sta pohvalili tudi obe gostji, Jacquelin Storey je dodala, da je pričakovala še večjo udeležbo mladih plesalcev in tudi še kakšno folklorno predstavitev. O folklori pa kar nekako ne znamo razmišljati kot o plesni zvrsti in se ni prvič pripetilo, da nas na našo plesno avtohtonost opomnijo ravno tujci. foto: Foto Lidija

View Gallery 10 Photos