Japonski in slovenski umetniki združeni v Avdiciji za življenje

Avdicija za življenje v središče postavlja vprašanja vzdržljivosti, moči in strasti …

V petek, 8. junija 2012 ob 20. uri bo v Lutkovnem gledališču Maribor premierno na ogled predstava Avdicija za življenje v režiji Matjaža Pograjca in Masahira Kinoshite. Predstava je nastajala v sodelovanju med slovensko skupino Betontanc in japonskim kolektivom The Original Tempo ter slovenskimi glasbeniki, duom Silence in harmonikarjem Markom Brdnikom.

… pa tudi kulturnih vzorcev samo-žrtvovanja (samomorov) …
Izhodišče predstave je kratka zgodba Pajkova nit avtorja Rjunosukija Akutagavija, v našem prostoru bolj poznanega po zgodbi Rašomon. Zgodba je preprosta. "Nekega dne se Buda sprehaja ob obali lotosovega ribnika. Nenadoma se ustavi in ugleda nepričakovan prizor; v gladini kristalno čiste vode pod seboj uzre brezno pekla z Jezerom krvi in Goro bodic. Pred njim se izriše podoba moža po imenu Kandata, zločinca, ki se skupaj z ostalimi grešniki zvija na dnu pekla. Buda se spomni, da je mož kljub hudodelstvom nekoč opravil dobro delo; pri življenju je pustil drobnega pajka. Odloči se, da bo Kandato skušal rešiti. Na dno pekla spusti srebrno pajkovo nit. Kandata se je oprime z obema rokama in se začne naglo vzpenjati. Ko že misli, da je rešen, pogleda navzdol in se zgrozi; pod njim se kakor mravlje vzpenja nepregledna množica grešnikov, zato zavpije: "Ta nit je moja! Kdo vam je rekel, da plezajte po njej? Vsi stran! Spravite se dol!" Nit se v trenutku pretrga in Kandata strmoglavi nazaj v pekel. V zraku ostane le del pretrgane niti, lesketajoč se na nebu brez lune in zvezd. Buda nadaljuje sprehod. Tokrat z obrazom, zgubanim od žalosti. Lotosovih cvetov vse skupaj niti malo ne gane. V raju je poldne."  Izbiri sta vedno dve. Vmes je tanka linija.  Počasnih odločitev ni.  Hitre se kaznujejo. Pripravite se. Kaj je najboljša stvar, ki si jo naredil v življenju?
Kdo se bo rešil? Kdo dobi (še eno) možnost?
Avdicija za življenje v središče postavlja vprašanja vzdržljivosti, moči in strasti, pa tudi kulturnih vzorcev samo-žrtvovanja (samomorov), in kot slovensko-japonska umetniška koprodukcija povezuje vrhunske umetnike številnih žanrov; igralce, plesalce, glasbenike in vizualne umetnike. "Kdo se bo rešil? Kdo dobi (še eno) možnost ? Kdo si jo zasluži? Kdo jo zna videti? Kdo zna deliti? STOP Biti prisoten ali oditi? Ostati ali se izločiti? Plezati ali lesti? Avdicija? Je življenje najboljše maščevanje? STOP Pri katerih letih lahko človek začne ropati? Koliko metrov nad zemljo lahko spleza? STOP Kdo je več vreden; pes ali mravlja? STOP Bi spustil prijatelja, da bi rešil sebe? STOP Ali lahko najdeš blaženost v zločinu? Zadovoljstvo traja ali mine? Čutiš slo v srcu? STOP Si bolj krhek od pajka? Veš, kaj je sočutje? Te je kdaj strah? Kdaj trpiš? STOP Si načrtno izbiraš svoje žrtve? Si imel kdaj koga rad? Misliš, da so starši ponosni nate? STOP Misliš, da si neminljiv?"
Kdo si jo zasluži? Kdo jo zna videti? …
Avdicija za življenje je preplet različnih umetniških slogov, srečanje umetniških tradicij, kompromis dveh vizij in preostanek izgubljenega v prevodu …  Če je Betontanc vzniknil iz surovega betona in kot izrazno sredstvo uporabil gib, je The Original Tempo izstopil iz ekrana in gledalca nagovoril s kontaktno improvizacijo. Betontanc v Sloveniji že ima status uveljavljenega gibalno-plesnega kolektiva z več kot dvajsetletno zgodovino, medtem ko je The Original Tempo na japonske odrske deske kot tajfun udaril leta 2002 in od takrat porušil mnoge uveljavljene performativne norme in postavljal nove standarde.
Ponovitev mariborske premiere bo 9. junija, ljubljanska pa bo na sporedu 11. junija ob 21. uri v Stari mestni elektrarni, s ponovitvami do 15. junija 2012.

View Gallery 4 Photos