Gordana Stefanovič Erjavec. Praznujmo življenje s plesom!

Nastopili sta tudi Ajda Botolin in Ana Cizej iz Plesnega foruma Celje. (foto: Jure Kravanja)

V dvorani Plesnega foruma Celje (PFC) je od 17. do 19. maja potekal 12. Korpus: Koreografska platforma ustvarjalcev sodobnega plesa v organizaciji PFC, v selekciji in pod umetniškim vodstvom Gordane Stefanovič Erjavec, posvečen pa tako kot vsa ta leta mednarodnem dnevu plesa, 29. aprilu.

Goga Stefanovič Erjavec (levo) in mentorice nastopajočih

Prisotne je pozdravila koreografinja, pedagoginja in umetniška vodja PFC Goga Stefanovič Erjavec, tudi poudarila, da je Korpus edini tovrstni festivalski plesni dogodek v njihovi regiji, nastal pa v želji širjenja sodobnih plesnih trendov ter prispevati k večji popularizaciji sodobnega plesa. "Bistvo umetnosti je, da te prevzame," je dejala Goga, "da ustvarjalca v celoti prežame in ga vodi do njegovega želenega cilja. Že od samega začetka je bil naš namen povezovanje mladih plesnih ustvarjalcev, kar smo tudi začeli s prvim Korpusom, ki je takrat potekal le en dan, danes pa se družimo že kar tri dni, si izmenjujemo naše umetniške dosežke ter plesna znanja in razmišljamo o širjenju našega festivalskega termina." 
Na odru PFC je v sklopu 12. Korpusa zaplesalo ter si izmenjevalo plesne presežke več kot 100 nastopajočih iz Slovenije. Uvodni nagovor je Goga zaključila z nekaj plesnimi mislimi koreografa in režiserja Matjaža Fariča: "Ples je resnica, je telo in misel hkrati, je minljiv in neulovljiv, tudi ni ločen od duha."

Akademija za ples

Slogan letošnjega Korpusa je bil: Praznujmo življenje s plesom! Program prvega večera se je delil na dva dela, na Opus po Opusu, ki se je začel ob 19. uri in je Goga povabila najmlajše ustvarjalce A1 in A2 ter B-kategorije, drugi del večera pa je nosil naslov Prepletanja. Tako so se prvega večera festivala Korpus vrstile raznolike izvedbe zanimivih plesnih tematik, ko je letošnja tema Opus 1 zajemala široko ustvarjalno področje; saj teme niti ni bilo oziroma je bila razpisana: Tema – karkoli; nastopile pa plesne skupine: Plesni forum Celje, Harlekin – društvo za umetnost plesa, Glasbena šola Laško-Radeče, Plesni studio N Velenje, Plesni teater Velenje, Gimnazija Slovenj Gradec, KID Plesonoga Cerknica, Qulenium Kranj – plesna skupina Quars, Srednja vzgojiteljska šola, Gimnazija in Umetniška gimnazija Ljubljana (SVŠGUGL) in Plesna Izba Maribor.
Opus po Opusu sta s svojim avtorskim duetom Vidno Nevidno (A1) odprli Zala Kolenc in Kristina Trkmič, niansirali pa že v črno-belem kostumskem kontrastu ter izrisali v skokoviti plesni izvedbi (ne)vidnega, tako kot je to belo in črno v odsevih svetlobe, tudi v kontrastih, ko ena odhaja, druga ostaja, pač igrivo začrtali svoje prijateljevanje ob mentorici Gogi S. Erjavec.
Meglice skrivnostne tančice sta Zala Ajdnik in Eva Senica (A1) zaplesali v svojem avtorskem duetu pod mentorstvom Špele Medved, ko so letele meglene prosojne tančice okoli njiju in se skupaj z njima dvigale s tal.
Nato je sledilo šest plesnih miniatur najmočnejše skupine Opus 1, plesne miniature v starostni kategoriji A2. Alena Marič je pod mentorstvom Goge S. E. priplesala avtorski solo sanj ter želja, 5 D-miniatura, kar miže ter v ritmih lastnega telesa, vse dokler ni zagrizla v sladko ploščico. Mia Jenček je zavela svoje solistično Zlitje v in z naravo, Sara Praznik pa nemirno in tekoče preletavala svoj pestri niz plesnih utripov. Goga je za svoje mlade plesalke dejala, da je letošnja tema brez konkretne usmeritve terjala veliko več dela, kajti ideje so se kopičile, kar težko pa se je  bilo odločiti za eno samo; sodeč po izvedbah pa so svoje teme kar dobro izbrale ter udejanjile v svojem plesu. Še en domišljen avtorski duet sta prispevali mladi plesalki PFC, Ajda Botolin in Ana Cizej (A2), pod mentorstvom Gee Erjavec: Erivo Jagamerp (Premagaj ovire – ko bereš nazaj), sicer je to duet, ko se zastavljajo vprašanja o ranljivosti, kar med njunim gibkim odnosom tudi stilno ter doživeto zaživi.
Rutina ali plesna rutina, ki jo že zaznamo v koreografskih sestavah sodobnega plesa, v skicirki gibalnih prepletov ter talnih premetov, je naslov avtorskega sola Ajde Krivec (mentorica Sandra Jazbec, Harlekin); bil pa to ples moči, hitrosti ter zrelih oblik izvedbe.

Karla Levec in Hana Obreza

Za zabavo, smeh in obilje humorno zasnovanih gibkih situacij v ritmih dveh teles in dveh glasov pa sta duhovito poskrbeli ter domiselno vedrili plesno vzdušje Karla Levec in Hana Obreza (KID Plesonoga) v avtorskem duetu: Kon Migos Kon Fetos ali letečih konfet, tudi sicer se avtorici miniature radi gibko zabavata ter ustvarjata nenavadna izhodišča svojega razgibanega prijateljevanja, kot je pojasnila njuna mentorica Jelena Oleami. Nato je sledilo še pet avtorskih miniatur starostne kategorije B, prva v vrsti pa Strogo zaupno, avtorski duet Lucije Čermelj in Jerneja Šmida (Qulenium), izpolnjen z mladostnim nemim izpraševanjem, ko govorijo pogledi, gibi, oči in roke, ko letata vsak na svojem koncu, pa vendar skupaj, in obstaneta ob njenem vprašanju: "A si jo našu?" (mentorstvo Ana Romih).

Burja Podlesnik

V tej skupini je zaplesala svoj prelivajoči se avtorski solo, ki buri in valovi ozračje, Burja Podlesnik, navdihnjen ter dojemljivo naslovljen Med borovjem temnim (PS N Velenje, mentorica Nina Mavec Krenker). Iz Maribora sta prispeli Ajša Mara Kacjan in Ivana Kocutar s svojo mentorico Mojco Kasjak, zaplesali pa lepoto in tihoto, svoj avtorski duet Sožitje, ki je zažuborel ob mislih na sožitja morskih globin ter miru  sobivanja, kar sta tudi dovolj izpovedno ter jasno zaveli po prostoru. 

Ajša Mara Kacjan in Ivana Kocuter

SVŠGUGL je zastopala dijakinja Maja Hlebš, ko je v avtorskem solu gibalnih domislic Višje težila vse višje ter obvladovala zahtevna ravnotežja ob mentorstvu Aje Zupanec in Andreje Rauch Podrzavnik. Prvi del večera se je zaključil v sferah občutij ter čustvenega mladostnega naboja Sense, v ženskem duetu Pie Jelene Džakulin in Alise Kiker (PFC, mentorica Goga Stefanovič Erjavec), ko izstopa rahločutnost in se umešča razsodnost.

Alisa Kiker in Pia Jelena Džakulin

Drugi del plesnega večera Prepletanja se je začel po krajšem odmoru, potekal pa tako kot prvi del po učnih in starostnih stopnjah, torej od najmlajših pa do plesnih generacij, ki se že usmerjajo, tudi predano posvečajo plesni umetniški nadgradnji. Na začetku drugega dela se je iskrila igriva koreografija Goge Stefanovič Erjavec v razigrani izvedbi PFC, skupine Frke, v sestavi: Brina Anžin, Lena Čulk, Sofija Ermakova, Neža Pogelšek, Klara Roudi, Tara Ema Žnidar, Zala Kolenc, Alena Marčič in Kristina Trkmič. Ko je njih devet  frčalo po odru, se posamično kotalilo, tudi poskakovalo ter preletavalo v skupini, kar dovolj nazorno opiše tudi naslov plesa Od diha do sopiha.

Plesalci Glasbene šole Laško Radeče

Česa je pa tebe strah? je naslov skupinske koreografije plesalcev Glasbene šole Laško-Radeče ob mentorici Špeli Medved. In se v ‘offu’ zasliši sprašujoči glas: "Družba ali vas je strah?" Ko v manjših skupinah vstopajo na oder ter zavejejo svoje umišljene strahove, ko se zakrivajo obrazi, tudi se beži, si medsebojno pomagajo, se prenašajo in gibko preprijemajo, kar stilno in uigrano zaplešejo Denis Bržić, Nika LipovšekKarin Mužar, Lana Počivalšek, Tjaša Stupan, Alja Škorjanc, Eneja Verbovšek in Kristjan Žužek.
Tudi v tem delu programa so plesalci KID Plesonoga Cerknica, sicer skupina Plesoluna, poskrbeli za novo odrsko ter plesno svežino v  razmigani in plesno zgovorni koreografiji Jelene Oleami ter v zabavni izvedbi nastopajočih: Maše Korošec, Gee Modic, Tinkare Plos, Karle Levec in Hane Obreza. Že ob vhodu na oder sledi zakrito obrekovanje sošolk, ko je ena trmasta, druga se hitro razjezi in je ona tam brez karakterja, ob tem pa sledijo še domišljeni gibi ter ritmi plesnih sosledij v odsevu besed in njihovih šolskih okupacij, kot so seks 1, 3, pač test 1, 5,6 … v plesnem spogledovanju z glasbo Laurie Anderson in seveda  zvenečega naslova Superman.

SVŠGUGL

Dijaki in plesalci SVŠGUGL so izpeljali odlomek iz predstave Tok misli v koreografiji Andreje Rauh Podrzavnik, ko so njih miselne silnice sila razgibane ter prostorski tokovi nepričakovani, ko ima vsak med njimi svoj miselni odsev, misli pa se medsebojno prepletajo v izvedbi plešočih dijakov: Noemi Bak, Eve Berginc, Nastje Felkar, Maše Grce, Neže Kokalj, Neže Koprivnik, Rebeke Kunilo, Nike Kurnik, Dominike Novak, Kanyja Michela Obenge, Tee Podboj Breznik, Burje Podlesnik, Eve-Line Pristovšek, Kristine Stubelj, Tare Ukmar, Neje Veternik in Maje Vidic.
Nastopili so tudi plesalci Gimnazije Slovenj Gradec (Ana Špalir, Enja Hiasat, Janica Jeromel, Kaja Ramšak, Staša Aberšek, Urška Barl Kolman, Zarja Krenker) z odlomkom Muha Maha Mihica iz njihove predstave Deklica z vžigalicami (režiser Aleksander Čaminski) v koreografiji Lucije Boruta in Mateje Rožič, zaplesali pa v glasbenem odlomku N. R. Korsakova Čmrljev let, ko na odru kar iz gruče vzleti muha.
Po šolskih ter dijaških plesnih uspehih so sledile še tri koreografije teh plesnih skupin, ki se že študijsko poglabljajo v plesne vsebine in njih   izvedbe ter se aktualno dotikali preče teme čistega okolja in (ne)čistih smetišč.

Plesni teater N Velenje

Plesni teater Velenje je predstavil odlomek svojega multimedijskega projekta Listavci v koreografiji Nine Mavec Krenker ter skladatelja in avtorja multimedijskih vsebin Staneta Špegla ter v izvedbi plesalk: Oje Flis, Lare Stanković Sušec, Anje Zaverla, Burje Podlesnik in v odličnem plesnem odsevu, ki je vetril odrski prostor v leteči koreografski poslikavi razvejanih vej in migetajočega listja.

Plesni forum Celje

Naravnemu okolju je sledila sodobno fizično razgibana delovna akcija plesalcev PFC v koreografiji Kaje Janjić: 1+1+1+…=?, v domislicah zabavne izvedbe pa zaplesale: Laura Benkovič, Nana Čulk, Ajda Drnovšek, Zala Gazvoda, Ana Kukovičič, Zala Medved, Alja Peček, Sara Praznik, Ana Sodja, Iza Teršek, Ela Žagar, Ajda Botolin, Ana Cizej in Pia Jelena Džakulin.

Qulenium, skupina Qars

Na koncu pa je prav prišla Čistilna akcija, ki so jo natančno izvajali plesalci skupine Qars KD Qulenium z vrečami za smeti in čistilno-plesno  vnemo gibkih akterjev v koreografiji Ane Romih: Eva Pirnat, Filip Štepec, Urška Medved, Lucija Čermelj in Jernej Šmid.
To je bil večer dorečenih plesnih izvedb, ko so se upoštevala in obvladovala pravila gibkega plesnega izrazoslovja, ko so ustvarjalne misli  izpisale mladostni polet. Zaslužena pohvala sledi za odlične izvedbe, za skupinsko usklajenost in poglobljeno ustvarjalnost.

Goran Bogdanovski

Naslednjega dne je od 10. do 12. ure tekel čas za jutranjo plesno vadbo, za plesno delavnico/kontaktno improvizacijo, ki jo je vodil ter žel pohvale koreograf, plesalec in pedagog Goran Bogdanovski, zvečer ob 20. uri pa je sledila plesna predstava Akademije za ples Ljubljana Plešte, plešite, drugače smo izgubljeni! pod umetniškim vodstvom plesalke, koreografinje in pedagoginje Rosane Hribar. Po predstavi je bil organiziran še pogovor z Rosano Hribar v zvezi z Akademijo za ples Ljubljana in Ajo Zupanec o Umetniški gimnaziji za sodobni ples, ki deluje v sklopu SVŠGL.

Aja Zupanec (foto: Jure Kravanja)

Ob zaključku festivala Korpus je bil v nedeljo, 19. maja, na sporedu še avtorski plesni projekt Liter of Glitter/Kričeče bleščeče avtorice in izvajalke Aje Zupanec, ki je požel zanimanje in pohvalo.

View Gallery 14 Photos