Uveljavljena mednarodna koreografska zvezda, umetniški direktor mariborskega baleta Edward Clug, v natrpanem urniku našel čas za sokrajane Malečnika!
Ni krivnost, da koreograf Edward Clug že nekaj let živi v Malečniku, kamor se je preselil k svoji ženi Pii Mlekuš, poročeni Clug. Krajani Malečnika, ki je od Maribora oddaljen nekaj kilometrov; Edward in Pia pravita, da imata do gledališča natančno pet kilometrov, so na Edija izjemno ponosni, in v petek, 2. septembra, zvečer so bili še bolj veseli, ko so bili del krasnega večera v Glaserjevem salonu župnišča v Malečniku.
Salon je bil odprt lani in z galerijo umetniških del je tako majhen kraj dobil svojo prvo umetniško galerijo, ki povezuje ljudi. Marko Glaser je bil duhovnik, pesnik in pisatelj in velik ljubitelj umetnosti.
Večer z Edwardom Clugom je organiziral dr. Sebastijan Valentan, ki je Edijev velik prijatelj. V zbirko umetniških del je SNG Opera in balet Maribor darovalo tudi tri kostume iz dveh baletov, in sicer Giselle (kostum vil) in Labodje jezero (kostum Princa, ki ga je plesal solist Anton Bogov) ter kostum iz drame Mojster in Margareta, ki ga je nosila igralka Ksenija Mišič. Ksenija je bila ta večer tudi nekajkrat omenjena, saj je bila ena od Edijevih ljubezni na začetku njegove kariere. Na sploh je bil ta večer Edward zelo zgovoren in odkrit. Tudi mi, ki Edwarda spremljamo od njgovega prihoda v Slovenijo, to je že 31 let, smo bili kar presenečeni nad njegovo iskrenostjo, saj nekaterih dogodkov in razmišljanj nismo poznali.
Pogovor je vodila dr. Ignacija Fridl Jarc, a niti ni imela težkega moderatorskega dela, saj je Edi na vprašanja odgovarjal v svojih značilnih monologih in časovnem preskakovanju. Veliko novega je povedal o svojem bivanju v internatu v romunskem Cluju, kamor je odšel pri svojih desetih letih, kako se je spopadal z baletnimi izzivi, saj sebe nikoli ni smatral za odličnega baletnega plesalca, a je kljub temu baletno šolo opravil dobro. Za baletno šolo sta ga spodbudila starša, oče Ioan Lucian Clug, ki je bil sicer geolog, ampak ob vikendih pravi roker, ki je igral na koncertih, ter mama Ecaterina Clug, geofizičarka, ki pa je, ko je videla vso bedo internata, Edija skoraj odpeljala nazaj domov v Stin.
Edi je imel po končanem šolanju eno samo veliko željo, in sicer da odide v svet, saj je v Romuniji vladal komonistični režim diktarorja Nicolaja Ceausescuja, da je bila tudi Slovenija ena od opcij, je bil usoden Edijev pedagog Vasilije Solomon in pa takratni vodja mariborskega baleta Edi Dežman, ki je poleg Edija angažiral še Sergia Mogo in pa Julijana Ermalaia, ki pa pleše v Ljubljani. Razgovoril se je o vplivu Tomaža Pandurja, za katerega pravi, da na začetku res ni imel pojma, zakaj v njegovih predstavah sploh gre. “Smo pa dobro zaslužili poleg plače, okoli 100 takratnih nemških mark na predstavo, zato smo zelo radi sodelovali v Tomaževih predstavah. No, kasneje z Božansko komedijo pa sem uvidel, za kako velikega umetnika gre.”
Malečnik je Edi obiskal že precej na začetku svojega bivanja v Mariboru. “Pia nas je povabila na žur, ko njenih staršev ni bilo doma, ampak takrat me ona še ni zanimala, saj je bil pri njej aktualen Anton Bogov (smeh). Sem ji pa izjemno hvaležen, ker sem res veliko odsoten in je večina družinskega bremena na njej. Imam zato vedno tremo pred novo predstavo, ko pride na premiero in me skrbi, če ji bo všeč. Ali mi bo rekla: A zato si bil odsoten od doma (smeh)? No, zaenkrat se to še ni zgodilo.” Pia in Edi sta se poročila 31. decembra 2008 točno opoldne na mariborskem matičnem uradu in imata dva otroka, Izaka in Sofijo.
Med obiskovalci je bila tudi ekipa njegovih kolegov iz gledališča. Še posebej se je Edi zahvalil za vse možnosti razvoja, ki mu jih daje direktor Danilo Rošker, ki je dogodek obiskal z ženo, igralko Natašo Matjašec Rošker. Ni manjkal tudi Alan Kavčič, piarovec teatra. Celoten pogovor bo objavljen tudi na spletnih straneh župnišča.
Edward pa v tem tednu že pakira kovčke in potuje v Stuttgart, kjer postavlja balet Hrestač. Njegovim mednarodnim angažmajem ni videti konca.