Dance Star Finals. Vrhunsko! Slovenski plesalci spet na samem vrhu

Dance Star postaja nadvse priljubljen festival tudi med slovenskimi plesalci. (foto: FB)

Od 22. do 27. maja je bil Poreč znova, že enajsto leto zapored, središče vrhunca enega od največjih in najprestižnejših plesnih tekmovanj na svetu, Dance Star Finals, ki ga organizira Evropska plesna zveza ESDU (European Show Dance Union), na katerem se je pomerilo več kot 7000 najboljših in najbolj nadarjenih plesalcev z vsega sveta, ki jih je spremljalo več kot 20,000 gledalcev.

Plesna delavnica z Martyjem Kudelko (foto: FB)

Da gre za izredno cenjen festival med svetovno plesno elito, povedo že eminentna imena, ki so del te zgodbe. Letos se jim je pridružil zvezdnik svetovnega formata, koreograf pevca Justina Timberlakea, Marty Kudelka, ki je sedel tudi na enem od sodniških stolčkov med drugimi prestižnimi imeni iz plesnega sveta: Almiro Osmanović, Paulom Modjadjijem, Royem Douanom, Stenom Kuthom, Axelom Olzingerjem, Hansom in June Tappendorff, Murrayem Grantom, Zoltanom Katono, Marianom Carlinjem in Dylanom Mayoralom, med njimi tudi priznani slovenski plesalci in koreografi Željko Božić, Enej in Žiga Jurečič (EZ Twins), Matic Zadravec, ki so poleg tega še izvajalci plesnih delavnic in soustvarjalci programov, tudi videa, ki je vseh pet dni nastajal pod taktirko Martyja Kudelke. Glede sodnikov moram omeniti, da jih slovenski plesni pedagogi izredno cenijo in spoštujejo njihova mnenja, ker da so vsak na svojem področju res profesionalci.

Željko Božič, Almira Osmanovič in Matic Zadravec (foto: DS)
EZTwins (foto: Martina Cvek)

O plesnem dogajanju v prijetnem hrvaškem obmorskem kraju sem v minulih nekaj letih slišala same pohvalne besede. Letos pa me je prijateljica Tonja Kajtna povabila, da se ji pridružim. Nisem ne koreografinja, plesalka, ne plesna kritičarka/novinarka, nikakršna tovrstna strokovnjakinja, nimam pojma o ‘pravilni plesni drži, stopalih in iztegnjenih rokah’ in podobnem, sem zgolj ljubiteljica plesa in glasbe, in rada plešem zase, brez pravil, za zabavo in sprostitev, zgolj z občutkom, po svoje. Z veseljem si ogledam kakšno plesno oddajo, predstavo, nastop, in ob tem res uživam. Ker delam kot lektorica za Parado plesa, imam ta privilegij, da sem s plesom tako rekoč ves čas v stiku. Tako da sem povabilo, razumljivo, z navdušenjem sprejela

… (foto: DS)

In 24. maja dopoldne sva prispeli v s soncem obsijano poreško Zeleno laguno, posejano z borovci in preplavljeno z vonjem po morju, glasbo in plesom. Takoj sva ‘padli not’ glasba in ples v dvoranah, zunaj nje, v kampu, parkih, povsod. Toliko plesalcev na kupu nisem še nikoli prej videla, razigrani, nasmejani, kljub napornim treningom in nastopom polni pozitivne energije, ki so jo širili na vse strani, in s Tonjo hitro sva se je hitro nalezli, ‘držala’ pa se naju je vse dni. Plesalci imajo tu tako rekoč ‘vse na enem mestu’ dvorane, sobe, bazene in morje za sprostitev, možnost druženja, sklepanja novih poznanstev, zabave … Vzdušje je res enkratno, tako da mi je bilo kmalu jasno, zakaj je ta festival med plesalci tako priljubljen, da se radi vedno znova vračajo.

Željko Božič podeljuje avtograme

Festivala se iz leto v leto udeležuje vse več slovenskih plesnih šol oziroma klubov. Tokrat jih je bilo več kot deset, katerih plesalci so se ‘prebili’ skozi kvalifikacije. Poleg tekmovalnih nastopov imajo mladi na voljo številne aktivnosti, med drugim so organizirane tudi plesne delavnice s priznanimi, prej omenjenimi, tudi slovenskimi koreografi, ki so med plesalci izredno cenjeni, zaželeni in tudi priljubljeni, V kar sem se lahko prepričala tudi sama že nekaj minut po tem, ko sva s Tonjo prišli na kraj dogodka. Takoj ko se je Željko Božič pojavil, ga je obkrožilo nekaj otrok, prosilo za avtograme, z njim so se želeli fotografirati, in kar mi je bilo izredno všeč, prav nič ‘zvezdniško’ se ni odzval, ampak jim je z nasmeškom prijazno ugodil. 

… (foto: DS)

Med obilico plesnega dogajanja me je očarala Gala prireditev 25. maja zvečer v do zadnjega kotička polni dvorani Žatika, kjer je bilo predstavljenih 20 najboljših koreografij, izbranih na kvalifikacijah, med njimi kar štiri slovenske (Plesni klub Lukec, Galerija plesa Maribor, Plesni klub IMPULZ Kranj in Društvo Kazina). Na tem spektakularnem dogodku je bilo vzdušje v dvorani fantastično, nastopi res vrhunski, vsak pa pospremljen z glasnim navijanjem in nagrajen z bučnim aplavzom. Plesala je tako rekoč cela dvorana.

… sodniška ekipa na Gala prireditvi (foto: DS)

Najboljša med najboljšimi je bila po mnenju sodnikov v sestavi Marty Kudelka, Dylanal Mayoral, Phillida Le-Roux-Liebenberg, Almira Osmanović Tatijana Ignjatov iz Republike Južne Afrike, ki si je s koreografijo Nocturrn v kategoriji contemporary modern priplesala šest tisoč evrov nagrade. To, tudi po mnenju nekaterih slovenskih koreografov, izjemno solistko, ki je, kot so nekateri komentirali dan po dogodku, razred zase in skoraj brez konkurence, omenjam, ker so se pojavile domneve, da ji je koreografijo sestavil Mitja Popovski, koreograf plesne šole Kazina, saj da je edini, ki zmore kaj tako res posebnega, primerjali so jo celo z Arniko Matko Juvančič, njegovo nekdanjo varovanko, ki se zdaj šola v Rotterdamu na umetniški akademiji Codarts. Toda kot sem pozneje izvedela, je točko skreiral južnoafriški koreograf in odličen plesalec Hope Maimane, ki je sodeloval tudi pri plesnem spektaklu SloAfrica 2015, katerega glavni koreograf je bil ravno Popovski. Morda je zaradi njunega sodelovanja bilo tokrat čutiti njegov vpliv. Kakorkoli Tatijana je bila res izjemna.

Najboljše tri koreografije na Gala prireditvi; Nocturn Tatijane Ignjatov (JAR) 1. mesto, HypeSquad or HypeBeast skupine Rock*Well s Filipinov 2., Eunice Marais School of Dance (JAR) z Glory 3.
Prostor v tem članku bi si zaslužili prav vsi plesalci, njihovi učitelji, koreografi, tako tuji kot slovenski (ker menim, da če se ti uspe prebiti med tako močno konkurenco do tega tekmovanja, si že zmagovalec), kar praktično ni možno, prav tako si nisem mogla ogledati razumljivo vseh nastopov (jih je preveč, jaz pa samo ena, pa tudi zaradi tehnične izvedbe, tekmovanja za A- in B-ligo potekajo sočasno, ločeno na dveh odrih, v dveh dvoranah), prav tako ne zapisati vseh občutkov, opažanj (niti svojih) … materiala je ogromno, za celo knjigo, zato sem se osredotočila na slovenske plesalce, ki so si priplesali stopničke (morda nehote tudi kakšnega izpustila, za kar se opravičujem), zbrala nekaj izjav, komentarjev, vtisov, zapis pa namenjam prav vsem, ker si ga poleg številnih pohval in čestitk zaslužijo.

The Pharaohs

Med letošnjimi tekmovalci so bili tudi plesalci Plesnega kluba Lukec in Plesnega vala Celje, ki so se festivala, kot je za naš portal povedal njihov koreograf Miha Poznič, udeležili že četrto leto zapored. Tekmovali so v dveh disciplinah, mali skupini in formaciji članov. Mala skupina The Pharaohs je osvojila 2. mesto v A-kategoriji in si prislužila dodatno nagrado za najbolj zabavno točko festivala. Prav tako so že tretje leto nastopali na svečani Gala prireditvi pred množico gledalcev in bili nagrajeni z bučnim aplavzom.

Force

Fomacija Force je v močni konkurenci osvojila 3. mesto in ni uspela ubraniti lanske zmage. "S samo organizacijo smo zelo zadovoljni, saj so pred velikim tekmovanjem kvalifikacije, kjer se izberejo kakovostne točke ravno z namenom, da je potem finalni nastop v Poreču zelo konkurenčen in močan. Prav tako sodijo sodniki, ki so strokovnjaki na svojem področju, in spoštujemo njihovo mnenje. Na kvalifikacije hodimo v Zell Am See (Avstrija, op. u), saj nam časovno najbolj ustreza tisti termin. Če bi bile kvalifikacije v Sloveniji in če bi bilo terminsko ustrezno, bi raje šli sem," je razložil Miha.

Plesalci Kazine tekmujejo s svojimi skupinami na omenjenem festivalu že tretje leto. Še leto prej se je Dance Star ekipi pridružil Željko Božić kot sodnik; ki od takrat redno sodi na tekmovanjih te zveze in poučuje na plesnih delavnicah. Poleg Željka sta se letos udeležili tekmovanja še učiteljici Andreja Vakselj in Nika Zupančič.

Kazinci so sodelovali s sedmimi točkami, V A-ligi si je hip-hop formacija otroci Funky Soulz (commercial dance, formation, children, koreografinja Andreja Vakselj) prislužila prvo mesto. Kar dve zlati medalji pa so si priplesali v B-ligi (hip-hop formacija mladinci Base Crew, commerciadl dance, formation, juniors in hip-hop mala skupina otroci Happy Zombies, commercial dance, group, children, koreografinja obeh je Andreja Vakselj). Točka Fear not my friend (production number, group, seniors, A-liga) v koreografiji Želka Božiča je pristala na 5. mestu, prejela pa posebno nagrado za najboljšo koreografijo v open kategorijah in nastopila tudi na Gali.

… Fear Not My Friend …

"Z nastopi plesalcev sem zelo zadovoljna, saj so vsi dali svoj maksimum in napolnili oder in dvorano z energijo, ki jo čutim še danes. Način ocenjevanja je zanimiv, saj po končani tekmi lahko na online profilu plesne šole pod svojo točko prebereš komentarje, ki so jih zapisali sodniki ob gledanju točke. Spekter kategorij je res širok. Glede na to, da sem bila na festivalu prvič, je bilo nekaj zmedenosti in v naprej neznanih stroškov s strani organizatorjev, glede na število sodelujočih in velikost projekta pa so se kar znašli. Mogoče bi razglasitve uvrstitev lahko izpeljali vsak dan sproti glede na številčnost tekmovalcev. Tudi zadnji dan festivala bi bil tako malo mirnejši ter znosnejši ob vročini, ki je bila.  Festivala sem se udeležila s petimi točkami. Dvema velikima formacijama, dvema malima formacijama ter parom. Tekmovanja sem se udeležila s svojimi plesalci prvič, ker sem jim želela omogočiti novo izkušnjo, saj mi je všeč koncept tekmovanja ter delavnic, saj ga otroci podoživljajo kot plesni kamp in ne tako zelo kot tekmovanje. Super je tudi, da je festival obiskan, prisotnih je veliko narodnosti, zato je še toliko bolj zanimiv ter raznolik. Na kvalifikacijah nismo bili. Na tekmo smo se prijavili preko online kvalifikacij," je strnila svoje vtise Andreja Vakselj.

Nika Zupančič pa dodala: "Na splošno mi je celotna ideja DanceStar tekmovanj zelo všeč. Način ocenjevanja s točkovanjem, kjer imata tehnika in koreografija največjo težo je vsekakor eden izmed kvalitet takega načina tekmovanja. Tudi to, da plesalci nastopajo/tekmujejo na pravih odrih in ne v športnih dvoranah je bil faktor odločitve za to tekmovanje. Jaz sem se s svojo skupino tega tekmovanja letos udeležila prvič. Kvalifikacij pa smo se udeležili marca v Opatiji. Vendar pa smo pri letošnjem obisku DanceStar tekmovanja v Poreču imeli kar nekaj negativnih izkušenj. Poleg vseh stroškov, ki so jih plesalci imeli (registracija, štartnina, classi, nočitve …) so morali na kraju samem še dodatno plačati za prevoz do treningov, za katere so že vnaprej plačali. Tudi prevoz na Gala prireditev je bilo treba znova plačati, čeprav so otroci plačali strošek prevoza za treninge. Glede preostalih stvari je bilo za plesalce izredno dobro poskrbljeno. Urniki so bili točni, poleg dvoran se nahajajo stojnice s hrano in pijačo. Na splošno smo bili s festivalom zadovoljni, dobili smo ogromno novih izkušenj in znanja, kar pa je konec koncev tudi najpomembneje."

Željko Božič na plesni delavnici

"Zelo sem ponosen na nastop kazinskih plesalcev, ki so se predstavili s koreografijo Fear Not My Friend. Vsaj tretjina jih je še mladincev, a so v članski kategoriji pokazali ogromno mero zrelosti z izbiro teme (strah) in interpretacijo. Ker izrazno in gibalno velikokrat raziskujem nove poti in uporabljam manj konvencionalne prijeme, mi je všeč, da Dance Star s kategorijamaopen in production artistično omogoča zelo odprte roke. Na splošno pa mislim, da petdnevni dogodek v Poreču s svojo spremljevalno ponudbo (delavnice, zabave, plaža, gala večer) daje mladim plesalcem izredno izkušnjo in nepozabne spomine," je povedal Željko Božič.

Five Elements

Letos so se že drugo leto udeležili Dance Star festivala tudi plesalci Plesnega kluba BPS Radovljica, ki so se na kvalifikacijah v Opatiji z vsemi predstavljenimi točkami uvrstili v A-ligo zaključnega finala v Poreču in si s kar tremi koreografijami prislužili stopničke – Five of Elements 2. mesto (open, group, juniors, koreografija Nina Ogrin); Snake of Eden 3. mesto (open, group, seniors, koreografija Nina Ogrin); Fusion 3. mesto (open/ formation, seniors, koreografija Tina Božič in Nina Ogrin).

Fusion
Snake of Eden

"Tekmovanja smo se začeli udeleževati, ker želimo plesalcem nuditi širino in različnost, predstavimo pa se lahko sodnikom, ki so še vedno aktivni in je vsak profesionalen na svojem področju. Po nastopu dobimo konkretne in korektne komentarje, kar je zelo pomembno za izboljšanje in napredovanje tako plesalcev kakor tudi trenerjev/koreografov s tehničnega in seveda tudi koreografskega vidika. Zato na dosežene rezultate in uvrstitve nimamo pripomb in smo z njimi zelo zadovoljni.

Soul Guardian
Unlimited

Konkurence pa si žal nismo ogledali v celoti. Festival je organizacijsko na zelo visoki ravni, lokacija je odlična, plesalci imajo poleg tekmovanja, možnost udeležbe na številnih delavnicah, ki jih vodijo sodniki festivala, hkrati pa tudi zabave (druženje, otvoritvena slovesnost, DJ-party, zaključna slovesnost ,..) in sprostitve ob morju. Kljub manjšim pomanjkljivostim (zaradi velikega števila plesalcev je bilo premalo avtobusov za prevoz na delavnice) smo s festivalom zadovoljni, predvsem plesalci neizmerno uživajo. Sploh na odru, kjer pravijo, da je bilo resnično enkratno plesati … To pa je pravzaprav najpomembneje!" so za naš portal komentirali iz radovljiškega plesnega kluba.

Kids power
Na festivalu so tekmovali tudi plesalci Urške iz Kranja in Medvod, ki so, kot je za naš portal povedala njihova vodja Darja Šuster, "z vsemi štirimi plesnimi točkami opravili kvalifikacije že aprila v Opatiji, in to s samimi odličji ter nagrado za najboljšo koreografijo, ki jo je naredil trener Anže Zalar"

Bina Podjed

Najmlajši so si v A-ligi Urban dance style priplesali 1. mesto med otroškimi hip-hop formacijami z naslovom Kids power, v koreografiji Kristine Zarić. Solistka Bina Podjed, ki ima komaj sedem let, je v kategoriji mini musical theatre lige B s svojo točko ‘ just wan’t to be a king (koreografinja Ana Kurent) dosegla 2. mesto. Članska mala skupina Impulz je osvojila 6. mesto; tudi to je koreografiral Anže Zalar, z njo pa so nastopili 20 najboljšimi na Gala večeru.

Impulz

"Kot največja spodbuda plesalcem tega tekmovanja so bile tudi plesne delavnice s priznanimi tujimi trenerji. Najbolj nas je impresioniral priznani koreograf Marty Kudelka, ki je glavni koreograf Justina Timberlakea. Vsi trenerji so z nastopi svojih plesalcev bolj ali manj zadovoljni. Seveda smo v mladinski in članski skupini pričakovali še višje uvrstitve, vendar je bila kakovost preostalih skupin zelo močna, predvsem Južna Afrika in Filipini so imeli zelo močne nastope. Prednost takih tekmovanj je seveda, da si lahko ob boku tujim plesalcem, ki so zelo kakovostni, ter da so tekmovanja podprta s priznanimi tujimi učitelji in lahko tako pridobiš ogromno znanja. Tudi za druženje in zabavo je poskrbljeno, Gala večer pa je sploh smetana na torti, saj vidiš 20 top plesnih točk vseh zvrsti," je za Parado plesa še povedala Darja Šuster.

Ghostbusters

Med tekmovalci so bili še plesalci Plesne šole Superstar iz Celja, ki so tekmovali s sedmimi plesnimi točkami v urban dance styles in se kar dvakrat povzpeli na stopničke v kategoriji children, duo/trio/kvatro so si v B-ligi s koreografijo Ghostbusters (koreografinja: Anita Čretnik) priplesali prvo mesto, s koreografijo Knock knock (juniors, mala skupina, koreografinja: Vesna Urek) pa drugo. "Lani smo bili prvič na predizboru v Zagrebu in potem samo ena skupina na finalu, čeprav so se vsi kvalificirali. Nismo imeli v načrtu Poreča, saj festivala nismo poznali. Lani je naredil na nas vtis predvsem z veliko množico plesalcev iz različnih držav. Velikokrat je mednarodna tekma pa pridejo samo sosednje države. Letos smo rekli, da gremo na festival za več dni, saj je sicer enodnevna dogodivščina precej predraga. Več dni lahko izkoristiš delavnice, partyje, se kopaš, družiš non-stop … To je tisto, kar so plesalci želeli – se družiti, imeti ‘fajn’, plesati. V smislu: ‘love, peace, unity, having fun’. Z organizacijo smo bili dokaj zadovoljni, le to, da so nam predviden urnik spremenili dva dni prej, nas je kar precej razjezilo, saj se tudi starši organizirajo in pridejo navijat, ker ni tako daleč, potem si pa narobe hotel rezerviraš… Pa DJ na sobotnem ‘partyju’ ga je res lomil, glasba iz ene pesmi v drugo mu nikakor ni uspelo, skakal iz enega v drug ritem, da sploh nismo mogli plesati. Ker si skoz padal ven iz ritma … Malo kritike. Sicer pa vse noro dobro.

Knock knock

Rezultati so prinesli veselje, ampak tudi če bi se uvrstili slabše ali slabo, bi odšli domov z veseljem in prijetno utrujeni, saj je res bilo nepozabno. Le kako ne bi bilo, saj se plesalci družijo po dvakrat, trikrat na teden, še sami so si organizirali treninge, in potem da greš s svojimi ‘best frendi’ za nekaj dni plesat, se zabavat, izobraževat z Martyjem Kudelko, Željkom Božičem, Maticem Zadravcem, in to vse več dni … To je ‘bomba’. Z našo ekipo 29 plesalcev smo bile tri trenerke in ves trud celega leta je poplačan, ko vidiš svoje plesalce, kako plešejo in uživajo. Plešejo za zajtrk, plešejo v sobi, plešejo na plaži, plešejo na delavnicah, plešejo na odru, pod odrom, za odrom, na wc-ju, na hodniku … S plesom je življenje res lepše. Letos smo bili tudi na King of Style prvič v Zagrebu in zelo zelo zadovoljni s prireditvijo, bomo še šli. Tudi od tam smo prinesli tri pokale, prijavili pa štiri točke. Bili smo tudi na Roofovem Kidz battlu (DJ tam je bil vrhunski), organizirali smo plesni dan, se pripeljali s svojim busom, plesali, se družili in spet plesali," je za Parado plesa povedala Cvetana Rozman, ustanoviteljica in vodja PŠ Superstar.

Isabella Belina Valentine
Izredno uspešni na tekmovanju so bili tudi plesalci Galerije plesa Maribor in Harlekina  društva za umetnost plesa, saj so odnesli domov številne nagrade in kar trikrat stali na najvišji stopnički.

Aja Seidl

Za GP Maribor si je v A-ligi Isabella Belina Valentine s koreografijo Just Me (contemporary, modern solo, mini) prislužila 3. mesto; Maša Bozovičar, Nuša Petek s koreografijo Always Together (contemporary, modern, duo/trio/quartet, children) 1. in Tjaša Hameršak ter Jan Tapiwa Chapo s koreografijo S(HE) (contemporary, modern, duo/trio/quartet, senior) prav tako 1. mesto in uvrstitev v top 20 na Gala prireditvi. V B-ligi si je Alja Seidl s koreografijo While I’m Alone (contemporary, modern, solo, mini) priplesala 3. mesto.

Tjaša Hameršak in Jan Tapiwa Chapo

"Za seboj imam devet let ‘plesne kariere’, in sicer šest let klasičnega baleta in tri leta modernega plesa. Tekmovanja Dance Star sem se udeležil že lani in se po nepričakovano uspešnih rezultatih ter pridobljenih izkušnjah odločil tekmovati še letos, le da tokrat v A-ligi. Predstavil sem se s solo in duo točko /…/ Tekmovanja, kot je Dance Star, so mi zelo zanimiva, saj se na enem mestu v nekaj dneh zvrsti več tisoč plesalcev, več tisoč različnih točk, več tisoč različnih plesnih koreografij ,.. Z letošnjimi rezultati sem več kot zadovoljen, saj sva bila s soplesalko Tjašo izbrana za Gala večer /…/, prav tako pa sva z duetom dosegla 1. mesto /…/ Odličen rezultat sem dosegel tudi v solo kategoriji. Med 33 nastopajočimi točkami sem dosegel 5. mesto," je svoj solo in duo nastop komentiral Jan Tapiwa Chapo.

Qatro

"Letos smo sodelovali (Galerija plesa) na tekmovanju v Poreču drugič, saj smo s tekmovanji začeli lani. Smo še mlada plesna šola, ki deluje komaj devet let. Zato so naši občutki fantastični, saj so rezultati naših plesalcev več kot odlični. Ob tolikšni konkurenci, ki je bila močna, in tudi velikemu številu tekmovalcev smo lahko zelo zadovoljni

Maša Bozovičar in Nuša Petek s koreografinjo Mojco Ussar

Sodniki so imeli težko delo, čeprav se ponekod nisem strinjala z rezultatom. Vsako tekmovanje ima svoje dobre in slabe strani, zato bi težko karkoli komentirala. Pomembno je, da so naši plesalci doživeli ta utrip in si pridobili nove izkušnje, ki bodo pripomogle k njihovemu nadaljnjemu plesnemu razvoju" je povedala plesna pedagoginja in koreografinja Mojca Ussar.

Maja Kovačič

Pri Harlekinu pa so bile najuspešnejše: v B-ligi Anja Titan in Mia Lovrenčak (contemporary modern duo/trio/qurtet, children, koreografinja Andreja Šraj), ki sta si s koreografijo When you need someone priplesali 2. mesto, ter v A-ligi solistka Maja Kovačič s koreografijo How to Accept (contemporary modern, solo, juniors, koreografinja: Andreja Šraj) in duet Maja Kovačić in Živa Steiner (contemporary modern, duo/trio/quartet Juniors, koreografinja: Mojca Ussar) s koreografijo Chasing us down prav tako z 2. mestom.

Maja Kovačič in Živa Steiner


Anja Titan in Mia Lovrenčak

"Kot plesna pedagoginja in koreografinja delujem v Galeriji plesa Maribor in v Harlekinu društvu za umetnost Celje. S plesalkami iz Harlekina smo se udeležili tekmovanja Dance Star četrto leto zapored, z Galerijo plesa pa drugo. Kvalifikacije smo letos odplesali v Opatiji. Vsako leto smo dosegli odlične rezultate in bili pri samem vrhu. Letos je bila ekipa številčnejša, zato tudi več odličnih rezultatov. Za plesalke v kategorijah mini in children je bila to prva tekmovalna sezona. Vsekakor sem več kot zadovoljna, saj je v vseh kategorijah huda konkurenca. Bolj kot sami rezultati mi je pomemben napredek, ki se vidi pri plesalcih, njihova zrelost in pripravljenost za delo. Vsekakor je  tudi zame kot koreografinjo potrditev iz tujine, da delam dobro, zelo dobrodošla in mi da nov zagon za nove kreacije," je komentirala Andreja Šraj

M-dance … (foto: Fb)
Plesalci velenjske Plesne šole M-dance so s koreografijo M-TRIO (commercial dance, children, B-liga) dosegli 1. mesto, s koreografijo 2SLAY (urban dance, junior, B-liga) pa 2.
Charlestone Kids

Že šesto leto so se tekmovanja v Poreču udeležile plesalke iz kočevskega Plesnega kluba Rusalka. V A-ligi so si Lana Bižal, Sara Jelenc, Neja Šveigl, Jaša Lušin s koreografijo Charlestone Kids (jazz, duo/trio/quartet, children, koreografija Tina Begić) priplesale 2. mesto; v B-ligi pa je Zalka Kužnik s koreografijo Bunx up (urban dance styles, solo, senior,  koreografija Zalka Kužnik in Karmen Žbogar) dosegla tretje. "Naše proslavljanje se je začelo že na kvalifikacijskem turnirju Croatia Qualifiers v Opatiji, ko smo zvedeli, da so se štiri naše točke (od petih) uvrstile v A-ligo. Takrat smo se zavedali, da smo priplesali na vrh, med najhujšo konkurenco. Tudi če bi svetovno prvenstvo v A-ligi končali na zadnjem mestu, bi bil to za nas uspeh. Vsi plesalci in skupine, ki so v A-ligi, so vrhunski, trenirajo ogromno in so hudo konkurenčni. Letos smo se s plesalci PK Rusalka res dobro pripravili, napredek od lanskega leta je bil ogromen, in kot mentor sem bila na vse izredno ponosna že pred kvalifikacijskim turnirjem. Najbolj od vsega me je veselilo dejstvo, da so bili naši plesalci ponosni nase in na lasten napredek. Osebno mi podelitev ni pomenila nič oziroma vsaj ne veliko.

Zalka Kužnik

Vsi moji plesalci so se na odru vrhunsko izkazali in dokazali, da si zaslužijo mesto v A-ligi. Točke so odplesali tako rekoč brez napak,  ocenjevanje in dodeljevanje mest pa v plesu večinoma ostaja zelo subjektivno. Po eni strani sem zelo vesela, da je tako, ker če bi v plesu poenotili ocenjevanje/kriterije, bi mu odvzeli umetniško svobodo. Na tem tekmovanju mi je zelo všeč to, da sodijo kategorije ljudje, ki so izredno kvalificirani za tisto specifično zvrst ali vsaj njej sorodno, ne pa da recimo balet sodijo hiphoperji ali obratno, Na splošno mi je celoten dogodek Dance star Finals izredno všeč. Vsako leto ponudijo več, dogajanje je pestro, lokacija vrhunska, organizacija še bolj. Opažam, da se ga vsako leto udeleži več slovenskih plesalcev. Mala zasedba Slovenije raste eksponentno. Seveda bi si želeli, da bi imeli to zvezo tudi pri nas v Sloveniji in s tem tudi kvalifikacijski turnir. Dance Star ESDU je ogromno tekmovanje, ki ga je treba priznati v vsej veličini in profesionalnosti. In ja, razmišljamo o tem, kako bi vse to pripeljali tudi v Slovenijo," je za naš portal komentirala nastope in ocenjevanje Tina Begić, koreografinja in pedagoginja PK Rusalka.

… (foto: DS)
Zadnji dan tekmovanja so bile dopoldan na vrsti skupinske produkcije, ogledala sem si vse, nekatere v dvorani, druge zunaj na velikem zaslonu (ta je bil letos, kot so me ‘informirali’, nova pridobitev), ker so preprosto, kot so me podučili, prav vse vredne ogleda. Vsaka točka je bila navdušujoča zgodba zase, posebna, s poanto, kostumsko in izvirno oblikovana ter z zanosom, energično in sinhrono odplesana. Tako tu kot na Gala prireditvi sem imela občutek, da so plesalci res sproščeni, v stiku z glasbo, vsak sam sabo in drug z drugim, da delujejo, dihajo kot eno. Fantastično! Tem nastopom je sledila popoldan še podelitev nagrad v dvorani, kar je bila, menim, ne ravno posrečena odločitev organizatorja. Kajti zadnji dan pride v Poreč tudi veliko staršev, tako izbira zaprtega prostora za omenjeni dogodek in tako ogromno število ljudi ni ravno prava; premalo sedežev (zapolnili smo tudi stopnice in tla pred odrom) in prav tako premalo kisika. Verjetno je bil tudi to razlog, da so številni predčasno zapuščali dvorano.

… nagrade za največje zvezde

Dance Star Finals v tem obmorskem istrskem mestu je vsekakor čudovito doživetje, ki mi bo ostalo v lepem spominu, kajti kot je na tiskovni konferenci v hotelu Laguna Parentium izjavil tamkajšnji župan Loris Peršurić, "v tem času je Poreč najbolj razplesano mesto na svetu, poln razplesane mladosti, ki je zapolnila mestne ulice z mladostno pozitvnostjo". Če bo festival na isti lokaciji tudi v prihodnje, se ne ve. Kreativna direktorica Dance Star International, Tatjana Pagitz, je namreč na tiskovki med drugim dejala, da se DS ves čas širi, upa sicer, da bo ostal tudi v prihodnje v Poreču, ni pa nujno. Za konec še enkrat čestitke in pohvale vsem koreografom, učiteljem, plesalcem, ker ste plesali tudi za nas. In seveda pohvala tudi organizatorjem, celotni ekipi, da so tako obsežen večdnevni dogodek uspešno speljali od začetka do konca, kar ni šala mala. Vesela sem, da sem bila del te plesne zgodbe, ki sem jo seveda doživela po svoje. Morda še kdaj spet skupaj ‘zaplešemo’. Srečno!

… (foto: fb)
View Gallery 40 Photos