Slovensko občinstvo spet razveseljuje švedski cirkus čarobnosti iz Stockholma, Cirkus Cirkör, ki tokrat navdušuje s svojo najnovejšo predstavo Wear it like a crown (Nosi jih kot krono). Švedski sodobni umetniški cirkus, ki ga vodijo vrednote, kot so drzna predanost, kakovostna norost in kolektivni individualizem, je prava poslastica za vse, ki ne marajo klasičnih cirkuških predstav pod šotori.
Nosi jih kot krono, tragikomična in absurdna predstava režiserke Tilde Björfors, je zadnji del trilogije o človeškem telesu, ki raziskuje ravnovesje med levo in desno možgansko polovico, kaos in red ter kako tveganje spremeniti v priložnost. Osvetljuje zavestno odločitev, kako se z neuspehi, strahovi in pomanjkljivostmi okrasimo kot s krono, kako jih pološčimo in nosimo s ponosom. S prvim delom trilogije 99 % neznano (99 % Unknown) je leta 2004 skupina tri večere zapored navdušila Gallusovo dvorano.
"Predstava Tilde Björfors staplja humor in čutnost, filmske odlomke, ki bi jih lahko posnel francoski režiser Jean-Pierre Jeunet, in vrhunske cirkuške točke, ki osupljajo gledalce. Šestčlanska posadka nam pokaže, da cirkus lahko najdemo v vsem – od plastičnih vrečk, vakuumski odmaševalnikov odtokov, verižnih žag in žogic za namizni tenis. Vsak še tako dolgočasen ali praktičen predmet ima v sebi nekaj čarobnosti. Iz Cirkusa Cirkör odideš s popolnoma novim pogledom na cirkuško umetnost in na življenje, sam sem odnesel peščico lastnih zamisli za izpodbijanje zakona težnosti. Gre za predstavo, ob kateri si vrtoglav, pretresen in srečen obenem," je o predstavi zapisal kritik Rikard Loman (DN Kultur&Nöje).
"Zamisel Tilde Björfors za predstavo uporabiti glasbo Rebekke Karijord je bila genialna. Delo navda z izrazitim melanholičnim vzdušjem, ki deluje v nasprotju s toplim humorjem skorajda vsake točke. Radost in žalost, strah in pogum, samozavest in potrtost. Pod drobnogledom so osnovna človeška občutja. Študija možganov ni razumska. Tilde Björfors je znova uspelo: svojo umetnost je dvignila na novo raven," so besede, s katerimi je predstavo ocenil Björn Gunnarsson (Helsingborgs Dagblad).
Režiserka, umetniška vodja Tilda Björfors je o predstavi med drugim povedala: "Dobila sem veliko priložnost! Poglobila sem se v čudovito morje priložnosti, v njem zaplavala, delala preobrate in piruete, ampak polagoma se je vse poleglo. Morje priložnosti se je posušilo v majhno lužico, in znašla sem se pred suhim ušesom šivanke. Ne da bi opazila, so se brezmejne priložnosti spremenile v nekaj omejujočega in nevarnega. Priložnost je postala tveganje … Predhodnik vsake rasti je tveganje. Ni je inovacije, velike umetnine ali ljubezenske zgodbe, ki ne vsebuje številnih tveganj. Iz tveganja se izluščijo izredno dragoceni izidi, zakaj ga potem spremlja tako negativen pridih? Zakaj se vsakršnemu tveganju ne predamo z veliko radostjo? Zaradi strahu pred poškodbo, bolečino ali iz bojazni za svoje življenje ali življenja drugih? Res, vendar večina dejavnikov ki nas zadržujejo, zraste iz strahu pred docela neškodljivimi stvarmi. Nihče še nikoli ni umrl zaradi besed "ljubim te", čeravno se ti v tistem trenutku lahko tako zdi. Ko sem prvič slišala pesem Wear it like a crown Rebekke Karijord, sem vedela, da je to naslovna pesem predstave, ki sem jo želela ustvariti. Bilo je kot bi nekdo v glasbo in besede prelil vprašanja in misli, ki so me obsedale. Nekaj nositi … nosiš srce na dlani, svoja čustva in strahove. Do kod dovolimo, da nas omejujejo naši strahovi in pomanjkljivosti? V predstavi smo pustili, da nas vodijo strahovi, dobre strani in dileme likov. Ne ozirajoč se na njihov pomen, smo jih povzdignili v ”krono” vsakega lika. Gospodarici kaosa ves svet zaupa, da se bo vrgla v prepad, vendar sama nikoli ne bo zaupala besedam drugega. Sedaj, ko je premiera za nami, sem brala besedila umetnikov o tem, kaj njihovi liki nosijo v svojih kronah. Presunile so me pozitivne besede, ki jih izrekajo. Nekje v procesu vaj so težave nehale biti prepreke ali slabosti, ki jih je treba skrivati. Umetniki so dileme svojih likov tako preglodali, da so se spremenile v prednosti in možnosti. Ne morem se otresti misli, da so se ti liki odpravili na potovanje, ki je na voljo vsem nam. Namesto da bi se skrivali in se spopadali z lastnimi in življenjskimi pomanjkljivostmi, jih lahko povzdignemo, jih izpostavimo: tukaj je priložnost za dragulje v lastni, edinstveni kroni …"
Na vrtljivem odru nastopa šesterica neobičajnih likov: Henrik Agger (parakrobat), Louise Bjurholm (parakrobatka), David Eriksson (parakrobat, trapez, žongliranje), Jesper Nikolajeff (žongliranje z verižnimi žagami, metanje nožev), Anna Lagerkvist (akrobatka na drogu) in Fouzia "Fofo" Rakez (parakrobatka, trapez, žongliranje), ki se gibljejo v svetu iluzije, igre senc, metanja nožev, akrobatike, žongliranja in drame. Šest nenavadnih likov, ki vzbujajo vtis, da so najbolj osamljeni ljudje na svetu, se spoprijema z osebnimi dilemami.
Predstava Nosi jih kot krono bo na sporedu kar pet dni zapored. Prvi cirkuški večer je bil v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma na sporedu v torek, 27. decembra, sledijo pa še štiri predstave, in sicer v sredo, 28. 12. in četrtek, 29. 12. ob 19.30. uri, v petek, 30. 12. ob 18. uri ter soboto, 31.12 ob 19.30 uri.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.