Saša Huzjak

Plesna fotografija je ujeta energija/emocija, v pravem trenutku, s pravo kompozicijo.

Dragi  Saša, pozdravljen na Paradinem portalu. Ples zdajle malo počiva, ti pa kot fotograf verjetno niti ne. Je fotokamera vedno s tabo, kamorkoli greš, in kje sem te zdajle ujela?
Zdravo! Poletje je zame pogosto zelo intenzivno obdobje. To je namreč čas poletnih glasbenih festivalov, ki jih obožujem kot fotograf. In čeprav sem zadnjih nekaj let, odkar sem postal oče dveh majhnih otrok, malo manj aktiven na tem področju, sem še pred nekaj leti 'podrl' osebni rekord: 30 dni skoraj neprekinjenega fotografiranja (mislim, da sta bila v tem obdobju samo dva dni 'off'), kar je vključevalo več festivalov v Sloveniji, na Hrvaškem in Slovaškem. To leto sem užival že sedmič zapored kot del uradne foto ekipe Festivala Lent, po festivalu pa smo z družino odšli na zasluženi dopust. Zdaj pa sem že nazaj v akciji, načrtujem nova fotografiranja, pripravljam delavnico koncertne fotografije pod okriljem WishCAM portala, katere mentor bom septembra v Mariboruhttps://wishcam.com/blog/foto-delavnice/delavnica-koncertne-fotografije-s-saso-huzjakom-prijave-v-teku/ in trenutno oblikujem spletno stran za svoj studio SHtudio www.shtudio.eu

Zelo okusen zalogaj
Zelo okusen zalogaj

Torej nisi plesalec (verjetno kaj zaplešeš), nisi koreograf, nisi pedagog, si pa zelo tesno povezan s plesom na drugačen način. Kako bi se našim bralcem in bralkam predstavil? Kdo si, Saša Huzjak, in kam si namenjen?
Če odmislimo miganje v disku v najstniškem obdobju, ja, res je, nisem plesalec. V bistvu je glasba tisto, kar je zelo pomemben del mojega življenja, osebno in profesionalno kot fotograf namreč največ fotografiram prav glasbenike in koncerte. Ples pa je prišel malo pozneje, skoraj slučajno. Na splošno me zelo zanima odrska fotografija, se pravi koncerti, ples, teater , in s tem se želim ukvarjati čim več in čim dlje.

Hitrejše kot telo

Hitrejše kot telo

Se spomniš prvega fotografiranja, angažmaja, ki je bilo usodno za tvoje nadaljnje ukvarjanje s plesno fotografijo? Kaj je botrovalo, da si začel fotografirati plesalce, plesalke in ples? Je bila mogoče tvoja punca plesalka in te je prosila za 'fotko'?
Kakšno leto po tem, ko sem se preselil iz Hrvaške v Maribor, mesto, iz katerega je moja punca, sedanja žena Špela, sem kot obiskovalec fotografiral letno produkcijo Plesne izbe Maribor. In ja, glavni razlog mojega obiska je bil ta, da je moja Špela, ki se je nekaj časa ukvarjala s sodobnim plesom, nastopala. Gospe Mojci Kasjak iz Plesne izbe so bile moje fotografije všeč in kmalu po tem me je angažirala kot fotografa za Plesno izbo Maribor, s katero še dandanes uspešno sodelujem. Gospe Mojca Kasjak in Minka Veselič Kološa sta v bistvu najbolj zaslužni, da se ukvarjam s plesno fotografijo, za kar jima bom vedno hvaležen.

Čudovito preživetje

Čudovito preživetje

Je zate pomembno, kdo stoji pred tvojim objektivom, pri tem mislim na določeno plesno zvrst, ali je pomembneje, da skupaj s plesnim ustvarjalcem povesta smisel/zamisel plesne predstave?
V bistvu niti ne. Iz fotografiranja koncertov, kjer imamo pogosto pravico fotografirati samo prve tri komade, potem pa moramo umakniti opremo iz dvorane (zdaj govorim o večjih koncertih), sem navajen tega odnosa torej umetnik na odru je glavni, fotograf pa je tam 'samo', da ujame trenutke. Se pravi, da fotograf nima nobenega vpliva na to, kaj se dogaja, kako je luč ali scena postavljena in podobno. In s tem načeloma nimam nekih težav. Je pa res, da imam večjo svobodo, ko sodelujem s plesalci; že na vajah vidim, kako predstava deluje, na generalki pa se lahko pogosto premikam tudi po odru. Seveda to pomeni, da so posledično možnosti za dobre fotografije večje. Torej zvrst ali sama plesalka/plesalec nista toliko pomembna v vizualnem pomenu, ker se pač trudim vedno iskati zanimive situacije in kadre.

Sad Sam Lucky

Sad Sam Lucky

Kako se sploh lotiš fotografiranja predstave in promocijskih fotografij za plesno predstavo? To sta dve popolnoma različni zadevi, kajne?
Ja, gre za različne stvari. Pri predstavah je razlika, ali fotografiram samo predstavo (se pravi nekje skrit, da ne motim preveč občinstva in nastopajočih) ali sem prav najet od plesalcev/producenta, da naredim fotografije predstave, gre najbolj pogosto za premiero. Takrat sem prisoten pogosto že na vajah, na generalki pa naredim največ, ker se lahko več premikam, ne da bi motil občinstvo. Ko gre za promocijske fotografije predstave, se le-te pogosto delajo na neki drugi lokaciji in ne prikazujejo nujno plesalcev v kostumih ali pozah iz predstave, bolj gre za neki občutek, kaj želi predstava povedati. Oziroma bolj gre za to, da se ustvari močen vizualni material, ki bo promoviral predstavo in pritegnil potencialnega gledalca.

Odprta plesna scena

Odprta plesna scena

Mnogokrat poslušam, da je fotografirati ples precej preprosto. Predvsem v današnjem času, ko smo že vsi fotografi in snemalci, ko je oprema dostopna že z mobitelom. A k temu prav gotovo ni tako preprosto pristopiti. Kaj je zate dobra plesna fotografija in kako prideš do nje?
Digitalna fotografija je vsekakor omogočila širšemu krogu ljudi, da lažje in hitreje pridejo do dobrih ali celo odličnih fotografij. To velja predvsem za normalne svetlobne pogoje. Vendar zahtevnejši pogoji (ki so zelo pogosto prisotni pri plesni in odrski fotografiji) še vedno zahtevajo profesionalno opremo in predvsem hitre (in drage!) objektive. Pa seveda znanje in izkušnje. Tako da ne bi rekel, da je lahko narediti dobro plesno fotografijo z mobitelom, vsaj ne na nekem malem odru s komorno lučjo vsa za zdaj! Zame je dobra plesna fotografija dobro ujet zanimiv trenutek. Neke osnove so verjetno pravilna ekspozicija in dobra ter zanimiva kompozicija, če pa je še ujeta energija oziroma emocija, potem je to to pravo.

Fleš

Fleš

Kdaj in kje najraje fotografiraš, pri tem mislim na čas, zahteve, lokacijo, kostume?
Kar se tiče same predstave, najraje fotografiram na generalki, ker je manj ovir, kot sem že zgoraj omenil. Kar se pa tiče fotografiranja zunaj, načeloma ni pomembno, samo da je dobra ekipa in je vedno 'fajn'.

Mično pomično

Mično pomično

Bi bilo zelo narobe, da te označim za mariborskega fotografa, saj so vse 'fotke', ki jih dobim s tistega konca, tvoje? Saj lokacija dela ni pomembna, kajne?
(Smeh). Glede na to, da živim in delam že 14. leto v Mariboru, je logično, da sem 'mariborski fotograf'. Lokacija dela absolutno ni pomembna zelo vesel bi bil, če bi bilo več angažmajev v drugih mestih ali tujini. Pred enim letom sem imel veliko srečo, da sem bil del uradne foto ekipe teatrskega festivala Human Mosaic na Poljskem, kar je bila izjemna izkušnja čeprav sem zaradi nje moral odpovedati angažma na Festivalu Performa Platforma v Mariboru, katerega uradni fotograf sem bil pred tem kar nekaj let.

Gibljive podobe večnosti

Gibljive podobe večnosti

Kaj naj sporoča plesna fotografija, konkretno tvoja?
Mislim, da so umetniki se pravi plesalci in koreografi tisti, ki sporočajo, jaz kot fotograf samo poskušam ujeti določene trenutke njihovega sporočila.

Polarity

Polarity

Koliko ima besede pri tvojih 'fotkah' – če se trgovsko izrazim – 'naročnik'? 
Tukaj moram priznati, da imam veliko srečo in sem zelo redko imel kakšne dodatne komentarje glede fotografij same predstave, kot npr. da nekatere fotografije niso OK za objavo. Spomnim se enega primera, ko je en tuji plesalec prosil, naj umaknemo eno fotografijo iz galerije Festivala Performa Platforma, kjer sem bil uradni fotograf, ampak je bila ta prošnja bila povsem korektna kajti v predstavi se zgodi en duhovit trenutek, ki ga ni želel odkriti novim gledalcem. In čeprav sem bil zelo zadovoljen s to fotografijo, se mi je njegova prošnja zdela razumljiva in na mestu. Ko pa delamo promocijske 'fotke', ima naročnik pogosto zamisel, kaj si želi, potem pa skupaj pridemo do tega kako bi to vizualno prikazali in naredili. Skratka do zdaj k sreči nisem imel nobenih težav in 'težkih naročnikov'.

Pandorina skrinjica

Pandorina skrinjica

Katera oz. kakšna plesalka oz. plesalec je recimo najbolj 'hvaležen/-na' za fotoaparat?
Meni ustrezajo dinamični plesalci in dinamične predstave, se pravi skoki, gibi in podobno. Ampak tudi če je predstava bolj počasna in komorna, iščem potem druge načine kako narediti fotografiranje zanimivo in zame zabavno takrat preprosto lovim neke druge trenutke, luč, drugo energijo … Pred kratkim sem prvič fotografiral plesalce ob drogu, in sicer odlično letno produkcijo plesalcev in plesalk iz Pandora Art of Pole, kar mi je odkrilo eno novo plesno področje, s katerim se tudi želim ukvarjati.

Nature Poetry

Nature Poetry

Si na katero od svojih 'fotk' izjemno ponosen in zakaj?
Ha, to je zdaj iskreno malo nenavadna situacija. Namreč jaz sem bolj 'skromne sorte' in že ko to rečem, se mi zdi malo nenavadno. Kakorkoli obstajajo fotografije, na katere sem ponosen, seveda, ampak vedno se trudim narediti še bolje. Po naravi sem perfekcionist in marsikdaj me kakšna podrobnost (na katero pogosto nimam vpliva) moti. Najbolj pa sem zadovoljen, ko so tudi plesalci zadovoljni s fotografijami. Zdi se mi, da zelo pogosto jemljemo stvari samoumevno marsikateri plesalec ali glasbenik bo to potrdil. Kajti občinstvo uživa na predstavi/koncertu, ampak redkokdo pride do umetnika po dogodku in mu čestita. Pa ne, da jaz potrebujem čestitke in komplimente, da me ne bi narobe razumeli, ampak po enem desetletju ukvarjanja s plesno fotografijo, ko sem se vmes pogosto spraševal, ali grem v pravo smer in če je to, kar delam, dovolj dobro, je ultimativna potrditev prišla ravno to leto. Namreč dva plesalca, ki ju izjemno cenim, Jasmina Križaj in Milan Tomášik, sta mi ločeno, v presledku nekaj tednov povedala, da redki fotografi znajo ujeti gib na takšen način kot jaz. Ne vem, če to sicer drži, ampak na to pa sem zelo ponosen.

Edita Čerče

Edita Čerče

Letos si imel tudi svojo razstavo Umetnost v gibu. Predvidevam, da ni bilo lahko izbrati najboljših 'fotk' za ogled? Kaj te je vodilo pri tej razstavi?
Uf, iskanje po arhivu in selekcija sta vedno težka. In vedno traja nešteto korakov in ponavljanj. Na nek način je bilo fino, da sem bil omejen s prostorom in številom fotografij, ki sem jih lahko pokazal, čeprav je to seveda otežilo proces selekcije. Zavedal sem se, da v takih pogojih ni prostora za ponavljanje. Prikazati sem želel tudi čim več različnih plesalk in plesalcev. Kljub temu nekateri, meni dragi plesalci, žal niso prišli v končno selekcijo; verjetno pa bodo, ko bo razstava gostovala v kakšnem večjem prostoru.

Po sonetu

Po sonetu

Ali bi si želel narediti serijo fotografij, s katerimi bi obelodanil tudi vso težo plesnega poklica? Pri tem imam v mislih žuljave noge, 'zmečkane' nohte, otiščance … vse tisto, česar občinstvo ne vidi.
Ja, ti 'backstage' trenutki znajo biti zelo zanimivi in bi to verjetno bila zanimiva tema za neko serijo. Vendar trenutno pripravljam v glavi malo drugačen plesno-fotografski projekt, za zdaj omejen na mariborske plesalke in plesalce. Upam, da bomo imeli prihodnje leto kaj pokazati, pa se potem spet slišimo (smeh).
Imaš kakšnega foto idola, ki po tvoje naredi najboljše plesne fotografije oz. jih je naredil?
Uf, odličnih fotografov je kar nekaj, ampak tisti, ki mi najprej padejo na pamet, so Jordan Matter, Alexander Yakovlev in Lois Greenfield.

Saša Huzjak v akciji in objektivu Slavka Rajha

Saša Huzjak v akciji in objektivu Slavka Rajha

Je fotoaparat vedno s tabo? Je kdaj nastala kakšna dobra fotografija povsem po naključju – plesna ali neplesna – in zakaj?
Načeloma je fotoaparat vedno nekje blizu, predvsem na potovanjih. V vsakdanjem nahrbtniku pa imam majhen, odličen fotoaparat znamke Fuji X100s, s katerim lovim te vsakdanje trenutke. Zakaj nastanejo te naključne fotografije? Zelo preprosto opazim kakšen dober motiv, zanimivo kombinacijo barv, svetlobo in posnamem. Posebej ko sta moja otroka nekje zraven in navihano uživata v življenju. Ne uspem vedno narediti nekaj posebnega, včasih pa.
Plesna fotografija pa je …?
Ujeta energija/emocija, v pravem trenutku, s pravo kompozicijo.

Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Preberi članek
Preberi članek
Moja vloga v predstavi Human je večplastna in predstavlja nekakšno avtoriteto
Plesalec, koreograf in pedagog Jernej Bizjak o sodelovanju s Kjaro Starič Wurst in novi predstavi Human
Hiša umetnosti Igen je odprla vrata 40. sezone!
Hiša umetnosti Igen Celje odpira vrata 40. sezone 2019/20 ob osmih vrhunskih pedagogih, ki bodo poučevali ljubitelje plesne umetnosti ...
Preberi članek
Preberi članek
Ujemi korak
Preberi članek
September 2019
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Jorge Bucay. Nihče ne more narediti zate, kar lahko sam narediš zase
Svetovno znani argentinski psihoterapevt in pisatelj po sedmih letih spet v Ljubljani; in navdušil z zgodbami, ki so ga naučile živeti
Zajtrk v postelji z ovsenimi palačinkami
Brez napora v nov dan z mojim receptom
Preberi članek
Preberi članek