Marin Ino

Nimam telesa nadarjene balerine, verjamem pa, da imam občutek za balet!

Draga Marin, dobrodošla na mojem portalu. Tvoja mama pa je bila tista oseba v tvojem življenju, ki te je odpeljala na balet. Kako se spominjaš tistih začetnih baletnih časov?
Živijo. Hvala, Barbara. Spomnim se, da sem balet videla prvič pri šestih letih, pri desetih letih pa sem že vadila od desetih zjutraj do desetih zvečer. Mama me je pri tem vedno podpirala, tudi potem, ko je pri mojih štirinajstih umrl oče. Takrat sem ravno študirala v Rusiji. Ko sem se vrnila na Japonsko na pogreb, me je mama vprašala, če se želim vrniti v Rusijo. Rekla sem ja. Brez pomisleka so moja mama in drugi takoj pomagali in organizirali let nazaj v Rusijo. Čez nekaj let sem slišala, da je bila mama takrat v dvomih, če bo zmogla še naprej podpirati mene in sestro pri plesanju baleta. Ko pa me je takrat slišala reči ja, se je odločila, da me bo podpirala tako dolgo, kot bom jaz vztrajala.

Na začetku s sestro ...
Na začetku s sestro ...

Nam opišeš svojo plesno pot, ki se je začela v Saporu, od koder prihajaš, kajne?
Balet sem začela plesati pri šestih letih v baletnem studiu Chida Toshiko, katerega članica sem še danes. Med dvanajstim in štirinajstim letom sem trikrat za krajši čas obiskala Dramsko šolo v Novosibirsku. Pri sedemnajstih pa sem se za dve leti in pol odšla izobraževat na Nizozemsko v The Dance Department Royal Conservatoire. Leta 2013 sem se pridružila oddelku De Dutch Junior Dance Division plesnega podjetja v Haagu ter po letu in pol tam tudi postala samostojna umetnica. V sezoni 2015/16 pa sem se pridružila SNG Opera in balet Ljubljana.

... (foto: Menno van der Meer)
... (foto: Menno van der Meer)

Je bilo logično ali velik izziv, da si se z Japonske preselila na Nizozemsko študirat?
Na začetku je bil to seveda velik izziv, predvsem zaradi angleškega jezika. Vendar sem imela to srečo, da sem bila v šoli ves čas obkrožena z veliko tujimi študenti. Angleško sem tako morala govoriti. Ko mi je ta jezik postal domač, sem ugotovila, da se veliko bolje počutim v Evropi kot na Japonskem. Počutila sem se bolj svobodno biti jaz.

... As if you weren't; plesalec, koreograf Robert Benschop in Rutkay Ozpinar ...

... As if you weren't; plesalec, koreograf Robert Benschop in Rutkay Ozpinar ...


V Haagu si postala samostojna plesna umetnica. Predvidevam, da to na področju plesa ni ravno preprosto.
Ko sem se odločila postati samostojna umetnica, seveda nisem bila prepričana, kako bom živela brez redne službe. Veliko mi je pomagal fant, ki je takrat delal v skupini Nederland Dans Theater. On in njegova družba so mi dajali veliko motivacije in navdiha. Dober prijatelj, s katerim sva včasih skupaj plesala v De Dutch Junior Dance Division, je ravno takrat začel delati koreografijo v teatru Korzo v Haagu. Želel je, da plešem zanj in tako sem imela projekt za začetek. Sodelovala sva še pri nekaj projektih, vključno s projektom, ki me je popeljal v Senegal. Če se ne bi odločila za to pot, morda ne bi imela priložnosti odpotovati tja. Imela sem tudi veliko priložnosti plesati grand pas de deux s plesalci iz De Dutch Don‘t Dance Division, kjer me je veliko ljudi ves čas podpiralo. Pravzaprav sem se imela tisto leto kot samostojna umetnica zelo lepo in še danes sem zelo hvaležna ljudem, ki so mi dajali priložnosti.

... Orfej in Evridika, s fantom plesalcem Richelom Wielesom ... (foto: Darja Štravs Tisu)

... Orfej in Evridika, s fantom plesalcem Richelom Wielesom ... (foto: Darja Štravs Tisu)

 
In potem se je zgodila Ljubljana. V baletu je plesal že tvoj fant Richèl Wieles, kajne? 
Pravzaprav je on razlog, da sem danes tukaj. Bila sem namreč na precej avdicijah, službe pa nekako še nisem dobila. Za pot samostojne umetnice sem se odločila tudi zato, da bom imela več časa za obiskovanje avdicij, saj je težko usklajevati datume avdicij in dela, ko delaš za eno podjetje. Fant me je nato povabil na avdicijo v Ljubljano, kjer pa sem nato že isti dan prejela pogodbo.

... Hrestač ... (foto: Darja Štravs Tisu)

... Hrestač ... (foto: Darja Štravs Tisu)


Plešeš tako modern kot klasiko. Kako najdeš ravnovesje med tema dvema izrazoma? V katerem si morda bolj ti?
Zelo je odvisno od samega baletnega dela, vendar mi je všeč oboje. Trenutno najraje treniram klasiko, vendar mi je včasih prijetno prekiniti rutino in sprostiti telo z improvizacijo. Včasih pa je kombiniranje klasike in modernega za telo lahko kar naporno. Če imam na primer v enem dnevu vaje tako iz klasike kot modernega baleta, je moje telo kar malo v šoku. Vendar pa verjamem, da se oba sloga lahko tako dopolnjujeta in izboljšujeta. S kombiniranjem obeh bi rada zrasla kot plesalka.

... Giselle s Petrom Đorčevskim ... (foto: Darja Štravs Tisu)

... Giselle s Petrom Đorčevskim ... (foto: Darja Štravs Tisu)


Kako se pripraviš na vlogo, ne samo tehnično? Zadnja vloga je bila Giselle, pa nam povej, če je to ena tvojih najljubših vlog oz. katera je?
Giselle je moja sanjska vloga. Ko sem bila mlajša, o tem nisem veliko razmišljala, nato pa sem nekega dne videla predstavo v Nizozemskem narodnem baletu. Takrat je plesala Anna Tsygankova. Še vedno se spomnim, kako sem v čisto zadnji vrsti gledališča jokala ob drugem dejanju. Od takrat naprej je moja želja, da občinstvo občuti, kar sem jaz takrat. Ne vadim obraznih izrazov. Poskušam si zamisliti, kaj Giselle v danem trenutku razmišlja, to začutiti in izraziti s svojim telesom. Moje gibanje večinoma izvira iz čustev in obvladovanja prostora okoli sebe. Nimam telesa nadarjene balerine, verjamem pa, da imam občutek za balet. Giselle v prvem dejanju je v moji glavi ljubko in živahno kmečko dekle, ki iskreno ljubi ples in soljudi. V drugem dejanju pa je duh, ki še vedno čuti ljubezen in je sposobna odpustiti Albrechtu tudi po smrti. To je bil moj glavni miselni okvir za to vlogo. Od začetka sem poskušala ta miselni okvir vplesti v svoje korake.

... Don Kihot ... (foto: Darja Štravs Tisu)

... Don Kihot ... (foto: Darja Štravs Tisu)


Sodelovala si tudi na tekmovanjih. Eno takšnih je bilo Prix de Lausane, kjer si priplesala v polfinale. Kakšno je tvoje mnenje o tekmovanjih, zakaj se jih udeleževati?
Da, res je, sodelovala sem na kar nekaj tekmovanjih. Zelo sem hvaležna, da sem po treh poizkusih priplesala do polfinala Prix de Lausane. Tudi na Japonskem je v mojem mestu vsako leto tekmovanje. Nekega leta sem mami rekla, da bom dobila priznanje Kenjija Usuija. Kenji Usui je bil predsednik Japonskega baletnega združenja. Nehala sem jesti sladkarije in začela delati trebušnjake. Vsak večer pred spanjem sem poslušala tretje dejanje Aurore in v glavi ponavljala, dokler nisem zaspala. Priznanje sem dobila. Leto za tem pa sem ostala brez. To me je zelo razburilo. Zelo trdo sem delala in ga naslednje leto znova prejela. Tekmovanja so me naučila, kako s samodisciplino doseči svoj cilj in kako se učiti iz neuspeha. Sicer pa nisem tekmovalna plesalka. Menim, da je dobro imeti izkušnje, vendar se sama raje posvečam umetnosti kot tekmovanjem.

... Kitri ... (foto: Darja Štravs Tisu)

... Kitri ... (foto: Darja Štravs Tisu)


Kaj je zate najpomembneje v življenju plesalke?
Uživati v tem, kar delam. Biti svobodna, da plešem, ohranjati zdravo telo in nikoli prenehati rasti.
Kakšno je življenje v Ljubljani, ti godi, se oziraš za kakšnim drugim mestom?
Moj čas tu mineva predvsem tako, da grem v Opero, na kosilo, znova v Opero, večerjat in spat. To je moja rutina in čas teče zelo hitro. V Sloveniji najbolj pogrešam izlete s prijatelji, nakupovanje in kakšno prostočasno dejavnost izven dela.

... s fantom ...

... s fantom ...


Ali imaš kakšen ljub kotiček v Ljubljani?
Nobenega posebnega kotička nimam. Rada preživljam čas doma ali pa na kakšnem pivu ob Ljubljanici, ko je sončno.
Smo Slovenci prijazni do tebe, ki prihajaš z daljne Japonske, ali ne?
Seveda, največkrat. Vendar pa se mi včasih zgodi, da kakšni uradniki, ko urejam papirje, zelo hitro obupajo nad mano in tem, da ne razumem slovenščine.

...
...

Kaj pa slovenska hrana, katera je tvoja najljubša slovenska jed ali pogrešaš ramen, suši itd.?
Rada imam slovensko hrano. Soseda pod mano mi kdaj skuhata kakšno tradicionalno slovensko jed in jaz jo vedno z veseljem pojem. Ko me obiščejo prijatelji iz tujine, jih tudi odpeljem v restavracije s slovensko hrano. Vendar hkrati tudi zelo pogrešam japonske restavracije. V Ljubljani seveda lahko jem ramen in suši, vendar je tudi veliko drugih jedi, ki bi jih želela jesti. Super bi bilo, če bi lahko v Ljubljani jedla yakiniku (japonski žar) ali pa če bi imeli tu kakšno izakayo (japonska pivnica).
Kakšen pa je tvoj odnos do hrane, paziš, kaj ješ, ali niti ne?
Nisem na dieti in poskušam jesti veliko. V zadnjem času predvsem razmišljam o tem, katera hrana me bo ohranjala zdravo in mi najbolje koristila pri regeneraciji. Jemljem tudi prehranska dopolnila, saj včasih med treningi ni dovolj časa, da bi pravilno in dobro jedla. Temu pa se seveda poskušam izogibati, kot se le da.

... Labodje jezero ... (foto: Filippo Jorio)

... Labodje jezero ... (foto: Filippo Jorio)


Ali si oseba, ki načrtuje ali se prepuščaš toku življenja?
Rada imam nek osnoven načrt. Sem oseba, ki bi želela vedeti, kaj jo čaka v prihodnosti, da bi se lahko prepričala o tem, kaj pričakovati. Sem in tja pa tudi nimam ničesar proti, če se malce prepustim toku. Rada bi se zahvalila, da si mi dala možnost, da se predstavim. Upam, da bodo bralci po prebranem intervjuju obiskali našo operno-baletno hišo, videli naše predstave in si tako lažje predstavljali, kdo sem in kaj mi pomeni ples oziroma balet.

Vabljeni k ogledu Parade plesa, v kateri gostimo balerino Marin Ino. (Foto: Lea Slapar)
Vabljeni k ogledu Parade plesa, v kateri gostimo balerino Marin Ino. (Foto: Lea Slapar)

Draga Marin, hvala, da si z nami delila svoje misli. Pogovor s simpatično solistko ljubljanskega baleta si boste lahko ogledali tudi v oddaji Parada plesa, ki bo na sporedu v nedeljo, 16. junija, ob 21.15 na TV3.

Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Preberi članek
Preberi članek
Projekt Predani korakom z Miho Podrepškom in Ladom Bizovičarjem bo poseben izziv
Intervju s plesalcem, pedagogom, pevcem in vsestranskim interpretom Miho Podrepškom
V Los Angelesu tudi slovenska plesalka, ki pa ni Nika Kljun, ampak Ksenija Visket!
V soboto, 24. avgusta, bodo v Los Angeles uprte vse oči orientalskih plesalk, kjer bo desetletno ...
Preberi članek
Preberi članek
Ujemi korak
Preberi članek
Avgust 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Obkroženi z idioti
Izšla je nova knjiga švedskega vedenjskega strokovnjaka, predavatelja in pisca Thomasa Eriksona
Tereza's Choice veganska žar linija za vrtne zabave
V poletje s tremi novimi izdelki zdrave prehrane
Preberi članek
Preberi članek