Vid Vidmar/B-Boy Vision

Moj stil je hiter in močan

Med skromnimi podatki na netu sem našla, da si se ukvarjal z gimnastiko in pri 12-ih z njo nehal, ker je bila preveč monotona. Kdo pa te je navdušil zanjo in zakaj sploh gimnastika?
Z gimnastiko sem začel pri osmih letih. Že kot mali sem se rad postavljal po rokah in telo mi ni predstavljalo ovir, zato so me zanjo navdušili starši. Moj pradedek je namreč v starih časih treniral z Leonom Štukljem, kar me je še dodatno motiviralo. Pri dvanajstih sem napredoval v tekmovalno skupino in takrat je zame postalo vse preveč striktno, kar pa mi ni bilo všeč in zato sem nehal.
Verjetno pa ti gimnastika pomaga pri breakdanceu. Kako pa si “naletel” nanj in zakaj je to ples, ki te je navdušil?
Definitivno mi je gimnastika pomagala pri večji kontroli telesa. "Brejkat" pa sem začel takoj, ko mi je mama prinesla letak plesne šole Urška. Jaz sem si takrat to predstavljal kot samo vrtenje na glavi, kar pa ironično še vedno ne znam dobro. Ta ples me je najbolj navdušil zaradi težkih "akrobatskih" elementov. Šele kasneje sem se zavedel, da so ti elementi le en del tega plesa.
...
...

Bil si tudi del plesnih klubov in šol. Nam zaupaš kje in pri kom si se učil?
Torej začel sem v plesni šoli Urška v Ljubljani, kjer sta me učila Bojan in Pero. Po dveh letih treniranja v Urški so vsi "brejkerji" odšli v šolo za nastopanje Bast. Tam sem potem treniral še nadaljnja tri leta.
Plesne šole pa si tudi zapustil, ker ...
Zapustil sem jih, ker sem spoznal večjo sliko breakdancea, katere moji trenerji in večine plesalcev še niso razumeli. Odkril sem glasbo, na katero bi "brejkerji" morali plesati, in mi je bila bolj všeč. Tudi način treniranja, ki sem ga spoznal, mi je bil bolj privlačen. Zato smo s prijatelji Blažem, Matejem, Matijo in Lunom odšli iz Basta in pričeli trenirati v zapuščeni tovarni Rog, kjer smo tudi formirali skupino Flow from below.
...
...

Bi lahko rekel, da si sedaj sam svoj mojster oz. del katerega “združenja”si?
Sem "sam svoj mojster" in vsak "bboy / bgirl" bi moral biti. Treniram sam in z ekipo, kjer si med seboj pomagamo. Prav to je čar tega plesa, ker si sam svoj trener in razvijaš svoj stil in ustvarjaš svojo vizijo. Bi pa prav prišel kdaj kak trener, ki bi nas "prekuril" z vajami za kondicijo in moč, ker se je sam težje motivirati. Z ekipo smo ustanovili športno-kulturno društvo Gor http://drustvogor.org/, katerega cilj je promoviranje hiphop kulture in z njo našega plesa.
...
...

Kateri pa so pedagogi, ki so zaznamovali tvoj stil ali pa, da vprašam kar tako, ali imaš svoje plesni idole?
Vsi pedagogi, ki so me učili, so me naučili veliko, vendar pa ko sem videl večjo sliko tega plesa in njegovo mentaliteto, sem začel od začetka, ker sem ugotovil, da nimam osnov. V resnici sem se prek interneta še največ naučil. Gledal sem veliko filmčkov in tutorialov po youtubu, mogoče še preveč. Idolov nimam, je pa veliko "bboyev" ki so me inspirirali. V Sloveniji so to bivši Ill Skillz crew, ki so bili prvi, ki so mi pokazali pravo sliko tega plesa in so postali moji prijatelji. Iz tujine pa so name največ vplivali Ken Swift (ZDA), Focus (FIN), Poe One (ZDA) in Abstrak (ZDA) ter  prijatelji iz Hrvaške in Srbije.
Ali se kje izobražuješ in kje? Kaj sploh pomeni v vašem plesnem stilu izobraževanje?
V Sloveniji se v plesu ne izobražujem. Izjemoma, če nekdo organizira kakšne delavnice in pripelje nekega dobrega plesalca. Najbolj pa se napolnim z znanjem, ko grem tujino. Včasih je bil zame internet dovolj, ampak sem spoznal, da v našem plesu izobraževanje poteka največ prek pogovora z drugimi plesalci, izkušnjah na "battlih" in v krogih, potovanjih v tujino in odkrivanju novih stilov ter prek organiziranih delavnic. Tako znanje in izkušnje bolj ceniš. Ko sem bil mlajši, seveda nisem imel dovolj denarja in poguma za potovanja.
...
...

Kaj je značilnega na tebi, imaš kakšen gib, ki je mogoče samo tvoj in je značilen zate?
Moj stil je hiter in močan. Hočem se čim manj ustavljati in z vsakim gibom ustvariti novo inercijo in ne prekiniti sile in hitrosti. Vsak konec giba mora biti začetek novega. Vse to gibanje interpretiram po glasbi, ki mi omogoča, da gibi pridejo sami od sebe in mi ni potrebno razmišljati, ker to poteka na nezavedni ravni. Seveda sta pa hitrost in sila odvisni od melodije in hitrosti ritma glasbe. Značilne gibe imam, vendar pa se bolj osredotočam na celotno gibanje, kot pa samo na posamezen gib.
IDO (International Dance Organisation) tekem se ne udeležuješ, zato me zanima, če vseeno spremljaš, kaj se dogaja na državnih, evropskih in svetovnih prvenstvih? Zanima me tvoje mnenje o teh tekmah in kaj ti sploh pomeni tekmovanje?
Na IDO tekme sem hodil, ko sem bil mlajši, ko še nisem videl nobenega drugega tekmovanja in sem mislil, da je to to. Enkrat sem osvojil 3. mesto na državnem. Pred kakšnima dvema letoma sem se spet prijavil, ker sem hotel pokazati drugačen stil sodnikom, vendar niso dojeli ... Kar se zdaj dogaja na državnih, evropskih in katerihkoli prvenstvih, me v resnici sploh ne zanima več in ne spremljam. Mogoče kdaj slišim kaj od drugih plesalcev. Meni se zdijo IDO tekmovanja ničvredna zaradi pravil, ki so bila pisana v osemdesetih. Takrat noben ni imel pojma, kaj sploh je breakdance. Vse, kar piše v pravilih IDO za breakdance, je zgrešeno. Za sodnike lahko rečem samo “Le čevlje sodi naj kopitar”, saj nikoli nihče med njimi ni plesal breakdancea. Nekoč sem vprašal nekega sodnika, kako se mu zdi soditi "brejk", in je rekel, da mu je to najbolj čudno in da itak vidiš, kdo je bolj močan … Da vzdušja in glasbe sploh ne omenjam. Če pa slučajno zmagaš, dobiš papirnato diplomo in plastičen pokal. Zato sem v vseh plesnih šolah, kjer učim, zmenjen, da ne vodim učencev na IDO tekme. Meni tekmovanje pomeni izziv, da vidiš, ali si sposoben dati največ od sebe. Zmaga zame pomeni, da sem zadovoljen s svojim nastopom. Se mi je že zgodilo, da sem zmagal nek "battle" in bil razočaran ter slabe volje, ker bi lahko naredil še več. Hkrati pa sem bil tudi vesel, ko sem izgubil, čeprav sem naredil dobro, ampak je bil nasprotnik veliko boljši.
...
...

Lahko vaše tekmovanje, recimo kot je tekma na Break the floor v Celju, sploh lahko imenujeno tekma?
Break the floor je tekma zato, ker je organiziran "battle" s priznanimi sodniki, ki dejansko "brejkajo". Za je za razliko od IDO tekmovanj to tekma, kjer so dobri sodniki, glasba in vzdušje.
Zakaj je Break the floor pomemben dogodek v Sloveniji?
Break the floor je največji in najbolj internacionalen "battle" v Sloveniji, zato je pomemben. Dober je, ker te na nek način motivira in te prisili, da malo bolj treniraš, se pripraviš in s tem napreduješ. Tudi mlajši se veselijo tega in zagrizeno trenirajo. Na takih dogodkih, torej organiziranih "battlih", je sicer tako, da na žalost veliko ljudi pride samo tekmovat in ne uživat in plesat. Vedno pa se naredijo tudi manjši krogci med čakanjem, kjer se tisti, ki se pridemo zabavat, malo razplešemo. Sam se zelo rad udeležujem "bboy jamov". To so dogodki, kjer ni organiziranih "battlov", ni preveč kategorij in kvalifikacij. Poudarek je na odprtih krogih, kjer lahko "brejkaš" brez kakršnegakoli pritiska in se zabavaš. Konec avgusta z našim društvom Gor prirejamo prav takšen dogodek z imenom King Of the Concrete v Mostecu (park Tivoli). Posebnost je, da se "brejka" na betonu.
...
...

Zdi se mi, da mediji ne dajemo dovolj poudarka na te vaše dogodke, pa ne vem točno, zakaj …, ker o njih ne vemo dosti, ker jih ne razumemo, ker ste mogoče preveč posebni … Nam lahko mogoče ti razložiš, kako naj se vedemo do teh eventov?
Definitivno smo mogoče tudi malo krivi mi, saj ne obešamo naših dogodkov na velik zvon in tako mediji ne pridejo do njih. Veliko "brejkerjev" in "brejkeric" si zares ne želi medijske izpostavljenosti. Mogoče bi morali organizatorji poskrbeti, da dogodek pride do medijev. Problem pa je v tem, ker mediji ne razumejo našega plesa in naše mentalitete, zato sprašujejo nenavadna vprašanja in s tem članki ne prikažejo prave slike. Mediji bi se mogli posvetovati z organizatorjem in skupaj pripraviti članek ali pa se sami res dobro pripraviti in pozanimati o našem plesu.      
Je tvoj "nick name B-Boy Vision"prišel spontano in logično ?
Pred tem sem bil znan kot "bboy Widi", kar je samo pomanjševalnica za moje ime. Tako so me klicali, ko sem bil majhen in tih. Vedno sem si želel večje ime in čakal, da mi bo kdo dal boljše. Pred kakim letom sem dobil preblisk, da samo prevedem svoje ime Vid v angleščino in s tem na nek način ohranim poslanstvo svojega pravega imena. To artistično ime mi veliko več pomeni, saj sem sem po tihem vedno sanjaril, da bom nekoč res dober, kar pa s težkimi treningi in veliko potovanji dejansko dosegam. Verjamem, da če si nekaj zares želiš in delaš na tem, bo do uspeha slej ko prej prišlo.
...
...

Kaj te pri plesu najbolj osrečuje in kaj najbolj žalosti?
Pri plesu me najbolj osrečuje občutek, ko me glasba potegne in se v resnici ne zavedam, kaj počnem. V tem miselnem stanju včasih naredim gibe, ki jih nikoli prej nisem in nikoli več ne bom, ker je to pristen ples oziroma "freestyle". Ta občutek je tisto, kar me še vedno drži v tem plesu.
Najbolj pa me razžalosti, ko vidim, da plesalci ne plešejo zares, izvajajo elemente, ki jih izvaja cel svet, ter slaba in prehitra glasba. Slab občutek dobim, ko vidim arogantne mlajše plesalce, ki postanejo taki zaradi svojih mentorjev.
Vid s svojim dekletom, tudi plesalko Katarino Shoaib z vzdevkom B-Girl Tamala.
Vid s svojim dekletom, tudi plesalko Katarino Shoaib z vzdevkom B-Girl Tamala.

Tvoje dekle Katarina je tudi plesalka. Kako funkcionirata glede na to, da se ukvarjata z isto plesno dejavnostjo?
Funkcionirava odlično. Super je, ker tudi živiva skupaj in drug drugega podpirava v plesu. Včasih trenirava skupaj, včasih posebej. Skupaj hodiva na večino dogodkov in potujeva.
Sta konkurenta na plesišču ali se dopolnjujeta?
Odvisno kako vidiš konkurenco. Konkurenta sva si samo, če se dobiva v istem "battlu", kjer vsak od naju da največ od sebe. Zmaga potem ni pomembna. Drugače pa se dopolnjujeva, kadar tekmujeva skupaj.  
Kaj počneš, kadar ne plešeš? Čemu namenjaš proste trenutke, ali je to samo ples?
Kadar ne plešem, se družim s prijatelji, ki pa so ponavadi tako ali tako večina plesalci. Rad grem domov in pomagam okoli hiše in se družim z družino. Berem knjige, gledam serije, poslušam glasbo in pač vsakodnevne stvari kot vsi ostali ljudje. Rad se lotim kakih mini projektov, ki si jih sam zadam. Trenutno recimo delam lesen "boombox" (radiokasetofon) iz avtoakustike odsluženega avta. 
Ali si ogledaš tudi kakšno plesno predstavo, ki sodi na področje baleta, sodobnega plesa ali muzikala, in kaj ti je pri tem všeč?
Baleta še nisem gledal, sem si pa ogledal več predstav sodobnega plesa. Sam sem tudi sodeloval z ekipo EnKnap iz Španskih borcev, kjer sem vodil delavnice breakdancea. Rad gledam sodobni ples, ker me plesalci vedno inspirirajo v eleganci gibanja in mi s tem tudi dajo kako idejo. V tujini imam tudi kolege "brejkerje", ki se ukvarjajo s sodobnim plesom, in vedno uživam v pogovorih z njimi.
Tvoj moto je bil pred časom "Go with the flow". Je še vedno enak?
"Flow" meni predstavlja tok življenja in tok gibanja. To je stanje uma, kjer se totalno prepustiš stvari, ki jo delaš, in s tem doživiš srečo. Tako umsko stanje lahko doživiš v katerikoli stvari, ki jo počneš. Tako da vztrajam pri motu "Go with the Flow".
Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Preberi članek
Preberi članek
Predstava De-set odpade. Plesalec Michal Rynia − zlom desetega rebra!
Za 16. oktober napovedana premiera MN Dance Company se prestavi!
Paraplesalci na mednarodnem tekmovanju na Poljskem uspešni!
Minuli vikend je na Poljskem potekalo mednarodno tekmovanje v plesih na vozičku. Trije pari ...
Preberi članek
Preberi članek
Ujemi korak
Preberi članek
Oktober 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Jorge Bucay. Nihče ne more narediti zate, kar lahko sam narediš zase
Svetovno znani argentinski psihoterapevt in pisatelj po sedmih letih spet v Ljubljani; in navdušil z zgodbami, ki so ga naučile živeti
Zajtrk v postelji z ovsenimi palačinkami
Brez napora v nov dan z mojim receptom
Preberi članek
Preberi članek